![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() En persoonlijk denk ik dat we wel eens mogen beginnen aan zo'n lift naar de ruimte. Iedereen een liftje naar de ruimte in de toekomst ... Citaat:
Die man teken het nu als wezentjes af, maar ik tracht het wat organischer te bekijken. De ruimteschepen zullen wij wellicht zijn, op de microwereld organiseren ze zich veel natuurlijker. Enfin, zoals we ze onder de microscoop observeren ![]() Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() een heel klein macroreusje dan...
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat is ons zonnestelsel toch al op zich? Niet zozeer identiek hetzelfde, maar lijkt er sterk op. As above, so below. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo is het, we zijn nog maar net begonnen en als je voor een macroreus zoekt dan vind je die eerder als onze maatschappij met de regering als de hersenen en allerlei maatschappelijke functies als de organen.
Onze ruimteschepen lijken er nog helemaal niet op. Citaat:
Om dat voor elkaar te krijgen moeten er heel wat verschillende stadia doorlopen zijn en moet ook de microkosmos zelf mee evolueren om ons daarbij te helpen. Dat gaat triljoenen jaren duren. Citaat:
Maar dat is slechts een dood mechaniek, dode materie dus. Alle materie van zonnen en planeten zal op de lange duur van vele miljarden en zelfs biljarden jaren omgebouwd moeten worden tot ruimteschepen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() Ik vrees dat we niet zoveel tijd hebben harrie...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als onze wereld niet onder gaat, dan wel.
De aarde gaat nog 5 miljard jaar mee en dat is voldoende tijd om het heelal in te gaan. Maar mocht het niet lukken: wij zijn niet de enige levende wezens in heelal, want ongetwijfeld zullen er nog veel meer bewoonde planeten zijn die het dan wel zal lukken het heelal te veroveren. Bezie het in het licht der eeuwigheid dat de evolutie van het heelal hoe dan ook door zal gaan, welke rampen er ook mogen gebeuren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() Zo is dat Harrie. Maar de eeuwigheid is geen licht. Het is pure duisternis .
Het licht is een kleine hoeveelheid die een grotere duisternis keer op keer opslokt tot er niets meer is. Deur per deur. Cultuur per cultuur. Planeet per planeet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het bewustzijn van de eeuwigheid schenkt mij een innerlijk licht. Ook door te weten dat er overal licht is in het heelal vanwege de zon en de sterren en ook in de microkosmos veel en veel meer. Er is dan ook altijd duisternis, maar dat is nu juist het Niets, het negatieve dus. Ten derde behoren ze ook bij elkaar als beeld van licht en duisternis en dan zijn er ook nog de kleuren. Citaat:
Maar ook wordt het licht altijd weer geboren in een afwisseling van dag en nacht. Nooit kan de ene definitief overwinnen over de ander. Citaat:
Ik denk het juist precies andersom. In het licht van het bewustzijn openbaart zich de eeuwigheid en in de duisternis openbaart zich het Niets. Dan is er ook nog een verschil tussen het uiterlijke licht van het vuur en het innerlijke licht van de geest. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() Voor mij is dat andersom hedendaags.
Het licht is beperkt en vereist veel tijdelijke opties. Duisternis vereist niets en is wat het is, en ze krijgt ALTIJD de overhand. Het licht op bewustzijn is verblindend.... in de duisternis tast je in het onzekere en neem je niets voor zeker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Reeds het denken daaraan maakt het tot een ZIJN en niet werkelijk wat het is, namelijk Niets, wat dus niet kan bestaan. Bestaat het dan is het niet wat het is. Het is het eeuwige ZIJN (bewustzijn) dat de ware werkelijkheid is. Citaat:
![]() ![]() ![]() Citaat:
Het is de openbaring van een probleem. de moderne mens mist het bewustzijn der oneindigheid. Hij tast rond in duisternis en raakt verdwaald in allerlei narigheid. Ziet in alles slechts eindigheid en meent dat het Niets de waarheid is en meent dat hij slechts eenmaal leeft en niets onsterfelijk is |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() We love You Harrie
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Moet je wel toegeven dat ik het wat duisterder zag dan in mijn normale doen. Gelukkig heb ik hier een heel goeike om mij telkens terug tot een midden te trekken ![]() The game of love badada tata tam! Citaat:
![]() Citaat:
Mijn geest was verdwaald in negatieve kronkels, komt er doodleuk iets aan bod waarvan iemand als ik alleen maar bevestiging kan uit opmaken. Gek hoe dat kan gaan, herinnerd worden aan iets. Wat is uw gedachte over de duivel en god die één zouden zijn? Allez, zeg daar eens alles over wat gij denkt dat ik erover zou moeten weten aub ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En om nou met z'n 7 miljard alleen op de evenaar te vertoeven; dan wordt het daar wel erg druk ![]()
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En eindigen alle planeten die er overblijven in een totale duisternis als rondtollende met ijs overladen objecten... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat deze wereld bijvoorbeeld ook onder kan gaan. Citaat:
Ik ben jaloers... ik ben alleen... ![]() Citaat:
Is er toch nog iets positiefs in je leven gebeurd? Citaat:
Juist hoe slechter het slechte is des te groter wordt de waarde van het goede. Oftewel: het licht schijnt in de duisternis. Alleen maar licht is niks, even duister als de duisternis zelf. Tezamen vormen ze een beeld, bijvoorbeeld de sterren in de nacht, en zelfs als overdag de zon volop schijnt is niet alles licht, maar ook schaduw en kleur. Dat is de eenheid van God en Duivel, hun samenwerking dus, die tevens een tegenstrijdigheid is. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat wordt de grote uitdaging voor de komende biljoenen, zo niet triljoenen jaren: de evolutie van het heelal tot een ruimtevaartcultuur. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() Hoezo alleen? Wij willen heus wel eens een bakje troost bij je komen drinken hoor. Dat zei ik haar al tig keer, hem wil ik ontmoet hebben. Is nogal een persoonlijke herinnering, zeg het je dan liever onder 6 ogen
![]() Ik heb 1 grote geest weten sterven voor ik de kans kreeg hem te ontmoeten. Dat betreur ik me nog keer op keer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien woon ik helemaal in Amsterdam en om alle Belgen in één keer in mijn kleine huisje op bezoek te krijgen, dat wordt mij echt teveel. Neen, ik zal pas uit mijn eenzaamheid worden verlost als de mensen me zouden willen geloven, dat zou nog eens geweldig zijn. Hoewel dat ook gelijk mijn dood zou kunnen zijn. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |