Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 april 2015, 14:03   #461
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik roep de flaminganten op om die krant te wijzen op deze fout, via mail, facebook enz....
Ik dacht dat flaminganten te druk waren met het berberprobleem?
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2015, 15:58   #462
rub1615
Schepen

Standaard

Een stadion gebouwd op grond van de stad Brussel, gelegen op de parking van het Heizelcomplex en op enkele meters van het Atomium en de Brusselse ring zou niet 'in Brussel genoemd mogen worden zeker.

Wist je trouwens dat het stadion van Rijsel ook niet in Rijsel ligt maar in de randgemeente Villeneuve d'Ascq. Ik wed dat je dat niet wist. En waarom niet? Omdat het geen hol uitmaakt in welke gemeente dat stadion precies ligt. Ze hebben het over Brussel en niet over Grimbergen omdat niemand Grimbergen weet liggen.

Laatst gewijzigd door rub1615 : 8 april 2015 om 16:01.
rub1615 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2015, 16:14   #463
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rub1615 Bekijk bericht
Een stadion gebouwd op grond van de stad Brussel, gelegen op de parking van het Heizelcomplex en op enkele meters van het Atomium en de Brusselse ring zou niet 'in Brussel genoemd mogen worden zeker.

Wist je trouwens dat het stadion van Rijsel ook niet in Rijsel ligt maar in de randgemeente Villeneuve d'Ascq. Ik wed dat je dat niet wist. En waarom niet? Omdat het geen hol uitmaakt in welke gemeente dat stadion precies ligt. Ze hebben het over Brussel en niet over Grimbergen omdat niemand Grimbergen weet liggen.
Ze wilden een apart Gewest voor die 19 gemeenten, dat heeft consequenties.
Oud 8 april 2015, 16:16   #464
rub1615
Schepen

Standaard

^^De politieke status van Brussel heeft hier niets mee te maken.
rub1615 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2015, 16:43   #465
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
^^De politieke status van Brussel heeft hier niets mee te maken.
Toch wel, ander Gewest, andere regels.
dat zou hetzelfde zijn dat pakweg Rijsel zijn stadion zet op West-Vlaamse bodem.

Laatst gewijzigd door vlijmscherp : 8 april 2015 om 16:44.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2015, 17:27   #466
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dat zou hetzelfde zijn dat pakweg Rijsel zijn stadion zet op West-Vlaamse bodem.
Inderdaad de palen van de verkeerslichten voor het stadion
zullen geel-zwart zijn, zoals in Grimbergen
en niet rood-wit zoals in het Brussel

Maar dat zal ook wel weer als een provocatie
gezien worden door de Belgicisten zeker ?
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2015, 17:29   #467
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ze hebben het over Brussel ,maar ze dwalen.

Dat ze hun GPS maar op Brussel zetten ,
dan zullen ze nog wel een tijdje mogen zoeken naar het stadion.
Oud 8 april 2015, 17:30   #468
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Er is maar één België, nietwaar, Everytime?
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2015, 17:33   #469
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Villeneuve-d’Ascq est une commune française, située dans le département du Nord. Elle fait partie de la communauté urbaine de Lille Métropole.
(Franse Wiki)

Maar of de "communauté urbaine" of iets soortgelijks er ooit zal komen voor Brussel en de Vlaamse rand rond Brussel, is voor de ene twijfelachtig en voor de andere niet.

Het is vanzelfsprekend dat ik gebruik maak van mijn politieke vrijheden om aan te klagen dat men niet haarscherp precies is bij de geografische aanduiding; en wel degelijk is mijn motivering daarvoor politiek.

Het feit dat mijn actie daarbij sommige mensen irriteert, doet mij in een roes verzeilen ...

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 8 april 2015 om 17:34.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2015, 17:59   #470
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Geen dak? Gaan de mensen daar in de regen zitten?
Ik vermoed dat ze het woordje "uitschuifbaar" niet gelezen hebben.
Oud 8 april 2015, 21:17   #471
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze wilden een apart Gewest voor die 19 gemeenten, dat heeft consequenties.
"Ze" wilden dat inderdaad. Maar hier zijn we niet meer bezig in een biotoop van politici maar wel van sportliefhebbers en zakenmensen. Maar gelooft er nu echt iemand dat de bouwheer van dat project ook maar 1 seconde stilstaat bij het gemijmer van heikneuters die willen van hun zak maken dat ze in hun commerciële publicaties er niet op wijzen dat dit stadion NIET in brussel ligt maar in vlaanderen ?
Die mensen zijn bezig met hun project te vermarkten, niet met lokale besognes en gevoeligheden van puriteinen.
Bedrijfseconomisch is het een pluspunt om zich te kunnen profileren in 'brussel' omdat iedereen dat kent. Grimbergen kennen we als biermerk. (héél lekker bier trouwens )
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2015, 21:22   #472
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

edwin2's schermafbeelding

Standaard

Was deze man al veroordeeld dan door de rechtbank? Zo nee dan kan zijn schuld niet voor zeker worden aangenomen.....
Oud 8 april 2015, 21:23   #473
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niemand betwist bij mijn weten dat het stadion in vlaanderen ligt. De enige die beslissingsrecht heeft is bijgevolg de vlaamse administratie en dat onder de vlaamse regering.
Als de vlaamse regering een njet geeft voor de vergunning is het project dood. Maar ik verwacht niet dat die zo dom zijn. Die zullen deze economische magneet uiteraard liever op eigen bodem hebben.

