Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 maart 2015, 17:29   #181
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Laten we even een puur politiek correct racistische dame aan het woord:

Citaat:
Als iemand als Bart De Wever de uitspraken mag doen die hij deed over mijn volk, als mensen als Jozef de Witte een functie mogen uitoefenen waarbij kennis over racisme essentieel is, dan is het moeilijk om redenen te vinden om hoopvol te blijven.
Probeer zoiets als Vlaming eens te laten publiceren!
Citaat:
Het zou me niet verbazen als hij nu geen problemen ziet met de uitspraken van Bart De Wever die denkt ineens iets te weten over het wantrouwen van Imazighen, die hij het liefst Berbers noemt.
Citaat:
Onbekwaamheid en onwetendheid over racisme lijken bij belangrijke functies soms een vereiste. In de sociale sector, de jeugdsector, de media en overheden kom ik geregeld mensen tegen die bijvoorbeeld nog steeds denken dat ze zomaar mensen met een donkere huidskleur met het n-woord mogen benoemenen het probleem daarvan niet erkennen.
"Berbers" is het doodnormale woord voor de 'aboriginals' van Noord-Afrika (lees: VOORDAT die streek door de toenmalige muzelmannen werd gekoloniseerd - kolonisatie die tot op heden voortduurt). Deze naam werd reeds gebruikt in de Romeinse tijd (Barbari). Ik neem aan dat we binnenkort het b-woord niet meer mogen gebruiken, net zomin als het n-woord en het e-woord. Kwestie van nog zijn eigen taal te mogen spreken.
Citaat:
Een witte Vlaming heeft met de aanspreking van een Franstalige Marokkaan als 'sale Flamand' nog geen racisme meegemaakt. Dat is vandaag zo. Een Vlaming kon vroeger niet racistisch zijn tegen een Franstalige. Intussen is de situatie enorm veranderd. Daarom heb ik als Amazigh wel sympathie voor de vroegere Vlaamse beweging, maar een afkeer van het huidige Vlaamsnationalisme waarin de dominante toon racistisch geworden is. Ik hoop dat de Amazighbeweging in Afrika uit de negatieve verandering in de Vlaamse beweging leert om nooit de rol van de onderdrukker op te nemen. Vandaag is de positie van de Imazighen gelukkig niet te vergelijken met die van Vlamingen, maar het blijft belangrijk om dit in het achterhoofd te houden.
enkel een minderheid kan racistisch bejegend worden? Een meerderheid is per definitie racist? Mogen we dan eindelijk zeggen dat de Congolezen racisten zijn?
Enfin, wie zin heeft om de rest van deze lulkoek te lezen: http://www.mo.be/column/wantrouwige-...acisme-experts

Hasna Ankal
MO*columnisten
(Gehoofddoekte)Journaliste geboeid door politiek, identiteit, en feminisme en blijkbaar toch niet helemaal gediscrimineerd want ze heeft een job, zelfs al schrijft ze ongelooflijk onnozele prietpraat.

Het probleem is nu dat ik haar niet mag misprijzen want anders ben ik racist vermits ZIJ een kleurtje én een hoofddoek heeft, en ik geen van beide? Bovendien behoort "haar volk" tot een minderheid in Belgique, alhoewel ze geen minderheid zijn in Noord-Afrika, dus daar wèl de goorste racisten uithangen.)

doe ik het goed zo?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 25 maart 2015 om 17:33.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2015, 17:41   #182
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomas Bekijk bericht
Mensen met een OCMW-uitkering zijn ook gewend om zuinig te leven. Mensen die echter 'een stabiel' inkomen hebben uit werk, kunnen veranderen van leefsituatie en zijn daarom niet gewend hun leefstijl aan te passen, met alle problemen voor de verhuurder van dien.
Dat is een flagrante leugen van jewelste !! Op het GV bij mij is een Soedanees moslim koppel komen wonen, met een kind. Gestuurd door het OCMW. Nu zijn het er al 3 kinderen natuurlijk. Als je aanneemt dat de maandelijkse voorschotten die een huurder moet betalen berekend is op een gezin met een of twee kinderen en een normaal verbruik qua water en verwarming, lukt het veel mensen om bij de eerste afrekening, niet al te veel te moeten bijleggen. Juist omdat al die maandelijkse voorschotten samen, door de verhuurder bepaald, overeenkomen met een gemiddeld jaarverbruik. Een verhuurder wil nl. vermijden dat een huurder zijn jaarlijkse eindafrekening niet kan betalen. Daarom bepaalt hij de voorschotten navenant.

