Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 april 2015, 17:48   #221
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Wat ik wil weten is of hij effectief lid was van het VNV. En dat schijnt vooralsnog nog niet helemaal duidelijk te zijn, als ik de artikels mag geloven. Dus, we wachten af. Ik sluit evenwel niets uit. Het zou kunnen dat hij een lidkaart had van het VNV. Maar het zou ook kunnen van niet. We zullen het wel vrij snel te weten komen.
Hou op met Onckelinckx eruit proberen te lullen. Antwoord liever op mijn vraag over de repressierechtbanken. Waren die geloofwaardig en was opa-Onckelinckx dus wel degelijk een VNV'er en daarom als oorlogsburgemeester veroordeeld of waren die rechtbanken één grote Belgische grap waarvoor België zich tot het einde der tijden moet schamen? En zijn in dit laatste geval alle veroordelingen van alle oorlogsburgemeesters in vraag te stellen als pure politieke afrekening?
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2015, 17:50   #222
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
(off topic)

Ja watte. Wat een nonsens. Als er nu ééntje deel uitmaakt van het regime, zowel Federaal als Vlaams, dan is het wel de NVA.
Jaja, gauw over wat anders beginnen.
Je weet goed genoeg dat ik met de regimepers de belgicistische en anti-Vlaamse journalistiek bedoel. Maar dat is inderdaad off topic!
Ik stel met plezier vast dat ik op,jouw zenuwen werk, anders had je bovenstaand naast-de-kwestiegelul nooit nodig geacht.

Laatst gewijzigd door Spitting Image : 30 april 2015 om 17:52.
Oud 30 april 2015, 17:52   #223
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Dat doet allemaal niets af aan het feit dat hij vrijwillig oorlogsburgemeester is geweest en er onder zijn bestuur de meeste joden zijn weggevoerd. Volgens jouw belgicistische visie verdiende de man de kogel. Toch verdedig je hem.
Dat hij in de na-oorlogse periode nog steun genoot past helemaal in de anti-Vlaamse, zeg maar anti-VNV-sfeer waarin het land door de waanzinnige repressie gedompeld werd.
U denkt toch niet dat in die periode een burgemeester die jodenrazzia's kon tegenhouden. Hij was ook niet op de hoogte gebracht. Trouwens Delwaide was niet in de stad toen deze razzia's plaatsgrepen. Hij heeft ook nadien heel erg geprotesteerd bij de Duitsers over deze jodenuithalingen. Dat weten we. Bij de bevrijding konden ze hem dan ook maar weinig ten laste leggen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 30 april 2015 om 17:53.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2015, 17:58   #224
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hou op met Onckelinckx eruit proberen te lullen. Antwoord liever op mijn vraag over de repressierechtbanken. Waren die geloofwaardig en was opa-Onckelinckx dus wel degelijk een VNV'er en daarom als oorlogsburgemeester veroordeeld of waren die rechtbanken één grote Belgische grap waarvoor België zich tot het einde der tijden moet schamen? En zijn in dit laatste geval alle veroordelingen van alle oorlogsburgemeesters in vraag te stellen als pure politieke afrekening?
Tut tut. Ik zeg en blijf zeggen: indien Onkelinx lid was van het VNV in de periode van zijn burgemeesterschap, dan beschouw ik hem als een collaborateur. Dat is wat ik zeg.

Nu lees ik krantenartikels hierover en er is geen enkel artikel dat zwart op wit kan zeggen of hij nu effectief lid was van het VNV. Maar geen nood, maak u maar geen zorgen, eerder vroeg dan laat zal de waarheid komen bovendrijven.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 30 april 2015 om 18:02.
Oud 30 april 2015, 18:00   #225
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jaja, gauw over wat anders beginnen.
Je weet goed genoeg dat ik met de regimepers de belgicistische en anti-Vlaamse journalistiek bedoel. Maar dat is inderdaad off topic!
Ik stel met plezier vast dat ik op,jouw zenuwen werk, anders had je bovenstaand naast-de-kwestiegelul nooit nodig geacht.
U maakt zich illusies. U eigent zich te veel eer toe. Ik wijs u alleen op de nonsens van uw handtekening. Dat is alles.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 30 april 2015 om 18:01.
Oud 30 april 2015, 18:03   #226
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hoe zat dat trouwens ook weer met een Nederlandstalige universiteit? Hebben we die van Belgie gehad of van de Duitsers?
Van onze Koning Willem toch?
Oud 30 april 2015, 18:12   #227
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
U denkt toch niet dat in die periode een burgemeester die jodenrazzia's kon tegenhouden. Hij was ook niet op de hoogte gebracht. Trouwens Delwaide was niet in de stad toen deze razzia's plaatsgrepen. Hij heeft ook nadien heel erg geprotesteerd bij de Duitsers over deze jodenuithalingen. Dat weten we. Bij de bevrijding konden ze hem dan ook maar weinig ten laste leggen.
Jij gelooft natuurlijkst verhaal omdat het in jouw traditioneel kraampje past. Een burgemeester zou niets van de massale razzia's geweten hebben? Wie gelooft dat nu? Imbecielen misschien, maar geen redelijke mens. En dat hij toevallig 'afwezig' was bij elke razzia is al even ongeloofwaardig. Maar vermits het over een 'goeie' oorlogsburgemeester gaat, moet het natuurlijk als waarheid aanvaard worden. Jullie, belgicisten, worden met elk verhaal dat jullie opdissen om je kliek uit de wind te zetten, nog ongeloofwaardiger dan jullie al zijn.
Oud 30 april 2015, 18:15   #228
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Die wetgever die rechtbanken duldde die met twee maten en twee gewichten werkten naargelang de politieke overtuiging? Je mag er echt fier op zijn.
Voor het onnoemelijk leed dat zij veroorzaakten bestonden toen maten noch gewichten...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2015, 18:16   #229
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
U maakt zich illusies. U eigent zich te veel eer toe. Ik wijs u alleen op de nonsens van uw handtekening. Dat is alles.
Wat jij denkt over mij zal me worst weten.
Mensen die hypocriet met twee maten en twee gewichten meten en dat dan nog goedpraten, kunnen me gestolen worden.
Oud 30 april 2015, 18:17   #230
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Weten we ondertussen hoe die "regimepers" er concreet uitziet?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 30 april 2015 om 18:17.
Oud 30 april 2015, 18:22   #231
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij gelooft natuurlijkst verhaal omdat het in jouw traditioneel kraampje past. Een burgemeester zou niets van de massale razzia's geweten hebben? Wie gelooft dat nu? Imbecielen misschien, maar geen redelijke mens. En dat hij toevallig 'afwezig' was bij elke razzia is al even ongeloofwaardig. Maar vermits het over een 'goeie' oorlogsburgemeester gaat, moet het natuurlijk als waarheid aanvaard worden. Jullie, belgicisten, worden met elk verhaal dat jullie opdissen om je kliek uit de wind te zetten, nog ongeloofwaardiger dan jullie al zijn.
Praat voor de vaak. En zelfs indien Delwaide het had geweten, had hij die razzia's niet kunnen tegenhouden. Razzia's werden in het geheim door de Duitsers voorbereid, in het holst van de nacht plots uitgevoerd.

Maar de VNV-ers, zo leert ons Lieven Saerens, die waren maar al te blij met die razzia's. Want het Antwerpse VNV-kantoor lag in een Antwerpse wijk waar er veel Joden woonden. En elke maand na de Duitse inval zag men er minder joden wonen. Tot grote vreugde van de Antwerpse VNV-leiding. Hoe eerder 'judenfrei' hun straat was, hoe zaliger blijkbaar.

Eigenlijk toch maar notoire smeerlappen , die VNV-ers. Niet?

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 30 april 2015 om 18:30.
Oud 30 april 2015, 18:24   #232
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor het onnoemelijk leed dat zij veroorzaakten bestonden toen maten noch gewichten...
Geldt dat ook voor de mensen die door die schertsrechtbanken voor het leven getekend zijn ofschoon hen niets misdadigs ten laste kon worden gelegd, voor diezelfde mensen die voor maanden in de cel vlogen, die gebroodroofd werden, wiens eigendom vernield werd of in de fik werd gestoken, wiens vrouw en kinderen bedreigd werd, en die jaren later in ere zijn hersteld zonder enige schadevergoeding omdat duidelijk werd dat hun veroordeling een grap zonder weerga was?
Jij hebt als leraar een heel eigenaardige visie op recht en rechtvaardigheid.
Oud 30 april 2015, 18:26   #233
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Geldt dat ook voor de mensen die door die schertsrechtbanken voor het leven getekend zijn ofschoon hen niets misdadigs ten laste kon worden gelegd, voor diezelfde mensen die voor maanden in de cel vlogen, die gebroodroofd werden, wiens eigendom vernield werd of in de fik werd gestoken, wiens vrouw en kinderen bedreigd werd, en die jaren later in ere zijn hersteld zonder enige schadevergoeding omdat duidelijk werd dat hun veroordeling een grap zonder weerga was?
Jij hebt als leraar een heel eigenaardige visie op recht en rechtvaardigheid.
Hou op, ik ga nog medelijden krijgen.
Oud 30 april 2015, 18:28   #234
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Praat voor de vaak. En zelfs indien Delwaide het had geweten, had hij die razzia's niet kunnen tegenhouden. Razzia's werden in het geheim door de Duitsers voorbereid, in het holst van de nacht plots uitgevoerd.

Maar de VNV-ers, zo leert ons Lieven Saerens, die waren maar al te blij met die razzia's. Want het Antwerpse VNV-kantoor lag in een Antwerpse wijk waar er veel Joden woonden. En elke maand na de Duitse inval zag men er minder joden wonen. Tot grote vreugde van de Antwerpse VNV-leiding. Eigenlijk toch maar notoire smeelappen , die VNV-ers. Niet?
Ga jij nu beweren dat andere oorlogsburgemeesters wel razzia's hadden kunnen tegenhouden en Delwaide, ocharme de tjeef, niet? Zie jij echt niet in dat jij jezelf compleet belachelijk maakt? Waarom is gewoon VNV'er zijn wel genoeg geweest om veroordeeld te worden en 'goeie' oorlogsburgemeester zijn niet?
Oud 30 april 2015, 18:28   #235
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Hou op, ik ga nog medelijden krijgen.
Zelfmedelijden is zielig, AJ.

Laatst gewijzigd door Spitting Image : 30 april 2015 om 18:29.
Oud 30 april 2015, 18:29   #236
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Weten we ondertussen hoe die "regimepers" er concreet uitziet?
Misschien De Tijd en dergelijke.
Oud 30 april 2015, 18:29   #237
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Zelfmedelijden is zielig.
Dat is in deze dan eerder uw probleem dan het mijne.
Oud 30 april 2015, 18:31   #238
Spitting Image
Banneling

Standaard

Ik zie enkel een paar mensen met hun mond vol tanden die lastige vragen ontwijken met off topics en onzinnige oneliners.
Oud 30 april 2015, 18:31   #239
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Misschien De Tijd en dergelijke.
Of het Nieuwsblad, waar het opgeblazen kalf Van Impe in haar columns openlijk de N-VA het hof maakt?
Oud 30 april 2015, 18:32   #240
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is in deze dan eerder uw probleem dan het mijne.
Jij hebt als leraar vooral problemen met meer dan één zin te schrijven.

Laatst gewijzigd door Spitting Image : 30 april 2015 om 18:34.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be