![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Burgerinitiatief Zwitserland, gesteund door SVP (grootste politieke partij) en ACS= automobielclub CH ...:
http://www.nzz.ch/schweiz/tempo-140-...sen-1.18338496 http://marcoschlaepfer.ch/wordpress/...-der-autobahn/ met argumenten in woord en beeld. Polen heeft ook algemene 140 kmh op de snelweg (sinds 1.1.2011, voordien 120 kmh ... http://fr.wikipedia.org/wiki/Limitat...sse_en_Pologne )
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 7 mei 2015 om 22:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kijk eens aan , eerst 130 ok , en nu 140 , of .... hoezo ??
Ik vind 120 meer dan zat , wie nu te snel rijdt , daar verdient de regering goed aan !! Snel rijden kan iedereen !! Hard rijden is geen kunst , maar geen ongelukken hebben is een kunst !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 7 mei 2015 om 23:15. Reden: Waarom wel ?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik zou dit niet steunen omdat het verschil in snelheid tussen het normale en het zware verkeer op die manier nog groter wordt. Bij inhaalmanoeuvres. Van deze laatste zie je nu al dat er nogal wat stevig in de remmen moeten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben zelfs voor een verlaging naar 110 per uur.
En bij regenweer naar 100. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als toegeving aan de maniakken bv. Vanaf 21.00 uur tot 05.00 uur ongelimiteerde snelheid op linker baanvak van onze autosnelwegen.
![]() |
![]() |
#6 | ||||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Bijvoorbeeld in de spits dat men de max snelheid verlaagt tot 100 kmh (op de stukken waar er ook écht file is !!!) en 's middags dan terug hoger tot 140 kmh inderdaad. Ik vind zelfs persoonlijk dat de Vmax op doodse tijdstippen nog hoger mag op bepaalde stukken snelweg tot bijvoorbeeld 160 kmh. Citaat:
![]() Snel rijden is inderdaad niet moeilijk, gas indrukken en stuur rechthouden. Autorijden in het algemeen is echter wel moeilijk. Men moet dringend de rijopleiding verbeteren zodat meer mensen een beter besef hebben van autorijden. Ik zie dagelijks mensen die het vertikken om hun spiegels te gebruiken, richtingaanwijzers te gebruiken, op het middenbaanvak of linkerbaanvak blijven plakken tegen 110 kmh, .... Blijkbaar is het zelfs zo erg dat men in Deurne al protest aantekent tegen achteruit parkeren in een straat omdat dit te moeilijk is. Ongelukken hebben heeft dan ook niets te maken met de snelheid, maar enkel en alleen met de capaciteiten van de betrokken chauffeurs. Citaat:
Ik heb al veel in Duitsland gereden, ook op snelwegen met maar 2 baanvakken waar er geen snelheidslimiet is. Ik cruise dan tussen de 160 �* 200 kmh indien mogelijk. Indien ik een colonne vrachtwagens nader, los ik mijn gas ver op voorhand, waardoor mijn snelheid al lager is tegen ik bij deze vrachtwagens ben. Wanneer er dan eentje aanstalten maakt om voorbij te steken, kan ik nog op tijd bijremmen. Nooit plezant om van 180 naar 90 af te remmen, maar het is mogelijks mits elke chauffeur beter leert rijden, meer aandacht geeft aan het verkeer enzovoort, meer rekening houdt met anderen op de baan, .... Hier in België moeten we zo hard in de remmen, omdat de gemiddelde Belgische chauffeur het woord 'anticipatie' niet begrijpt, laat staan toepast in het dagelijkse verkeer! Verder wordt hier ook zo strikt gecontroleerd op bijvoorbeeld snelheid, dat men snel gefrustreerd raakt, wanneer men ziet dat een vrachtwagen wilt voorbijsteken, gaat men nog snel proberen deze zelf eerst voorbij te zijn. In Duitsland is dat niet nodig, want je weet dat je de verloren tijd zo terug kunt inhalen na de vrachtwagen. Citaat:
Een snelweg moet een SNELweg blijven. Slakken ga je maar op de gewestwegen doen. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb nml. geen behoeft om na een daguitstapje met vrouw en kinderen tussen een hoop onverantwoorde maniakken te rijden op de terugweg. En een SNELweg is echt niet een weg ontworpen om snel te rijden, een snelweg is bedoeld om zich zonder rode lichten en door dorpskommen of steden te moeten rijden van punt A naar punt B te begeven op een snellere en veilige manier.
![]() |
![]() |
#8 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Dit is namelijk de grootste leugen die het BIVV ons heeft wijsgemaakt de laatste jaren: "Wanneer je traag rijdt, ben je een goede en veilige chauffeur" Ik verwacht niet dat je dit meteen inziet na jarenlange indoctrinatie, maar bij veilig rijden komen veel meer aspecten kijken dan enkel de snelheid waarmee men zich verplaatst. Wanneer men dit niet inziet, is men pas een gevaar op de baan! Laatst gewijzigd door SanderK : 8 mei 2015 om 08:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() 110, 120, 130 of nog meer? I don't care, als we maar vroeg of laat eens Europees uniformiseren. En dan lijkt het me eerder in de richting 130 te zullen gaan, dan een andere snelheid, gezien de "invloed" van landen als Frankrijk, Italië, Denemarken, Nederland, Spanje, enz...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
Ik denk dat u nog heel jong bent.
![]() |
![]() |
#11 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door babel : 8 mei 2015 om 09:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is helemaal niks mis met een groter snelheidsverschil integendeel, snelheidsverschillen zijn evident, en op de snelweg -een eenrichtingsweg- zijn die de laagste van alle wegen. Denk na aub.
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Idem, dynamische V-borden - + nodige informatie waarom - bij het naderen van strukturele knelpunten of agglomeraties (meestal-milieu-Vmax), verder een aanbevolen snelheid van economische 130-140, een degelijke snelweg heeft helemaal geen strakke limiet nodig, de verkeersdrukte regelt namelijk de gereden snelheden zelf op een eenrichtingsweg waar men niet af mag en niet mag keren. ![]() Verder houden de nog snellere bestuurders +160 kmh (10-15 %?) de (veel) tragere bestuurders alert, om te vermijden dat ze wegdromen bij het bezichtigen van het soms mooie landschap, of de "zichtvervuiling" langs de industrie-snelweg... Uhm aan bepaalde forummers een max-snelheid of aanbevolen snelheid legt niemand de verplichting op langzamer te rijden, op voorwaarde dat men de véél belangrijkere verkeersregels respecteert als dat prutsje fietsnelheidsverschil min of meer. Men gaat er echt niet van dood als men eens wat sneller en duidelijker ingehaald wordt, integendeel het is veel minder saai en houdt je alerter als plakkend kollonetjesrijden in mekaars dode hoek en slaapverwekkend afwisselend tráag inhalen...
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 8 mei 2015 om 10:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Maar het snelheidsverschil moet wel worden ingeschat ahv spiegels, dit in tegenstelling tot tweerichtingsverkeer. Ik denk na, daarom ben ik het niet eens met dit voorstel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Bijvoorbeeld:
deze Nederlands publicatie |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
even denken... ![]() En bij sneeuw ? en bij ijzel (of kans op) ? En bij beide ? En bij natte sneeuw en bij sterke zijwind met felle regen en enkel fel opspattend water (en het regent niet meer) en bij aquaplanung en bij slechtafvoerend water -dus diepe plassen aan de snelwegrand ? Dit alles nog eens bij goede banden, onaangepaste banden, bijna versleten banden..., en dubbel-dubbel naargelang staat voertuig en lading... Soit 100 kmh kan goed en wel 20 kmh teveel zijn bij aquaplanungsgevaar## (hangt af van de staat van de banden)... ken je dit bord dan niet: ![]() http://www.autobild.de/bilder/die-wi...780.html#bild6 , een limiet bij "slecht weer" is gewoon dwaas, daarvoor bestaat al sinds 1975 specifiek artikel 10.1.1° Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 8 mei 2015 om 10:39. |
|||
![]() |
![]() |