Wel dat Soedanees moslim koppel moet wel gedacht hebben dat alles hier gratis is, hun jaarverbruik was nl. meer dan € 2000 hoger. Wie betaald dat hoge meerverbruik denk je ? Het OCMW uiteraard.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2015, 17:44   #183
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
doe ik het goed zo?
Moet dat nog bevestigd worden ?
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2015, 18:04   #184
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xalamander Bekijk bericht
Dat is niet correct, correcte.
Waarom zou dat niet correct zijn ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2015, 18:06   #185
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

Dewever heeft eens te meer bewezen dat het burgemeesterschap zijn ding niet is: een burgemeester moet er zijn voor �*lle inwoners van zijn stad, niet enkel voor de verzuurden
Oud 25 maart 2015, 18:10   #186
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
Dewever heeft eens te meer bewezen dat het burgemeesterschap zijn ding niet is: een burgemeester moet er zijn voor �*lle inwoners van zijn stad, niet enkel voor de verzuurden
Oud 25 maart 2015, 18:13   #187
Spitting Image
Banneling

Standaard

Het regent. Geen weer om een hond door te jagen. Dus... mogen we ook niet verwachten dat er een hond op straat gaat komen. Nat worden is onmenselijk.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2015, 18:16   #188
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Dat is een flagrante leugen van jewelste !! Op het GV bij mij is een Soedanees moslim koppel komen wonen, met een kind. Gestuurd door het OCMW. Nu zijn het er al 3 kinderen natuurlijk. Als je aanneemt dat de maandelijkse voorschotten die een huurder moet betalen berekend is op een gezin met een of twee kinderen en een normaal verbruik qua water en verwarming, lukt het veel mensen om bij de eerste afrekening, niet al te veel te moeten bijleggen. Juist omdat al die maandelijkse voorschotten samen, door de verhuurder bepaald, overeenkomen met een gemiddeld jaarverbruik. Een verhuurder wil nl. vermijden dat een huurder zijn jaarlijkse eindafrekening niet kan betalen. Daarom bepaalt hij de voorschotten navenant.

Wel dat Soedanees moslim koppel moet wel gedacht hebben dat alles hier gratis is, hun jaarverbruik was nl. meer dan € 2000 hoger. Wie betaald dat hoge meerverbruik denk je ? Het OCMW uiteraard.
En wie betaalt het OCMW? Links? Don't think so.
Oud 25 maart 2015, 18:22   #189
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik begrijp niet waarom de BRT dat niet live brengt, ze zouden toch al wat sfeerbeelden van de grote markt kunnen geven.
Oud 25 maart 2015, 18:28   #190
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
is het omdat ze Berbers Marokkaan zijn dat ze crimineel zijn, of zijn er ook andere factoren in het spel?
Natuurlijk niet,er zijn inderdaad andere factoren in het spel.
Wat we bijvoorbeeld kunnen vaststellen is dat ze vaak gaan samenhokken in eigen wijken.
Op die manier leven ze in een eigen subcultuur en hebben eigen waarden en normen die niet altijd verzoenbaar zijn met de Vlaamse.
Als de politie een tassendief gaat oppakken in hun wijken zien we vaak hoe de buurt het voor ze opneemt. Zelfs proberen vergoeilijken als, ach dat doen we allemaal wel eens.
Denkt ge nu echt dat werkgevers staan te springen om mensen uit die wijk, "die het allemaal wel eens doen" , in dienst te nemen?
Die reactie afdoen als racisme vind ik nogal kort door de bocht.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2015, 18:33   #191
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik begrijp niet waarom de BRT dat niet live brengt, ze zouden toch al wat sfeerbeelden van de grote markt kunnen geven.
Wordt er al gezeten ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2015, 18:35   #192
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Wordt er al gezeten ?
Hopelijk komt de volledige Vlaamse bevolking mee op straat, om dinge daar een hart onder de riem te steken.
Oud 25 maart 2015, 18:39   #193
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hopelijk komt de volledige Vlaamse bevolking mee op straat, om dinge daar een hart onder de riem te steken.
GvA weet te melden dat er al 1 'betoger' zou zijn opgepakt.

Jahjah verwacht toch zo'n honderd man.
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2015, 18:41   #194
pegasus6869
Banneling

Standaard

Godvermiljerdedsu .......T'zal were kirmesse zin.......T'es weere ons schuld zekers gunder bende kluutzakken !!!
pegasus6869 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2015, 18:47   #195
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Wordt er al gezeten ?
Te nat voor hun gepamperd poepeke.
Oud 25 maart 2015, 18:55   #196
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
waarom altijd verwijzen naar anderen? zijn we niet groot genoeg om zelf de problemen aan te pakken?
Ge kent toch het spreekwoord " te laat de put gevuld als het kalf verdronken is"?
Oud 25 maart 2015, 19:03   #197
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Laten we even een puur politiek correct racistische dame aan het woord:

Probeer zoiets als Vlaming eens te laten publiceren!

"Berbers" is het doodnormale woord voor de 'aboriginals' van Noord-Afrika (lees: VOORDAT die streek door de toenmalige muzelmannen werd gekoloniseerd - kolonisatie die tot op heden voortduurt). Deze naam werd reeds gebruikt in de Romeinse tijd (Barbari). Ik neem aan dat we binnenkort het b-woord niet meer mogen gebruiken, net zomin als het n-woord en het e-woord. Kwestie van nog zijn eigen taal te mogen spreken.

enkel een minderheid kan racistisch bejegend worden? Een meerderheid is per definitie racist? Mogen we dan eindelijk zeggen dat de Congolezen racisten zijn?
Enfin, wie zin heeft om de rest van deze lulkoek te lezen: http://www.mo.be/column/wantrouwige-...acisme-experts

Hasna Ankal
MO*columnisten
(Gehoofddoekte)Journaliste geboeid door politiek, identiteit, en feminisme en blijkbaar toch niet helemaal gediscrimineerd want ze heeft een job, zelfs al schrijft ze ongelooflijk onnozele prietpraat.

Het probleem is nu dat ik haar niet mag misprijzen want anders ben ik racist vermits ZIJ een kleurtje én een hoofddoek heeft, en ik geen van beide? Bovendien behoort "haar volk" tot een minderheid in Belgique, alhoewel ze geen minderheid zijn in Noord-Afrika, dus daar wèl de goorste racisten uithangen.)

doe ik het goed zo?
Neen je doet het slecht.

Wie zegt dat jij als individu geen misprijzen mag voelen over iemand met een ander kleurtje én een hoofddoek ?
Jij denkt wat je wilt. Dit is een volkomen fake voorstelling van de vigerende wetgeving.
Verder is die vrouw haar mening over andere benamingen van berbers volkomen voor haar rekening. Waarom zou dat enige bindende kracht hebben ? Wat niet wegneemt dat iedereen het recht heeft om zijn eigen mening te uiten, hoe dom ook. Het bewijs kunnen we hier quasi dagelijks lezen van sommige Pro-Leten.
Waarom zou ik niet mogen zeggen dat ik misprijzen voel voor mensen met hoofddoek ? Of met kruisen ? Niets belet mij dat.
Het is een graag gekoesterde mythe bij blokkers dat ze 'zwijgplicht' krijgen van de overheid maar dat is gewoon onzin.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2015, 19:05   #198
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomas Bekijk bericht
Wonen is een grondrecht, Spitting Image. In internationale verdragen en in de grondwet staat dat recht gewaarborgd voor elkéén. Het eigendomsrecht is dus niet absoluut en wordt beperkt door andere rechten. De overheid moet dat grondrecht garanderen en kan dus eisen stellen opdat dit recht voor eenieder gelijkwaardig gegarandeerd is.
Dat klopt.
We willen dan ook niemand beletten een woning te verwerven.
Of ik daarom verplicht ben iedereen een woning te bezorgen is een andere vraag.
En niemand mag u trouwens beletten wel iemand een woonst te bezorgen.
Oud 25 maart 2015, 19:11   #199
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht

Aha ! Is dat de grote frustratie in je leven ? Dat je in een flatje woont in een sociale woningblok en nu buren krijgt met een kleurtje die net als jij onder dezelfde categorie van inkomsten vallen ?

DeProl_eet voelt blijkbaar schaamte voor de eigen bescheiden materiële toestand en reageert dat af door afgunst voor andere proletariërs ?
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2015, 19:23   #200
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
GvA weet te melden dat er al 1 'betoger' zou zijn opgepakt.

Jahjah verwacht toch zo'n honderd man.
150...

Wat een afgang...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be