![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Ik wou eens even snel weten wat het gebed betekent voor mensen van de religies?
Als ik het goed begrijp, gebeurt bidden als volgt. Jodendom: 3 keer per dag (zoals aangegeven in het OT) Klopt dit? En wat betekent het gebed voor joden? Christendom: bidden zoveel als je wil/kan/ mogelijk is? Klopt dit? En wat betekent het gebed voor christenen? (De kerken staan doorgaans helemaal leeg trouwens) Islam: 5 keer per dag. Dit is een verplichting. Het gebed in de islam heeft diverse functies, vnl. onder te verdelen onder versterking imaan (geloof), aanbidding, zuivering of smeekbede. Het zou ook goed voor de gezondheid zijn. ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Guinevere : 4 mei 2015 om 10:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat hier een vergelijking wordt gemaakt met yoga is normaal. het zogenaamde islamgebed is een flauw afkooksel van de befaamde Groet aan de Zon, een oefening die inderdaad een zeer heilzame werking op het zenuwstelsel en de ruggengraat heeft.
Maar dan prefereer ik dus wel het origineel en niet het flauwe afkooksel dat ze dan "bidden" noemen. ![]()
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Bidden is absoluut nutteloos.
Als je verandering of een actie wil, moet je het zelf ondernemen. Bidden tot een fictief wezen helpt je (en de mensheid) geen moer vooruit.
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
's Morgens om 5 uur op voor het ochtendgebed en de werkdag begint. Neem dan uw lunchpauze na het middaggebed. Dan terug werken tot het late middaggebed in combinatie met een vieruurtje indien nodig. Gedaan op het werk en na het gebed voor zonsondergang kun je eten. Nog even een gebed voor het slapengaan en klaar is de moslim met de 5 gebeden van de dag. Die 5 verplichte gebeden nemen in totaal max. 25 minuten in beslag. Met extra gebeden kan het wat langer duren maar ook weer geen uren dat je geen tijd meer hebt voor andere zaken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Bidden is de geest focussen terwijl het lichaam zich ongemakkelijk voelt zodat men in het dagelijks leven beter de problemen aankan en zijn aandacht beter kan richten. Smeekbeden zijn absoluut uit den boze. Een gebed moet sterker maken. Van smeekbeden wordt je een slappe vod die leiders behoeft. De Islam doet het volledig verkeerd vandaar hun smeek, bleit en bedelmuziek. Ook de christenen gaan niet meer op de blote knieën de rozenkrans doen. De Joden doen het ook helemaal verkeerd. Enkel een deel van de boeddhisten slaagt er nog in zich te versterken door het gebed.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Noem mij anders eens vijf islamitische wetenschappers die de wereld in de loop vd geschiedenis met verstomming hebben geslagen qua uitvinding(en) en/of wetenschappelijke vooruitgang. Iets in de aard van (de niet-gelovige, overigens) Einstein (mag uiteraard ook iets "minder" zijn)
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hoeveel keer moet je eigenlijk bidden voor het vliegend spagettimonster ?
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() waarom zitten moslims dan steeds aan elkanders aars te snuffelen? kunnen ze dan niet rechtstaand of zittend bidden?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Elke maaltijd tiens. Maar wij bidden door het drinken van minstens twee glazen wijn uiteraard. Drie is beter, maar dan enkel 's avonds.
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() Tot hij gaar is.
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bidden is eigenlijk nadenken, en dat speciaal aan de microwezentjes die de ware goden zijn.
En dan geheel en al vrijwillig, dus alleen als je daar zin in hebt. ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Destijds meegemaakt , ene was net in dienst , en jawel .... 5x per dag op vaste tijdstippen !! De baas zei zei daarop .... , dat die dat mocht tijdens de vastgelegde pauzes , maar die kerel zei , het moet zoals voorgeschreven staat !! De baas liet hem 2 keuzes: regels van het bedrijf , of C4 !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Burger
|
![]() Hoe komt het toch dat ik toch alles omgekeerd zie en aanvoel?
Ik heb constant het gevoel dat bidden tot een (ingebeeld hoger of niet) wezen, geen enkele zin heeft zelfs beschamend is, want moest er een soort god bestaan die deze aarde geschapen heeft, die heeft ons toch alles gegeven wat we als mens nodig hebben, waarvoor moeten we dan nog bidden? Ik geloof wel in het eeuwig leven van het biologische en van de Geest, maar daar moeten we als mens zelf voor zorgen. Ik zou dus denken, moest er een god bestaan, dat die tot de mensheid zou bidden en smeken om het wat beter te doen op aarde, om de aarde meer te respecteren om het biologische te behoeden en behouden omwille van de Geest! Moslims die zoveel bidden tot hun god en ondertussen zoveel mensen barbaars vermoorden, hoe rijm je dat? Ik voel me religieus, maar niet met een godsdienst verbonden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() het kan je wel tot rust brengen, je eigen gedachten laten ordenen zodat je tot actie kunt overgaan.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() idd, gaan lopen ook. voor mij is dat training geven.
ik zie dus niet in waarom 1 van al die zaken fout zou zijn. het is niet omdat ik niet bid of ik daar geen rust kan in vinden, dat dit niet geldt voor iemand anders.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat u noemt zou ik eerder als mediteren omschrijven.
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wat hetzelfde is voor mij.
![]() |
![]() |