![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er zijn zelfs religies die hermafrodieten op één kamp sturen, weg uit het zicht van de maatschappij. Er zijn er die homo's stenigen, zelfs hun eigen zoon. Nu wordt het al te dikwijls door de vingers gezien omdat wij dat "aanvaarden" in verschillende culturen. Maar in een moderne maatschappij als dit is een secularisme toch gewenst? Ik heb ook mijn mening, en mijn geloof, maar nooit voor één seconde zou ik dat opdringen aan mijn kinderen of ze veroordelen als ze een ander pad zouden kiezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb nooit beweerd wat u daar schrijft; en nog erger, wat u daar schrijft houdt geen steek. De zwangere vrouw, de toekomstige moeder, moet volgens mij vrij kunnen kiezen om moeder te worden, of om de zwangerschap af te breken. Zij en zij alleen kiest of zij het levenslange gevoelen van gebaard te hebben en of zij de levenslange taak van het moederschap aan kan en/of aan wil, dan wel de moeilijke beslissing te nemen om de zwangerschap af te breken. Daar zit niks vergelijking in die u hierboven in mijn schoenen wilt schuiven. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#265 |
Banneling
|
![]() In BE gebeuren dagelijks besnijdenissen, rituele slachten, uithuwelijkingen, meisjes die onder hun niveau naar school gaan wegens uithuwelijken later, ...
Hier achter mijn hoek! En ik ben geen racist ofzo, ik ben zelfs multicultureel. Maar 't is niet omdat gij gelovig zijt en we voor U respect zouden hebben een uitzondering zouden maken he, we zijn met miljoenen mensen in de 3e tot 5e macht bezig. Think of your own children? |
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mocht u het dus nog niet weten: we hebben het al de hele tijd over de ouderlijke macht naar Belgisch recht, niet naar Afghaans of Congolees tribaal recht... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
Banneling
|
![]() Neen ik ben niet aan het molenwieken. Ik ben aan het opkomen voor een secularisme.
En ik maak U duidelijk dat we beter af zijn met een secularisme dan in godsdienstvrijheid. Of uitzonderingen maken bij bepaalde religies, neen iedereen gelijk voor de wet Geen uitzonderingen, en innerlijk denk je er maar van wat je wilt.... Uiterlijk moeten we ons allemaal hetzelfde profileren naartoe elkaar, hoffelijk en menselijk. Ge vertrekt vanuit uweigen, en niet meer vanuit een cultuur of geloof. Wat is uw probleem dat ge dat niet zou kunnen aanvaarden? Waarom hebben geloven zo'n nooodzaak aan erkenning van een staat of anderen? Waarom Jan???????? Laatst gewijzigd door Peche : 13 april 2015 om 08:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waar is Maria haar recht als ze haar hormonen ontdekt en nergens bij haar Jehova ouders terecht kan? Weet jij wel wat dat is voor een progressief kind opgeschept te zitten met conservatieve ouders????? Waar is het recht van Fatima die dokteres wil worden, maar papa en mama ze liever verzorging ziet doen omdat ze dan leert naaien, koken, wassen en plassen? Waar is de vrijheid van het individu naartoe JAn??????? Is het niet beter dat die kinderen uit vrije wil zoiets kiezen in plaats van er in geduwd te worden? Or they will burn in hell!!! ???? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat zou ik bijvoorbeeld niet aanvaarden? Wie is dan niet gelijk voor de wet? Wat betekent "gij vertrekt vanuit uw eigen"? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Begrijpt u nu nog steeds niet dat de ouderlijke macht een juridisch concept is binnen onze Belgische wetgeving en niet afhankelijk is van de levensbeschouwelijke achtergrond van de betrokken burgers? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom zou uw instantie of een andere subsidies als de meerderheid seculair wenst te leven? U zegt "uitzonderingen" een uitzondering op de wet is toch niet gelijk aan de wet? Ik heb nog steeds niets van jou mogen ontvangen dat een secularisme nadelig bepleit. Een secularisme komt net op voor onze individuele vrijheden. Het kind kan kiezen gelovig te zijn, maar heeft geen invloed op haar uiterlijke wereld. Dat is zoals je zelf zei, een katholiek kan arts worden, maar hij is zolang hij die schort draagt arts en geen katholiek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#278 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ouders bieden hun kinderen altijd een bepaald waardenpatroon aan. Dat is geen eigenheid van gelovige gezinnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat men juridisch beter kan optreden tegen onwettelijke praktijken. Nu zijn ze "uitzonderingen" ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |