Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 24 maart 2015, 19:34   #101
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hagel Bekijk bericht
U denkt het er zo bij? En dus is het zo? Toogpraat zoals van De Wever.
Wat heeft het niet-leefbaar zijn van bepaalde buurten (voor de tweede oorlog waren bepaalde arbeiders buurten zonder migranten ook niet leefbaar) met radicalisering te maken?
Als het gaat om wat op vreemdelingen te kappen, begin dan een andere draad: hier gaat het over de problematiek van de radicalisering. De overgrote geradicaliseerde is-strijders in het kalifaat woonden niet in uw buurt, woonden niet in Antwerpen, weten zelfs niet waar dat gat ligt en hebben nooit te maken gehad met het mislukte migratiebeleid, want nooit een voet in Europa gezet. En omdat er zeventig man in Antwerpen - het in mijn ogen meest racistische nest in Vlaanderen, zelfs to. iedereen die niet-Antwerps spreekt - naar een oorlog vertrekt die niet de hunne is, meent De Wever en consoorten weer eens iedereen de les te moeten spellen. lnderdaad, een Ratskeller onder het schoon verdiep, verder moeten we niet vragen.
Ga anders eens in Kuregem (Anderlecht) of de buurt van de Metro-stations "Beekkant", "Graaf van Vlaanderen" of "Zwarte Vijvers" eens zwaaien met bijvoorbeeld zo'n Charlie-Hebdo krantje. Je zal dan kunnen zien en vooral ook voelen wat radicalisering betekent.
Maar waarschijnlijk blijf je liever lekker in je over-beschermde buurt van op een veilige afstand doen alsof er niets aan de hand is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2015, 19:38   #102
hagel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doremi Bekijk bericht
Dat heeft hij niet gezegd. Hij heeft gesproken over tendensen in de Berber-gemeenschap. Dank om mijn bovenstaande stelling te bewijzen.
Waarom noemt hij die ene gemeenschap bij naam? Hij legt een verband tussen die gemeenschap en de radicalisering. Heeft hij daar wetenschappelijke bewijzen voor? Zo niet, is het gewoon toogpraat.
hagel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2015, 19:50   #103
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Een religieuze identiteit laten inpassen in een (zo goed als) seculiere samenleving, zal nooit lukken, het zal altijd een soort apartheid blijven.
Zo denk ik er ook over.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2015, 19:53   #104
doremi
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Waarom noemt hij die ene gemeenschap bij naam? Hij legt een verband tussen die gemeenschap en de radicalisering. Heeft hij daar wetenschappelijke bewijzen voor? Zo niet, is het gewoon toogpraat.
De cijfers liegen er niet om, het percentage Syriestrijders die berbers zijn is gewoon veruit het grootst. Naar ik laatst gelezen heb 86% (de bron moet ik even opsnorren).

Idem voor de cijfers aangaande criminaliteit en gevangenispopulatie, dit zijn gewoon officiele overheidscijfers. Het feit dat 80% van de in België permanent verblijvende Marokkanen Berbers zijn is ook gewoon een gefundeerde statistiek.

In het kader van de Syriestrijders en bepaalde maatschappelijke problematieken is het dus niet zo gek om deze gemeenschap te vernoemen aangezien er duidelijke tendensen zijn (die op een correcte manier gemeten zijn) waarbij deze gemeenschap (spijtig genoeg negatief) uitsteekt t.o.v. alle andere gemeenschappen (autochtoon of allochtoon).

om even terug te vallen op mijn voorbeeld: er zijn ook andere pedofielen dan katholieke priesters, maar het was wel duidelijk dat het probleem bij katholieke priesters veel groter was dan in andere maatschappijlagen. Mag dat dan niet benoemd worden? Uiteraard wel, dat is wetenswaardig en relevant nieuws.

Laatst gewijzigd door doremi : 24 maart 2015 om 19:56.
doremi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2015, 20:37   #105
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Ik heb hen nergens horen pleiten voor het actief bestrijden en/of verbieden van de radicale strekking van de islam.
Er is niets mis met de islam, islam is vrede of wist je dat niet?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2015, 20:40   #106
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat was er dan zo racistisch aan hetgeen hij vertelde ??
De waarheid over de barbaarse islam zeggen is al genoeg om de titel van racist opgeplakt te krijgen.
Oud 24 maart 2015, 22:16   #107
hagel
Banneling

Standaard

Citaat:
Ga anders eens in Kuregem (Anderlecht) of de buurt van de Metro-stations "Beekkant", "Graaf van Vlaanderen" of "Zwarte Vijvers" eens zwaaien met bijvoorbeeld zo'n Charlie-Hebdo krantje. Je zal dan kunnen zien en vooral ook voelen wat radicalisering betekent.
Maar waarschijnlijk blijf je liever lekker in je over-beschermde buurt van op een veilige afstand doen alsof er niets aan de hand is.
Mijn beste, ik kom dagelijks via mijn werk in contact met migranten. Ik beweer nergens dat er niets aan de hand is. Ik verzet mij wel tegen toogpraat en het uitpikken van een bepaalde groep, en onzinnige veralgemeningen.
Oud 24 maart 2015, 22:20   #108
hagel
Banneling

Standaard

Citaat:
De cijfers liegen er niet om, het percentage Syriestrijders die berbers zijn is gewoon veruit het grootst. Naar ik laatst gelezen heb 86% (de bron moet ik even opsnorren).

