![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Uzelf in een slachtofferrol wentelen is bovendien zielig. Maar ik begrijp dat dat dwangmatig gedrag is, dus ik dring niet te hard aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Na een tijdje begint hij steeds hysterisch te doen en meestal volgt er dan een hoop gescheld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1. dat je zelf geen Belgicist bent? 2. Of dat je er ooit al ene bent tegengekomen?
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verder had ik het ook al helemaal niet over mezelf. Ook daar schiet je jezelf in de knieën. Je voeten zijn al lang stukgeschoten. Als er iemand hier geobsedeerd is met iemand anders, dan moet je jezelf maar eens een spiegel voorhouden en je ogen durven openen. Maar verder even dikke vrienden, hoor, Geert. Ik beloof het zelfs NOOIT meer over jou te hebben. Dus zelfs al DENK je dat ik het ooit in de toekomst over jou heb... je mag er dan gif op nemen dat het niet zo is. Afgesproken? Laatst gewijzigd door Spitting Image : 21 maart 2015 om 20:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
Vreemd, zeer vreemd. Nu, het is mogelijk om mee te doen met een discussie op dit forum zonder te reageren op een post. Gewoon uw commentaar invullen in het venster 'snel reageren" onderaan de pagina. Wat u daar zegt over mijn knieën enzovoort, daar kan ik u niet mee helpen want dat begrijp ik niet. Maar ik heb de indruk dat u boos bent op mij. Laatst gewijzigd door geertvdb : 21 maart 2015 om 23:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als je haar hoort praten zou ze een volbloed Waal zijn. Dat zij zo fel te keer gaat tegen de Vlamingen is juist te wijten aan het feit dat ze zelf van Vlaamse afkomst is en zich wil bewijzen als echte Waalse. Iets dat geschiedkundig trouwens niet bestaat. En een volk is een bevolkingsgroep die je kan volgen door heen heel de geschiedenis en niet eens dat toevallig is samengevoegd na enkele opstanden en veldslagen. Voor 1830 was België een onbestaand iets terwijl men wel reeds over Vlaanderen sprak. En ja, ook Wallonië bestond toen nog niet, want ook dat is pas uitgevonden na 1830. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En voor wat de notie 'Vlaanderen' betreft in die tijd: deze term sloeg vaak helemaal niet op het gebied dat wij nu 'Vlaanderen' noemen. Zelfs in de tijd van Willem I maakte men nog het onderscheid tussen Vlaanderen en Brabant. Ook qua taal. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 maart 2015 om 09:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vlaamse Belgicisten zijn de collaborateurs van de 21ste eeuw. Meer moet daar niet over gezegd worden.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() Alexion
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens ik geef aan dat Wallonië in 1830 is gevormd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men zal de inwoners van Vlaanderen dan ook nooit Belg genoemd hebben, noch de Brabanders die naam gegeven hebben. En ga maar eens tegen een Fries of Zeeuw vertellen dat ze Hollanders zijn, je zal snel weten hoe laat het is. En ja, ook de Romeinen spraken over De Belgen, alleen woonde die toen niet in het huidige België. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
|
![]() Wat een loze bewering weeral. Ik kan natuurlijk vragen wat u daarmee bedoelt, en wie die belgicisten dan wel zijn, maar daar krijgen we toch geen antwoord op ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
Uw definitie van een volk is totaal arbitrair. 'Iets dat door de geschiedenis is te volgen'. Wat betekent dat? Niets. Laatst gewijzigd door geertvdb : 23 maart 2015 om 17:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Een Belgisch volk bestaat inderdaad niet. Laatst gewijzigd door Spitting Image : 23 maart 2015 om 18:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Soms denk ik dat hij zo kwaad gaat worden dat zijn vals gebit uit zijn mond valt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |