![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Google weet meer over jou dan jijzelf: van je eerste tot je laatste zoekopdracht.
't Eerste wat je moet doen als je wil weten hoeveel Google nog weet over jou is inloggen bij Google. In eerste instantie was er een hoera-gevoel want ik log nooit in bij Google. Ik heb ook geen enkel Google-account. Maar, zoals in het artikel vermeld, Google heeft natuurlijk ook al wel eens van IP-adressen gehoord en die zijn al even eenvoudig te volgen als accounts. En voor zover ik weet heb ik een IP-adres. Als ik even ga zoeken ben ik zelfs zeker dat ik het ergens kan vinden. Maar hoe weet ik nu wat Google van mij weet op basis van enkel mijn IP-adres? Zonder account dus. **spoiler alert **Last Warning!! Spoiler alert!! Last Exit In 15 Lines!! **Last Exit!! **"Vraag het aan Google!!"
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Was het maar enkel het ip adres. Google volgt iedereen al jaren en veranderende ip adressen, email adressen, thuisadressen, pc's, laptop's, gsm's en perioden zonder internet lijken geen zak uit te maken. Die hun algoritmes zijn zo sterk dat ze je blijven herkennen en taggen. Drie thuis -ip-emailadressen verder en je ziet nog reclame voor iets waar je ooit naar op zoek was. Van de moment dat je ergens in gelijk welk account ook (van een forum, email, ...) inlogt koppelen ze in hun data alle nieuwe aan de oude.
Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 23 april 2015 om 11:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zwijg over dat bezoek online in alle talen maar buurvrouw kon het niet laten om online te gaan liggen janken hoe hardverscheurend het is als je stiekem verliefd bent op de buurman. En je hem ervan verdenkt dat hij weet dat je zelf hoe langer hoe geiler wordt. Weet Google mij dan te koppelen op basis van buurvrouws account en mij als "fysieke buurman" op basis van mij IP-adres en is het daardoor dat ik zovaak op drankensites, homepages van graanproducten en datingsites verzeild geraak?
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() vertel eens wat meer over die buurvrouw, hoe oud is ze, en ziet ze er wat aantrekkelijk uit ?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Uit gewoonte : Bron ? Foto's ? (van de buurvrouw, hé, niet van Big F !!!!!!)
Proud to be a koljo, sorry, klojo. Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175 Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 23 april 2015 om 15:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Proud to be a koljo, sorry, klojo. Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175 Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 23 april 2015 om 15:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() vermits jij t zelf niet doet ...
BigF even gegoogled ... geeft toch meteen 352.000 resultaten hoor ... die buurvrouw is niet uw enige akkefietje hé ! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind het geweldig; overal waar ik kom krijg ik advertenties van oldtimers ![]() Behalve hier, hier staat iets van sport .. awoe!
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anna List, 371.000.000 resultaten. We zullen over scheefpoepen maar zwijgen zeker?
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Google werkt met digitale voetafdrukken die je achterlaat. Je machine, provider, plaats, surfgewoonten, forumavatars, emailaccounts, speciale cookies die niet op je machine staan maar bvb bij adobe, ... . Verander je er een aantal van of allemaal maar kom je toch nog ooit eens ergens van vroeger of vul je je belastingbrief online in dan wordt je oude met je nieuwe virtuele voetafdruk gelinkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Een boek dat ik je alvast warm kan aanbevelen, is het laatste van Julian Assange: 'When Google met Wikileaks'. Je kunt er een zeer saillante passage uit geheel gratis van downloaden. Daarin biedt Assange een unieke kijk achter de schermen van Google en de vuile politiek (van lettersoepagentschappen tot NGO's) die er vigeert.
Binnen enkele minuten krijg je zo een ontluisterend beeld van de ware toedracht van zoekmachines en de verstrekkende gevolgen, alsook van welke onschatbare waarde deze zijn voor geopolitieke doeleinden, social engineering, bedrijfsspionage, infiltratie, ... Wat ik nog wou meegeven is dit: ondanks het feit dat de NSA in navolging van de patriot act volledig vrij spel kreeg (en de gigantische budgetten die daarbij horen), zou er slechts 1 (1!) terrorismefeit verijdeld geweest zijn en dat was een fondsentransfer van £8500 richting Somalië. Eerst beweerden ze al zeker 56 pogingen tot zwaar terrorisme te hebben onderschept. Na wat aandringen onder de FOIA-wetgeving bleken het er al maar 12 niet meer te zijn ... om uiteindelijk voor een bijzondere commissie op te dissen dat er 1 feitje van ondergeschikt belang was. Voor het overige kan Hillary Clinton haar persoonlijke mails niet meer voorleggen hoor ... en het hoofd van de belastingsdienst had blijkbaar per abuis haar e-mailserver en de back-up ook gewist. Meer nog: die laatste was zelfs helemaal verdwenen toen er een officieel onderzoek kwam naar IRS-pesterijen aan het adres van de politieke tegenstanders van de Democraten. Het is gewoon Orwelliaans. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() GVD, al die keren dat ik "dikke tetten" gegoogled heb...
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En zeggen dat youtube eigendom is van google.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor mijn part kan google de pot op !
Eigenlijk heb ik dat niet écht nodig & zij hebben mij ook niet nodig. Dus... |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge zijt echt zooo schattig als ge door de mand valt. ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verontrustende feiten over Google
Nog enkele leukerds ... Betalen? Startpage gebruiken? Dat is een 'kale google' en die nog InPrivate zetten misschien, cookies blokkeren? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 27 april 2015 om 06:50. |
![]() |
![]() |