Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 25 maart 2015, 14:32   #121
hagel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Hoeveel eeuwen moet ik teruggaan?

Waren ze oververtegenwoordigd in de werkloosheidsuitkeringen dan? En ik maar denken dat die vlamingen evenveel belastingen moesten betalen voor één broodoven als voor één Waalse hoogoven.

Verder meen ik toch gehoord te hebben dat de Vlamingen massaal gingen werken in Wallonië en daar onmiddellijk integreerden en assimileerden. Ik zou anders niet weten hoe het komt de de helft van Wallonie met Vlaamse achternamen rondloopt.

Maar geef gerust uw bronnen even om uw standpunt duidelijk te maken.
Als u zelf nog niet de verwijzingen kent naar het Arme Vlaanderen, zegt dat veel over uw historisch besef. Het is tekend voor de arrogantie in het huidige Vlaanderen: het onbesef over waar men zelf vandaan komt. Soit, het weze zo.
hagel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2015, 14:47   #122
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hagel Bekijk bericht
Als u zelf nog niet de verwijzingen kent naar het Arme Vlaanderen, zegt dat veel over uw historisch besef. Het is tekend voor de arrogantie in het huidige Vlaanderen: het onbesef over waar men zelf vandaan komt. Soit, het weze zo.
jij verwees ernaar, dus aan jou ook om dat te duiden

Citaat:
Graaf eens terug in de Vlaamse ontvoogdingsstrijd. Het arme Vlaanderen van Stracke. U zult verbaasd zijn hoe veel gelijkenissen er zijn met wat u beschrijft.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2015, 14:49   #123
hagel
Banneling

Standaard

Inderdaad, in Vlaanderen is geen racisme!

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/op...inie/1.2282808

http://www.demorgen.be/opinie/een-ge...voor-a2263376/

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/op...inie/1.2281446
Oud 25 maart 2015, 14:50   #124
hagel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
jij verwees ernaar, dus aan jou ook om dat te duiden
Het feit dat u het belachelijk maakt (hoeveel eeuwen terug), zegt alles. Als u Stracke niet weet te situeren...

Overigens, ik snap het al: zag bij uw locatie Antwerpen staan. Verklaart alles. Dat is nu mijn racisme.

Laatst gewijzigd door hagel : 25 maart 2015 om 14:51.
Oud 25 maart 2015, 14:57   #125
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het feit dat u het belachelijk maakt (hoeveel eeuwen terug), zegt alles. Als u Stracke niet weet te situeren...

Overigens, ik snap het al: zag bij uw locatie Antwerpen staan. Verklaart alles. Dat is nu mijn racisme.
maar gij gaat dat nu doen, vermits ge zo arrogant zijt

Citaat:
Oud 25 maart 2015, 15:00   #126
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

derde poging :

Ga eens zes maanden in een islamitische wijk wonen, en kom dan nog eens terug.

Citaat:
Oud 25 maart 2015, 15:51   #127
hagel
Banneling

Standaard

Citaat:
derde poging :

Ga eens zes maanden in een islamitische wijk wonen, en kom dan nog eens terug.
U wordt zielig.
Oud 25 maart 2015, 15:51   #128
hagel
Banneling

Standaard

Citaat:
Het doet pijn...
Oud 25 maart 2015, 15:54   #129
hagel
Banneling

Standaard

Citaat:
Overigens, veel minder arrogant dan een De Wever, en een Homans daarnet in het Vlaams Parlement. Daar kan niemand aan tippen.
Oud 25 maart 2015, 16:02   #130
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als u zelf nog niet de verwijzingen kent naar het Arme Vlaanderen, zegt dat veel over uw historisch besef. Het is tekenend voor de arrogantie in het huidige Vlaanderen: het onbesef over waar men zelf vandaan komt. Soit, het weze zo.
Ik verwees niet naar het alomgekende ARME VLAANDEREN, maar ik stelde de vraag of al die arme vlamingen dan ook werkloosheidsuitkeringen kregen, waar de Walen voor afbetaald hadden.

Mijn kennis over de geschiedenis van het huidige Vlaanderen kan waarschijnlijk zelfs niet tippen aan uw geschiedkundige onderlegdheid. Maar ik weet wel dat ik prof. Juul Hannes heb bestudeerd, en bij hem vond ik dus nergens enige verwijzing naar de verhoogde werkloosheidsVERGOEDINGEN voor Vlamingen en oververtegenwoordiging in criminaliteit. Maar U kan me vast bronnen geven waar die wel staan vermeld.

Verder heb ik van u nog steeds geen sluitende bewijzen gevonden waardoor de vergelijking tussen Vlamingen en de ongecontroleerde economisch niet rendabele immigratie van allochtonen zou kunnen opgaan.

(hou er misschien rekening mee dat de meeste mede-posters wèl weten uit welke periode ik afkomstig ben, kwestie van jezelf niet al te belachelijk te maken).

en neen, ik weet niet over welke Stracke je het hebt. Wat meer duiding misschien ? https://www.google.com/search?q=stra...sm=93&ie=UTF-8

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2015, 16:07   #131
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doremi Bekijk bericht
U maakt de fout die heel vaak (opzettelijk) gemaakt wordt namijk dat u een uitspraak over een trend in een groep omzet/ziet naar/als een uitspraak over elk individu in die groep of elk individu die aan de trend onderhevig is.

Ik zal een voorbeeld geven:

1- Er is een ernstig probleem binnen de groep van katholieke priesters aangaande pedofilie.

Dit zou in de denkvorm die veel mensen hanteren als er kritiek komt op Moslims worden:

2- Elke katholieke priester is de facto een pedofiel
of
3- elke pedofiel is een katholieke priester of de groep pedofielen bestaat enkel uit katholieke priesters.

Vaak neemt men dan één van de onderste stellingen om dan verder mee aan het werk te gaan in columns, sociale media of toespraken. maar dat is niet meer of minder dan een drogredenering nl. het gekende stromanargument want de originele stelling (1) zegt natuurlijk helemaal niet hetzelfde als de vervormde stellingen (2 of 3).

Dat is ook wat we zien gebeuren met de uitspraak van BDW ivm Berbers. bart de Wever spreekt zich uit over bepaalde tendensen bij de Marokkanen en meer specifiek Berbers in ons land (tendensen die perfect bewijsbaar zijn zoals de criminaliteitscijfers) en het enige weerwerk dat ik zie is gebaseerd op een geconstrueerd stromanargument zoals bovenstaande want BDW stigmatiseert nu toch wel alle Berbers/Marokkanen...

Wie goed oplet ziet deze drogredenering ongelooflijk vaak de revue passeren. triest dat o.a. in de media daar niet meer over gezegd wordt.

Nog een edit trouwens:

In de omgekeerde richting zien we dat dezelfde mensen dit ook gaan gebruiken nl. als men een tendens blootlegt (in mijn voorbeeld):

1- Er is vastgesteld dat toch wel veel katholieke priesters pedofielen blijken (kwalitatief meer dan in de rest van de maatschappij).

Dan gaat men als volgt reageren:

2- U zegt dat alle pedofielen katholieke priesters zijn?
of
3- U zegt dat alle katholieke priesters pedofielen zijn of ik ken ook katholieke priesters die geen pedofielen zijn

Dit alles zijn echter ook totaal geen boeiende argumenten aangezien het gaat om trends/tendensen gebaseerd op cijfers.

Dit zijn simpelweg allemaal retorische tactieken om niet te moeten spreken over pijnlijke tendensen die niet goed uitkomen.
Vele nieuwkomers kennen buiten het "onzijdig lidwoord" evenmin het ONBEPAALD meervoud.

"berbers" betekent net zomin als "bomen" dat het over ELKE berber of elke boom gaat.

Men zou dit op school misschien best eens wat beter duiden;

Ik vond prof. Hans Janssen daarom zo leuk, die had het ook opgegeven en verwees naar : "vele (niet alle) moslims".... wat ineens de uitleg overbodig maakte.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 25 maart 2015, 16:10   #132
hagel
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik verwees niet naar het alomgekende ARME VLAANDEREN, maar ik stelde de vraag of al die arme vlamingen dan ook werkloosheidsuitkeringen kregen, waar de Walen voor afbetaald hadden.

Mijn kennis over de geschiedenis van het huidige Vlaanderen kan waarschijnlijk zelfs niet tippen aan uw geschiedkundige onderlegdheid. Maar ik weet wel dat ik prof. Juul Hannes heb bestudeerd, en bij hem vond ik dus nergens enige verwijzing naar de verhoogde werkloosheidsVERGOEDINGEN voor Vlamingen en oververtegenwoordiging in criminaliteit. Maar U kan me vast bronnen geven waar die wel staan vermeld.

