Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 maart 2015, 10:24   #61
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Misschien nog niet zo slecht, onbetaald overuren draaien. Maar het omgekeerde dan ook. Zo af en toe een uurken of twee vroeger naar huis of een uurke later komen.
Eigenlijk kun je dat best anders zien, ik heb geen problemen om wat verder te werken om af te werken dat niet binnen de beoogde 8 uren kon afgewerkt worden, bij mij is dat meestal maar een kwartiertje tot een halfuurtje, tenzij gevraagd wat langer te blijven dan een uur...de meeste overuren worden gewoon betaald zoals gewoonlijk, maar geen significante verschil met mijn loon...

Bvb...iemand die de gewone werkuren als uitgangspunt neemt bvb 38 uur per week wordt dat betaald als basis....de overuren kunnen gestald worden als compensatie op het te veel gewerkte uren boven je basisuren, of dat betaald wordt door de werkgever is dan ook diens beslissing, die overuren kunnen nog omgezet worden in mindering met je eigen basisuren...dan worden die uren gewoonweg niet betaald en is dat een besparing voor beide partijen...werkgever betaald alleen de basisuren en de werknemer mag overuren maken als dat niet anders kan, de werkgever kan dan zeggen oh wacht...je hebt 10 uren over je basisuren, wil je die opnemen of niet als werknemer zegt ja worden die uren binnen de basisuren afgetrokken en niet betaald immers je wordt al betaald voor de uren dat je aanwezig bent en je werk doet...je ontvangt minder en de werkgever vaart er ook wel bij..tenzij werknemer zegt neen dan zal de werkgever zeggen van kijk neem minstens de helft er van toch op en de overige betaal ik wel bovenop je basisuren...je ontvangt iets meer gespreid over het jaar maar verlies je de compensatieuren die je niet wou opnemen...
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2015, 10:25   #62
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Lekker hard travakken.

Dat is toch waar de vlaming goed in is, of niet soms?
Niet meer, ik ken iemand in de serreteelt die geen Vlamingen meer aanneemt.
Te veel zagers, klagers en scheve koppen...
Het bedrijf draait alleen op Roemenen.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 29 maart 2015 om 10:25.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2015, 10:38   #63
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
Daar kon nog 5 jaar bij
Rekening gehouden met de maatschappelijke visies van vandaag klopt dat inderdaad. Maar, zelfs vandaag, hoeveel kent u er zo die als werknemer actief zijn tot 67?
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2015, 10:54   #64
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Zou hij niet beter overschakelen op 'ijverige' Franstaligen? Daar is de pot van werklozen groot genoeg. Puur uit Belgische reflex, hè . Of vindt de teler misschien ook dat hij die te veel moet betalen en dus naar drogredenen zoekt om 'goedkoop' personeel te werk te stellen?

Laatst gewijzigd door Spitting Image : 29 maart 2015 om 10:54.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2015, 10:56   #65
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zoiets heet marktconforme verloning.

En jij praatte met zo'n kapitalistisch varken ? In plaats van hem te onthoofden.

.
Wij zijn geen religieuze rechtse rakkers zoals veel N-Va-ers. Wij buiten bazen uit als hij ons uitbuit, niet omgekeerd.

En levenslang strontridder spelen en zwijgen, voor iemand die jou even hard nodig heeft als jij hem, was niet voor mij weggelegd.
Dat is meer voor N-VA-ers.
Je weet wel: VOKA is mijn baas!
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2015, 10:58   #66
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomas Bekijk bericht
Geert Bourgois kijkt op naar zijn grote voorbeeld Duitsland:
Alsof sommige werkgevers hun personeel nog niet genoeg uitbuiten stelt hij onomwonden:

"Vlaanderen zware offers gebracht? In Duitsland draaien sommigen gratis overuren"
Bron: http://www.demorgen.be/binnenland/bo...uren-a2268302/

Heeft de N-VA dan geen enkel scrupule meer. Mensen gratis doen werken heet; slavernij. Is dergelijke moderne slavernij uit Duitsland nog steeds het grote voorbeeld dat Bourgois in z'n achterhoofd heeft.
Knettergek zijn die mensen gewoonweg. Hoe dom ben je als je voor zoiets kiest als werknemer.
Bourgeois zegt nergens dat hij wilt dat we hier ook gratis overuren draaien. De dingen die sommigen moeten verzinnen om anderen zwart te kunnen maken...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2015, 11:17   #67
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat die een tiende verdienen heeft er niets mee te maken?
Oud 29 maart 2015, 11:19   #68
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Bourgeois zegt nergens dat hij wilt dat we hier ook gratis overuren draaien. De dingen die sommigen moeten verzinnen om anderen zwart te kunnen maken...
Niet met zoveel directe woorden gezegd nee en het artikeltje is kort en vaag. Je kan daar niet voldoende informatie uit halen; wat Bourgeois echt bedoeld straalt er niet uit.
Anderzijds wie tussen de regels kan en wil lezen kan wel meer vermoeden zoals dat hij wel degelijk hint naar dat er nog meer offers moeten komen en dat ze van de zwakkeren zullen moeten komen. Tevens het eindigt met een grote leugen, grote propaganda: de regering zit in met de zwakkeren.. waarom zuigen ze die dan constant uit terwijl de grotere en sterke vogelvrij blijven?
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2015, 11:31   #69
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Tevens het eindigt met een grote leugen, grote propaganda: de regering zit in met de zwakkeren.. waarom zuigen ze die dan constant uit terwijl de grotere en sterke vogelvrij blijven?
Als je met de zwakken bedoelt: de werkmensen en ondernemers die voor hun arbeid en arbeidscreatie gestraft en beroofd worden, dan ben ik akkoord.
Het profitariaat allerhande blijft niet allen buiten schot maar wordt beloond op de kap van de werkende en belastingbetalende gemeenschap.
Oud 29 maart 2015, 12:17   #70
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Laat ons dan het minimumloon afschaffen, dan is iedereen content:

de werknemer wordt betaald voor elk uur dat hij werkt, en de werkgever betaalt naargelang de prestatie waard is.

deal?
Den dop zou dan de best betaalde job in Belgie zijn.
Oud 29 maart 2015, 12:23   #71
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maakt weinig uit, de producten die uit Spanje komen zijn goedkoper en beter.
Oud 29 maart 2015, 12:24   #72
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Als je met de zwakken bedoelt: de werkmensen en ondernemers die voor hun arbeid en arbeidscreatie gestraft en beroofd worden, dan ben ik akkoord.
Het profitariaat allerhande blijft niet allen buiten schot maar wordt beloond op de kap van de werkende en belastingbetalende gemeenschap.
De ziekenkassen, vakbonden en dergelijke bedoel je?
Oud 29 maart 2015, 12:30   #73
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De ziekenkassen, vakbonden en dergelijke bedoel je?
Bankiers en andere kapitalisten met korte-termijnvisie
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2015, 12:43   #74
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ook, en rarara, daar zijn ook de politici bij betrokken, net zoals de vakbonden en ziekenkassen ook van de traditio-politici zijn.
Oud 29 maart 2015, 13:00   #75
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomas Bekijk bericht
Geert Bourgois kijkt op naar zijn grote voorbeeld Duitsland:
Alsof sommige werkgevers hun personeel nog niet genoeg uitbuiten stelt hij onomwonden:

"Vlaanderen zware offers gebracht? In Duitsland draaien sommigen gratis overuren"
Bron: http://www.demorgen.be/binnenland/bo...uren-a2268302/

Heeft de N-VA dan geen enkel scrupule meer. Mensen gratis doen werken heet; slavernij. Is dergelijke moderne slavernij uit Duitsland nog steeds het grote voorbeeld dat Bourgois in z'n achterhoofd heeft.
Knettergek zijn die mensen gewoonweg. Hoe dom ben je als je voor zoiets kiest als werknemer.
Werknemers krijgen al geld om niets te doen.
Wat bij ziekte? Wat is er met een dertiende !!! maand?

Dat zouden ze ook mogen afschaffen als je dat hierboven zo oneerlijk vindt.

Maar ja... Profiteren is makkelijker dan ondernemen he.
Oud 29 maart 2015, 13:09   #76
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ken jij andere?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2015, 13:11   #77
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neemt hij zelfs geen Walen meer aan ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2015, 13:13   #78
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik doe altijd heel veel voor mijn bazen.

Ik doe veel goed voor een goede baas.
Voor een slechte baas doe ik ook veel. Maar niets goed natuurlijk. Die presenteer ik wel de rekening. Op het gepaste moment. En zonder dat hij mij kan terug pakken.

(ik heb dat geleerd van mijn broer, heeeel lang geleden. Die was getuige dat zijn baas een brave jongen, na hard werken enz., buiten smeet, om verder even later een nieuw slachtoffer te laten proefdraaien.
Mijn broer heeft enkele weken later, op een moment dat het voor de baas heeel slecht aankwam, hem simpelweg laten stikken, door over te stappen naar een andere werkgever zonder verdere verwittiging.
Die oude slechte baas is niet naar de rechtbank gestapt om te klagen dat de voorziene opzegtermijn niet uitgewerkt werd. Want hij wist goed dat dat hem nog zuurder ging opbreken;
met goede bazen gebeurt dit niet door goede werknemers)

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 29 maart 2015 om 13:17.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2015, 13:20   #79
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
In mijn tijd (nu vijftien jaar geleden) en mijn werkomgeving was de normale pensioneringsleeftijd zestig jaar. Tegelijkertijd was er een paar jaar voordien het systeem van TBS ingevoerd waardoor er ettelijke collega's vertrokken vanaf ongeveer 58 jaar. Uw dienaar heeft gewerkt tot zijn 62 jaar.
Proficiat, dat is dan maar 3 jaar extra profitariaat. Schijnheilig inderdaad...
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2015, 13:25   #80
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Niet met zoveel directe woorden gezegd nee en het artikeltje is kort en vaag.
Bullshit, het artikel is duidelijk: men jankt dat de regering hier harde maatregelen treft, Bourgeois haalt Duitsland als voorbeeld aan dat het elders nog veel verder gaat. Op geen enkele manier blijkt daar enige intentie uit.

Citaat:
Je kan daar niet voldoende informatie uit halen; wat Bourgeois echt bedoeld straalt er niet uit.
Wat bepaalde forummers bedoelen door zijn woorden bewust foutief te interpreteren, daarover hebben we intussen wel genoeg informatie.

Citaat:
Anderzijds wie tussen de regels kan en wil lezen kan wel meer vermoeden zoals dat hij wel degelijk hint naar dat er nog meer offers moeten komen en dat ze van de zwakkeren zullen moeten komen.
Tussen de regels kan je alles lezen wat je maar wil. En alles wat in je politieke kraam past.

Citaat:
Tevens het eindigt met een grote leugen, grote propaganda: de regering zit in met de zwakkeren.. waarom zuigen ze die dan constant uit terwijl de grotere en sterke vogelvrij blijven?
Ook dat is propaganda. De waarheid ligt zoals altijd ergens tussenin.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be