![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Schelde is geen rivier maar een stroom. Een stroom mondt uit in de zee en een rivier mondt uit in een stroom. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#207 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar in Antwerpen worden wel zeeschepen gelost en geladen.
Dus Antwerpen is een zeehaven . In een rivierhaven ,bijvb Luik ,lossen en laden enkel lichters(rivierschepen) en geen zeeschepen . Dus Luik is een rivierhaven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik herinner mij vanuit het lagere schoolke dat Antwerpen en Brussel zeehavens zijn, zelfs al liggen ze niet aan zee.
Sedertdien hoor ik dat hier en daar nog wel. Verder heb ik geen maritieme studies gedaan, dus verlaat ik me daar maar op. Wat betreft de ten miles: als ge weet hoe lang die bestaan in Antwerpen, dan ga ik niet zoeken op het internet naar motieven van de keuze van afstand en naam destijds. Ge moogt het zelf doen. Mocht ge daarop antwoorden: 'Ewel, nu geloof ik u niet sè', dan ga ik daar niet treurig om doen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() http://www.vrt.be/taal/stroom-rivier Rivier is het gewone woord, stroom is schrijftalig, technisch en literair. In het Frans wordt onderscheid gemaakt tussen rivière en fleuve: een fleuve is een grote rivier die in zee uitmondt. In het Nederlands wordt dat onderscheid niet gemaakt. Weer een blunder bij in uw blunderboek. Ge weet wel, met uw Deutsche Bank blunders en dergelijke ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
|
![]() Citaat:
Zeehavens? Die liggen – het woord zegt het zelf – aan of erg dicht bij de zee. Maar niet bij ons: de Antwerpse haven, nummer 2 van Europa en bij de top 20 van de wereld, ligt 80 kilometer landinwaarts. Als wij zeggen dat het een rivierhaven is, dan is't een rivierhaven. Wat de parking zegt is echt niet belangrijk. Echt niet. Nu, dit was niet waar het om ging, maar ... ik wil de bron van de term miles in 10 miles van Schoofzak. Ik wacht.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De andere waterlopen zijn rivieren . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
Banneling
|
![]() Men spreekt dan ook over de binnenvaart...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
|
![]() Citaat:
![]() Hopeloos .... Laatst gewijzigd door geertvdb : 22 april 2015 om 21:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik herinner mij vanuit het lagere schoolke dat Antwerpen en Brussel zeehavens zijn, zelfs al liggen ze niet aan zee.
Sedertdien hoor ik dat hier en daar nog wel. Verder heb ik geen maritieme studies gedaan, dus verlaat ik me daar maar op. Wat betreft de ten miles: als ge weet hoe lang die bestaan in Antwerpen, dan ga ik niet zoeken op het internet naar motieven van de keuze van afstand en naam destijds. Ge moogt het zelf doen. Mocht ge daarop antwoorden: 'Ewel, nu geloof ik u niet sè', dan ga ik daar niet treurig om doen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
Banneling
|
![]() Zeg Geert, die Chinese containerschepen, die komen dus via rivieren tot in Antwerpen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |