![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Huub Broers meldt net
" Mijn moeder valt, een Nederlandsonkundige dokter van dienst schrijft haar een dringend vervoer naar het ziekenhuis voor. Het Rode Kruis wordt gebeld, komt, maar weigert het transport naar haar gekend Tongers Ziekenhuis. Als Vlaamse Voerenaar telt je gezondheid voor die mensen dus echt niet meer. Dit is de schande ten top. Eigenlijk mogen dergelijke "hulpverleners" geen steun meer krijgen. Het is schrijnend dat men de Nederlandstaligen in Voeren dus hun vrije gezondheidskeuze afneemt. We gaan dan op zoek naar een andere dienst . Een ervan is verbonden aan het ziekenhuis, maar moet een andere opdracht krijgen om naar Voeren te komen. Blijkbaar is men te beleefd om te zeggen dat men niet in het vaarwater mag komen van het Rode Kruis Wallonië. Bij de hulpdienst van de CM had men ook al geen oplossing want daar zouden ze geen convenant meer hebben met het Rode of het Vlaamse Kruis. Het Vlaamse Kruis bood wel een oplossing aan omdat het een dringend vervoer is. Ook al kost het ons nu meer (zonder tussenkomst), toch wordt "ons ma" geholpen. Het blijft dus een schande dat dergelijke zaken niet opgelost kunnen worden. Het herinnert mij aan het zware ongeval van mijn vrouw die door de helikopter ook niet naar een ziekenhuis van keuze in Genk gebracht mocht worden. Hoogtijd dus om een eigen dienst te organiseren in de brandweer van Voeren. We hebben daar zes gediplomeerde ambulanciers. ![]() http://huubbroers.skynetblogs.be/arc...ediensten.html Laatst gewijzigd door Pontifex : 25 maart 2015 om 21:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat broers vraagt bestaat nergens. Als een ambulance moet uitrukken voor een noodgeval is dat naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis. Nooddiensten zijn geen taxibedrijven en er bestaat niet zoiets als "vrije keuze". Het gaat om hulp bieden.
Bij verkeersongevallen met gekwetsten bv ziet men dat alle dagen. Iemand die naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis is gebracht, en die zich dan later laat overbrengen (= uiteraard op eigen kosten) naar een ziekenhuis naar keuze. Ambulances werken ook meestal in zones waarin afspraken gelden. Die gaan daar niet buiten. Dat die lulhannes daar een communautair verhaal aan wil breien is waarschijnlijk omdat hij behoefte heeft aan wat aandacht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Het probleem rond Voeren ken ik niet .
Ik heb me wel al te pletter gereden in Groot-Bijgaarden op de ring . Ik werd wakker bij dokters en verplegers die me niet wouden verstaan . Mijn vraag om naar de toilet te mogen , werd keer op keer genegeerd . Mijn vraag om een pijnstiller was veel te moeilijk voor de aanwezige staf . Dus heb ik de infusen uit mn arm getrokken , effe gaan pissen en dan het vijandige ziekenhuis verlaten . |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Mijn vrouw vroeg om me rechtstreeks naar Genk te brengen in het Nederlands aan mensen die Nederlands spraken. Antwoord op mijn vraag waarom: dat zijn de regels. Misschien nog een wet die Huubke mee heeft goedgekeurd. Als je sterft sterf je tenminste volgens de regels. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus de geboden hulp was goed . Ten tweede ," Huubke" heeft er waarschijnlijk niks mee te maken . en ten derde , als ik ernstig gewond was geweest , dan had de taal geen verschil gemaakt . Maar om te zien dat Nederlands-onkundigen een leidende rol hebben in spoeddiensten op Vlaams grondgebied . Daar zijn wetten die dat verbieden . Gelukkig had ik 3 gebroken ribben , anders had ik de arrogante franco een peer verkocht . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
Dat ervaar je in de rand keer op keer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Another Jack : 21 maart 2015 om 19:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kan dat? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vanuit de geografische positie Voeren zou ik me dan eerder naar één van de uitstekende Luikse ziekenhuizen laten overbrengen.
Je moest eens weten hoeveel vlamingen zich daar laten behandelen voor de goede verzorging, dokters en chirurgen. Als je Luc Broers heet kan ik me voorstellen dat dat een slechtere keuze is. Laatst gewijzigd door Henri1 : 22 maart 2015 om 08:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Staatssecretaris
|
![]() Huub Broers, partijsoldaat - Doorbraak.be
haha |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Huub Broers is een oproerkraaier en frakkendraaier eerste klas.
U moet het maar doen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Huub_Broers |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar Voeren is een Nederlandstalige gemeente met taalfaciliteiten voor Franstaligen . De Belgische hulpdiensten behandelen Voeren echter als een Franstalige gemeente zonder faciliteiten voor Nederlandstaligen . En dat is onaanvaardbaar en weeral een bijkomende reden voor de Vlaamse onafhankelijkheid. Zij sturen een Franstalige ziekenwagen en willen de patiënte niet naar een Nederlandstalig ziekenhuis vervoeren. Daar Voeren een Nederlandstalige gemeente is , heeft deze Nederlandstalige patiënte recht op een Nederlandstalige ziekenwagen en een vervoer naar het dichtstbijzijnde Nederlandstalige ziekenhuis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |