Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 april 2015, 22:04   #181
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht

Yep, high worden, en uren zitten giechelen en sociaal onbereikbaar zijn is vooruitgang.
Let maar op met uw voetbal.Van teveel kopballen zijn er ook al massa's psychotisch geworden.

Alleszins uw schrijfsels zijn anders ook niet mis om uren mee te giechelen
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2015, 09:52   #182
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ge aanleg hebt om psychotisch of schizofreen te worden van Cannabis, dan is dat zo. Een pilleke of een sessie yoga kan dat niet oplossen.
Die onderzoek naar "aanleg" mag ook wel eens uit de doeken gedaan worden.

Met "het is gewoon zo" kunt ge veel wegpraten.

Citaat:
Yep, high worden, en uren zitten giechelen en sociaal onbereikbaar zijn is vooruitgang.
U kent cannabis blijkbaar enkel van de televisie.

Citaat:
Laten we al de probleemgevallen maar aan hun lot overlaten, ze hebben het zelf gezocht.
Dat zeg ik niet. Ze hebben het inderdaad zelf gezocht, maar dat wil niet zeggen dat ze aan hun lot moeten overgelaten worden. Mijn probleem met de hele situatie is dat men de schuld van het individu wil weghalen.

Citaat:
Ik dacht dat het andersom was, maar aangezien u het genie bent.
Dingen verbieden is de kortste uitweg nemen, die het minste moeite kost. Het is lui en gemotiveerd door angst.

Citaat:
Wat? 'meer mensen dan degenen' ... wat?
De mensen de ze behandelen. Dat zijn de mensen die onder hen komen.

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2015, 10:03   #183
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Het is en blijft een plantje.

Hoe iemand zo veel grootheidswaanzin aan de dag kan leggen om het bezit of gebruik van een plant te verbieden gaat nog steeds mijn petje te boven.
Oud 16 april 2015, 10:18   #184
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht

Hoe iemand zo veel grootheidswaanzin aan de dag kan leggen om het bezit of gebruik van een plant te verbieden gaat nog steeds mijn petje te boven.
net als het coca plantje
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2015, 10:18   #185
Anna List
Banneling

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Anna List : 16 april 2015 om 10:19.
Oud 16 april 2015, 10:43   #186
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:

Tabak -> plant. Alcohol wordt ook gemaakt van planten. Cannabis idem, cocaine, idem... Heel erg veel soorten vergif -> plant. Veel geneesmiddelen -> plant. MDMA volgens mij ook van een plant (?) of een boom?
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2015, 10:49   #187
Anna List
Banneling

Standaard

papaver ?
Oud 16 april 2015, 10:59   #188
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Tabak -> plant. Alcohol wordt ook gemaakt van planten. Cannabis idem, cocaine, idem... Heel erg veel soorten vergif -> plant. Veel geneesmiddelen -> plant. MDMA volgens mij ook van een plant (?) of een boom?
Dit is nu echt een slimme opmerking. Waarom denkt u dat planten die stoffen aanmaken?
Dat is perfect darwinistisch te verklaren.
Dat is omdat ze de mens willen misleiden en gebruiken voor hun eigen doeleinden. Eigenlijk zijn die planten slimmer dan de mens (niet dan mij, want ik heb het door). Door die stoffen aan te maken zorgen ze ervoor dat wij hen beginnen te cultiveren en zo kunnen ze zeer gemakkelijk hun DNA verspreiden. En dat is uiteindelijk het doel van elk leven, het verspreiden van het DNA.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2015, 11:18   #189
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
net als het coca plantje
Het Coca plantje heeft heel veel heilzame effecten en wordt sinds duizenden jaren gekauwd.