Verder heb ik van u nog steeds geen sluitende bewijzen gevonden waardoor de vergelijking tussen Vlamingen en de ongecontroleerde economisch niet rendabele immigratie van allochtonen zou kunnen opgaan.

(hou er misschien rekening mee dat de meeste mede-posters wèl weten uit welke periode ik afkomstig ben, kwestie van jezelf niet al te belachelijk te maken).

en neen, ik weet niet over welke Stracke je het hebt. Wat meer duiding misschien ? https://www.google.com/search?q=stra...sm=93&ie=UTF-8

Het feit dat u niet weet over welke Stracke het hebt, zegt alles. Ik begon over het Arme Vlaanderen, u sleurde er vanalles bij en nu moet u zich hier zo uit redden. Zielig.
Oud 25 maart 2015, 16:15   #133
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U wordt zielig.
neenee, gij die weigert naar de realiteit te kijken. Ge doet mij een beetje denken aan iemand als Bert Anciaux die ten strijde trekt tegen wat hij noemt "de islamofobie", maar zelf in een rustige (islam-vrije) landelijke omgeving woont :
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  anciaux adres NoHeemb..jpg‎
Bekeken: 80
Grootte:  325,3 KB
ID: 97644  

Citaat:
Oud 25 maart 2015, 16:21   #134
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het feit dat u niet weet over welke Stracke het hebt, zegt alles. Ik begon over het Arme Vlaanderen, u sleurde er vanalles bij en nu moet u zich hier zo uit redden. Zielig.
Och, je bedoelde HET BOEK - Arm Vlaanderen uit 1922?

Citaat:
Arme Vlaanderen, u sleurde er vanalles bij....
Je zou toch even de link naar Prof. Juul Hannes moeten volgen en begrijpend LEZEN.
Buiten de honderden romans over de toenmalige armoede, bestaan er ook studies over de manier waarop Vlaanderen en de Vlamingen zelfs in die periode van armoede werden UITGEBUIT.

Ik heb nog steeds geen vergelijkingspunt gevonden met de huidige economisch niet-rendabele migranten.

(je verwijst toch niet naar de honderdduizenden Vlamingen die in die periode zèlf emigreerden naar de VS en Canada en daar zeer dikwijls een zeer succesvolle toekomst opgebouwd hebben? (zonder extra werkloosheidsuitkeringen of zonder extra verhoogde criminaliteitscijfers).

Kortom: ik begrijp nog steeds niet waar je het over hebt.

Oud 25 maart 2015, 16:28   #135
hagel
Banneling

Standaard

Citaat:
Och, je bedoelde HET BOEK - Arm Vlaanderen uit 1922?

Je zou toch even de link naar Prof. Juul Hannes moeten volgen en begrijpend LEZEN.
Buiten de honderden romans over de toenmalige armoede, bestaan er ook studies over de manier waarop Vlaanderen en de Vlamingen zelfs in die periode van armoede werden UITGEBUIT.

Ik heb nog steeds geen vergelijkingspunt gevonden met de huidige economisch niet-rendabele migranten.

(je verwijst toch niet naar de honderdduizenden Vlamingen die in die periode zèlf emigreerden naar de VS en Canada en daar zeer dikwijls een zeer succesvolle toekomst opgebouwd hebben? (zonder extra werkloosheidsuitkeringen of zonder extra verhoogde criminaliteitscijfers).

Kortom: ik begrijp nog steeds niet waar je het over hebt.
O, u kent dus de uitspraken en krantenartikels uit Franstalige pers niet over de Vlaamse gastarbeiders in het Walenland?

En uitbuiting, interessant. U kent dus ook de werkloosheidscijfers van de afgestudeerden hoger onderwijs van migratieafkomst in Vlaanderen? Tuurlijk, hebben ze aan zichzelf te danken. Is hun verantwoordelijkheid.
Oud 25 maart 2015, 16:29   #136
hagel
Banneling

Standaard

Citaat:
neenee, gij die weigert naar de realiteit te kijken. Ge doet mij een beetje denken aan iemand als Bert Anciaux die ten strijde trekt tegen wat hij noemt "de islamofobie", maar zelf in een rustige (islam-vrije) landelijke omgeving woont :
Dit is niet mijn huis.
Oud 25 maart 2015, 16:45   #137
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
O, u kent dus de uitspraken en krantenartikels uit Franstalige pers niet over de Vlaamse gastarbeiders in het Walenland?