Idem voor de cijfers aangaande criminaliteit en gevangenispopulatie, dit zijn gewoon officiele overheidscijfers. Het feit dat 80% van de in België permanent verblijvende Marokkanen Berbers zijn is ook gewoon een gefundeerde statistiek.

In het kader van de Syriestrijders en bepaalde maatschappelijke problematieken is het dus niet zo gek om deze gemeenschap te vernoemen aangezien er duidelijke tendensen zijn (die op een correcte manier gemeten zijn) waarbij deze gemeenschap (spijtig genoeg negatief) uitsteekt t.o.v. alle andere gemeenschappen (autochtoon of allochtoon).

om even terug te vallen op mijn voorbeeld: er zijn ook andere pedofielen dan katholieke priesters, maar het was wel duidelijk dat het probleem bij katholieke priesters veel groter was dan in andere maatschappijlagen. Mag dat dan niet benoemd worden? Uiteraard wel, dat is wetenswaardig en relevant nieuws.
Een gemeenschap vernoemen op basis van nog geen 70 man in Antwerpen. Waar slaat dat op? Beweren dat er met een ander migratiebeleid geen of minder problemen zijn slaat nergens op. De overgrote meerderheid van de strijders in het kalifaat heeft zelfs geen migratieachtergrond. Je moet dus niet verstandig zijn om te zien dat er wel andere zaken spelen dan alleen maar dat migratieprobleem.
Oud 24 maart 2015, 22:30   #109
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Opeens allemaal door de berbers. Aziaten hebben volgens hem geen last van racisme etc. Nou moe. Zijn die 70 syriestrijders allemaal berbers? Heeft hij dat nagetrokken? En indien ja, so what? Waren de 1000'en oostfrontstrijders allemaal Vlamingen? En zo ja, so what?
Zijn die 70 syriëstrijders naar ginds vertrokken omwille van het racisme hier?

Wat is er gebeurd met "de radicalisering is een mondiaal probleem"?
Oud 24 maart 2015, 22:38   #110
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een gemeenschap vernoemen op basis van nog geen 70 man in Antwerpen. Waar slaat dat op? Beweren dat er met een ander migratiebeleid geen of minder problemen zijn slaat nergens op. De overgrote meerderheid van de strijders in het kalifaat heeft zelfs geen migratieachtergrond. Je moet dus niet verstandig zijn om te zien dat er wel andere zaken spelen dan alleen maar dat migratieprobleem.
Wat behelst dan de lokale oplossingen van Bonte toen hij in het Witte Huis sprak over een lokale aanpak van een mondiaal probleem?
Oud 24 maart 2015, 23:03   #111
doremi
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Tja het ging natuurlijk ook niet alleen over Syriestrijders. Ofwel hebt u het interview niet aandachtig bekeken ofwel doet u gewoon uw best om het niet te verstaan.

Laatst gewijzigd door doremi : 24 maart 2015 om 23:04.
doremi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2015, 23:49   #112
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja het ging natuurlijk ook niet alleen over Syriestrijders. Ofwel hebt u het interview niet aandachtig bekeken ofwel doet u gewoon uw best om het niet te verstaan.
Inderdaad !
Oud 25 maart 2015, 07:17   #113
hagel
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad, het is de heer De Wever zelf die alles op een hoop gooide: migratie, racisme en radicalisme en daar één potnat toogpraat van maakte.
Oud 25 maart 2015, 08:20   #114
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn beste, ik kom dagelijks via mijn werk in contact met migranten. Ik beweer nergens dat er niets aan de hand is. Ik verzet mij wel tegen toogpraat en het uitpikken van een bepaalde groep, en onzinnige veralgemeningen.
er is al vijftig jaar (de migratie is halverwege jaren zestig begonnen) iets aan de hand, en als iemand de vinger in de wonde legt, verkoopt hij toogpraat volgens u. Trouwens, hoe zwaar weegt dat "via uw werk in contact komen met..................." ???
Ga er eens zes maand tussen wonen, en kom dan nog eens terug.