Wat de uitbater later doet is een andere zaak. De vigerende wetgeving verplicht hen om in vlaanderen in het nederlands te communiceren met hun werknemers net als in andere bedrijven op ons grondgebied. Maar als ze dat doen, wat is dan eigenlijk nog het probleem ?
Oud 8 april 2015, 21:23   #474
Spitting Image
Banneling

Standaard

Dat Ghelamco blundert vanuit commercieel oogpunt kan ik nog enigszins begrijpen. Dat echte Belgen hier hoereren met hun eigen staatsstructuren uit puur opportunisme, gaat er bij mij echt niet in.
Oud 8 april 2015, 21:26   #475
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Inderdaad de palen van de verkeerslichten voor het stadion
zullen geel-zwart zijn, zoals in Grimbergen
en niet rood-wit zoals in het Brussel

Maar dat zal ook wel weer als een provocatie
gezien worden door de Belgicisten zeker ?
Geen enkel probleem. Niemand kijkt daar naar en 95% van de bevolking volgt gewoon zijn GPS + kijkt gewoon of lichten op groen, oranje of rood staan. De rest is volstrekt onbelangrijk. En maak je geen zorgen : een rood licht heeft dezelfde betekenis voor een franstalige als voor een nederlandstalige.
Oud 8 april 2015, 21:29   #476
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Geen enkel probleem. Niemand kijkt daar naar ...
Dan woon je blijkbaar toch niet in de Vlaamse Rand .

Want anders zou je weten dat de Belgicisten en Franstaligen regelmatig de geel-zwarte palen van de verkeerslichten hier ,overplakken met een rode band.

Geel-Zwart dat is heiligschennis voor hen.
Oud 8 april 2015, 21:35   #477
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen enkel probleem. Niemand kijkt daar naar en 95% van de bevolking volgt gewoon zijn GPS + kijkt gewoon of lichten op groen, oranje of rood staan. De rest is volstrekt onbelangrijk. En maak je geen zorgen : een rood licht heeft dezelfde betekenis voor een franstalige als voor een nederlandstalige.
Dat denk jij.

Zelfs in het verkeer, is er een verschillende perceptie: bij ons hangt er meer en meer een flitscamera aan.

En buiten het verkeer, is er een zeer grondige verschil van kijk op zaken op "rode lichten".

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2015, 21:38   #478
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Dat Ghelamco blundert vanuit commercieel oogpunt kan ik nog enigszins begrijpen. Dat echte Belgen hier hoereren met hun eigen staatsstructuren uit puur opportunisme, gaat er bij mij echt niet in.
Wat heeft een commerciële publicatie van een privé bedrijf dat een project van honderden miljoenen euro die ze verdomme zelf financieren maar dan ook wel wensen te vermarkten te maken met staatsstructuren ???
Die hebben één objectief : hun kaartjes, abonnementen en (heel lucratief) hun parkeerplaatsen verhuren.

En de vigerende arbeidswetgeving verplicht de uitbater om in de omgang op de werkvloer met hun werknemers vlaams te gebruiken.

Ga je dat als negatief bestempelen ?

Laatst gewijzigd door Pandareus : 8 april 2015 om 21:38.
Oud 8 april 2015, 21:42   #479
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat heeft een commerciële publicatie van een privé bedrijf dat een project van honderden miljoenen euro die ze verdomme zelf financieren maar dan ook wel wensen te vermarkten te maken met staatsstructuren ???
Die hebben één objectief : hun kaartjes, abonnementen en (heel lucratief) hun parkeerplaatsen verhuren.

En de vigerende arbeidswetgeving verplicht de uitbater om in de omgang op de werkvloer met hun werknemers vlaams te gebruiken.

Ga je dat als negatief bestempelen ?
Heb je al mijn reacties al wel gelezen? Of schiet je uit gewoonte? Ik zeg nogmaals dat ik Ghelamco enigszins kan begrijpen in tegenstelling met de belgicistjes die hier ronddwalen en plots hun eigen staatsstructuren verkrachten om toch maar Vlaamse grond als Brussels protectoraat te kunnen verkopen.

Laatst gewijzigd door Spitting Image : 8 april 2015 om 21:43.
Oud 8 april 2015, 21:42   #480
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Dan woon je blijkbaar toch niet in de Vlaamse Rand .

Want anders zou je weten dat de Belgicisten en Franstaligen regelmatig de geel-zwarte palen van de verkeerslichten hier ,overplakken met een rode band.

Geel-Zwart dat is heiligschennis voor hen.
Allemaal niets te maken met het stadion. Dat is geneuzel in de marge tussen flaminganten en franskiljons.

Hier gaat het om ernstige zaken, om een project dat een zeer grote economische impact heeft en niet over folklore.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be