![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 |
Minister-President
|
![]() De logica van diefstal is fout maar niet zo erg als moord en dus zou het niet bestraft mogen worden...
![]()
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
![]() |
![]() |
![]() |
#302 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Want gij doet een ander dan iets aan. Bij blowen doet ge uzelf iets aan. Met de logica van u zouden we beter alles verbieden en in een constante status van vasten verkeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#303 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Cannabis verandert je gedrag:
Effects of marijuana use on impulsivity and hostility in daily life. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25595054 Citaat:
![]() |
![]() |
#304 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#305 | |||
|
![]() Citaat:
Een paar tienduizend planten genezen kanker? Maar dan is het raar dat kanker nog bestaat! Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#306 | |
|
![]() Citaat:
Alcohol kan heel lekker zijn (bvb: wijn), of afschuwelijk (bvb: porto), maar de effecten van dronkenschap zijn gelijkaardig. De illusie van de smaak wordt veroorzaakt door de smaakstoffen, de desorientatie door de alcohol. Alcohol is namelijk smaakloos. Ik vind dat erg dat ik dit moet uitleggen want dit is elementair. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#307 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Genot veroorzaakt door een middel is een psychische ervaring. Desorientatie, waarbij men zoals u het zegt 'niet meer recht kan lopen' is het effect van het middel op het lichaam namelijk op het evenwichtsorgaan in het oor. Desoriëntatie en 'het niet meer recht kunnen lopen' zijn trouwens 2 verschillende zaken, maar die illusie is blijkbaar te elementair. U probeert mij weer te misleiden zoals de tabaksplant dat doet hé ? Desoriëntatie is het verlies van besef voor tijd en ruimte, geestelijke verwardheid, verlies van het juiste begrip inzake tijd, plaats, personen of dingen. Hierdoor gaat men niet aan het wankelen slaan - 'niet meer recht kan lopen'. Mocht u een faire vergelijking gemaakt hebben dan had u dezelfde parameters genomen zoals bijvoorbeeld desoriëntatie, welk bij overmatig gebruik bij beiden drugs van toepassing zijn. Laatst gewijzigd door lupus : 18 april 2015 om 16:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#308 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Toch een beetje flauw dat u uw stelling niet effe snel op tafel kan gooien, niet ? Is ze te belachelijk om te herhalen ? Een sterk onderbouwde theorie of argument mag gerust herhaald worden niet ? Komaan, vertel mij hoe dat de tabaksplant de mensen misleidt en ik wil vooral de techniek, het mechanisme hoe hij dat doet weten. Youtube is slechts het middel of het merk, maar u bent blijkbaar bang om op de inhoud in te gaan. Laatst gewijzigd door lupus : 18 april 2015 om 17:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#309 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Proeven of smaken is een van de 5 zintuigen waarover het menselijk lichaam beschikt. Hier is nog een linkje naar de site van nationalgeographic: Citaat:
http://news.nationalgeographic.com/n...burger-ngfood/ 'Pulitzer Prize-winning' is zeker een machtsargument ? Nee hoor beste, het is een illusie. Laatst gewijzigd door lupus : 18 april 2015 om 18:07. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#310 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan me voorstellen dat eskimo's heel wat minder variatie hebben in hun voeding dan westerlingen. En sommige voeding komt helemaal niet de strot uit.Eerder heeft dat te maken met de uitgesproken smaak.....aardappelen rijst of brood bijvoorbeeld is en was dat niet en komen blijkbaar nooit de strot uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#311 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Leg mij eens uit hoe een plant er voordeel uit haalt door verbrand te worden? Of door opgegeten te worden? En kom nu niet af met 'zaadjes verspreiden' want dat doe je niet door planten te verbranden. En zo slim blijkt die cannabisplant niet te zijn want hij wordt wereldwijd gekweekt met methodes die net voor geen zaad zorgen. Zag hij dat niet aankomen dan? En als de cannabisplant echt een slimmerik was zou hij er nooit voor gezorgd hebben dat enkel de vrouwelijke planten door mensen gerookt worden. Elke kweker kan immers getuigen dat mannelijke planten sitopresto vernietigd worden als ze in de plantage opduiken want ze zorgen voor zaad in de vrouwtjes en dat willen blowers niet. Trouwens; als de cannabisplant zichzelf zo 'lekker' maakt in de hoop dat wij hem gaan gebruiken en hij zich kan verspreiden; hoe komt het dan dat je nauwelijks cannabisplanten in het wild vind in onze contreien? Er worden tonnen cannabis gerookt en spijtens zijn intelligentie slaagt de cannabisplant er niet in om een wijdverspreide soort te worden. Kortom; u mag uzelf voor mijn part de evenknie van Darwin vinden en ons allemaal te stom achten om uw uitleg te snappen maar volgens mij verdiep je je beter eerst even in het gebruik en de kweek van cannabis want hoewel de klok metershoog is, de klepel weet u duidelijk niet hangen. En het feit dat je al eens iets gehoord hebt over 'evolutie' en dat allemaal heel spannend vindt veranderd daar niks aan.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 18 april 2015 om 18:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#312 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#313 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Leest u ooit uw eigen uitleg wel eens na? Ik raad het u overigens ten sterkste af. Ik ga het ook niet langer doen. Mijn kippen kakelen vaak interessanter. Het ga u goed!
![]() |
![]() |
#314 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#315 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#316 |
Minister
|
![]() Wat is dat nu voor een onzin om planten 'slimheid ' toe te dichten?
Net zo raar als ze 'godsbesef' aan te rekenen. Trouwens; als de aardappelplant zichzelf zo 'lekker' maakt in de hoop dat wij hem gaan eten en hij zich kan verspreiden; hoe komt het dan dat je nauwelijks aardappelplanten in het wild vind in onze contreien? Er worden tonnen aardappels gegeten en ondanks zijn gebrek aan intelligentie slaagt de aardappelplant er in om een wijdverspreide soort te worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#317 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#318 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alle leven op deze planeet begon als bacteriën in water. Alles is verder spontaan ontwikkeld met een bepaalde evolutionaire reden. Dat is wat Geertvdb u probeert te vertellen. Ik noem het persoonlijk liever een evolutionaire reden ipv nut. Niet het juiste woord, want relatief gezien bestaat deze term niet. Het is maar hoe wij het als mens percipiëren. Ik kan echter wél een vb. geven van evolutionair nut van cannabisgebruik voor de mens, nogmaals vanuit mijn perceptie: Kinderen die onder invloed van cannabis verwekt worden. Sommige mensen in onze samenleving zijn van nature 'angstiger' dan anderen en zijn bij wijze van spreken 'voorbestemd' om roesmiddelen te gaan gebruiken om 'normaal' te functioneren en zich alsnog te gaan voortplanten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#319 |
Banneling
|
![]() Enne, 't is ZIJ he mannen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#320 | |
|
![]() Citaat:
maar de echte succesvolle doorbraak kwam er toen de mens op het toneel verscheen, en die plant ontdekte. De mens begon het te telen. En nu wordt er nog altijd overal ter wereld tabak geteeld. En dat ondanks dat roken zeer slecht is voor de mens. Tabak is slimmer dan de mens. Althans in de ultieme test van het leven; the survival of the fittest. Op youtube zijn er veel filmpjes van ufo's, die geloof ik ook niet. |
|
![]() |
![]() |