![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#501 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wel best grappig ... want als men dan even bekijkt _ hoe zielig het ook moge zijn _ moeten er heel wat 'zielige' mensen rondlopen.... we schijnen dan zelfs in een vrij 'zielige' maatschappij te leven daar iedere gelegenheid tot gemeenschappelijk feesten steeds gepaard gaat met liters stromend bier. 't Wordt zelfs in de hand gewerkt door burgervaders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#502 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De meeste mensen voelen zich nog steeds goed in hun vel zonder roesmiddelen, ook deze die graag een pint drinken, roken, liters koffie drinken ...
Laatst gewijzigd door Rudy : 28 april 2015 om 11:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#503 |
Banneling
|
![]() Vooral wanneer ze door bijv. gezondheidsredenen moeten stoppen met hun favoriete genotsmiddel? Dan zie je de opgestapelde, latente zieligheid plots sterk tot uiting komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#504 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() Kort samengevat hieronder: How Did Marijuana Become Illegal in the First Place? Citaat:
Maar het was Nixon, de meest corrupte president van de USA die de echte geldverslindende war on drugs startte. Hij had nochtans een onderzoek besteld - het Schaffer report - dat hij uiteindelijk naast zich neerlegde en toch zijn oorlog startte. Het Schaffer report stelde eigelijk een decriminalsatie van de plant voor: Marihuana: A Signal of Misunderstanding http://www.druglibrary.org/schaffer/.../nc/ncmenu.htm |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#505 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door lupus : 28 april 2015 om 17:19. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#506 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#507 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#508 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#509 |
Banneling
|
![]() Maar cannabis kan wel krachtig op een gebruiker inwerken.
Niet enkel van effect, maar de geest "overnemen". Alsof er bij sommige beginnende gebruikers plots niets anders meer bestaat. Een uit de hand gelopen passie. De vraag is dan, in welke mate is dat schadelijk wanneer het individu voor niets behalve wiet nog interesse heeft? Tijdens het gebruik ontwikkelen nog wel andere interesses, maar als die joint er altijd voor moet staan is de fun er ook af, he? De paradox is dan als er geen joint voor staat is het moeilijk geestelijk van andere dingen te genieten. Volgens mij is dat de grootste schadelijkheid aan wiet. Wanneer cannabis je hele levensstijl/wijze cultiveert is dat op zich geen probleem, tot ge zonder valt... Is een geestelijke verslaving niet zwaarder dan een lichamelijke? Volgens mij wel, pijn kan wennen en leer je verbijten. Die comfort zone in je hoofd opzoeken is echter een dagelijkse strijd voor het leven. En zijn zulke mensen dan niet beter af als ze een halve gram per dag kunnen roken? Volgens mij schieten ze professioneel weinig op in de psychiatrie omdat ze er te eenzijdig naar kijken. De manier waarop men het nu aanpakt is volgens mij niet de correcte manier. Integendeel zelfs, het pakt de essentie niet aan en dat is gedoemd tot herval. |
![]() |
![]() |
![]() |
#510 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Speed en alcohol heb ik jaren mee geworsteld alvorens de drang verdween, coke en wiet was na twee dagen voorbij.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 6 mei 2015 om 10:25. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#511 |
Banneling
|
![]() Ach is individueel verbonden.
Maar ieder heeft "iets" en wanneer dat iets u van s morgens tot s nachts gijzelt zit je op den duur ook met een geestelijke verslaving. Van coke heb ik afgezien, zeker als het op was... Daar zou ik zonder wiet serieus van afgezien hebben. Alcohol geheelonthouden is ook niet te onderschatten . Bij de ene is het vluchtgebruik, bij de andere recreatief. Maar ik daag een ieder hier uit eens 1 compleet jaartje niets te doen. Wie al reeds niets doet, proficiat. Wie dat wel doet tel uw dagen eens, hoe lang lukt het geheelonthouden u? |
![]() |
![]() |
![]() |
#512 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de rest rook ik zelfs nog geen tabak meer.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 6 mei 2015 om 11:00. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#513 |
Europees Commissaris
|
![]() Amai, chapeau.
Ik drink wel graag eens enen, zeker als't goe weer is. Of een gin-tonic als aperitief. Van tabak ben ik nu zo'n 6 maand vanaf. Laatst gewijzigd door Het Verzet : 6 mei 2015 om 11:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#514 |
Banneling
|
![]() Die mannen zullen Geert zijn posten gelezen hebben.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...-alcohol.dhtml |
![]() |
![]() |
![]() |
#515 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
"May 6, 2015 East Lansing voters on Tuesday approved a municipal ballot measure removing criminal and civil penalties for minor marijuana offenses. Over 65 percent of voters decided in favor of the measure, which amends local law to eliminate penalties for activities involving the possession or transfer of up to one ounce of cannabis on private property. East Lansing is the seventeenth Michigan city to approve a municipal ballot initiative depenalizing marijuana related activities. Voters in Saginaw (population 51,000) and Port Huron (30,000) approved similar measures in November. “Time and time again we keep winning elections," said Jeff Hank, who spearheaded the campaign. “The message is clear, the egislature and the governor has to start this conversation.” Statewide legislation to decriminalize marijuana possession offenses is pending, but has yet to be heard in the 2015 Michigan legislature. " http://www.liveleak.com/view?i=10a_1431017350 Daar roepen ze vollen bak en in koor: "Hoe de fok is Geert ??" ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#516 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#517 | |
|
![]() Citaat:
Goed dat je alvast toch d�*t beseft. ![]() Laatst gewijzigd door Diego Raga : 7 mei 2015 om 23:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#518 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Amai dat riekt hier citrusachtig, mak is trekken peche? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#519 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In het huidige bestuur vragen we beter de consequentie uit te voeren en een zero tolerantie in het verkeer betekent dus ook geen alcohol he. Geen 0,25 meer blazen, maar 0,00. Vanaf 0,01 is het 16 dagen rijverbod ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#520 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als er vroeger iemand van mijn sigaret trok mochten ze ze bijhouden.
![]() |
![]() |