![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#721 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#722 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#723 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#724 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() De discussie gaat hier precies meer over JvdB dan over abortus
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#725 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
BTW, Vlaams Nationalisme is ook een geloof, dus ik vind uw anti religieuze houding een beetje hypocriet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#726 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#727 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#728 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We zullen beiden onze weg wel verder gaan. En zien het de zaak in het parlement verder wel of niet behandeld wordt. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#729 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#730 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
U zou nu kunnen stellen dat het niet-bestaan van een god ook geen feit is, maar als ik bedoel de feiten zoals we ze nu kennen bedoel ik ook dat er ook van uitgaan dat hetgene waarvan het bestaan niet bewezen is ook niet bestaat. Er zijn nml meer zaken die niet bestaan dan er zijn die wel bestaan en indien we met elk bestaan rekening zouden moeten houden kunnen we sowieso geen rationele redenering opbouwen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#731 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik vind het wel wat jammer dat de anti-abortus beweging zich laat verleiden tot goedkope propaganda zoals poppetjes in de bussen stoppen, gruwelijke foto's van foetussen publiceren en proberen aan te tonen dat de foetus een schreeuw laat horen op het moment van de zuigcurettage, enz... maar ik ga ervan uit dat het doel de middelen heiligt. Het is al bij al niet illegaal en het zal in sommige gevallen zelfs een omgekeerd effect teweeg brengen. Mijn punt is echter, het kan wel belangrijk zijn voor u, maar u bent niet in de buurt gekomen om mij te doen twijfelen over de legalisering van abortus, integendeel. Door de discussie aan te gaan is mijn opstelling daaromtrent alleen verscherpt. Ik ben een ingenieur en sta altijd open voor rationele argumenten, zowel professioneel als privé. Het feit dat u mij niet kunt overtuigen is omdat uw argumenten niet sterk genoeg zijn en dit zal waarschijnlijk ook zo zijn bij een groot deel van de bevolking. Dit wou ik gewoon even meegeven. Ik denk dat ik het onderwerp hiermee ook maar zal afsluiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#732 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik echter over de uniciteit van de bevruchting spreekt, komt u doodleuk af met "dat is niet rationeel". Het waarom ontbreekt evenwel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#733 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#734 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dezelfde bewoordingen kan ik op mij toepassen. Voor het overige is het trouwens niet belangrijk voor mij, maar is het wel jammer voor het ongeboren kind dat eens te meer miskend wordt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#735 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#736 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nee, dat klopt. Vrij opvallend trouwens dat jij dit angstvallig vermijdt.
![]() |
#737 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dus als ik uw redenering zou volgen, dan is dit feit, de uniciteit zoals u het noemt een reden om er een absolute waarde aan te hechten die met alle mogelijke middelen moet beschermd worden, is het zo dat ik dit moet interpreteren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#738 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik versta die dubbele moraal echt niet. Of eigenlijk wel, rottigheid uit eigen rangen mag worden gerelativeerd, toegedekt. Een moreel failliete instantie als de katholieke kerk zou beter zwijgen over het welzijn van kinderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#739 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Om nog maar te zwijgen over de opvang die ze bieden aan pedofielen. De kerk moet inderdaad mooi zwijgen als het op morele kwesties aankomt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#740 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wel merkwaardig, dat je, ondanks je meer dan honderdduizend berichten, nooit kritiek hebt gehad over de gruwelijkheid van het grootschalig (ja, mondiaal zelfs) kindermisbruik door geestelijken, dat enkele jaren terug, openbaar werd gemaakt.