![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs al zijn er bij ons bijzonder weinig die het verschil kennen tussen Washington en Washington. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Lang voor de zesde staatsmisvorming hebben de Walen zelfs op TV toegegeven dat zij 20% van hun welstand zouden moeten inleveren indien de transfers vanuit Vlaanderen zouden stoppen.... Maar Pandareusje en zijn anti-Vlaamse kliek weten het beter... Inderdaad zo voorspelbaar en vooral zo onbetrouwbaar.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uplace wordt dan: Brussels Central!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijnheer voor U.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals ze zeggen: "zeg jij maar jij, ik heb een hekel aan U", schatje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
|
![]() Citaat:
Ikzelf heb in het (verre) verleden jaren in Brussel verbleven. Zoals in elk dorp of stad hebt ge daar wijken die vuil en minder aangenaam zijn, maar ook mooie prachtige wijken en parken. Ik vraag me dan ook af of gij zelf ooit wel in Brussel komt, of dat ge klakkeloos anderen napraat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
|
![]() Citaat:
Wat die zogezegde inname van grondgebied betreft: Standaartaal bezit geen grondgebied. Als gemeentes als bv Linkebeek verfransen is dat geen diefstal. De mensen die daar wonen hebben allemaal netjes (veel) geld betaald voor de woning die ze daar hebben. Als 90% van de inwoners een Franstalige burgemeester wenst lijkt me dat volgens de democratische regels volledig verdedigbaar. Laatst gewijzigd door pajoske : 11 april 2015 om 09:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mooi perspectief uw democratie ala francofonie... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de burgemeester in zijn officiële handelingen, vb. op de gemeenteraad, een andere taal dan het Nederlands zou spreken; het statuut van eenderwelke gemeente, met of zonder faciliteiten, te veranderen zodat ze zou overgaan naar een ander gewest. tot daar uw democratische regels. Jou visie is even farfelu als ik in een vlaag van gezinsverbijstering zou zeggen dat ik in mijn straatje een meerderheid van de bewoners zou kunnen overtuigen om een eigen nieuwe gemeente op te richten. Edit: nationalisten van jouw slag, zoals vb. in Spanje, verboden zelfs het onderwijs in het Catalaans of het Baskisch. Mooi volkje, mooie partijen, mooie Caudillo ... .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 11 april 2015 om 09:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
|
![]() Citaat:
Beseft ge nu nog altijd niet dat de fouten die flaminganten de Franstaligen verwijten zijzelf evengoed maken. Uw flamingante vrienden hebben het nogal eens over diefstal van grondgebied. Enkel dagen gelede sprak nog iemand van het (teruggeven???) van het Duitstalige gewest aan Duitsland. Enkele dagen geleden sprak ik A., iemand van mijn geboortestreek die naar de Oostkantons verhuisd is. Hij zei dat ik daar met de mensen gewoon kan praten als ik maar de oude Limburgse streektaal spreek uit onze Maaslandse regio. Die taal is hetzelfde. Mijn familielid die in Eupen werkt vertelde mij dat vroeger ook al. De bewering dat onze streektaal een Nederlands dialect zou zijn wordt daarmee ontkracht. Want in Eupen zou het een Duits dialect zijn. Maar dan over de diefstal van grondgebied. Ikzelf en A. zijn geboren in een regio die tot aan de Franse inval rechtstreeks afhankelijk was van de Duitse keizer. Volgens de redenering van de flaminganten is dat dus van de Duisters gestolen gebied. De gemeente waar A. woont willen ze dan weer aan de Duisters geven. Maar die gemeente hoorde tot de Franse inval bij hertogdom Limburg. EN dus ook bij Brabant. Weer volgens de redenering van de flaminganten is dat gebied gestolen door de Duitstaligen. EN dat willen ze dan nu gratis weggeven??? Als gij de logica daarvan begrijpt moet ge mij dat eens uitleggen. PS dat was de reden dat ik enkele dagen geleden aangaf dat sommigen beter eerst eens hun geschiedenisboeken opendoen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Elders primeren de rechten van de minderheid en wordt de democratische rechten van de meerderheid afgedaan als een schending van de elementaire francophone persoonlijke rechten. Overeenkomsten die toch noodgedwongen met die meerderheid worden afgesloten zijn voor hen gegoten in beton daar waar het hun voordelen betreft en slechts een vodje papier daar waar zij zogezegd enkele toegevingen zouden hebben moeten doen; Recht van de grond waar zij de meerderheid hebben (volgens hen een zogezegde Vlaamse uitvinding, waarmee ze ineens de hele geschiedenis als een Vlaamse uitvinding promoveren). Recht van de persoon waar ze in de minderheid verkeren tot de dag dat die minderheid is omgezet in meerderheid en dan mogen de Vlamingen hun elementaire rechten vergeten (enfin dat mogen ze van hen, per francophone definitie, al altijd). Tot daar hun samenlevingsplan in la Belgique |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
|
![]() Ter uwer info: ik maak enkel taalopmerkingen bij mensen die altijd zitten zagen over respect voor hun Nederlandse taal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom zeg je niet onmiddellijk dat je de totale versnippering van Vlaanderen in allemaal kleine achterlijke gemeenten wil zodat de francofonie in minder dan geen tijd heel het land kan inlijven onder haar grote fanstalige dictatuur en dan zul je nog wel redenen over vinden om te zeggen dat het de schuld is van de Vlamingen of bedoel je eigelijk dat het hun lot is en dat elke Vlaamse weerstand daartegen enkel achterlijk gezever is? Laatst gewijzigd door marie daenen : 11 april 2015 om 10:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
|
![]() Citaat:
http://vtm.be/belgiums-got-talent/wa...ngt-edith-piaf Vanaf 2:40 Mijn vraag: waar blijft uw verontwaardiging? Op een Nederlandstalige zender geeft Ray Cokes, een Engelstalige die volgens mijn info al sinds 2009 in Antwerpen woont commentaar in het Engels zonder dat VTM er één woord in een Nederlands ondertiteling zet. Tellen de Vlaamse ouderlingen die maar tot 14 jaar naar school gingen niet meer mee? Gij en uw flamingante vriendjes zijt totaal ongeloofwaardig als ge niet onmiddellijk in de pen kruipt om de media op stelten te zetten en uw beklag te doen. Ben benieuwd wanneer het grote opperhoofd van de NVA zijn verontwaardiging op TV gaat uiten. Ik wacht af. Laatst gewijzigd door pajoske : 11 april 2015 om 10:25. |
|
![]() |
![]() |