![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uw redenering klopt niet, daar er tussen de twee elementen geen relationeel verband is. We zien trouwens dat de toepassing van euthanasie in België (of beter: in Vlaanderen, daar de meeste gevallen hier bij ons gebeuren) uitgehold wordt. Niet zelden gaat het al lang niet meer over echt ondraaglijk lichamelijk lijden, waar er, alhoewel moreel verkeerd, toch een zeker menselijk begrip voor zou kunnen zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan beter een homoseksuele man die geen homoseksuele handelingen stelt. Zoals een flinke snee van de priesters.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ongetwijfeld zijn er bepaalde geestelijken die een homofiele neiging hebben, net zoals de anderen heterofiel zijn. Ik denk daarbij aan priester Bodar die in alle eerlijkheid hierover gesproken heeft. U moet maar eens wat lezen over die man. Heel interessante lectuur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vandaag de dag?
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ga daarbij oa af op wat vrouwen en homoseksuele mannen me vertellen. U kent ongetwijfeld het fenomeen van de gaydar. Ik erken dat dit geen wetenschappelijke studies zijn. Mochten die bestaan ken ik ze niet. Maar in mijn collegetijd was één priester zeer open over zijn geaardheid. Een andere niet, maar één van mijn klasgenoten is door hem wel benaderd. Dat waren er dus twee in een college met een 8tal geestelijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat soort dingen valt zeer moeilijk te documenteren. Maar paus Franciscus' erkenning dat er een probleem is met een heuse homoseksuele lobby binnen het Vaticaan is toch een serieuze aanwijzing.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is evenwel een verschil tussen "gay lobby" en "geestelijken met homofiele neigingen". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik geef toe geen terreinkennis te hebben terzake. En een losse google-search levert vanalles op, maar niets doorslaggevend.
Maar de uitspraak van de paus wijst toch op meer dan u schijnt te willen aannemen. Als er sprake is van een gay lobby binnen een organisatie, is dat een aanwijzing dat er daar redelijk wat homoseksuelen zijn, die ook nog eens die geaardheid als gezamenlijk belang uitspelen. En er zijn ook nog gelijklopende inschattingen van heel wat mensen, vroeger en nu, die bij heel wat priesters stellen dat betrokkene volgens hen homo is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nogmaals: ik ontken niet dat geestelijken rondlopen met homofiele gevoelens. Al ondertussen iets gelezen van Bodar? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat om iets tussen louter veronderstellingen en bewezen feiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hiermee wil ik gewoon aangeven dat geestelijken zijn met homofilie achtergrond maar die er net zo mee omgaan zoals heterofiele geestelijken die hun celibaat correct beleven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeer zeker. Daar hebt u 100% gelijk in en ik wil geenszins anders beweren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jouw mening alweer tegenover de mijne. En alweer van jouw kant uit, bemoeien met het leven van een andere mens. Ik verplicht jou niet om je te euthanaseren, hoe erg je er aan toe mocht zijn. Maar jij verbiedt mij wel, me mezelf te laten euthanaseren, als ik voor mezelf beslis dat het nu nodig is voor mij. Afgrijselijke moeials, al die religidioten. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |