![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn veel zelfstandigen die zeer goed boeren maar niet allemaal.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een zelfstandige werkt niet alleen voor zijn eigen boterham maar ook voor deze van zijn boekhouder, zijn aflossing van zijn investeringen, zijn huurlasten, belastingheffingen, verzekeringen, zijn sociale kas, etc. Niet alle uren die een zelfstandige presteert brengen effectief geld in het laatje. Als een zelfstandige voorbeeld zijn uren steekt in een dispuut dat hij finaal verliest dan heeft hij geld verloren.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die afschrijvingen, huurlasten, verzekeringen enzoverder zijn gewoon een deel van het zakendoen, en zouden direct doorgerekend moeten worden naar de klant toe. Een zelfstandige heeft kwa boekhouding verschillende opties.
![]() |
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een boekhouder heeft geen dag werk met de boekhouding van 1 kleine garage.
Tenzij de garagist een zootje gemaakt heeft van het basis-papierwerk. Dt is ook een vaardigheid, de juiste mensen kiezen. En dat hoeft niet noodzakelijk te werken door er meer euro's tegenaan te gooien.
![]() |
#105 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de Volvo van je buurman, de Renault van je vader, de Opel van je vrouw, de Fiat van je zuster, kunnen allemaal uit een Chinese fabriek komen. Het is niet omdat er geen Chinese naam op staat dat een voertuig niet uit een Chinees fabriek komt. Citaat:
Maar om dat erts tot een bruikbaar iets te maken, moet daar arbeid in gestoken worden. Een assemblage bedrijf betaald via de aankoop van onderdelen, grondstoffen en materialen dus de arbeid van derde uitgevoerd in andere bedrijven. Zelfs in de aankoopprijs van energie zitten loonkosten voor arbeid. Citaat:
Maar ik ga echt de moeite niet doen om het allemaal uit te schrijven, want mijn examen economie is reeds lang voorbij. Citaat:
De vlieger is een Chinese uitvinding. Het kompas is een Chinese uitvinding. De Chinezen gebruikte luchtballonen lang voor de Europeaan. Buskruit is een Chinese uitvinding. De Europeaan gebruikte nog zware uit broos ijzer gesmede zwaarden, terwijl de Chinezen reeds lichte sterke zwaarden uit verbeterd staal maakte. Stop A.U.B met te denken en doen alsof de Chinees minderwaardig is tegen over de Europeaan. Citaat:
Het onderstel, de motor en alle onderdelen die gekoppeld zijn aan het chassis komen namelijk de hetzelfde fabrieken van de vrachtwagenbouwers. Het staal dat gebruikt word om de opbouw te maken komt uit dezelfde staalfabrieken en van dezelfde productielijn. De zetels en andere onderdelen komen van dezelfde producent en uit dezelfde fabrieken en van dezelfde productielijnen. Wat jij hier dus beweerd, is dat een lasser in China minder goed kan lassen dan die in België. Dat een technieker in China minder bekwaam is om een vijsje en moertje vast te zetten dan een Belgische technieker. En dat enkel omdat zijn loonkost lager ligt dan die van een Belgische werknemer. Laten we de zaken dan maar eens anders bekijken. We laten beide werknemers enkel producten kopen die in zijn thuisland gemaakt zijn. We halen dus alle producten, ook de onderdelen van producten die niet tegen Belgische loonkost gemaakt zijn van de Belgische markt. En dan komen we tot de vaststelling dat de koopkracht van de Belgische werknemer een pak lager ligt dan die van de Chinese werknemer. Want hoe raar het voor jou ook mag klinken, moest aardolie tegen de prijs van de Belgische loonkost worden opgepompt, dan zou de Belg niets eens met zijn loon toekomen om de mazout voor de verwarming van zijn woning te bekostigen. De gepelde garnaal in de winkel zou hem hem meer kosten per kilo dan hij op een dag kan verdienen. De prijs van een Fiat Panda even hoog liggen als die van een Ferrari. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als je het "minimum doet om in orde te zijn" loop je steeds het risico om belast te worden op basis van vermeende inkomsten of op basis van tekenen en indiciën.
||
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet werken=geen inkomsten voor een zelfstandige. Tel daar de uren voor de noodzakelijke administratie bij en die vrijheid waar zelfstandigen zo prat op gaan blijkt een grote zeepbel. Als je je zaak goed draaiende wil houden, dan ben je er slaaf van, punt.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een kleine garage dient ook een degelijk administratiepakket te hebben om zijn facturen op te maken. Als zijn administratiepakket een uitvoer kan maken naar het juiste boekhoudprogramma en zijn bankuittreksels via Isabel worden aangeleverd heeft zijn boekhouder inderdaad minder werk. Dergelijke oplossingen zijn ook een extra kost voor de garage. Dit zowel in aanschaf van het administratiepakket, het onderhoudscontract en de kost van de implementatie. Dergelijke softwareleveranciers hanteren veelal een uurtarief die hoger is dan deze van de garagist.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of versta je dat niet?
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volg de trends.
![]() |
![]() |
#111 |
Banneling
|
![]() Waarom mag niet iedereen zo'n aftrekposten hebben, moet ik niet op mijn werk geraken misschien?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je hebt dat ook, alleen gebruik je ze niet.
![]() |
#113 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kan als werknemer ook uw loon bruto ontvangen en alle kosten aftrekken
Niemand doet dat, teveel lastig werk.
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan moet je noodzakelijk audi's kopen he Jack.
![]() |
#116 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je hebt ook nog nooit 10000€ belastingen moeten betalen.
![]() |
#118 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En toch geen dure wagen.
Je bent een echte patriot. Uw belang is de koning zijn behang.
![]() |
#120 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |