Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 april 2015, 11:50   #241
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Lekker eten is nog iets anders dan gewoonweg gebakken of gekookt eten.Het verbaast me dat je niks kent over gastronomie.
Daar valt geen efficient voordeel uit te halen.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2015, 15:01   #242
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Neen, allemaal nonsens. Bijvoorbeeld: een 'lekkere smaak' is een illusie. Dat is natuurlijk de bedoeling van die plant. Wat u opnoemt heeft dus niets met evolutionair voordeel te maken. Voor de mens althans. Voor de plant is het wel duidelijk wat het evolutionair voordeel is.

Allez, doe nog eens een poging. Ik zal de vraag zeer duidelijk stellen:

Op welke manier heeft een cannabisgebruiker een efficiëntie voordeel tegenover mensen die geen cannabis gebruiken?
Ok, Alice aan de beurt!
- het ontspant, zintuigen werken scherper.
-Je maakt creatief, schrijven, schilderen, tekenen zijn een intense ervaring waarbij het met een blowtje beter lukt gedachten en een idee vorm te geven.
-Het is minder schadelijk dan alcohol, zorgt voor gevoel van verbondenheid, sommige weedsoorten doen je gevoel voor humor toenemen, erg leuk met goede vrienden.
-Sex is geweldig met een blow.
- Weed kan mensen helpen die bijvoorbeeld chemo hebben, scherpt eetlust aan.
- vermindert duidelijk stress.
Wel belangrijk; niet geschikt voor jongeren onder de 21 jaar, omdat dan de hersenen nog in ontwikkeling zijn, en de effecten van veelvuldig blowen bij jongeren nog onvoldoende onderzocht werden maar boven 21 jaar is gematigd gebruik niet problematisch, te vergelijken met alcoholgebruik.

Nee, jongens, Alice blowt al jaren niet meer, maar wanneer je moet kiezen tussen blowen en alcohol, lijkt het eerste me pakken minder een probleem.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2015, 15:03   #243
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit is nu echt een slimme opmerking. Waarom denkt u dat planten die stoffen aanmaken?
Dat is perfect darwinistisch te verklaren.
Dat is omdat ze de mens willen misleiden en gebruiken voor hun eigen doeleinden. Eigenlijk zijn die planten slimmer dan de mens (niet dan mij, want ik heb het door). Door die stoffen aan te maken zorgen ze ervoor dat wij hen beginnen te cultiveren en zo kunnen ze zeer gemakkelijk hun DNA verspreiden. En dat is uiteindelijk het doel van elk leven, het verspreiden van het DNA.
En dit moet dan wel voor slim doorgaan? Moet de plant nog tegenkomen die denkt " ik ga de mens even misleiden"
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2015, 15:41   #244
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ok, Alice aan de beurt!
-Je maakt creatief, schrijven, schilderen, tekenen zijn een intense ervaring waarbij het met een blowtje beter lukt gedachten en een idee vorm te geven.
-Het is minder schadelijk dan alcohol, zorgt voor gevoel van verbondenheid, sommige weedsoorten doen je gevoel voor humor toenemen, erg leuk met goede vrienden.
Wel belangrijk; niet geschikt voor jongeren onder de 21 jaar, omdat dan de hersenen nog in ontwikkeling zijn, en de effecten van veelvuldig blowen bij jongeren nog onvoldoende onderzocht werden maar boven 21 jaar is gematigd gebruik niet problematisch, te vergelijken met alcoholgebruik.

Nee, jongens, Alice blowt al jaren niet meer, maar wanneer je moet kiezen tussen blowen en alcohol, lijkt het eerste me pakken minder een probleem.
Zo is dat....niks aan toe te voegen.In mijn ogen dan ook onbegrijpelijk dat het ooit illegaal werd gemaakt.
Mensen die nooit hebben geblowd hebben naar mijn bescheiden mening toch wel iets gemist in het leven.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 april 2015 om 15:45.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2015, 16:17   #245
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Hier ga ik totaal niet mee akkoord.

En waarom is 'lekker smaken' een illusie?
Waarom denkt u dat iets lekker smaakt? Dat is omdat onze smaak is aangepast aan voedsel dat ons de meeste overlevingskansen geeft. Ik vind gras bvb niet lekker, maar ongetwijfeld vinden koeien dat wel.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2015, 16:21   #246
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom denkt u dat iets lekker smaakt? Dat is omdat onze smaak is aangepast aan voedsel dat ons de meeste overlevingskansen geeft. Ik vind gras bvb niet lekker, maar ongetwijfeld vinden koeien dat wel.

Ik denk moest je er nu wat meer duidelijke humor insteken, het zou mits enige oefening als standup comedy gebracht kunnen worden.
Oud 17 april 2015, 16:22   #247
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
U hebt vast het boek "1000 nietszeggende dooddoeners en hoe ze te gebruiken" voor uw kerst gekregen?
En wat bedoelt u in hemelsnaam met "efficientie voordeel"?

Waarom eet iemand aardbeien? Omdat die lekker zijn. Ga jij bij de groentekraam (spandoek in de hand) aan de uitbater vragen wat het evolutionair voordeel van aardbeien zijn? En wat hebben mensen die aardbeien eten als 'efficientie voordeel' tov mensen die geen aardbeien maar bv. wel peren eten?
U mag in bovenstaand betoog overigens 'aardbeien' ook vervangen door 'prei', 'sla', 'selder', 'paprika's', 'tarwe' en andere eetbare planten naar keuze.
Nee, wij eten niet aardbeien omdat ze lekker zijn, maar omdat ze voedzaam zijn. Door natuurlijke selectie hebben we aardbeien leren lekker vinden. Mijn hond vindt aardbeien afschuwelijk.

Citaat:

Maar vooral wil ik u vragen: "Waarom moet er een 'efficientie voordeel' zijn?"
Dat moet niet. Waar zeg ik dat dat moet?

Citaat:
Al bij al is het triestig te moeten zien hoe mensen met 'argumenten' als 'evolutionair voordeel' gaan sabelen als ze willen aantonen dat ze tegen cannabis zijn. Hoe ver kan je van de essentie afdwalen in je argumentatie?

Wil u geen cannabis gebruiken; mij best, blijf er dan af. Maar waar komt die aandrang toch vandaan om andere mensen op te leggen wat ze wel en niet mogen doen?
Waar verbied ik u om cannabis te gebruiken? Ik zeg u enkel dat u misleidt wordt door een plant die slimmer is dan u. Is dat niet vriendelijk van mij?

Laatst gewijzigd door geertvdb : 17 april 2015 om 16:30.
Oud 17 april 2015, 16:25   #248
geertvdb

Standaard

Citaat:
Lekker eten is nog iets anders dan gewoonweg gebakken of gekookt eten.Het verbaast me dat je niks kent over gastronomie.
Serieus, is lekker eten nog iets anders van bakken en koken? Dat is straf!
Oud 17 april 2015, 16:29   #249
geertvdb

Standaard

Citaat:
Ok, Alice aan de beurt!

Dat zijn allemaal subjectieve 'voordelen'. Die stof in die plant laat u dat geloven. Uw zintuigen zijn niet 'scherper'. Het is niet dat u beter gaat zien, alsof u een bril opzet. Of wel? Dat gevoel van welbehagen dat u krijgt is een misleiding. Die stof in cannabis verslaat uw natuurlijk afweersysteem.

>Dus ik stel opnieuw de vraag waar ik geen antwoord op kreeg:
Wat is het evolutionair voordeel van het roken van cannabis?

Laatst gewijzigd door geertvdb : 17 april 2015 om 16:30.
Oud 17 april 2015, 16:37   #250
geertvdb

Standaard

Citaat:
En dit moet dan wel voor slim doorgaan? Moet de plant nog tegenkomen die denkt " ik ga de mens even misleiden"
Het is niet dat die plant dat bewust doet. Het is ook niet dat haaien bewust scherpe tanden laten groeien met de bedoeling andere vissen op te eten. Het is niet dat een spin bewust dacht: nu ga ik een web spinnen, dan kan ik rapper eten vergaren. Dat gebeurt door natuurlijke selectie en mutatie. Ik begrijp niet dat u dit niet weet. Dit is elementair.

Maar cannabis is de winnaar in de strijd om het leven, tegenover andere planten, want dat zijn de concurrenten van de cannabisplant. Het is de mens die er alles aan doet om die plant te cultiveren en niet andersom. Dus iedereen die cannabis gebruikt speelt in de kaart van die cannabisplant. En helpt dus actief met het verspreiden van het DNA van de cannabisplant. Alleen beseffen de cannabisgebruikers dat niet. En zelfs als ik het hen vertel, zoals u merkt op deze thread, DAN nog beseffen ze het niet.
Oud 17 april 2015, 17:06   #251
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is niet dat die plant dat bewust doet. Het is ook niet dat haaien bewust scherpe tanden laten groeien met de bedoeling andere vissen op te eten. Het is niet dat een spin bewust dacht: nu ga ik een web spinnen, dan kan ik rapper eten vergaren. Dat gebeurt door natuurlijke selectie en mutatie. Ik begrijp niet dat u dit niet weet. Dit is elementair.

Maar cannabis is de winnaar in de strijd om het leven, tegenover andere planten, want dat zijn de concurrenten van de cannabisplant. Het is de mens die er alles aan doet om die plant te cultiveren en niet andersom. Dus iedereen die cannabis gebruikt speelt in de kaart van die cannabisplant. En helpt dus actief met het verspreiden van het DNA van de cannabisplant. Alleen beseffen de cannabisgebruikers dat niet. En zelfs als ik het hen vertel, zoals u merkt op deze thread, DAN nog beseffen ze het niet.
Dat je vriend gek is geworden verbaasd me eerlijk gezegd niet....je zou voor minder

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 april 2015 om 17:09.
Oud 17 april 2015, 17:11   #252
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Serieus, is lekker eten nog iets anders van bakken en koken? Dat is straf!
Is het eten dan niet lekker in de instelling ?
Oud 17 april 2015, 17:13   #253
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb je dat dan gevraagd aan die koeien??
Oud 17 april 2015, 17:15   #254
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat zou kunnen maar de meesten beginnen wel te beseffen dat jij een dikke trol bent
Oud 17 april 2015, 17:16   #255
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat je vriend gek is geworden verbaasd me eerlijk gezegd niet....je zou voor minder
Wat is het evolutionair voordeel van gek worden?
Oud 17 april 2015, 17:25   #256
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vanwaar toch altijd die drang naar drugsgebruik?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2015, 17:33   #257
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Veel mensen nemen geen genoegen met de realiteit en verkiezen om in een droomwereld te vertoeven.Antidepressiva ....kalmeerpillen ...Alcohol en andere drugs zijn daar een middel toe.
De drang naar de roes is al zo oud als de mensheid zelve.
Oud 17 april 2015, 17:34   #258
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Omdat voor de meeste mensen het leven plezanter is onder invloed van alcohol, anderen roken liever een jointje.
Oud 17 april 2015, 17:35   #259
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Veel mensen nemen geen genoegen met de realiteit en verkiezen om in een droomwereld te vertoeven.Antidepressiva ....kalmeerpillen ...Alcohol en andere drugs zijn daar een middel toe.
De drang naar de roes is al zo oud als de mensheid zelve.
Droomwereld zal wat te sterk zijn zijn meen ik, iemand die een pint gaat drinken vanavond, die leeft niet noodzakelijk in een droomwereld.
Oud 17 april 2015, 17:38   #260
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Ik heb niks met drugs, maar ben ooit na een sportongeval door ambulanciers met ketamine verdoofd om de pijn weg te nemen tot we in het ziekenhuis waren. Sindsdien weet ik ook wat "een trip" is, en het was beslist aangenaam.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be