Pas nadat men begonnen is om het plantje te gebruiken voor de aanmaak van Cocaïne kwam het in een slecht daglicht.
Oud 16 april 2015, 11:22   #190
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Ook koffie en Qat of Ketamine.....of het gif dat jagers op hun pijlen smeerden met een verlammend effect....enz.....Blijkbaar komt alles uit de natuur.
Oud 16 april 2015, 11:42   #191
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Mja, drugs is competitie voor religie. Wie gelooft nog in al die religieuze onzin na een LSD-tripje van een paar dagen. Ze moeten juist "super" drugs ontwikkelen die je naar andere werelden helpen met allerlei mooie dromen en hallucinaties waarbij dan de wereld van de priesters en politiekers een saaie kutwereld is waar niets mag. Zodanig dat niemand meer een aars geeft om wat die losers in het parlement en de kerk zitten te brallen.

Daarom zijn die onnozelaars zo tegen drugs.....

https://www.youtube.com/watch?v=iIsVzSMRw8E

Die tekst van dat liedje zegt gewoon alles.

Laatst gewijzigd door TV-verslaafde : 16 april 2015 om 11:48.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2015, 12:06   #192
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nexer Bekijk bericht
Die onderzoek naar "aanleg" mag ook wel eens uit de doeken gedaan worden.

Met "het is gewoon zo" kunt ge veel wegpraten.

U kent cannabis blijkbaar enkel van de televisie.

Dat zeg ik niet. Ze hebben het inderdaad zelf gezocht, maar dat wil niet zeggen dat ze aan hun lot moeten overgelaten worden. Mijn probleem met de hele situatie is dat men de schuld van het individu wil weghalen.

Dingen verbieden is de kortste uitweg nemen, die het minste moeite kost. Het is lui en gemotiveerd door angst.

De mensen de ze behandelen. Dat zijn de mensen die onder hen komen.
Ja over die aanleg wil ik ook graag meer horen. Ken maar een persoon die effectief waanvoorstellingen kreeg na jarenlang grote hoeveelheden te hebben geblowd en daarmee op erg jonge leeftijd begonnen is.
Alle andere blowers, hoewel ook vaak stevige gebruikers hadden geen problemen, het verschil zat wel bij leeftijd waarop begonnen werd.
Denk dat veel mensen baat hebben bij blowen, zolang je niet iedere avond jezelf omver paft, niets mis mee.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2015, 12:40   #193
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

nevermind

Laatst gewijzigd door Het Verzet : 16 april 2015 om 12:41.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2015, 12:45   #194
Het Verzet
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dit is nu echt een slimme opmerking. Waarom denkt u dat planten die stoffen aanmaken?
Dat is perfect darwinistisch te verklaren.
Dat is omdat ze de mens willen misleiden en gebruiken voor hun eigen doeleinden. Eigenlijk zijn die planten slimmer dan de mens (niet dan mij, want ik heb het door). Door die stoffen aan te maken zorgen ze ervoor dat wij hen beginnen te cultiveren en zo kunnen ze zeer gemakkelijk hun DNA verspreiden. En dat is uiteindelijk het doel van elk leven, het verspreiden van het DNA.
Eigenlijk wel een interessante insteek. Voor mij vormt het dan een mutualisme. Ik zorg voor het plantje, en het plantje verzorgt mij af en toe ontspanning. Een beetje dezelfde relatie dan met mijn andere kruiden en groenten.
Oud 16 april 2015, 15:40   #195
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ja over die aanleg wil ik ook graag meer horen. Ken maar een persoon die effectief waanvoorstellingen kreeg na jarenlang grote hoeveelheden te hebben geblowd en daarmee op erg jonge leeftijd begonnen is.
Zo hebben ze, in de tijd van Amerikaans President Nixon, dacht ik, eens een onderzoek laten doen naar cannabis. Conclusie: doet hersencellen afsterven.

Men wou weten hoe dat onderzoek gevoerd is. Maar men weigerde het vrij te geven.

Na 7 jaar lang verzoekschriften indienen kreeg men dan uiteindelijk het onderzoekspapier in handen.

Wat bleek: ze hadden een aantal apen maskers aangedaan met een luchtpijp die rechtstreeks naar een container liep waar het equivalent van 90 cannabis sigaretten aan het opbranden was.

