Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 mei 2015, 23:39   #61
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Dit heeft niks met draagmoederschap te maken, maar met de manier waarop u tegen holebis aankijkt. Lesbische vrouwen maken zelf hun kinderen zonder draagmoeder: dat kan dan ook niet?
Lesbische vrouwen zijn inderdaad in staat om een kind te dragen, zo achterlijk ben ik ook weer niet maar de problematiek zit hem in het zwanger zijn van een kind dat uitsluitend uit genetische materiaal bestaat van beide vrouwen maar zonder bevruchting van mannelijk zaad of omgekeerd in het geval van homo koppels zonder een eicel te kunnen bevruchten, dat is het tegennatuurlijke van de zaak.

Laten we even nagaan, dat een gewone heterokoppel moeilijkheden heeft met het zwanger worden, misschien is daar een medische oorzaak aan, slechte kwaliteit van het zaad van de man of slechte eicellen van de vrouw bvb, dan is kunstmatige verwekking een optie op de natuurlijke wijze dat niet lukt..hiervoor heb je enkel genetisch materiaal van beide partners in voldoende hoeveelheden.

Bij een homokoppel als lesbisch koppel ligt dat helemaal anders omdat bij beide koppels het ontbreekt aan een cruciaal element en dat is een eicel van de vrouw of het zaad van de man diens materiaal zal zo wie zo vermengt worden met dat van hen...op welke manier zou het dan lukken dat er uitsluitend genetisch materiaal van beide homo of lesbische koppels "niet" vermengt raken met genetisch materiaal dat van een vreemde man of vrouw komt ?

Het probleem is dat wenskinderen nooit kunnen bestaan uit uitsluitend materiaal van beide mannen of beide vrouwen plus nog eens vermengt wordt met materiaal van degene die zijn/haar voortplantingsmateriaal ter beschikking stelt om dat mogelijk te maken, in dat geval zal er altijd eenzijdig 1 van de beide partners van de mannen of de vrouwen zich beschikbaar stellen en krijg je het conflict dat een van de overige partners niets zal terugzien in dat kind van zijn/haar eigen typische uiterlijke kenmerken..zie je wat het probleem is ?

Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 3 mei 2015 om 23:59.
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2015, 09:15   #62
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht

Laten we even nagaan, dat een gewone heterokoppel moeilijkheden heeft met het zwanger worden, misschien is daar een medische oorzaak aan, slechte kwaliteit van het zaad van de man of slechte eicellen van de vrouw bvb, dan is kunstmatige verwekking een optie op de natuurlijke wijze dat niet lukt..hiervoor heb je enkel genetisch materiaal van beide partners in voldoende hoeveelheden.
Nog nooit gehoord van koppels waarvan één van beiden niet de biologische ouder is omwille van slecht sperma of gebrek aan eicellen? Dan wordt er ook gebruik gemaakt van donorsperma of donorcellen. Maar in dat geval kan gewoonlijk de vrouw nog zelf de baby dragen.
Bij een Bewust Ongehuwde Moeder wordt ook gebruik gemaakt van donorsperma en voedt de BOM het kind alleen op.

Citaat:
Het probleem is dat wenskinderen nooit kunnen bestaan uit uitsluitend materiaal van beide mannen of beide vrouwen plus nog eens vermengt wordt met materiaal van degene die zijn/haar voortplantingsmateriaal ter beschikking stelt om dat mogelijk te maken, in dat geval zal er altijd eenzijdig 1 van de beide partners van de mannen of de vrouwen zich beschikbaar stellen en krijg je het conflict dat een van de overige partners niets zal terugzien in dat kind van zijn/haar eigen typische uiterlijke kenmerken..zie je wat het probleem is ?
Inderdaad is het zo dat bij homokoppels of lesbikoppels slechts één persoon de biologische ouder kan zijn, dit kan men oplossen door een tweede kind te maken met een andersom-systeem.

Het grote probleem voor zowel vrouwen die geen kinderen kunnen dragen als homokoppels is de draagmoeder. Daarom dat ik vind dat dit moet geregulariseerd worden om misbruiken zoals in India of Nepal (waar draagmoederschap een soort goedkope bijverdienste is) te vermijden. De verloning moet hoog genoeg zijn zodat vrouwen die zich geroepen voelen hieraan willen meewerken, en mag zeker niet gebeuren onder druk en/of armoede.

Als ik echter hoor dat er in de VS praktijken zijn van "niet tevreden geld terug", dan gaat dit er natuurlijk helemaal over.
Het schrijnende verhaal van baby D. is voor mij ook een bewijs dat deze zaken streng moeten worden geregulariseerd: daar was de draagmoeder duidelijk bezig met kinderhandel en verkocht (haar eigen) kind aan de hoogstbiedende, terwijl de wensvader totaal buiten werd gebonjourd door de rechters.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 4 mei 2015 om 09:19.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2015, 12:35   #63
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Het verval van deze maatschappij begint ernstige vormen aan te nemen.
Ik vrees dat je achter de feiten aanloopt; zoals de meesten hier.
Onze maatschappij is al heel lang in verval en het is een langgerekte doodstrijd waarvan we nog het lelijkste zelfs nog niet gezien hebben.
De vele posts hier en de mentaliteit die ik op dagelijkse basis zie en beleef IRL spreken boekdelen.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2015, 19:55   #64
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Ik vrees dat je achter de feiten aanloopt; zoals de meesten hier.
Onze maatschappij is al heel lang in verval en het is een langgerekte doodstrijd waarvan we nog het lelijkste zelfs nog niet gezien hebben.
De vele posts hier en de mentaliteit die ik op dagelijkse basis zie en beleef IRL spreken boekdelen.
Inderdaad, alleen al de demografische evolutie werkt in het nadeel van de Europeanen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2015, 20:57   #65
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Inderdaad, alleen al de demografische evolutie werkt in het nadeel van de Europeanen.
Oei ... zijn Europeanen misschien betere christenen dan niet-Europeanen ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2015, 21:01   #66
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Oei ... zijn Europeanen misschien betere christenen dan niet-Europeanen ?

.
Waarom zou dat dan wel?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2015, 22:33   #67
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Nog nooit gehoord van koppels waarvan één van beiden niet de biologische ouder is omwille van slecht sperma of gebrek aan eicellen? Dan wordt er ook gebruik gemaakt van donorsperma of donorcellen.
Ik vrees dat je het even niet snapt dat bij heterokoppels inseminatie of ivf van toepassing is voor zover er geen donormateriaal bij te pas komt !
Maar het achterliggende fout van een medische oorzaak kan ook te wijten zijn aan de persoonlijke situatie van die man en/of vrouw, het hoeft niet perse de kwaliteit te zijn dat slecht is, nogmaals benadruk ik er bij dat als het van toepassing is omdat het niet goed lukt op natuurlijke wijze zal een medische labo zal enkel vragen naar eigen materiaal waarmee die labo dan hetgeen selecteert voor zover als kan de beste er uit om de bevruchting klaar te spelen, immers de verwekking gaat gepaard met genetische materiaal van het koppel zelf waar geen donormateriaal bij nodig is.

Er komt enkel donormateriaal aan te pas in gevallen van BOM moeders immers zij willen alleen zaad van een man en van wie dat is maakt hen geen bal uit maar het effect is wel consequent te noemen.

In gevallen van homo of lesbische koppels komt daar altijd donormateriaal bij kijken, het is uitgesloten dat hun materiaal zuiver kan blijven los van het donormateriaal, genen van jou zitten daar in en dat is geen zuivere chemie !!

Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 4 mei 2015 om 22:40.
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2015, 23:46   #68
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
Ik vrees dat je het even niet snapt dat bij heterokoppels inseminatie of ivf van toepassing is voor zover er geen donormateriaal bij te pas komt !
Maar het achterliggende fout van een medische oorzaak kan ook te wijten zijn aan de persoonlijke situatie van die man en/of vrouw, het hoeft niet perse de kwaliteit te zijn dat slecht is, nogmaals benadruk ik er bij dat als het van toepassing is omdat het niet goed lukt op natuurlijke wijze zal een medische labo zal enkel vragen naar eigen materiaal waarmee die labo dan hetgeen selecteert voor zover als kan de beste er uit om de bevruchting klaar te spelen, immers de verwekking gaat gepaard met genetische materiaal van het koppel zelf waar geen donormateriaal bij nodig is.

Er komt enkel donormateriaal aan te pas in gevallen van BOM moeders immers zij willen alleen zaad van een man en van wie dat is maakt hen geen bal uit maar het effect is wel consequent te noemen.

In gevallen van homo of lesbische koppels komt daar altijd donormateriaal bij kijken, het is uitgesloten dat hun materiaal zuiver kan blijven los van het donormateriaal, genen van jou zitten daar in en dat is geen zuivere chemie !!
jongen toch.

Natuurlijk weet ik dat er ouders zijn die ivf kindjes maken met eigen materiaal. In mijn eigen familie is er zo'n kindje dat ondertussen 25 jaar oud is.

maar, vreemd voor jou misschien, buiten BOM moeders en holebis zijn er dus ook koppels die slechts het materiaal van één partner hebben en gebruik maken van donormateriaal. raar dat zelfs U dat niet door heeft. Zo kan dan in geval de man onbruikbaar sperma heeft, gebruik worden gemaakt van donorsperma, (dus van een andere man) of soms van een donoreicel.

Het zijn echter enkel de homokoppels die dan gebruik moeten maken van een draagmoeder: lesbische koppels dragen zelf en bij heterokoppels is het gewoonlijk ook mogelijk dat de vrouw het kind draagt en is een draagmoeder slechts zelden nodig.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 5 mei 2015, 00:17   #69
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20150502_01659878

Ik ga hier helemaal niet mee akkoord.

Let wel: ik heb het enkel over het dragen en bevallen van een vrucht waarmee je geen enkele eigen biologische band hebt: andere eicel+sperma.

In dat geval heeft het kind dus geen biologische band met de draagmoeder en kan die draagmoeder het dus volledig als een te vergoeden daad beschouwen. Het feit dat het vrouwelijk lichaam wel zwaar wordt belast door een zwangerschap en daarbij de bevalling zelf, die geen pleziertje is, mag volgens mij zeker en vast goed betaald worden, en hoeft helemaal geen liefdadigheidsoefening te zijn.

Telkens als er vrouwen bij te pas komen, krijgen we dat liefdadigheidsaspect. Mannen die met alle leute en plezier hun sperma doneren worden daarvoor BETAALD. Vrouwen die negen maanden lang hun lichaam belasten en daarna nog een leuke bevalling (neen dat is geen uitgesteld orgasme) mogen doormaken, moeten dat doen als "liefdadigheid"?????

Ik heb in het begin verteld dat ik hierbij onderscheid maak tussen "eigen eicel" of "vreemde eicel". Ik kan me namelijk zelf niet voorstellen bewust draagmoeder te zijn voor een kinderloos koppel, terwijl het over mijn eigen kind gaat. Maar dat is mijn eigen persoonlijke visie. Die duitse mevrouw die daar 15 kinderen op de wereld zet en nog een vierling verwacht (die niet van haar eigen eicellen zijn) op haar 65ste had zich beter als draagmoeder gepresenteerd. Dié wil gewoon in verwachting zijn, bij haar gaat het niet over de kinderen.

Maar er zullen misschien vrouwen zijn die het zelfs met hun eigen eicellen zullen willen doen.

-------------------------

De tegenstanders wijs ik op het hoogstaande moraliteitsprincipe van vorige eeuw toen kinderen van ongehuwde moeders werden AFGEPAKT (zonder toestemming) en ondergebracht bij begoede kinderloze gezinnen..... (liefst uit goede katholieke families). D�*t is wat ik mensenhandel noem. En die meisjes werden zeker niet vergoed, eerder nog bestraft voor hùn gedrag (nooit dat van de papa).

Ik ben dus voorstander van betaald, geregulariseerd én begeleid draagmoederschap.

Nog iemand Baby D. in gedachten? Vader was wensvader, betaalt een mevrouw voor draagmoederschap (met haar eigen ei), en wordt nadien opgelicht door de draagmoeder én een nederlands koppel dat meer biedt. Een ware schande in de rechtsspraak, want de vader heeft hier blijkbaar geen enkel recht meer op zijn eigen sperma. Ben eens benieuwd wat er van dat kind ooit zal komen. Tegen deze praktijken moet men zeker actie nemen. D�*t is mensenhandel.
citaat: Let wel: ik heb het enkel over het dragen en bevallen van een vrucht waarmee je geen enkele eigen biologische band hebt: andere eicel+sperma. einde citaat

Daarmee sluit je deze mogelijkheid voor Homofielen dus uit want... twee mannen kunnen geen eicel leveren...
Of ga je hen verplichten twee vrouwen te huren/kopen? 1 om de eicel te leveren en de andere voor de baarmoeder?
Dan is er nog steeds maar maximum één van de mannen biologische ouder.
Wat met het recht van een kind om zijn ouders te kennen?
Of ga je nog een stapje verder en even in China passeren om een baby'tje van de twee pappa's te laten mixen?
Elke stap leidt tot een volgende stap en het eindresultaat zal inderdaad platte commercie zijn...
De enige manier om dit te verhinderen is gewoon dat spoor niet op te gaan.
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2015, 05:29   #70
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik kan maar herhalen: mits wat beschermende wettelijke maatregelen, zie ik daar nergens problemen in.
Mensen die mekaar helpen om hun kinderwens in vervulling te zien gaan; de wetenschap ten dienste van dezelfde mensenwens ...

Godsdienstige bezwaren bestaan, maar enkel voor godsdienstige mensen. Die worden vanzelfsprekend nooit verplicht om mee te doen.
Niemand wordt verplicht om mee te doen.

Elke moeder blijft baas over haar eigen baarmoeder;
elke homo blijft baas over zijn eigen zaad en zijn eigen kinderwens, als hij die heeft.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 5 mei 2015, 09:32   #71
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik kan maar herhalen: mits wat beschermende wettelijke maatregelen, zie ik daar nergens problemen in.
Mensen die mekaar helpen om hun kinderwens in vervulling te zien gaan; de wetenschap ten dienste van dezelfde mensenwens ...

Godsdienstige bezwaren bestaan, maar enkel voor godsdienstige mensen. Die worden vanzelfsprekend nooit verplicht om mee te doen.
Niemand wordt verplicht om mee te doen.

Elke moeder blijft baas over haar eigen baarmoeder;
elke homo blijft baas over zijn eigen zaad en zijn eigen kinderwens, als hij die heeft.

.
Klaar en duidelijk en simpel uitgelegd Schoofzak! Toch raar dat sommigen het nog steeds niet (willen) begrijpen.

Oud 5 mei 2015, 09:33   #72
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Belgisch_Orakel Bekijk bericht
Jij vindt het dus oké dat er voor kinderen betaald moet worden? Dat kinderen koopwaar als het ware koopwaar worden? En kom bij mij niet af met uw godsdienstzever, ik ben atheiste. Waarom zouden alle andere moeders ter wereld dan niet vergoed mogen worden? Zij ondervinden dezelfde lasten tijdens de zwangerschap en moeten achteraf soms zelfs hun job opgeven om voor hun kind te kunnen zorgen. Hoe ga je later aan je kind uitleggen dat er fiks voor hem of haar betaald werd om gedragen te worden door een moeder die niets voor hem of haar voelde, maar het deed voor de centen? Denk je dat dit niet hard zal aankomen bij hem of haar? Ik zou er in ieder geval niet goed van zijn. Alsof het al niet moeilijk genoeg is om in een gezin, dat afwijkt van de norm, op te groeien... Hiermee wil ik holebigezinnen absoluut niet als 'slecht' bestempelen, maar het is en blijft een onnatuurlijke gezinsvorm, daar kan je gewoon niet omheen. En kinderen kunnen erg hard zijn voor elkaar....
lees jij ook wel eens wat anderen schrijven?

Wat je hier weer eens orakelt heb ik al tien keer weerlegd.

Er is een verschil tussen je eigen kinderen dragen en baren, en de service bieden om de kinderen van iemand anders te laten ontwikkelen in je uterus.

Laatst gewijzigd door circe : 5 mei 2015 om 09:34.
Oud 5 mei 2015, 09:49   #73
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij vindt het dus oké dat er voor kinderen betaald moet worden? Dat kinderen koopwaar als het ware koopwaar worden? En kom bij mij niet af met uw godsdienstzever, ik ben atheiste. Waarom zouden alle andere moeders ter wereld dan niet vergoed mogen worden? Zij ondervinden dezelfde lasten tijdens de zwangerschap en moeten achteraf soms zelfs hun job opgeven om voor hun kind te kunnen zorgen. Hoe ga je later aan je kind uitleggen dat er fiks voor hem of haar betaald werd om gedragen te worden door een moeder die niets voor hem of haar voelde, maar het deed voor de centen? Denk je dat dit niet hard zal aankomen bij hem of haar? Ik zou er in ieder geval niet goed van zijn. Alsof het al niet moeilijk genoeg is om in een gezin, dat afwijkt van de norm, op te groeien... Hiermee wil ik holebigezinnen absoluut niet als 'slecht' bestempelen, maar het is en blijft een onnatuurlijke gezinsvorm, daar kan je gewoon niet omheen. En kinderen kunnen erg hard zijn voor elkaar....
U maakt een beledigende karikatuur van mijn mening.

In gelijke zin zou ik u kunnen antwoorden: hoe ga jij later uitleggen aan je kinderen dat je niet genoeg van ze hield om ze zelf constant op te voeden, in plaats van uit werken te gaan, en ze in de handen te steken van een andere moeder die niets voor hen voelde, en alleen maar onthaalmoeder of crêcht-werkneemster was voor de centen.

.

Oud 5 mei 2015, 09:55   #74
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Echte moeders maken zèlf hun deegwaren en hun confituren hé Orakel! En zij bakken zèlf brood, kweken hun eigen groenten en naaien en breien de truien van hun kinderen;

Oud 5 mei 2015, 15:17   #75
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
24/7 gedurende 9 maanden is ongeveer 3.5 jaar dienstverlening �* 40 urenweek. Dat is nog eens buiten de bevalling gerekend. Hoeveel wil jij daarvoor ontvangen? (inclusief ochtendmisselijkheid, waterophoping, beperkte bewegingsvrijheid, beperkingen qua voeding en drank, geen vliegtuigreizen, geen risico gedrag etc...).
Eindeloze discussie waarschijnlijk.
Jij bekijkt de financiele kant als zijnde een vergoeding voor 'geleverde diensten' en 'geleden schade'.
Ik bekijk de financiele kant als zijnde een koopsom voor het geleverde kind.
Voor een zwangerschap wordt een andere vrouw ook niet vergoed. En die heeft ook alle lasten te dragen.

Geen probleem met draagmoeders maar dan zou het gratis moeten gebeuren.

De medische kosten kunnen verhaald worden op ziekenkas of verzekeringen maar verder nog geld vragen om een kind te baren is compleet onethisch.

Vergelijk het bv met een nier doneren.

Hieronder zie je de voorwaarden voor de financiele kant van een nierdonatie. (in Nederland merk ik na het kopieeren ma soit, daar gaat het niet om)
Kort samengevat; je kosten (medische en andere) worden vergoed maar verder mag er geen enkele vergoeding ontvangen.
Pas dit toe op draagmoeders en ik ben akkoord.

Citaat:
Kosten donatie bij leven
De onkosten waarvoor u een vergoeding kunt aanvragen zijn:

*medische kosten die de zorgverzekeraar niet vergoedt;
*eigen bijdrage voor Wmo-hulp;
*reiskosten en verblijfkosten voor diegene die de donor bijstaat;
*opvang van kinderen;
*een vast bedrag voor diverse kleine kostenposten (zoals gebruiksartikelen voor een verblijf in het ziekenhuis).

Voorwaarden tegemoetkoming donatie bij leven
Om voor een vergoeding in aanmerking te komen, zijn er de volgende voorwaarden:

*de persoon die uw orgaan krijgt, heeft een zorgverzekering afgesloten;
*de kosten zijn gemaakt in de periode die eindigt uiterlijk 13 weken (nierdonatie) of 26 weken (leverdonatie) na uw ontslag uit het ziekenhuis;
*u ontvangt niet op een andere manier een vergoeding voor deze kosten.
Oud 5 mei 2015, 16:08   #76
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
....
Voor een zwangerschap wordt een andere vrouw ook niet vergoed. En die heeft ook alle lasten te dragen.

Geen probleem met draagmoeders maar dan zou het gratis moeten gebeuren.
...
Even een lolletje tussendoor deze ernstige discussie:
ik moet thuis ook niet betalen voor de seks.
Dus moeten hoeren het ook maar gratis doen.

.

Oud 5 mei 2015, 17:30   #77
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Hieronder zie je de voorwaarden voor de financiele kant van een nierdonatie. (in Nederland merk ik na het kopieeren ma soit, daar gaat het niet om)
Kort samengevat; je kosten (medische en andere) worden vergoed maar verder mag er geen enkele vergoeding ontvangen.
Pas dit toe op draagmoeders en ik ben akkoord.
Dit is de financiële kant. Dus voor u mag het maar dan krijgt men geen vergoeding van de zorgverzekering indien men betaald wordt. Of mag het gewoon niet tegen betaling?
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2015, 08:16   #78
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Dit is de financiële kant. Dus voor u mag het maar dan krijgt men geen vergoeding van de zorgverzekering indien men betaald wordt. Of mag het gewoon niet tegen betaling?
Enkel de gemaakte kosten worden vergoed. Punt.

Volgt er dan nog verdere financiele vergoedingen is men aan't betalen voor een kind en dat is mensenhandel.
Oud 6 mei 2015, 10:24   #79
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Erg mooi van u dat u uw vrouw vergelijkt met een hoer. En vooral erg volwassen van u.
Meneer waardeert geen lolletje ?
Zelfs niet een met dubbele bodem die zeer precies een argument ontkracht ?

Ik ga nog eens het citaat van Hugo Claus moeten herhalen:

Uit een benauwde aars kan geen vrolijke scheet komen.

.

Oud 6 mei 2015, 10:28   #80
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Enkel de gemaakte kosten worden vergoed. Punt.

Volgt er dan nog verdere financiele vergoedingen is men aan't betalen voor een kind en dat is mensenhandel.
Jij mag dat mensenhandel noemen,
maar dan vind ik het een vorm van toegelaten mensenhandel.

Als er geen misbruiken bij komen kijken, dan is het een eerbare vorm van mekaar helpen. Net zoals alle handel waar geen misbruiken bij komen kijken.

.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be