![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#22581 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22582 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De gebouwen zijn als nog blijven staan na de crashes ! nog net tijdelijk Ik snap wat u zegt over de kolommen maar er ontbreekt belangrijke info
![]() |
![]() |
#22583 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Alle gele gebouwen zijn gesloopt.
![]() |
![]() |
#22584 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22585 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() het is wel 14 jaar na de feiten !
Intussen kan het goed zijn dat de oorspronkelijke gebouwen in de buurt van de twin towers onbeschadigd bleven maar achteraf pas gesloopt omdat ze van eigenaar zijn verandert...in dat licht zie ik de omstandigheden naar aanloop van de nieuwe toren die eind dit jaar begin volgend jaar ergens zal opgeleverd worden om in gebruik genomen te worden. de andere torens zijn nog in aanbouw en zullen later pas kunnen opgeleverd worden. Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 2 april 2015 om 22:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22586 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22587 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat scenario is totaal niet te vergelijken met een vliegtuig dat aan een zo hoog mogelijke snelheid doelbewust in die torens gevlogen wordt. Daar gaat véél meer energie mee gepaard. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22588 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Een gebouw opgetrokken uit grotendeels metalen fundamenten/constructie heeft andere effecten dan bij gebouwen die gecombineerd opgetrokken zijn maar voornamelijk uit steen of hout...hoogbouw zoals die in amerka zijn dan ook grotendeels uit metalen fundamenten gebouwd, en niet in steen zoals de meesten denken...je moet al in amerika geweest zijn om dat te weten en het bevestigd te zien door een bezoek in de kelders van deze hoogbouw. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22589 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22591 |
Minister-President
|
![]() Mijn had?
Maar zeer verhelderend om te lezen dat ook jij niet doorhebt dat een hogere snelheid gevoelig meer energie betekent, en dus een pak meer schade. Wetenschappen waren niet echt je ding op school neem ik aan? Het moet voor jullie dan ook echt een ongelooflijk raadsel zijn waarom de meesten een botsing met hun auto tegen een muur aan 30 per uur overleven, maar een botsing tegen diezelfde muur met diezelfde auto aan 100 per uur niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22592 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
"INSTORTEN" is niet gelijk aan "KANTELEN"...door het ontstane gat in dat gebouw..de richting zelf bepaald naar waar het gewicht van de top naartoe beweegt en dus hoogstens kan kantelen naar buiten toe...maar niet plotseling instorten...wie is nu dom..ik heb ook gestudeerd en weet onder andere dat de wet van newton een onmogelijke "INSTORTING" door een vliegtuig kan laten ontstaan !!! Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 4 april 2015 om 16:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22593 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En leg mij eens uit hoe de wet van Newton zegt dat dat gebouw niet kan instorten na de inslag door een vliegtuig. Ben benieuwd hoe dat in mekaar zit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22594 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Als je daar een vliegtuig op laat neerstorten pal in het midden van dat gebouw gaat niet alles in een keer neer, op de fundamenten zijn de muren ingemetseld om het gewicht over de oppervlakte op de verdiepingen te verdelen daarom zijn er ook binnenmuren om de verdiepingslaag daarop te laten rusten. Nu, haal eerst even de binnenmuren weg en wat is het resultaat ? Wel het dragende gewicht op de buitenmuren moeten de verdiepingslaag naar zich toetrekken en splijt het middenstuk van de verdiepingslaag in twee waardoor wel het effect van een volledige instorting verklaart wordt, inclusief buitenmuren gaan compleet neer doordat de bovenlaag geen ondersteunende punten (binnenmuren) heeft. Nu een gebouw met metalen constructie is metallurgisch onmogelijk om deze te breken volgens de wet van newton...deze materiaal is stukken sterker dan steen of hout ! Een vliegtuig in deze maakt gebruik van een zwakkere metaal dan gebruikt werd in de bouw van de wtc's, een Boeing 707 zal enkel schade aanrichten waar ze precies invliegt en de rest van de constructie niet kunnen mee nemen, vermits het een hoogbouw is zijn die gaten in de hoogte waargenomen en is de stevigheid van de constructie gebaseerd op de fundamenten volgens de windsnelheden waar ze rekening mee hielden en eventueel om vliegtuigen ook te weerstaan maar dan enkel de Boeings van die tijd (707) maar geen rekening mee gehouden dat de latere Boeings geëvolueerd zijn en hogere snelheden bereikten dan de 707 had in die tijd van de nieuwe wtc' opgeleverd werden. Ik hou rekening met het feit dat de hogere snelheid van een Boeing wel de metalen draagpunten kunnen doorklieven maar niet tot resultaat konden leiden dat ze zouden instorten wegens de impact van de crash zelf. Stel nu dat je die vliegtuigen op de hoogte laat invliegen in die torens de ondersteunende constructie grotendeels gevrijwaard zal gebleven zijn (en kerosine heeft geen hoge warmteafgifte wat volgens velen wel de bewering is) dus moet je kijken naar de top hoe deze zal gedragen...inderdaad, een klein beetje zag ik ze wel net kantelen maar dan ineens werd het kantelmoment meegetrokken in de instorting zelf...en dat is een rare beweging, en trouwens sterke metaal buigt alleen in de richting waar het gewicht zonder steunpunten het zwaarst is...leg de torens eens horizontaal in het midden op een draaipunt en het gewicht zal zich mooi op dat punt uitbalanceren, verleg de torens naar de gaten en je zult zien dat het onderstuk enkel in het geheel zal zakken en de top ook omdat het draaipunt deze twee stukken van elkaar scheidt ! Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 4 april 2015 om 17:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22595 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Als je daar een vliegtuig op laat neerstorten pal in het midden van dat gebouw gaat niet alles in een keer neer, op de fundamenten zijn de muren ingemetseld om het gewicht over de oppervlakte op de verdiepingen te verdelen daarom zijn er ook binnenmuren om de verdiepingslaag daarop te laten rusten. Nu, haal eerst even de binnenmuren weg en wat is het resultaat ? Wel het dragende gewicht op de buitenmuren moeten de verdiepingslaag naar zich toetrekken en splijt het middenstuk van de verdiepingslaag in twee waardoor wel het effect van een volledige instorting verklaart wordt, inclusief buitenmuren gaan compleet neer doordat de bovenlaag geen ondersteunende punten (binnenmuren) heeft. Nu een gebouw met metalen constructie is metallurgisch onmogelijk om deze te breken volgens de wet van newton...deze materiaal is stukken sterker dan steen of hout ! Een vliegtuig in deze maakt gebruik van een zwakkere metaal dan gebruikt werd in de bouw van de wtc's, een Boeing 707 zal enkel schade aanrichten waar ze precies invliegt en de rest van de constructie niet kunnen mee nemen, vermits het een hoogbouw is zijn die gaten in de hoogte waargenomen en is de stevigheid van de constructie gebaseerd op de fundamenten volgens de windsnelheden waar ze rekening mee hielden en eventueel om vliegtuigen ook te weerstaan maar dan enkel de Boeings van die tijd (707) maar geen rekening mee gehouden dat de latere Boeings geëvolueerd zijn en hogere snelheden bereikten dan de 707 had in die tijd dat de nieuwe wtc' opgeleverd werden. Ik hou rekening met het feit dat de hogere snelheid van een Boeing wel de metalen draagpunten kunnen doorklieven maar niet tot resultaat konden leiden dat ze zouden instorten wegens de impact van de crash zelf. Stel nu dat je die vliegtuigen op de hoogte laat invliegen in die torens de ondersteunende constructie grotendeels gevrijwaard zal gebleven zijn (en kerosine heeft geen hoge warmteafgifte wat volgens velen wel de bewering is) dus moet je kijken naar de top hoe deze zal gedragen...inderdaad, een klein beetje zag ik ze wel net kantelen maar dan ineens werd het kantelmoment meegetrokken in de instorting zelf...en dat is een rare beweging, en trouwens sterke metaal buigt alleen in de richting waar het gewicht zonder steunpunten het zwaarst is...leg de torens eens horizontaal in het midden op een draaipunt en het gewicht zal zich mooi op dat punt uitbalanceren, verleg de torens naar de gaten en je zult zien dat het onderstuk enkel in het geheel zal zakken en de top ook omdat het draaipunt deze twee stukken van elkaar scheidt ! Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 4 april 2015 om 17:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22596 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Om te reageren op wat ik denk begrepen te hebben: -het is klinkklare nonsens dat het 'metallurgisch' onmogelijk zou zijn om een metalen constructie te breken. -het materiaal waaruit dat vliegtuig gemaakt is is lang niet zo bepalend als jij lijkt te denken. De snelheid waarmee het met het gebouw in aanraking komt is vele malen belangrijk om de hoeveelheid schade te bepalen. -je lijkt niet helemaal te beseffen dat het WTC eigenlijk geen binnenmuren had: enkel de buitenmuren en de kern met de liftkokers. Voor de rest waren daar geen muren in. De constructie werd dan ook gedragen op die buitenmuren en de kern. Van dit hier: Citaat:
Citaat:
Bekijk dit filmpje eens, daar wordt het mooi uitgelegd hoe het gebeurd is: https://www.youtube.com/watch?v=bMZ-nkYr46w |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22597 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Oke oke...ik leg het blijkbaar nog niet goed uit...ik heb inderdaad moeite om objectief te blijven onafhankelijk van de gebeurtenissen..mijn indrukken waren inderdaad verkeerd ingeschat volgens mijn eigen kennis !
Oke, zoals jij vermeldt zou de warmte van de kerosine dus de bovenliggende verdieping wel hebben verzwakt en bogen ze door waardoor het knapte aan de buitenmuren en dus instortte door de vrije val van de hoger gelegen verdiepingen die inbeukten op de onderliggende verdiepingen. Hmm, maar hoe wisten ze dan van die zwakke plek waardoor het gemakkelijk was er een vliegtuig in te sturen als de constructie al in de eerste plaats niet gebouwd werd om recht te blijven staan ? NU snap ik dat er geen samenzwering voor nodig was om de gebouwen te laten verdwijnen...welke redenen waren nodig ? Dat hadden ze toch anders kunnen aanpakken ? Dan denk ik aan het feit dat ze bewust gekozen hebben om een reden te hebben die de oorlog tot aanleiding heeft gehad tegen al quada ! Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 4 april 2015 om 18:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22598 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Eerlijk gezegd denk ik niet dat ze bij Al Qaeda gedacht hadden dat die gebouwen volledig zouden instorten zoals we gezien hebben, en al zeker niet op zo'n korte tijd. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22599 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De sterkte, stijfheid en het kruipgedrag van staal worden wel veel, en veel slechter op temperaturen die oplopen. Als je daar nog eens de schade van de impact optelt, ben ik niet verwonderd dat de boel in elkaar knalt. ![]() En de wet van Newton ? Welke wet ? De wet van universele gravitatie die de boel naar de kloten trekt ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22600 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() "Hand" ... sorry
Citaat:
Bij u hebben wetenschappen blijkbaar een slaapwekkend effect gegenereerd ...
![]() |