Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 maart 2015, 13:40   #121
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Weverke verliest een paar % van zijn aanhang terug aan het VB en begint op slag de Marokkaanse Berbers te stigmatiseren.
Onze populistische Dewever is een echte kut Vlaming.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2015, 13:40   #122
Tomas
Gouverneur

Standaard

Wonen is een grondrecht, Spitting Image. In internationale verdragen en in de grondwet staat dat recht gewaarborgd voor elkéén. Het eigendomsrecht is dus niet absoluut en wordt beperkt door andere rechten. De overheid moet dat grondrecht garanderen en kan dus eisen stellen opdat dit recht voor eenieder gelijkwaardig gegarandeerd is.

Laatst gewijzigd door Tomas : 25 maart 2015 om 13:42.
Tomas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2015, 13:40   #123
Tomas
Gouverneur

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Tomas : 25 maart 2015 om 13:41.
Oud 25 maart 2015, 13:42   #124
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomas Bekijk bericht
Wonen is een grondrecht, Spitting Image. Het eigendomsrecht is niet absoluut en wordt beperkt door andere rechten. De overheid moet dat grondrecht garanderen en kan dus eisen stellen opdat dit recht voor eenieder gelijkwaardig gegarandeerd is.
Wat een juridische nonsens.
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2015, 13:42   #125
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eerst en vooral: een Hell's Angel kiest zelf of hij tot die groep behoort of niet; Een berber kiest zijn etniciteit niet en kan er dus niet zomaar eventjes uitstappen (waarom zou dat moeten?).

Ik bekijk een mens niet als 'Berber' maar als mens. Als een mens dakloos is en om hulp vraagt, Hell's Angel of niet, zal ik hem advies geven over waar hij in de hulpverlening terecht kan en zal ik eventueel zelf een handje toesteken.
Wanneer die mens agressief gedrag stelt zal ik mij afvragen waarom dat is en trachten de reden te achterhalen en eventueel samen met die persoon bekijken wat we kunnen doen om het op te lossen.
Dat heet menselijkheid.
Je moet mensen individueel telkens het voordeel van de twijfel geven en pas oordelen nadat je iemand ontmoet hebt (en niet op basis van één incident).
N-VA is wat dat betreft volledig het noorden kwijt.
Dat is niet helemaal juist, en dat zeg ik niet omdat je de naam verkeerd schrijft. Het zijn de andere Hells Angels die beslissen of hij tot de groep behoort of niet
Oud 25 maart 2015, 13:43   #126
Tomas
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Wat een juridische nonsens.
artikel 23 van de Grondwet.

Laatst gewijzigd door Tomas : 25 maart 2015 om 13:44.
Oud 25 maart 2015, 13:45   #127
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Wonen is een grondrecht, Spitting Image. In internationale verdragen en in de grondwet staat dat recht gewaarborgd voor elkéén. Het eigendomsrecht is dus niet absoluut en wordt beperkt door andere rechten. De overheid moet dat grondrecht garanderen en kan dus eisen stellen opdat dit recht voor eenieder gelijkwaardig gegarandeerd is.
Niemand kan mij verplichten om mijn eigendom te verhuren aan iemand die ik niet vertrouw -autochtoon of allochtoon.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2015, 13:46   #128
Tomas
Gouverneur

Standaard

Het eigendomsrecht is dus niet absoluut. Geen enkel recht is absoluut. Er zijn andere rechten van andere burgers die dat recht kruisen.
Misschien dien je eerst eens iets over 'recht' te leren alvorens je dergelijke onzin uitkraamt, Splitting Image.

Laatst gewijzigd door Tomas : 25 maart 2015 om 13:47.
Oud 25 maart 2015, 13:46   #129
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Nee, je begrijpt het niet, ik ging in tegen je standpunt.
Even opnieuw gelezen, en je hebt gelijk : had het niet begrepen.

grr...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2015, 13:46   #130
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat geldt voor eigendommen van de overheid, niet voor particuliere eigendommen. Daar heeft niemand zich mee te moeien.
Oud 25 maart 2015, 13:48   #131
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Het eigendomsrecht is dus niet absoluut. Geen enkel recht is absoluut. Er zijn andere rechten van andere burgers die dat recht kruisen.
Misschien dien je eerst eens iets over 'recht' te leren alvorens je dergelijke onzin uitkraamt, Splitting Image.
Geen enkele overheid kan mij verplichten mijn eigendom aan de ene te verhuren en niet aan de andere. Dat is mijn keuze. Niet die van de overheid.
Oud 25 maart 2015, 13:49   #132
Tomas
Gouverneur

Standaard

De meesten halen het argument aan van mogelijks inkomensverlies.
wel, het Vlaamse Huurgarantiefonds biedt bescherming tegen inkomensverlies

Verhuurders van woningen kunnen zich sinds 1 januari 2014 aansluiten bij het huurgarantiefonds. Dat fonds beschermt verhuurders tijdelijk tegen inkomensverlies, als de huurders de huur niet meer kunnen betalen.

Dus dat argument vervalt ook.

Laatst gewijzigd door Tomas : 25 maart 2015 om 13:49.
Oud 25 maart 2015, 13:49   #133
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Athene was een handelsstad die met verschillende handelaars in contact kwam. Sparta lag volledig ingesloten door bergen en er was een minimaal contact met de rest van de Grieken, laat staan met andere volkeren.
En onder de Atheense beau monde was het bon ton om Sparta als de ideale staat te beschouwen.

Dus ik begrijp gewoon niet goed waar je naartoe wilt met de vergelijking met Berbers en "kust-Marokkanen" (wat dat ook zijn).

Er zijn aardig wat Berberse figuren die in de Klassieke Oudheid in Athene, Constantinopel en Rome beroemd waren: Terentius, Augustinus, Septimius Severus, ... En Berbers bedreigden ook de "grenzen" van het Romeinse Rijk in Noord-Afrika.

Dus een absolute stelling poneren hierover lijkt me ietwat vreemd.
Oud 25 maart 2015, 13:50   #134
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:

Blijf maar lekker vaag ja. Sos zeker ?

Waar precies in dat artikel staat dat de eigenaar van een onroerend goed door de overheid kan verplicht worden zijn onroerend goed te verhuren aan deze of gene ?
Oud 25 maart 2015, 13:50   #135
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Even opnieuw gelezen, en je hebt gelijk : had het niet begrepen.

grr...
Niet erg hoor.

Feit blijkt: 80% van de Marokkanen in Antwerpen zou Berber zijn (hoewel "het Berberse volk" op zich al zowel intern als extern discutabel is).

Maar Dyad Abou Jahjah ijverde in ieder geval voor hun erkenning als etnische groep. Wat hij nu als racistisch beschouwt.

We kunnen maar noteren hé.
Oud 25 maart 2015, 13:51   #136
Tomas
Gouverneur

Standaard

Het klopt dat een verhuurder het recht heeft om te kiezen aan wie hij zijn woning verhuurt. Deze keuze dient echter gebaseerd te zijn op basis van objectieve factoren en niet van persoonlijke kenmerken, zoals geslacht, vermogen, leeftijd, geloof, taal, nationaliteit, huidskleur, afkomst … .

Dit wil niet zeggen dat de private verhuurder niet mag nagaan of de kandidaat-huurder in staat is om de maandelijkse huur te betalen, integendeel. Wat daarentegen niet toegestaan is, is discriminatie tussen een huurder die beroepsactief is of een huurder die een inkomen verkrijgt uit een vervangingsinkomen. Het is namelijk mogelijk dat beiden financieel in staat zijn de huur te betalen.
Oud 25 maart 2015, 13:53   #137
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
De meesten halen het argument aan van mogelijks inkomensverlies.
wel, het Vlaamse Huurgarantiefonds biedt bescherming tegen inkomensverlies

Verhuurders van woningen kunnen zich sinds 1 januari 2014 aansluiten bij het huurgarantiefonds. Dat fonds beschermt verhuurders tijdelijk tegen inkomensverlies, als de huurders de huur niet meer kunnen betalen.

Dus dat argument vervalt ook.
Kost : 75€
Doorrekenen aan de huurder zeker ?
Oud 25 maart 2015, 13:53   #138
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
geslacht, vermogen, leeftijd, geloof, taal, nationaliteit, huidskleur, afkomst … .
Dat zijn allemaal objectieve factoren.
Oud 25 maart 2015, 13:55   #139
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
En onder de Atheense beau monde was het bon ton om Sparta als de ideale staat te beschouwen.

Dus ik begrijp gewoon niet goed waar je naartoe wilt met de vergelijking met Berbers en "kust-Marokkanen" (wat dat ook zijn).

Er zijn aardig wat Berberse figuren die in de Klassieke Oudheid in Athene, Constantinopel en Rome beroemd waren: Terentius, Augustinus, Septimius Severus, ... En Berbers bedreigden ook de "grenzen" van het Romeinse Rijk in Noord-Afrika.

Dus een absolute stelling poneren hierover lijkt me ietwat vreemd.
Bergvolkeren waren en zijn meer wereldvreemd dan kustvolkeren omdat ze minder in contact komen met de buitenwereld. Reis even - even om niet altijd Marokko te gebruiken - van de Turkse kunststeden naar de bergen in Oost-Turkije en dan merk je dadelijk een wereld van verschil. Werk maar eens samen met een Turk uit Izmir en met een uit Diyarbakir en ook dan merk je verschil: de eerste is veel toegankelijker dan de tweede. Constant meegemaakt.
Oud 25 maart 2015, 13:55   #140
Tomas
Gouverneur

Standaard

Voor de onwetenden hier:
Zie anti-discriminatiewetgeving.

De wet van 10 mei 2007 verbiedt discriminatie op grond van volgende beschermde criteria: leeftijd, seksuele geaardheid, handicap, geloof of levensbeschouwing, burgerlijke staat, geboorte, vermogen, politieke overtuiging, syndicale overtuiging, taal, huidige of toekomstige gezondheidstoestand, een fysieke of genetische eigenschap, en sociale afkomst.

Laatst gewijzigd door Tomas : 25 maart 2015 om 13:57.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be