Citaat:
Oud 25 maart 2015, 09:19   #115
hagel
Banneling

Standaard

Citaat:
er is al vijftig jaar (de migratie is halverwege jaren zestig begonnen) iets aan de hand, en als iemand de vinger in de wonde legt, verkoopt hij toogpraat volgens u. Trouwens, hoe zwaar weegt dat "via uw werk in contact komen met..................." ???
Ga er eens zes maand tussen wonen, en kom dan nog eens terug.
Hoe zwaar dat weegt? U mag het gerust weten: constant vaststellen dat een deel van de Vlaamse bevolking to. anderen gewoon een elementair gebrek aan respect heeft. En altijd maar opnieuwe, soms met de moed der wanhoop, proberen hier en daar er voor te zorgen dat juist niet geradicaliseerd wordt. Maar met zo'n politici die de toon aangeven is dit gewoon dweilen met de kraan open.
Ja, elementair respect zoals dat bv. bij De Wever ontbreekt: de vreemdelingen zijn zelf schuld aan hun situatie.
ik zal nooit begrijpen waarom een deel van een volk dat tientallen jaren zelf werd achtergesteld en als uitschot werd behandeld, nu evenzeer zo veralgemeent en stigmatiseert. Alsof dat een oplossing van de problemen ook maar een meter dichterbij brengt. Vervang in de tirade van De Wever het woord Berbers door Vlamingen, en je hebt een copy paste van de rabiate franskiljons en francophonen uit onze eigen strijd.
Oud 25 maart 2015, 10:50   #116
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe zwaar dat weegt? U mag het gerust weten: constant vaststellen dat een deel van de Vlaamse bevolking to. anderen gewoon een elementair gebrek aan respect heeft. En altijd maar opnieuwe, soms met de moed der wanhoop, proberen hier en daar er voor te zorgen dat juist niet geradicaliseerd wordt. Maar met zo'n politici die de toon aangeven is dit gewoon dweilen met de kraan open.
Ja, elementair respect zoals dat bv. bij De Wever ontbreekt: de vreemdelingen zijn zelf schuld aan hun situatie.
ik zal nooit begrijpen waarom een deel van een volk dat tientallen jaren zelf werd achtergesteld en als uitschot werd behandeld, nu evenzeer zo veralgemeent en stigmatiseert. Alsof dat een oplossing van de problemen ook maar een meter dichterbij brengt. Vervang in de tirade van De Wever het woord Berbers door Vlamingen, en je hebt een copy paste van de rabiate franskiljons en francophonen uit onze eigen strijd.
Wil u nu bedoelen dat Vlamingen
- de gevangenissen bovengemiddeld bevolken (in hun eigen land dan nog?)
- meer dan gemiddeld werkloos zijn, van sociale uitkeringen leven
- uitblinken in kleine criminaliteit
- constant lopen te zagen over racisme
- voor de helft zonder diploma van school komen?

anders begrijp ik uw vergelijking niet.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2015, 11:25   #117
hagel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Wil u nu bedoelen dat Vlamingen
- de gevangenissen bovengemiddeld bevolken (in hun eigen land dan nog?)
- meer dan gemiddeld werkloos zijn, van sociale uitkeringen leven
- uitblinken in kleine criminaliteit
- constant lopen te zagen over racisme
- voor de helft zonder diploma van school komen?

anders begrijp ik uw vergelijking niet.

Graaf eens terug in de Vlaamse ontvoogdingsstrijd. Het arme Vlaanderen van Stracke. U zult verbaasd zijn hoe veel gelijkenissen er zijn met wat u beschrijft.
Oud 25 maart 2015, 11:27   #118
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tweede poging : ga er eens zes maanden tussen wonen, en kom dan nog eens terug.

Citaat:
Oud 25 maart 2015, 12:40   #119
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Tweede poging : ga er eens zes maanden tussen wonen, en kom dan nog eens terug.
Erger nog. Je moet er zelfs niet tussen wonen. Gewoon een wandelingetje maken, of de bus of metro nemen doorheen tie buurten en je weet waar de klepel hangt. Je bent er 'persona non grata' op het openbaar vervoer. Tenzij je een groentje of sosje bent uiteraard. Die vinden dat allemaal leuk.
Daarom neem ik de bus of metro niet meer om naar Brussel te gaan.
dit vertelde ik ook hier:http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=72
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2015, 13:52   #120
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Graaf eens terug in de Vlaamse ontvoogdingsstrijd. Het arme Vlaanderen van Stracke. U zult verbaasd zijn hoe veel gelijkenissen er zijn met wat u beschrijft.
Hoeveel eeuwen moet ik teruggaan?

Waren ze oververtegenwoordigd in de werkloosheidsuitkeringen dan? En ik maar denken dat die vlamingen evenveel belastingen moesten betalen voor één broodoven als voor één Waalse hoogoven.

Verder meen ik toch gehoord te hebben dat de Vlamingen massaal gingen werken in Wallonië en daar onmiddellijk integreerden en assimileerden. Ik zou anders niet weten hoe het komt de de helft van Wallonie met Vlaamse achternamen rondloopt.

Maar geef gerust uw bronnen even om uw standpunt duidelijk te maken.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be