![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Banneling
|
![]() Atheïsme is even dwaas als theïsme; het is in het anti- blijven steken ipv alle onzin die daar verteld werd en wordt te doorzien en een werkelijke vrijdenker te worden...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Banneling
|
![]() In het huis van God zijn er vele kamers; vertaald: alle soorten mensen zijn er nodig; ik gun je jouw weg; ik ga de mijne en als we beide de juiste weg kiezen zullen we elkaar zeker blijven tegenkomen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Banneling
|
![]() Ik heb zeker niet gezegd dat mensen ze moeten eten.
Ik zou het de meeste nog niet aanraden. Stel je eens voor wat het moet zijn voor mensen als Geert hun ego te verliezen? Dat zou voor hen misschien erger aankomen dan "sterven"/overgaan. Zelfs ik kom er niet meer aan, ik ben boven mijn angsten gestegen en ik heb moet eerst ten rade gaan bij een sjamaan voor ik opnieuw kan. Ik moet een professionele sitter bij mij hebben die mij kan uitleggen wat er aan de hand is. Zolang ik van de vrucht blijf is alles ok, maar als het Niets zich kenbaar maakt en de IK bloot komt, ben ik de schaamte voorbij en is er geen verstoppen en word ik onderworpen aan puur ONDERGAAN waar het te overweldigend voor mij wordt om te dragen en kan ik niet meer terug in mezelf.... Het is voorbij een demonische scene in horrorfilms zo'n ervaring. Mensen op dat fora zeggen dan: Ja, wees dankbaar zo'n angst te kennen. Maar ik vermijd ze toch liever als de rotte pest lol. Het is als een olifant in de kamer dat U geen vrucht nodig hebt wijsheid in perspectief te stellen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien is het niet zozeer mijn wereld, maar vooral deze wereld die al bestaat en al druk doende is met genetische experimenten. Mijn eigen wereld is mijn atoomtheorie, een heelal uit levende wezens, die volgens mij veel en veel beter is dan het dode mechaniek van de wetenschap. En bovendien heeft mijn atoomtheorie een eeuwige evolutie en daaruit volgt dat wij zelf die evolutie ter hand zullen moeten nemen, waar nota bene je eigen draad over gaat. Dan is het wel vreemd dat je daar dan niks van wil weten als ik dat in ga vullen. Dat lijkt mij te vergelijken met iemand die wil zwemmen, maar niet nat wil worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan is er de fantasie over wat allemaal mogelijk is. Dan is er ook nog de ethische problematiek als het gaat om een keuze wat wel of niet toelaatbaar is, maar ook voor een deel bepaald is door de angst voor verandering. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Mijn vriendin heeft toch al paar keer moeten zeggen: "Vergeet niet in uw boek te schrijven he". Dat is een achtergrond geluid dat ik niet kan blijven negeren. Ik heb amper 1 pagina en die pagina moet ik dan nog "verbloemen" he. Het probleem benaderen is niets, uitleggen what it's about en waar het juist fout zit is iets anders. Ik wil vooral consensus bereiken, maar dat zal het kotteke van de muur lopen worden. En vooral, ik wil dat we in thema's als dit niet meer in kampen worden geduwd. Gewoon mens zijn, is dat nu zo moeilijk? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wil graag van je horen, wat dan die verdwazing is.
Laatst gewijzigd door harriechristus : 2 april 2015 om 08:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Vooral nu we in staat zijn de wereld te vernietigen zijn we voor een zeer groot probleem gesteld. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
blijkt dat wij dat in wezen zijn; maar gelukkig voor de meesten hebben we het 'ik' om ons zogezegd te bedekken... Jouw laatste zin snap ik niet. Laatst gewijzigd door marie daenen : 2 april 2015 om 08:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Banneling
|
![]() ft = featuring = vergezeld.
Evolutie vergezeld door creatie. Het zijn de organismes zelf die ons brachten waar we vandaag zijn. Synchroniciteit is een samenvloeisel van toevaligheden die in elkaar passen. Nooit gehad dat je geestelijk met iets bezig was dat zich plots uiterlijk manifesteert? |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door marie daenen : 2 april 2015 om 08:59. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
*Herinneringen, dromen en gedachten blz 194. Een is oorzaak en gevolg als logica met het verleden als grondslag. Twee is doelbewust, met de toekomst als grondslag. Drie is de synchroniciteit, hoewel deze als zodanig geen evolutie openbaart, maar alleen gelijktijdigheid en dan wel een ruimtelijke ontwikkeling kan zijn als het ene bij het andere past. Laatst gewijzigd door harriechristus : 2 april 2015 om 17:06. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want dat is wat de wetenschap doet: de evolutie ter hand nemen door bijvoorbeeld ziektes uit te bannen. Citaat:
Als je zelf moet kiezen tussen levend zijn of dood, wat kies je dan? Citaat:
Aldus zouden we mensen kunnen creëren die kunnen vliegen. Of andersom vogels met menselijke hersenen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je wilt de evolutie aanpakken, maar de wetenschap mag dan niks doen? Dan vraag ik me af wat jij dan zelf in je hoofd hebt over wat er dan gedaan moet worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Het is een oneindige reeks van microwezentjes geweest die vlijtig werkten. Voorwaar, wanneer een complexe cell onder "intelligentie" geklasseerd wordt zitten wij hier op de aarde met een intelligent design. Laten we de mens nog verder gaan zitten we met Artificieel design. Dan zullen bomen onze lucht niet meer omzetten, maar machines/computer. We nemen het langs één stuk in handen, maar geven het langs de andere kant zoveel meer uit handen. Citaat:
Kan deze enige "sturing" in het leven hebben, en kunnen wij als mens daar grip op krijgen? Ik heb dat een dik jaar geleden diep onder de loepe genomen en mijn psyche zo diep gestoken als ik kon... ik weet dus nog niet goed waar deze materie allemaal te plaatsen omdat ik te bang ben geworden dieper te gaan op dit ogenblik. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ten andere indien ik daar over zou dromen, dan droom ik het toch gewoon; ik heb verbeelding genoeg om mij te kunnen voorstellen wat dat allemaal zou betekenen zonder dat ik daarom van mijzelf een wetenschappelijke cobay zou moeten maken. Citaat:
Citaat:
De verhalen van Harry Potter vind ik dan veel inspirerender... |
||||
![]() |
![]() |