![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#601 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hebben de christenen inmiddels wat kunnen nadenken ?
Welke is nu de houding van de kerk ter zake ? Ofwel abortus tot x weken uit het strafrecht; dus die mama's die dat laten doen, vliegen niet in de gevangenis, of krijgen geen boete Ofwel alle abortussen in het strafrecht; dus die mama's die dat laten doen, vliegen voor x jaren of y maanden in de gevangenis (voor moord op iets wat in hun eigen buik groeit) ? Wat zal het zijn ? Eén van de twee. Beide is niet mogelijk. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#602 |
Banneling
|
![]() Zou gij uw dochter een kind laten baren van een verkrachter?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#603 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ja. En als mijn dochter het kind erna niet wilt, wat ik begrijpen kan, dan voed ik het zelf op. In het Engels zegt men: “two wrongs don't make a right”.
![]() |
#604 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Secularisme nogmaals te duidelijk.... Beeld je die 9 maanden voor haar eens in, dat is er constant aan herinnerd worden. En dan nog eens lijden tijdens de bevalling???? Laatst gewijzigd door Peche : 21 april 2015 om 08:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#605 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We leven in een rechtsstaat, waarin godsdienstige overtuigingen niet boven de wet staan. Sterker nog, waar men bij het grondwettelijk hof de mogelijkheid heeft op te komen voor zijn grondrechten wanneer men het met wetten niet eens is. Heel anders dan in een theocratie of een samenleving waar de waarden van een religie zwaar doorwegen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#606 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() U zei: "Zou gij uw dochter een kind laten baren van een verkrachter?" Dat impliceert dat het haar keuze is. Gelieve de stelling niet te veranderen.
Mocht ze hier niet voor kiezen, wat jij nu plots aanneemt, dan zou ik ten diepste teleurgesteld zijn in haar. Maar je projecties kunnen we achterwege laten. Citaat:
Abortus gaat niet louter om religieuze waarden. Het is de moord op een onschuldig kind. Ook vanuit het seculiere non-agressieprincipe, wanneer het consequent wordt gevolgd, is het een moord. Een kind pas na een bepaald aantal maanden "volwaardig" mens beschouwen is arbitrair en relativistisch sofisme, dat enkel en alleen betrekking heeft bij de vergoeilijking van abortus.
![]() |
![]() |
#607 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom zou u teleurgesteld zijn als zij niet herinnerd wenst te worden aan een verkrachting? Ik zou ze nog financieren uit eigen zak! Citaat:
De opdrijving van abortusleeftijd vind ik ook niet kunnen, maar abortus op zich is een individuele zaak waarin niemand een vinger hoort te wijzen. Citaat:
Het leven is zo relatief als U maar bedenken kan. Er sterven dagelijks mensen en er gaan er elke dag dood van honger, anderen ontsporen omdat ze nooit de liefde krijgen die hen toekomt, worden niet erkend, worden hervormd tot culturele slaven... Als we eentje van dat lot op voorhand kunnen redden, waarom niet? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#608 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is het volgens datzelfde natuurlijk recht raadzaam kinderen in te enten tegen mazelen, pokken, e.d.? Of is het verboden, vanuit de gedachte dat de Heer die ziekten nu eenmaal heeft geschapen en het ingaat tegen Zijn Wil om daartegen te vaccineren? In onze samenleving is rond zwangerschapsafbreking een maatschappelijk compromis bereikt, dat voor het overige nog steeds elke burger vrij laat. Indien bvb. uw dochter onder geen beding van die wet gebruik wenst te maken, hoeft ze dat uiteraard niet te doen. Wat brengt u ertoe mensen die een andere mening zijn toegedaan het recht te ontzeggen die wet toe tye passen? In de moderne rechtstheorie wordt "natuurrecht" al decennia niet meer als een relevante rechtsfilosofische orde gezien. Het is een omweg langs dewelke gelovigen trachten een aantal van hun normen en waarden boven de rechtsorde te plaatsten. In wezen is het de rechtsfilosofische vertaling van een theocratische overtuiging. Laatst gewijzigd door dalibor : 21 april 2015 om 09:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#609 | |||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#610 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En stel de schaamte weerhoudt hen iets te zeggen, ze zijn getraumatiseerd, kunnen ze dan geen abortus meer plegen eens ze dit leed uiten? Ik zeg niet dat ongelukkige mensen zich van kant moeten maken, ik zeg dat je geen kind op de wereld moet laten komen dat niet gewenst is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#611 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Er is een wikipediapagina die wonderlijk genoeg een degelijk overzicht geeft: http://nl.wikipedia.org/wiki/Natuurrecht
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#612 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Een ongewenst kind kan door andere familieleden, of adoptieouders, uiteindelijk wel gewenst zijn.
Ik verwerp mijn vroegere denkbeelden. Laatst gewijzigd door Tóraí : 21 april 2015 om 09:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#613 |
Banneling
|
![]() Beter zou zijn te zorgen dat onze dochters nooit ongewenst zwanger worden.
Ons focussen op de freaks die ze op straat wegplukken en vermist zijn... Weer 2 nu.... Ik zou mijn leven er voor geven dat onrecht een beetje te verminderen in de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#614 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#615 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#616 |
Minister-President
|
![]() iedere keer als jij ejaculeert vermoord je dus miljoenen van jouw kinderen!
![]() |
#617 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#618 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#619 | |