Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 16 april 2015, 10:05   #101
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Blijkbaar heeft niemand er iets op tegen dat er een betoging plaatsvindt tegen de islamisering, maar toch is er vrijwel steeds een tegenbetoging.

Als men dan vraagt 'waarom eigenlijk?' 'waarom zouden mensen niet tegen de islamisering mogen zijn? dan komt blijkbaar niemand met een inhoudelijk antwoord.

Tjach?!

Laten we dus maar in het midden laten wie zich in deze belachelijk maakt.

Paulus.
Als je dat wil weten, stuur een mail naar de organisator hee ? Of is dat te moeilijk ? Ik ga alvast geen antwoord uit mijn duim zuigen voor een organisatie waarvan ik geen deel uitmaak.

En wat is er eigenlijk zo onduidelijk aan het eerder gegeven antwoord dat er helemaal geen islamisering van de maatschappij is ? Islamisering bestaat hier niet. Wat wel bestaat is lokale overlast in concentratie wijken van grootsteden waar quasi enkel nog moslims wonen.
Noem het probleem bij zijn echte naam in plaats van er fantasie verhaaltjes rond te breien.
Er heeft klaarblijkelijk niemand zin een hele argumentatie met jou toe voeren rond een probleem dat enkel tussen jouw oren bestaat. Daarvoor dient professionele medische hulp en kan geen forum baat brengen.
Pandareus is offline  
Oud 16 april 2015, 10:29   #102
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Als je dat wil weten, stuur een mail naar de organisator hee ? Of is dat te moeilijk ? Ik ga alvast geen antwoord uit mijn duim zuigen voor een organisatie waarvan ik geen deel uitmaak.
De organisator verwijst naar de affiche, waar geen antwoord op mijn vraag staat.

Citaat:
En wat is er eigenlijk zo onduidelijk aan het eerder gegeven antwoord dat er helemaal geen islamisering van de maatschappij is ?
Dat is niet onduidelijk, maar dat is geen antwoord op de vraag.

Citaat:
Islamisering bestaat hier niet.
Wel, anderen menen van wel en geven daar ook concrete voorbeelden van bij de vleet. De betoging zelf komt ook niet uit de lucht gevallen.

Citaat:
Wat wel bestaat is lokale overlast in concentratie wijken van grootsteden waar quasi enkel nog moslims wonen.
Dat bestaat inderdaad ook, maar niemand in deze thread noemt d�*t de islamisering. Eén iemand zegt zelfs woordelijk dat het niet om daar NIET om gaat. (posting 48) U kunt zeker lezen. Ik vraag me dan ook af waarom je toch daarmee afkomt.

Citaat:
Er heeft klaarblijkelijk niemand zin een hele argumentatie met jou toe voeren rond een probleem dat enkel tussen jouw oren bestaat. Daarvoor dient professionele medische hulp en kan geen forum baat brengen.
Er heeft klaarblijkelijk, niemand een zinnig antwoord op mijn vraag. Ook de organisator van de tegenbetoging niet. Ze voeren een tegenbetoging tegen haat en racisme zeggen ze, maar daar wordt niet voor betoogd. Er is helemaal geen betoging om meer racisme en meer haat. Mocht het anders zijn, zou ik de tegenbetoging ten volle steunen uiteraard.

Ik heb me ook niet uitgesproken, noch over feit of de islamisering bestaat, noch over het feit dat dit een probleem zou vormen. Ik heb enkel de vraag gesteld waarom men niet tegen de islamisering zou mogen zijn. Daarop kwam nog steeds geen antwoord. Want zelfs als er geen islamisering zou bestaan in ons land, kan men er nog altijd tegen zijn toch? Waarom mag dat niet, gezien de tegenbetoging? Geen mens die daar een zinnig antwoord op geeft.

Daarnaast heb ik evenwel niemand beledigd als had hij medische hulp nodig, meer bepaald voor een probleem tussen zijn oren. Ik vrees dat deze welgemikte uitlating meer zegt over jou dan over mij.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 16 april 2015 om 10:48.
Paulus is offline  
Oud 16 april 2015, 10:56   #103
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Dan komt de VRT eens naar een bijeenkomst van 250 man, is het weer niet goed.
dalibor is nu online  
Oud 16 april 2015, 13:29   #104
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht

En wat is er eigenlijk zo onduidelijk aan het eerder gegeven antwoord dat er helemaal geen islamisering van de maatschappij is ? Islamisering bestaat hier niet. Wat wel bestaat is lokale overlast in concentratie wijken van grootsteden waar quasi enkel nog moslims wonen.
Noem het probleem bij zijn echte naam in plaats van er fantasie verhaaltjes rond te breien.
Vooraleer te bepalen of "islamisering" bestaat of niet bestaat, moeten we dat concept definiëren. Als je het feit dat er ooit helemaal geen moslims waren in België en dat zij nu de tweede grootste groep gelovigen vormen na de katholieken, "islamisering" noemt, dan is er inderdaad een "islamisering".

Maar het is nu eenmaal zo dat er al sinds generaties moslims in België wonen, en dat zij volgens internationale en Europese mensenrechtenverdagen en volgens de Belgische Grondwet het recht hebben om hun godsdienst in de private sfeer én in het openbaar te belijden. Wie daaraan wil tornen, heeft eigenlijk helemaal geen probleem met de islam, maar met de democratie en de mensenrechten. Niet toevallig zien we bij Pegida de usual suspects van uiterst-rechts opduiken.

Als je onder "islamisering" verstaat, dat anders- of niet-gelovigen in België zich en masse tot de islam bekeren, dan is er helemaal geen islamisering. Dit soort bekeringen bestaan zeer zeker en nemen toe, maar blijven toch erg minoritair. Ook dat soort "islamisering" wordt echter beschermd door hoger genoemde mensenrechtverdragen en de Belgische Grondwet: mensen hebben het recht van religie te veranderen. Wie daar op terug wil komen, wil terugkomen op belangrijke verworvenheden van de Belgische democratie. De islam is ook hier slechts een alibi om een uiterst-rechtse agenda door te drukken.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 16 april 2015, 14:15   #105
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Dan komt de VRT eens naar een bijeenkomst van 250 man, is het weer niet goed.
De vRT is enkel naar de bijeenkomst gekomen in de hoop op incidenten.
Sukkelaar is offline  
Oud 16 april 2015, 14:22   #106
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
Dit is gelukkig nog een vrij land, ondanks de pogingen van extreem rechts om dit te veranderen.
Vervang extreem rechts door links en ik ben het met je eens.
Sukkelaar is offline  
Oud 16 april 2015, 14:24   #107
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
De vRT is enkel naar de bijeenkomst gekomen in de hoop op incidenten.
Nee. Danira Boukhriss was reporter met avonddienst en werd dus uitgestuurd. Het vervolg kennen we.
dalibor is nu online  
Oud 16 april 2015, 15:11   #108
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Nee. Danira Boukhriss was reporter met avonddienst en werd dus uitgestuurd. Het vervolg kennen we.
Puur toeval ??? Dat geloof ik direct, zie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 16 april 2015, 16:03   #109
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Vooraleer te bepalen of "islamisering" bestaat of niet bestaat, moeten we dat concept definiëren. Als je het feit dat er ooit helemaal geen moslims waren in België en dat zij nu de tweede grootste groep gelovigen vormen na de katholieken, "islamisering" noemt, dan is er inderdaad een "islamisering".

Maar het is nu eenmaal zo dat er al sinds generaties moslims in België wonen, en dat zij volgens internationale en Europese mensenrechtenverdagen en volgens de Belgische Grondwet het recht hebben om hun godsdienst in de private sfeer én in het openbaar te belijden. Wie daaraan wil tornen, heeft eigenlijk helemaal geen probleem met de islam, maar met de democratie en de mensenrechten. Niet toevallig zien we bij Pegida de usual suspects van uiterst-rechts opduiken.

Als je onder "islamisering" verstaat, dat anders- of niet-gelovigen in België zich en masse tot de islam bekeren, dan is er helemaal geen islamisering. Dit soort bekeringen bestaan zeer zeker en nemen toe, maar blijven toch erg minoritair. Ook dat soort "islamisering" wordt echter beschermd door hoger genoemde mensenrechtverdragen en de Belgische Grondwet: mensen hebben het recht van religie te veranderen. Wie daar op terug wil komen, wil terugkomen op belangrijke verworvenheden van de Belgische democratie. De islam is ook hier slechts een alibi om een uiterst-rechtse agenda door te drukken.
Onder islamisering kun je ook verstaan dat vroegere verworven wetten, op democratische wijze tot stand gekomen, worden teruggeschroefd, zoals bijvoorbeeld de wet op het verplicht verdoofd slachten en het slachtafval, in het voordeel van de regels van de islam, in het nadeel van dierenrechten(organisaties).

Ook het hoofddoekendebat bijvoorbeeld, is in feite een machtsstrijd tussen de islam en de wetten en regels van ons land.

Kinderen van christenen die genoodzaakt halal-voedsel moeten eten op school omdat de school niks anders meer voorziet, wordt door sommigen ook gezien als opgedrongen islamisering in het nadeel van christenen, in het voordeel van de islam.

En zo kunnen we nog een tijdje doorgaan.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 16 april 2015 om 16:07.
Paulus is offline  
Oud 16 april 2015, 16:38   #110
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onder islamisering kun je ook verstaan dat vroegere verworven wetten, op democratische wijze tot stand gekomen, worden teruggeschroefd, zoals bijvoorbeeld de wet op het verplicht verdoofd slachten en het slachtafval, in het voordeel van de regels van de islam, in het nadeel van dierenrechten(organisaties).
die wetten worden op dezelfde democratische wijze gestemd in het parlement. er is geen enkel verschil tussen de procedures.

Citaat:
Ook het hoofddoekendebat bijvoorbeeld, is in feite een machtsstrijd tussen de islam en de wetten en regels van ons land.
het zijn wel jullie rechtsen die de vrije kledingkeuze van mensen willen beperken door er een wet van te willen maken!. geen hoofddoek is een duidelijke beperking van de vrije kledingkeuze.

Citaat:
Kinderen van christenen die genoodzaakt halal-voedsel moeten eten op school omdat de school niks anders meer voorziet, wordt door sommigen ook gezien als opgedrongen islamisering in het nadeel van christenen, in het voordeel van de islam.
toon me welke wet halal voedsel verplicht maakt in scholen, en je hebt misschien een punt. nu niet.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 16 april 2015 om 16:40.
Sywen is offline  
Oud 16 april 2015, 16:46   #111
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht

" Ook dat soort "islamisering" wordt echter beschermd door hoger genoemde mensenrechtverdragen en de Belgische Grondwet: mensen hebben het recht van religie te veranderen. Wie daar op terug wil komen, wil terugkomen op belangrijke verworvenheden van de Belgische democratie."

Volgens de wetten hebben ze zeker dat recht . Maar hebben moslims dat recht ?
En net daarom is het mohamedisme geen religie maar een ideologie .
Bovendien een gevaarlijke , zich uitbreidende en parasitaire ideologie die beter verboden kan worden .
vlaams realist is offline  
Oud 16 april 2015, 16:51   #112
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
die wetten worden op dezelfde democratische wijze gestemd in het parlement. er is geen enkel verschil tussen de procedures.

het zijn wel jullie rechtsen die de vrije kledingkeuze van mensen willen beperken door er een wet van te willen maken!. geen hoofddoek is een duidelijke beperking van de vrije kledingkeuze.

toon me welke wet halal voedsel verplicht maakt in scholen, en je hebt misschien een punt. nu niet.
Waar ik werk is de geplogenheid op de werkvloer nochtans blootshoofds, en niemand die daar moeite mee heeft.
Ik vind het trouwens ver gekomen, dat werkgevers "vandaag de dag" bijna verplicht zijn dat in de arbeids/bedienden-contracten te vermelden om problemen te vermijden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 16 april 2015 om 16:57.
Zipper is offline  
Oud 16 april 2015, 16:52   #113
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
" Ook dat soort "islamisering" wordt echter beschermd door hoger genoemde mensenrechtverdragen en de Belgische Grondwet: mensen hebben het recht van religie te veranderen. Wie daar op terug wil komen, wil terugkomen op belangrijke verworvenheden van de Belgische democratie."

Volgens de wetten hebben ze zeker dat recht . Maar hebben moslims dat recht ?
Iedere Belg heeft dat recht, ongeacht religie, afkomst, geloof. dat is een basisrecht: gelijke berechting van iedereen.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline  
Oud 16 april 2015, 16:57   #114
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Iedere Belg heeft dat recht, ongeacht religie, afkomst, geloof. dat is een basisrecht: gelijke berechting van iedereen.
Probleempje is echter dat een meerderheid van de islamieten de regels zoals voorgeschreven door de koran boven de nationale wetten plaatst.
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 16 april 2015, 17:00   #115
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:

Die wetten worden niet gestemd in het parlement , die worden langzaam , sluipenderwijs ingevoerd in het dagelijkse leven .

Het vernielen van reclamefoto's op de openbare weg , het beledigen van luchtig geklede dames is de sluipende manier die toegepast wordt .
De kledingkeuze is nog nooit vrij geweest . Naakt is verboden en een nazi-uniform ook .

Zoals gezegd , er is geen wet , het zijn gewoon linksen die plaatselijk toegeven aan halal-eisen . Niet in het minst in gevangenissen .
Sluipend , vals , achterbaks zo is de Belgische islamisering .
Nog niet sterk genoeg om het af te dwingen zoals IS.
Oud 16 april 2015, 17:03   #116
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
In dat geval is de islam in strijd met de Belgische wetgeving .
We zullen een protestmars moeten houden .
Oud 16 april 2015, 17:53   #117
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad. En het is ook volkomen democratisch om te laten zien dat je daar niet achter staat onder meer door betogingen.

Citaat:
Nee hoor, het gaat wel een beetje verder dan dat. Toen ik nog op school zat mocht een petje in de klas ook niet.

Citaat:
Het punt is dat bepaalde scholen enkel nog halalvoedsel aanbieden en dit door christenen als islamisering wordt gezien. De betoging van Pediga is niet tegen de wet, maar tegen de islamisering.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 16 april 2015, 17:55   #118
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben absolute voorstander va vrije meningsuiting en godsdienstvrijheid. Uitgezonderd voor religies die net die dingen aan banden willen leggen in hun leer.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 16 april 2015, 19:13   #119
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op dezelfde ONdemocratische wijze dus. Maar in de procedure is inderdaad geen verschil. En net zoals jij tegen regeringsbeslissingen mag zijn, mogen anderen dat ook.

Citaat:
In Antwerpen werd het verbod onder Janssens ingevoerd. Tweede keer dat je een links-rechts uitschuiver maakt. Het labeltjesplakken gaat je precies goed af...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 16 april 2015, 19:32   #120
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de praktijk is het wel even anders.
Een moslima mag met hoofddeksel op haar identiteitskaart.
Een supporter van een club die bij wijze van spreken met zijn clubpetje gaat slapen mag dat niet.

Gelijke berechting van iedereen zei u .......
daiwa is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be