En uitbuiting, interessant. U kent dus ook de werkloosheidscijfers van de afgestudeerden hoger onderwijs van migratieafkomst in Vlaanderen? Tuurlijk, hebben ze aan zichzelf te danken. Is hun verantwoordelijkheid.
Uitspraken over de verhoogde deelname aan werkloosheidsVERGOEDINGEN? of welke uitspraken bedoelt U?

Oud 25 maart 2015, 16:52   #138
hagel
Banneling

Standaard

Citaat:
Uitspraken over de verhoogde deelname aan werkloosheidsVERGOEDINGEN? of welke uitspraken bedoelt U?
Mijn beste, in de tijd van het Arme Vlaanderen waren u er zelfs geen werkloosheidsvergoedingen. Als zij door het racisme van een bepaald deel van de Vlamingen geen werk vinden, is dat niet hun schuld, en kan men hen daar moeilijk voor verantwoordelijkheid houden. Mijn poetsvrouw is allochtoon, ondanks het feit dat het dienstenchequesbureau zelf met racistische opmerkingen kwam n.a.v. haar voorstelling. Het loochenen dat er procentueel meer hogeropgeleide allochtonen werkloos zijn (wat moeten ze meer doen om te integreren: studeren en solliciteren en de taal spreken) zegt veel over hoe diep dat Vlaanderen is gezakt. Het is het loochenen dat de zon om de aarde draait.
Oud 25 maart 2015, 16:54   #139
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn beste, in de tijd van het Arme Vlaanderen waren u er zelfs geen werkloosheidsvergoedingen. Als zij door het racisme van een bepaald deel van de Vlamingen geen werk vinden, is dat niet hun schuld, en kan men hen daar moeilijk voor verantwoordelijkheid houden. Mijn poetsvrouw is allochtoon, ondanks het feit dat het dienstenchequesbureau zelf met racistische opmerkingen kwam n.a.v. haar voorstelling. Het loochenen dat er procentueel meer hogeropgeleide allochtonen werkloos zijn (wat moeten ze meer doen om te integreren: studeren en solliciteren en de taal spreken) zegt veel over hoe diep dat Vlaanderen is gezakt. Het is het loochenen dat de zon om de aarde draait.
Even een stukje uit uw voorbeeldboek:

Citaat:
Arm Vlaanderen.

