![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#461 |
Banneling
|
![]() Bovenbuur. Wat denk jij over onze evolutie? Uit handen/in handen of eraan onderworpen? In de context van natuurlijke selectie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#462 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dan om mij eraan te herinneren dat wij ook een onderdeel van de natuur zijn. Is het beter voor die schapen? Ik weet dat niet. Ik weet alleen dat wij die beesten naar onze hand hebben geselecteerd. Die beesten hebben ons niets gevraagd... Een melkkoe is geen vleeskoe, en een schaap voor de slacht is geen schaap voor wol. Volledig in cultuur. Dat noemt Richard Dawkins in zijn boek GSOA zelfs geen natuurlijke selectie, maar prompt artificiële selectie. Vindt ge het dan niet erg dat er zoveel afgemaakt wordt omdat wij zoveel in cultuur plaatsen? En ontstaan hiermee geen grotere problemen? We zien nu zelf de signalen van die beesten op te voeden met anti biotica. U gaat daarover alsof het niets is... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#463 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En dat is ook in de verre toekomst te berekenen hoe laat dat zal gaan gebeuren. Dus écht speciaal is jouw claim niet. Specialer(?) zou zijn als je zou claimen dat-ie niet zou opkomen. Dán heb je pas iets speciaals. Citaat:
En niet-voetballen is ook een sport.
![]() |
![]() |
#464 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
het zijn toch jullie atheïsten die harde bewijzen vragen?
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain "Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler Laatst gewijzigd door Sywen : 10 april 2015 om 21:24. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#465 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Waarom zou ik?
De zon verdwijnt namelijk niet opeens vannacht. Citaat:
Of weer in het westen opkomt. (dan weet je dat je op Venus staat) Of de zon in de middag in het noorden zal staan. (in een EU land)
![]() |
![]() |
#466 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Organisch scheppen, weet je nog wel? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#467 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uit Niets komt Niets dat wisten de oude Grieken al. De ware grondslag van ons heelal is een eeuwig en oneindig systeem, lees daarvoor mijn atoomtheorie. Citaat:
Weet je geen enkele belediging of leugen meer? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#468 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik noem de complexe cellen microwezentjes he ![]() Waar ik vragen bij stel, hoe gaan wij mensen superatomen bouwen? Zouden de planeten, sterren, ... niet die superatomen kunnen zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#469 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Maar dan gaan we op de lange duur van triljoenen jaren ook alle sterren en planeten ombouwen tot vrije ruimteschepen en deze vervolgens ordenen in de vorm van atomen, macro-atomen dus. Citaat:
Laatst gewijzigd door harriechristus : 11 april 2015 om 05:47. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#470 |
Banneling
|
![]() Dus we gaan de lege ruimte opvullen met space stations die jij "superatomen" noemt?
En wie zijn die microwezentjes dan die ons bouwde? Deze toch -> https://www.youtube.com/watch?v=wJyUtbn0O5Y Prachtigste animatie van deze tijd naar mijn bescheiden mening... Het leven is geen toeval. |
![]() |
![]() |
![]() |
#471 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#472 |
Banneling
|
![]() Het leven is een voering van de heilige geest.
Synchroon met deze kracht lopen is moeilijker dan een kameel door het oog van een naald te duwen.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#473 |
Minister-President
|
![]() Als je zo'n simpel feit al niet kan bewijzen, waarom moeten gelovigen dan wél bewijzen dat er een god bestaat?
![]() |
#474 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kortom: de Geest is geen absurditeit, noch is deze een kracht, maar is het denken en begrijpen zoals deze zich in mijn atoomtheorie heeft geopenbaard. Lezen en denken dus. http://home.kpn.nl/wegge168/Frame-nederlands.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#475 |
Banneling
|
![]() En ik die dacht dat maandag nooit groen kon zijn, omdat de blinde wanorde doorgaans blauw is op een zondag. Een mens kan zich vergissen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#476 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Nee.
Citaat:
Citaat:
Maar blijkbaar wil je niet en dus zit je alle overige draadjes vol te spammen met je theorette.
![]() |
![]() |
#477 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Omdat we weten hoe het zonnestelsel werkt.
Daardoor weten we dat de zon voorlopig nog niet verdwijnt. Kom over een 5-10 miljard jaar nog eens terug, dan is de zon nog steeds niet weg, maar ziet er wel heel anders uit. Citaat:
En nog erger, de rest onbewezen dingen proberen op te leggen die gelovigen voor waar aannemen. En afhankelijk van het type geloof gebeurt dat ook nog eens met (geestelijk) geweld.
Orwell's 1984 was een waarschuwing! GEEN HANDLEIDING! Atheïsme is geen geloofssysteem. Het vertelt niet hoe en wat je moet denken. Het is het resultaat van denken! Laatst gewijzigd door microwezen : 11 april 2015 om 13:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#478 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
jij "weet" dus iets waar je, opnieuw, geen enkel bewijs voor hebt. en dat is precies hetzelfde waar jij de gelovigen van beschuldigt. maar soit, IK weet dat morgen de zon opkomt, en IK weet dat er geen goden bestaan. En IK weet dat dat dogma's zijn, maar IK ga daarvoor niet van een ivoren toren zitten roepen "geef mij een bewijs dat god bestaat!!1!, jullie zitten een dogma te volgen!!1!" terwijl ik zelf een even groot dogma zit te volgen.
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain "Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler Laatst gewijzigd door Sywen : 11 april 2015 om 14:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#479 |
Banneling
|
![]() Evolutie kun je inderdaad zien in het geleidelijk aan veranderen van de ene soort in een andere zoals vb. de nek van een soort zodanig verandert dat we op een zeker moment over giraffen gaan spreken... Maar oorspronkelijk hadden we met een diersoort te maken en na alle veranderingen hebben we nog altijd met een diersoort te doen...
De grote overgangen hebben plaats gevonden waarbij we oorspronkelijk van dode materie en dan over leven gingen praten; over de flora om bij de fauna te belanden en over het dierenrijk om uiteindelijk in het mensenrijk uit te komen.... Wat mij interesseert is of we met al onze wijsheid, ons bewustzijn, onze kennis deze mensentrap zouden kunnen overstijgen en in een nieuw rijk terecht zouden kunnen komen en wat zou moeten veranderen of waar de mensen zouden moeten evolueren om dat te bewerkstelligen... Daar spreek ik over wanneer ik zeg dat we onze evolutie in Eigen handen moeten nemen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#480 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het grote verschil met gelovigen, is dat zij geen bewijs hebben voor het feit dat god er vandaag is; dat god er mogen zal zijn en dat god er gisteren geweest is. |
|
![]() |
![]() |