![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat de Belgische Voetbalbond het Nederlands graag wegmoffelt
wisten we al na het eentalig Franstalig clublied ,voor de Rode Duivels in 2014. Nu koos de KBVB er opnieuw voor om het Nederlands te negeren in hun nieuw slogan voor het EK volgend jaar in Frankrijk "Tousensemble on our Road to France" ![]() "http://www.belgianfootball.be/nl/node/33306 Dit zou een correcte slogan geweest zijn voor de Nationale voetbalploeg van Kameroen, waar het Engels en het Frans de officiële talen zijn. Maar enkel het Engels en het Frans gebruiken voor de slogan van de nationale voetbalploeg van een land waarvan de meerderheid van de bevolking Nederlandstalig is, dat getuigt toch van weinig respect voor de Nederlandstalige meerderheid van dit land. Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 21 april 2015 om 12:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Frans heeft veel meer klasse dan het Vlaams.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom post U dan nog op een Vlaams forum
![]() een Frans forum zou volgens U toch veel meer klasse hebben. De grote meerderheid van de leden van de KBVB zijn daarenboven dan ook nog eens Nederlandstaligen uit Vlaanderen. Die tellen waarschijnlijk niet meer mee bij de KBVB. Hoog tijd om die "Diables Rouges/Red Devils" te vervangen door de "Zwarte Leeuwen" ![]() Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 21 april 2015 om 12:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of wij Vlamingen, met ons lokale taaltje, nu boeren zijn of niet, dat weet ik niet zo goed. En dat kan me weinig schelen.
Maar het is wel duidelijk dat de voetbalbond naar Vlamingen en hun taaltje kijkt zoals ze kijken naar boeren. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Ok, excuus, ik neem mijn woorden terug. Onze landstalen zijn Nederlands en Frans (Duits denken we even weg) en dus moet de slogan in beide talen. Wat het Engels daar te zoeken heeft, is mij een raadsel.
Tous Ensemble op onze weg naar Frankrijk zou de slogan moeten zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=m7MSZegSjNU |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zou er al beter op trekken. En voor mijn part mogen ze er dan nog een woordje Duits bijvoegen ook. "Tous ensemble op onze weg naar Frankrijk,bitte" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het schelden begint weer ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Tous ensemble op weg nach Frankreich.
Of hoe België zich leent tot de grootste kolder ooit. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Je kent hem. Gewoon negeren, zoals ik doe.
Laatst gewijzigd door Spitting Image : 21 april 2015 om 12:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Gaan de Vlaamse ambulanciers de weg daar wel kennen ?
Laatst gewijzigd door dpg : 21 april 2015 om 12:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat mag in het Frans omdat het EK in Frankrijk is. Met het WK in de VS was de song passend "Go west".
Enfin, soit, ik lig er niet van wakker. Quoi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Les van de lagere school: geef een spreekwoord met deze 3 woorden: balk, splinter en oog. Wie moffelt graag het Nederlands weg? Waar ligt 'Antwerp'??? Laatst gewijzigd door pajoske : 21 april 2015 om 12:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoeveelste plaats op de ranglijst van wereldtalen? Zestiende of zoiets? En dan zoveel pretentie? ![]() Laatst gewijzigd door Spitting Image : 21 april 2015 om 12:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dat ze dan een Engelse slogan gebruiken . Maar waarom moet er in de slogan van de KBVB dan nog wel wat Frans bij maar geen Nederlands ? Mogen ze in Frankrijk soms weer niet weten dat er Nederlands gesproken wordt in dit land. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U zal er waarschijnlijk ook niet wakker van liggen als er geen Nederlands meer gesproken wordt in dit land ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||