Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 mei 2015, 19:35   #1
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard De Kaukasische orchawka is geen hond voor België en Nederland

Een Pitbull is er een schoothondje bij.
Deze honden zijn zeer moeilijk op te voeden en hebben een zeer sterke wil en zijn daarbij vaak zeer agressief en enorm sterk.
Sommigen reuen wegen 90 kg.
In Rusland worden ze gebruikt om gevaarlijke misdadigers in gevangenissen af te schrikken.
Het gevaar bestaat dat criminelen uit het drugsmilieu deze honden als wapen gaan gebruiken.
Deze honden horen op een lijst te staan van verboden dieren.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kaukasische_owcharka

Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 3 mei 2015 om 19:36.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2015, 22:48   #2
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Voor mijn part zetten ze pitbulls, dobermannen en rottweilers er maar meteen bij op die lijst
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2015, 23:45   #3
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Deze honden zijn zeer moeilijk op te voeden en hebben een zeer sterke wil en zijn daarbij vaak zeer agressief en enorm sterk.
In Rusland worden ze gebruikt om gevaarlijke misdadigers in gevangenissen af te schrikken.
Het gevaar bestaat dat criminelen uit het drugsmilieu deze honden als wapen gaan gebruiken.

Lijkt me een fantastisch beest, maar dat zeker niet in verkeerde handen mag vallen.
Of in onbekwame handen.
griezel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2015, 23:58   #4
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Waarom honden verbieden? Ruim misbruikers en idioten op, veel nuttiger.
Zeker als ze opgeruimd worden in de vorm van hondenvoer.
Oud 4 mei 2015, 02:05   #5
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door griezel Bekijk bericht
Lijkt me een fantastisch beest, maar dat zeker niet in verkeerde handen mag vallen.
Of in onbekwame handen.
Lijkt mij ook een fantastisch beest, maar het heeft er de schijn van dat Derk het ook niet zo op honden heeft. Je moet iedere hond namelijk opvoeden en dit lijkt vaker slecht te gebeuren bij schoothondjes. Grote rassen zijn doorgaans rustiger qua karakter, gedeeltelijk te verklaren door de verschillen in grootte.

Het probleem zit zoals bij de mens en niet de hond. De mens moet zo'n beest opvoeden en dan moet je bij iedere hond consequent en duidelijk zijn, maar doorgaans ben je gewoon aardig tegen je huisdier.

Ik zou deze dieren zeker niet willen verbieden, maar ik ben dan ook al gewend aan honden vanaf de dag dat ik geboren ben.
Oud 4 mei 2015, 12:11   #6
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Lijkt mij ook een fantastisch beest, maar het heeft er de schijn van dat Derk het ook niet zo op honden heeft. Je moet iedere hond namelijk opvoeden en dit lijkt vaker slecht te gebeuren bij schoothondjes. Grote rassen zijn doorgaans rustiger qua karakter, gedeeltelijk te verklaren door de verschillen in grootte.

Het probleem zit zoals bij de mens en niet de hond. De mens moet zo'n beest opvoeden en dan moet je bij iedere hond consequent en duidelijk zijn, maar doorgaans ben je gewoon aardig tegen je huisdier.

Ik zou deze dieren zeker niet willen verbieden, maar ik ben dan ook al gewend aan honden vanaf de dag dat ik geboren ben.
Deze honden zijn niet of zeer slecht op te voeden, nog veel erger dan een Pitbull of een Rottweiler.
Neem daarbij hun enorme kracht, ze gaan voor niemand opzij, en zo'n hond is een wapen.
Zie deze film over een zwaar bewaakte Russische gevangenis met moordenaars en ander gespuis.
Zie tc 19:30
http://www.dailymotion.com/video/xkd...011_shortfilms
Oud 4 mei 2015, 12:12   #7
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Voor mijn part zetten ze pitbulls, dobermannen en rottweilers er maar meteen bij op die lijst
Rottweilers zeker.
Kutbeesten.
Oud 5 mei 2015, 01:55   #8
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Rottweilers zeker.
Kutbeesten.
Nogmaals u bent geen hondenmens, ik ken Rottweilers die tammer zijn dan zogenaamde schoothondjes. Overigens heb ik zelf de meeste ervaring met Boxers.
Oud 5 mei 2015, 13:19   #9
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Deze honden zijn niet of zeer slecht op te voeden, nog veel erger dan een Pitbull of een Rottweiler.
Neem daarbij hun enorme kracht, ze gaan voor niemand opzij, en zo'n hond is een wapen.
ook een chihuahua kan en zal, mits daarvoor opgeleid, zonder probleem uw vinger afbijten.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2015, 17:47   #10
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
ook een chihuahua kan en zal, mits daarvoor opgeleid, zonder probleem uw vinger afbijten.
Een chihuahua kan aanvallen, maar zal mij geen vinger afbijten.
Behalve de Kaukaas is ook de Perro de Presa Canario uit de Canarische Eilanden een zeer gevaarlijk ras.
Lees op de Engelstalige wiki de bijtincidenten soms met dodelijke afloop.

https://en.wikipedia.org/wiki/Perro_de_Presa_Canario

Oud 6 mei 2015, 17:48   #11
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Nogmaals u bent geen hondenmens, ik ken Rottweilers die tammer zijn dan zogenaamde schoothondjes. Overigens heb ik zelf de meeste ervaring met Boxers.
Mijn boerenfox is zeer waaks, maar zal een inbreker kwispelend begroeten.
Oud 6 mei 2015, 18:25   #12
Nota Bene
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Verhip! Welke Nederlandse crimineel zou in godsnaam op het idee komen Kaukasische owcharka's te gebruiken?
Oud 6 mei 2015, 23:48   #13
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nota Bene Bekijk bericht
Verhip! Welke Nederlandse crimineel zou in godsnaam op het idee komen Kaukasische owcharka's te gebruiken?
Pakt veel plaats in zo een dier, zal ook wel veel eten...
Oud 6 mei 2015, 23:49   #14
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn boerenfox is zeer waaks, maar zal een inbreker kwispelend begroeten.
Uw adres ?
Oud 6 mei 2015, 23:51   #15
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Je moet wel volslagen idioot zijn wil je zulke prachtbeesten verbieden.