Hoe deze titel het ook schijne te vergen, we hebben het nu niet, hoofdzakelijk, over het pauperisme in Vlaanderen. Het is wel een feit - de laatste statistieken hebben het nog eens uitgewezen - dat er nog altijd, als tien jaar geleden, één mensch op zes in ons ‘gezegend’ landeke de hand uitsteken moet, om van openbare of bijzondere liefdadigheid d�*t te ontvangen, wat hij noodig heeft om niet van honger en gebrek te sterven. Een op zes in het Vaderland, dus denkelijk, of liever nagelvast, één op vijf in ons Vlaamsch Moederland. Zooveel zult gij zeggen? Verwondert u dat? Dan hebt ge wel nooit hooren gewagen van de kantwerksters die een frank, ja zestig centiemen, verdienen per dag. Er zijn, en nog vele, werklieden, zelfs in kleine steden, die van 12-15 franken verdienen in de week, en daarbij 'n huisgezin hebben. Voor nachtwerk betaalt men 2.80 fr. aan een volwassen man, en stukwerkers kunnen na 13, 14 uren arbeid wel 4 frank verdienen, maar dan ook zien dat ze zeven of meer kinderen daarmee spijzen en opvoeden. Twee frank zestig voor iemand die al 12 jaar bij een en denzelfden baas werkt, is voorzeker geen Eldorado, en als zulke menschen gaan Nieuwjaar wenschen, krijgen ze één frank. Onze aardwerkers die zes, acht uur sporen per dag, en in 5 uur zooveel kubieke meters delven als 'n gewone werkman op 8 of nog meer, en daarbij 5 fr. verdienen, zijn blij om die winst, maar of ze het lang zullen blijven? Om w�*t te verdienen doen onze Vlaamsche menschen den grofsten, vuilsten, ongezonden arbeid, en dat nog wel op eene wijze, die de Vlaamsche menschen, grof, vuil en ongezond moet maken naar ziel en naar lichaam. Alhoewel nu dergelijke beschouwingen niet eigenlijk mijn onderwerp zijn, moest ik er toch van gewagen, omdat veel er door verklaard wordt van wat hier gaat volgen, en het een en het ander zelfs half verontschuldigt. Lange uiteenzetting is hier overbodig. Ik ken persoonlijk J.V.
[p. 2]
wonende op den B. bij B. In 1907 had J.V. 5 kinderen en kon hij met zijn loon van 1.80-2 fr. niet meer toekomen. Hij trok naar de mijnen. En nu arbeidt en leeft hij sedert dien volgenderwijze: Om 16 uur verlaat hij zijn huizeke, trekt te voet, een volslagen uur, met driftigen pas, naar de dichtste statie, kruipt in den werkliedenwagen en komt te 20 uur ter bestemming aan, daalt in de mijn en werkt er van 21 tot 5 uur. Rond 6 uur vertrekt hij weer en komt, na een andere snelmarsch, als 't wel gaat, rond 10 uur tehuis. Als 't wel gaat, want de treinen!... Het gebeurt dan ook meer dan eens, dat hij, ergens op de reis bemerkend hoe hij geducht zal te laat komen, en de nachtploeg voorzeker ‘gedaald’ is, dat hij rechtsomkeer maakt, en in 't holle van den nacht, drie uur te voet loopt, om rond 1 of 2 uur 's morgends onverwacht tehuis te komen. Indien alles dus wel gaat is hij om 10 uur op den B. terug en eet: soep, dikwijls erwtensoep (zijn vrouw weet ze goed gereed te maken) en aardappelen. Gaat om 11 uur slapen, staat rond 15.30 op, wascht zich, drinkt koffie met brood en - als de 5 kinderen er nog over lieten - slokt de aardappels binnen, en is weg. In de mijn wordt om 23 en 3 uur een oogenblik geschoft om wat naar onder te wurgen: 4 sneden brood met boter en bruine suiker. ‘Vet’ zegt J.B. ‘is niet zoo duur, maar mijn maag kan het daar beneden niet verteren’. ‘Bruine suiker’ zei ik, ‘is vleesch niet beter?’. ‘Pater, 't is ten minste vier maanden geleden dat ik geen vleesch heb geëten’. Goed zoo, en hij verdient? Vier frank en half per nacht. Daarvan moet af: 2.65 voor zijn spoorkaart per week, 2.50 fr. voor zijn pensioen per maand, met de rest mag hij leven en - gelukkig zijn, hij, zijn vrouw, die 'n zwakke maag heeft, ‘ik geloof’ zegt hij ‘van 't vele, harde werken’ en zijn 5 kinderen, het oudste is 'n meiske, dertien jaar. Wat verteert hij? Hij zet nooit 'n voet in de herberg tenzij 's Zondags 's morgens om zich te laten scheren, en drinkt dan wel eens 'n pint, nooit meer dan twee. 's Maandags te vertrekken en enkel 's Zaterdags terug te keeren, als ongeveer 450 man van zijn omtrek doen, bracht misschien wel wat meer op, maar hij blijft liever bij de 150 die doen als hij, want ginder wordt er toch, of ge wilt of niet, onnoodig verteerd. Daarbij, in heel X is er
[p. 3]
geen deftig logies, eenige van zijn vrienden gaan 's avonds drie kwartuur ver om bij eerlijka menschen te slapen.

Nu zou ik willen weten, of er in Vlaanderen vele zulke J.V. 's zijn als de mijne, die het zoo hard hebben? nog harder? Hij dacht van ja, want zijn vrouw was braaf en zijn kinders ook, en eens tehuis en wakker, deed hij niets anders dan zingen en fluiten.
I rest my case.

Laatst gewijzigd door circe : 25 maart 2015 om 16:55.
Oud 25 maart 2015, 17:09   #140
hagel
Banneling

Standaard

Citaat:
Even een stukje uit uw voorbeeldboek:

I rest my case.
I rest my case: een volk dat zulke omstandigheden heeft moeten meemaken zou op zijn minst begrip moeten hebben voor havelozen die hier aankomen en voor groepen die nog altijd worden uitgesloten. Interdit aux Nord-Africains, weet u wel. Maar neen, i.p.v. daarvan worden excuses voor het platste racisme aangereikt door de voorzitter van de grootste Vlaamse partij: ze zijn er zelf de oorzaak van. Verbaast me niets: voor Antwerpenaren zijn Westvlamingen en Limburgers al inwoners van de brousse (zelf meermaals mogen horen en ervaren).
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be