Weet u wat er gebeurd als je een mens een minuut ofzo geen zuurstof meer laat inademen? Afsterven van hersencellen.

Dat onderzoek trok nergens op, totaal onbetrouwbare conclusie. Maar die regering indertijd sprong er wel op als excuus om het te verbieden.

Argwaan over uitspraken als: "studies hebben aangetoond dat" mag wel.

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."
Oud 16 april 2015, 15:40   #196
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Eigenlijk wel een interessante insteek. Voor mij vormt het dan een mutualisme. Ik zorg voor het plantje, en het plantje verzorgt mij af en toe ontspanning. Een beetje dezelfde relatie dan met mijn andere kruiden en groenten.
Tja, maar mutualisme voor wie? het kan best zijn dat er eerst een mutualisme was tussen plant en roofdier. De plant maakt een planteneter high, en het roofdier heeft een gemakkelijke prooi. En het karkas van de planteneter zorgt voor mest voor de plant.
Nu heeft de mens geen natuurlijke vijanden meer. En louter een roes hebben is voldoende voor de mens (ik niet, voor alle duidelijkheid) om zeer gedreven de cannabis plant te cultiveren. Zijn bedje wordt gespreid. Op darwinistisch vlak een zeer succesvolle plant. De evolutionaire voordelen van deze relatie voor de mens is nul. Het is duidelijk een win/lose situatie.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2015, 15:43   #197
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Meer zelfs. De medicinale doeleinden zijn een wonder.

Hebt u zich ooit afgevraagd waarom bepaalde medicijnen zo ongelooflijk duur zijn? Onlangs nog op het nieuws: dat medicijn van 9000 euro dat niet terugbetaald word als het preventief voorgeschreven wordt.

Waarom zijn medicijnen soms zo duur? Omdat het proces van het aanmaken van dat medicijn duur is. De grondstoffen verzamelen, filteren, verwerken, etc... Dan alle machines die de technologie moeten hebben om de chemische verbindingen en zo te maken...

Allemaal om aan een bepaalde chemische structuur te geraken die het gewenste effect heeft.

Vele cannabisplanten hebben zo'n structuren gewoon in hun opmaak zitten. En door die op te roken werkt dat.

Een aantal van die superdure medicijnen worden dan plots overbodig.

Laatst gewijzigd door Nexer : 16 april 2015 om 15:44.
Oud 16 april 2015, 16:07   #198
Het Verzet
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Tja, maar mutualisme voor wie?
Mutualisme is positief voor beiden per definitie.

Citaat:
Nu heeft de mens geen natuurlijke vijanden meer. En louter een roes hebben is voldoende voor de mens (ik niet, voor alle duidelijkheid) om zeer gedreven de cannabis plant te cultiveren. Zijn bedje wordt gespreid. Op darwinistisch vlak een zeer succesvolle plant. De evolutionaire voordelen van deze relatie voor de mens is nul. Het is duidelijk een win/lose situatie.
't Is dus gelijk peper en nootmuskaat. Geen bal evolutionair voordeel maar het maakt het geeft eten wel die extra dimensie.
Oud 16 april 2015, 16:24   #199
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, maar mutualisme voor wie? het kan best zijn dat er eerst een mutualisme was tussen plant en roofdier. De plant maakt een planteneter high, en het roofdier heeft een gemakkelijke prooi. En het karkas van de planteneter zorgt voor mest voor de plant.
Op welke planeet is dat?
Oud 16 april 2015, 17:11   #200
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Alle andere blowers, hoewel ook vaak stevige gebruikers hadden geen problemen, het verschil zat wel bij leeftijd waarop begonnen werd.
Denk dat veel mensen baat hebben bij blowen, zolang je niet iedere avond jezelf omver paft, niets mis mee.
Zo is het met alles.....van zodra er een TE voorstaat kan je in de problemen komen...Te veel en of Te weinig.....
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be