Focus je op de onverantwoordelijke baasjes.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2015, 05:43   #16
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Knap hondje, zo mag er wel eentje op mijn erf komen rondlopen. Criminelen uit het drugsmilieu...veelal bleke-bruine...waarschijnlijk islamieten en die houden niet van honden....honden zijn foei binnen de islam.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2015, 15:50   #17
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Er bestaan geen gevaarlijke hondenrassen.
En tegelijkertijd is elk ras gevaarlijk.

Geen mij zo'n 'levensgevaarlijke' Kaukasische Orchawka en een 'lief en schattig' poedeltje als pup en ik geef je een jaar later een lieve en schattige Kaukasische Orchawka en een levensgevaarlijke poedel terug.

Alles hangt af van het opvoeden en africhten van een hond.

Natuurlijk kan je wat miserie ondervinden als je een pup treft die uit een bloedlijn komt van honden die door hun eigenaar aggressief zijn opgevoed maar dan nog is dat in de meeste gevallen wel op te lossen.

Ik werk al van mijn 12 jaar met honden, veelal gewoon gehoorzaamheid maar ook pakwerk (bijten op commando), speuren en jacht en ik heb in die +30 jaar misschien ooit 3 honden gezien waar echt niks mee aan te vangen was. Gelukkig zijn zo'n honden door een iet of wat kenner al te herkennen nog voor ze 3 a 6 maanden zijn.
Oud 7 mei 2015, 15:52   #18
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Er bestaan geen gevaarlijke hondenrassen.
En tegelijkertijd is elk ras gevaarlijk.

Geen mij zo'n 'levensgevaarlijke' Kaukasische Orchawka en een 'lief en schattig' poedeltje als pup en ik geef je een jaar later een lieve en schattige Kaukasische Orchawka en een levensgevaarlijke poedel terug.

Alles hangt af van het opvoeden en africhten van een hond.

Natuurlijk kan je wat miserie ondervinden als je een pup treft die uit een bloedlijn komt van honden die door hun eigenaar aggressief zijn opgevoed maar dan nog is dat in de meeste gevallen wel op te lossen.

Ik werk al van mijn 12 jaar met honden, veelal gewoon gehoorzaamheid maar ook pakwerk (bijten op commando), speuren en jacht en ik heb in die +30 jaar misschien ooit 3 honden gezien waar echt niks mee aan te vangen was. Gelukkig zijn zo'n honden door een iet of wat kenner al te herkennen nog voor ze 3 a 6 maanden zijn.
Dit is niet waar. Honden zijn doelbewust gefokt.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2015, 16:00   #19
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Rottweilers en pitbulls zijn helemaal niet moeilijk op te voeden.

Wat veel mensen vergeten is dat een hond een roedeldier is. Als je niet zelf baas gaat spelen over een hond gaat hij proberen baas te spelen over jou.
Nu is dat bij een klein schoothondje niet direct een probleem. In het slechtste geval krijg je een hond die het kot overhoop zet en waar je amper aan kan komen maar doodbijten gaat zo'n schoothondje je niet doen.
Ga je echter met grotere rassen werken moet je absoluut zorgen dat je zo'n hond niet de baas laat worden want dan krijg je wel grote problemen. Grote tanden; grote miserie.

Waarom denk je dat van alle schoothondjes er zoveel van die gemene krengen zijn? Steek een vinger uit naar zijn eetbak en hap. Pak hem vast om hem uit de zetel te helpen en hap. Probeer hem een leiband aan te doen en hap.
Typisch probleem voor kleine hondjes en dat komt enkel en alleen omdat baasje het hondje altijd gezien heeft als een lief, schattig beestje. "Kijk nu toch eens, daar kan je toch niet boos op worden!" Hondje wordt de baas en quasi onhandelbaar.

Iemand die een hond als pup in huis haalt en later met een aggressieve hond opgescheept zit was niet bekwaam om een hond te houden. En dat heeft verder niks met de hond op zich te maken.
Oud 7 mei 2015, 16:08   #20
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Dit is niet waar. Honden zijn doelbewust gefokt.
Ja, dat zeg ik toch. Honden die uit een aggressieve bloedlijn komen zijn moeilijker af te richten maar onmogelijk is het voor iemand die er verstand van heeft niet.

Pitbulls bv hebben sterke kaken en worden daarom vaak gekweekt voor hondengevechten. Ze worden aggressief gemaakt en bij elke nest worden de aggressiefste pups geselecteerd om mee verder te kweken.
Zo krijg je aggressieve pitbulls. Van nature is een pitbull niet aggressiever dan een keeshondje.

Maar je moet de zaken natuurlijk niet omdraaien. Men is geen pitbulls gaan gebruiken in hondengevechten omdat ze zo aggressief zijn. Men is ze gaan gebruiken omdat ze sterk en krachtig zijn en, net als elk ander ras, gemakkelijk aggressief te maken zijn. Dat ligt niet aan het ras, dat ligt aan de eigenaars die kweken naar aggressie.

En ik blijf erbij; een pup uit een 'aggressief' nest is in de meeste gevallen nog steeds op te voeden tot een normale hond. Maar dan moet je er wel wat van kennen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be