Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 april 2015, 08:55   #401
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Kun je een jaarverslag lezen ? Of ga je ook zoals Demir wat roeptoeteren over een bedrag en dan afgaan gelijk een gieter ?
Het feit is dat de sossen al lang afgegaan zijn als een gieter, maar dank zij de horige media het voor zichzelf en voor heel Vlaanderen nog trachten te verbergen... en jaarverslagen en al het andere geleuter zal daar niets, maar dan ook geen sikkepit aan veranderen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2015, 09:02   #402
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Een eerlijk antwoord.
Die openheid is ook wat ik bewonder bij Peumans, altijd al mijn favoriete n-va'er geweest. Strijkt graag tegen de haren in en weet waarover hij praat.

De waarheid is natuurlijk dat elke partij die in korte periode sterk groeit op een berg cash komt te zitten, dat is gewoon de toepassing van het systeem dat men indertijd democratisch heeft verkozen na twee dégoutante affaires : de zwarte financiering bij sp.a (agusta affaire) en de zwarte financiering bij CVP (de atoma schriftjes van Leo Delcroix). De deal was : geen financiering meer vanuit het bedrijfsleven, in ruil voor transparante overheidsdotaties.

Ik ben voorstander dat systeem te behouden. Maar kan me toch niet inhouden om jullie een beetje op je paard te zetten als je 1 mio over de balk smijt.
Oké, eindelijk eens recht voor de raap gesproken en ik volg je behalve daar waar je zegt dat de NVa 1 mio over de balk zou smijten.

Die investering als tegenwicht tegen de voortdurende en nooit aflatende afbraakpolitiek door de officiële media van de NVa is hoogstnoodzakelijk en de reacties van heel dat klassieke zootje liegen er niet om dat het een uiterste juiste zet is...

Eindelijk krijgen de Vlamingen wat tegengewicht te horen en wat positiever nieuws te zien dan dat waarmee onze gazetten ons voortdurend overstelpen... en alhoewel ik geen enkele reklame van om het even welke partij volg, hoop ik van harte dat deze vruchtbaar zal zijn... Vlaanderen verdient het en bovendien heeft Vlaanderen het hard nodig...
Oud 23 april 2015, 09:12   #403
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Oké, eindelijk eens recht voor de raap gesproken en ik volg je behalve daar waar je zegt dat de NVa 1 mio over de balk zou smijten.

Die investering als tegenwicht tegen de voortdurende en nooit aflatende afbraakpolitiek door de officiële media van de NVa is hoogstnoodzakelijk en de reacties van heel dat klassieke zootje liegen er niet om dat het een uiterste juiste zet is...

Eindelijk krijgen de Vlamingen wat tegengewicht te horen en wat positiever nieuws te zien dan dat waarmee onze gazetten ons voortdurend overstelpen... en alhoewel ik geen enkele reklame van om het even welke partij volg, hoop ik van harte dat deze vruchtbaar zal zijn... Vlaanderen verdient het en bovendien heeft Vlaanderen het hard nodig...

En ga je nu in verband met #396 en #398 antwoorden wat 'de voorzitter' juist meegaf dat een nieuw licht op deze affaire liet schijnen ? Met bronvermelding uiteraard. Dat is hoogst interessant.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2015, 10:08   #404
Zephyrkaos
Staatssecretaris

Standaard

Zephyrkaos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2015, 10:13   #405
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...
Ik ben voorstander dat systeem te behouden. Maar kan me toch niet inhouden om jullie een beetje op je paard te zetten als je 1 mio over de balk smijt.
Dat begrijp ik goed.
Evenals het feit dat jijzelf liever ook eens een dikke sigaar op zou kunnen steken. Een sigaar dan waarvan de rook publiciteit oplevert voor jouw partij.

Want zo'n publiciteit, dat is gelijk een helpend handje. Een duwtje in de rug. Een helfie afijn.

In alle vriendelijkheid daag ik de sossen uit: kom af met een antwoord. Liefst wat origineler dan die vorige rode kabouter die zijn middelvinger op stak. Wel iets dat doet glimlachen. Iets sterks. En bijvoorbeeld lang niet zo duur. Daarmee kan je ons dan pijn doen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2015, 10:58   #406
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Bron

Detail tekst:

Was er al niet zo iets idioots als selfie?

Gelukkig zit er in Helfie het woordje HEL

p.s. Hell is home, prima liedje van Judas Priest

Je moet toch iets doen om een beetje populair te blijven niet?
Euh, zo had ik het nog niet bekeken maar je hebt waarschijnlijk gelijk.

'Helfie' lijkt ook op 'hellfire'. De duivel zal blij zijn.

En populair bij wie? Dit is een reden te meer om als gelovige afstand van de partij te houden.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 23 april 2015 om 11:01.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2015, 10:59   #407
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Euh, zo had ik het nog niet bekeken maar je hebt waarschijnlijk gelijk. Reden te meer om als gelovige afstand van de partij te houden.
Simplisme, gelovig of niet, ten top gedreven...
Oud 23 april 2015, 11:00   #408
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Simplisme, gelovig of niet, ten top gedreven...
Het leven is volgens mij niet zo ingewikkeld, hoor.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2015, 11:03   #409
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Tenzij je 't onnodig ingewikkeld maakt door onderwerping aan onzichtbare vriendjes.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2015, 12:07   #410
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Het leven is volgens mij niet zo ingewikkeld, hoor.
Inderdaad niet; de algemene mensenrechten zijn klaar en duidelijk, maar er zijn er die vinden dat die niet voor iedereen gelden en in eerste instantie zeker niet voor de Vlamingen; en inderdaad dan wordt wat eens simpel en logisch was een enorm onontwarbaar kluwen waarbinnen de profiteurs de plak blijven zwaaien....
Oud 23 april 2015, 16:50   #411
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oké, eindelijk eens recht voor de raap gesproken en ik volg je behalve daar waar je zegt dat de
Citaat:
NVa 1 mio over de balk zou smijten.

Feitelijk heb ik een vraagje voor de NVA ; konden jullie deze som nergens investeren maatschappelijk ? of mag of kan dat niet wettelijk?
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2015, 18:05   #412
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
€1 miljoen...
De prijs van een gloednieuw bescheiden schoolgebouw...
Had gij nu echt gedacht dat onderwijs een prioriteit is voor de partij van de grote hand ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2015, 18:23   #413
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het feit is dat de sossen al lang afgegaan zijn als een gieter, maar dank zij de horige media het voor zichzelf en voor heel Vlaanderen nog trachten te verbergen... en jaarverslagen en al het andere geleuter zal daar niets, maar dan ook geen sikkepit aan veranderen...
Als de kiezer de rekening opmaakt van 1 legislatuur N-VA gesmodder zal die partij ook afgaan als een gieter.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2015, 18:24   #414
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe dikwijls gaat je deze leugen nog herhalen? tot je ze zelfs geloof?
U gelooft het N-VA verhaal duidelijk. Wat uw goed recht is.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2015, 18:28   #415
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Had gij nu echt gedacht dat onderwijs een prioriteit is voor de partij van de grote hand ?
Als er één partij is die had moeten ijveren voor een 'Marshall plan' voor uitbreiding van het nederlandstalig onderwijs in brussel had het n-va moeten geweest zijn. De totale windstilte daarrond zegt eigenlijk veel...
Slogans debiteren over verfransing van brussel en de rand, maar de enige methode om die te stoppen en in één generatie leerling per leerling terug te draaien negeert men. Desinteresse ? Defaitisme ? Of de typisch vlaamse reflex van enkel te kijken naar het eigen kiespubliek ? (de top van N-VA bestaat grotendeels uit antwerpenaren)
Brusselse problemen interesseren hen niet, behalve om erop te kakken uiteraard.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2015, 18:39   #416
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Als er één partij is die had moeten ijveren voor een 'Marshall plan' voor uitbreiding van het nederlandstalig onderwijs in brussel had het n-va moeten geweest zijn. De totale windstilte daarrond zegt eigenlijk veel...
Slogans debiteren over verfransing van brussel en de rand, maar de enige methode om die te stoppen en in één generatie leerling per leerling terug te draaien negeert men. Desinteresse ? Defaitisme ? Of de typisch vlaamse reflex van enkel te kijken naar het eigen kiespubliek ? (de top van N-VA bestaat grotendeels uit antwerpenaren)
Brusselse problemen interesseren hen niet, behalve om erop te kakken uiteraard.
Ik vraag mij af hoe die mannen in de rand zich nu voelen.

Volgens mij goed gesjareld.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2015, 19:16   #417
Deo
Staatssecretaris

Standaard

Bart de Wever begint zijn geloofwaardigheid te verliezen.
Hij was intelligent en zijn IQ zal door zelfingenomen dommigheid overstegen zijn.
Zal het besef nog niet hebben maar zijn daling is ingezet.
Volgende verkiezing zitten zijn nog aan 14 �* 17 %
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2015, 19:18   #418
hagel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Zie je wel dat je het niet snapt? Bekijk eens wat jezelf postte. Misschien valt je eurocent dan.
Waarom spreekt u altijd over uzelf?
hagel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2015, 19:19   #419
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deo Bekijk bericht
Hij was intelligent en zijn IQ zal door zelfingenomen dommigheid overstegen zijn.
Serieus, duc?
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2015, 19:21   #420
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deo Bekijk bericht
Intelligentie verlies je niet. Dat heb je of niet.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be