![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dan iemand die een kilo goud bezit. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Parlementslid
|
![]() Dus, als ik het goed begrijp, is het concept van onverhinderde concurrentie de enige reden dat dit systeem werkt.
Als 1 iemand de waarde te hoog zet, kan en ander die lager aanbieden en zo de klanten van de ander krijgen. Waardoor het geld blijft rollen.
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() Monopoly heeft goede en slechte kanten, de slechte is dat we vergeten zijn wat de doelstelling was aan het begin van het spel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Overschrijven van persoon naar persoon is inderdaad nog best lastig, je kan niet zomaaar persoonlijk naar iemand pinnen en dat hij het dan meteen heeft. Het is ook lastiger om aparte potjes te maken, om bijvoorbeeld ieder 20 euro in te leggen in de kroeg, of om bijvoorbeeld bij een vereniging een bar te runnen.
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.bancontact.com/nl/veelge.../hoe-werkt-het .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Staatssecretaris
|
![]() Programma in excel
éénmaal het programma loopt beginnen de cijfertjes te lopen en kleurt er niets rood. Zelf na 6 jaar kan overheid BTW omlaag halen en begint economie sterker te stijgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Denemarken op weg om eerste cashvrije land ter wereld te worden
http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi..._content=daily Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Een voorbeeld: Door wanbeleid in Argentinie is hun peso in 2001 volledig gekelderd. Je zou denken dat al je geld in de bank jouw eigendom is, maar dat is absoluut niet het geval. Alle rekeningen in Argentinie werden geblokkeerd en men mocht zeer beperkt geld afhalen om inkopen te doen. Banken hebben JOUW spaarcenten nodig om zichzelf te redden. Argentijnen zien hun peso elk jaar 40% devalueren en verliezen massaal koopkracht. Ze willen euros en dollars kopen, maar de staat legt een verbod op. Met Griekenland die uit de EU dreigt te gaan, en vooral het domino effect dat Portugal EN Spanje EN Italie moeten gaan, wacht de euro het zelfde lot als de Argentijnse peso. Enorme devaluatie doordat de ECB euros print om schulden af te betalen. De les die alle Argentijnen hebben geleerd, is dat je spaarcenten veiliger zijn in een sok onder je bed dan in een bank. Geen limieten op je uitgaven, en op die manier ben je niet verplicht om een devaluerende munt bij te houden. Koop andere munten, of goud en zilver in plaats van je te laten bestelen door inflatie. De ECB is nu al bezig met geldprinterij en het zal niet ophouden bij ronde 1. Het laatste wat we nodig hebben is nog meer controle over onze spaarcenten.
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 8 mei 2015 om 15:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als hevige anti-belgicist moet ik evenwel toegeven dat ik nog meer vertrouwen heb in het b. monetair systeem dan in de systemen van de meeste andere (apen?, half ontwikkelde, semi-dictaturen, rare tisten .... ?) soorten van landen.
.
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
België heeft trouwens geen autonoom monetair systeem meer.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat bestaat niet meer he.
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
.
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toet hé.
Ons monetair systeem is gebaseerd op een verdrag, zodat we tesamen met anderen, proportioneel, toezicht op het geheel kunnen uitvoeren. Het enige wat dan op landelijk niveau nog overblijft, zijn zo van die zaken gelijk een bankentaks. Nu, als gij meer vertouwen zoudt hebben in het monetair systeem van het hogergenoemd land, Argentinië, beleg dan gerust al uw spaarcenten in de Argentijnse peso. Maar kom later caramba niet af dat ze u ne paso doble achter uwe rug gedraaid hebben. .
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Europees Commissaris
|
![]() Het wordt tijd om te investeren in een andere munt dan de Euro of in goud als ik dat over digitaal geld lees...
Heeft er al eens iemand over gedacht dat als alles wit moet zijn het misschien zo duur wordt dat mensen gewoonweg afzien van een aankoop...en dan heb ik het niet over de aankoop van benzine en andere dingen die je niet kan vermijden zoals in Denemarken. Om eens een voorbeeldje te geven : Een dokter kan zo'n 4 patiënten per uur ontvangen. Hij houdt daar bruto zo'n 100 € per uur aan over. Daarvan houdt hij na aftrek van zijn beroepskosten, sociale zekerheidsbijdragen en belastingen nog zo'n 30 euro van over. Zijn ramen moeten nodig geschilderd worden. Die schilder kost die dokter zo'n 45 € per uur exclusief BTW oftewel zo'n 54,45 € netto. Die dokter kan dus beter zijn eigen ramen schilderen...
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience." Laatst gewijzigd door non-conformist : 8 mei 2015 om 21:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De ECB is een centrale bank die geen politiek monetair beleid kent, het is verboden in haar statuten. Het is dus niet dat Belgie mag "meestemmen". Er is niks om over te stemmen.
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja 't is al lang goed met diene zever over het monetair beleid op zich;
de draad hier en nu gaat over het betalen met "plastiek geld' in winkels edm, ook voor kleinere bedragen, in plaats van al die rommel van rosse centjes en versleten bankjes van 5 euro. Er zijn veel indicaties dat het veel economischer zou zijn als we alles zouden betalen met kaarten. (wilt ge zeveren over die andere zaken: doe het aub. Maar in een juiste draad.) .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 9 mei 2015 om 07:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Europees Commissaris
|
![]() Economischer in welke zin ? In de zin van minder kosten voor de overheden en meer inkomsten. Misschien.
In de zin van meer economische activiteit ? Neen, zie mijn voorbeeld hierboven.