Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 mei 2015, 13:23   #81
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.862
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat neemt evenwel niet weg, dat het schermen met "tijdwinst" in België niet zelden belachelijk is. Over hoeveel minuten spreken we als we aan 100, 120 of 140 van Gent naar Antwerpen rijden?
Als "we" rijden door enkel Vlaanderen is het dikwijls meer als 200 km (Limburg-Kust), de tijdswinst is - voor mij toch - gemakkelijk uit te rekenen.
Rij ik via Aarlen naar het buitenland is het ook +200 km door BE.

Het ergste moet wel zijn voor diegenen die na een Duitse snelwegtrip nog door gans BE moeten en plots die BE-plakkers aan 120 kmh op hun nek krijgen, en "ze mogen niet sneller" (maar doen het toch een minuutje... )

Dat jij tijd dikwijls belachelijk vind weet ik al lang. Ga je ondertussen te voet of neem je nog de fiets, heb je de fietsbel weggehaald omdat je fiets dan iets sneller rijdt ? LOL

Ik vind onnodige verspilde tijd door puur arbitraire lage snelheidsbeperkingen helemaal niet belachelijk. Een aanbevolen 130 kmh op de meeste snelwegstukken en dan kunnen de mensen eindelijk eens vlot inhalen zonder pottekijkers en worden de tragere bestuurders niet te onpas ingesloten als ze voor meer snelwegcapaciteit zorgen door volgens de verkeersregels te rijden. Een strikte 120 kmh en je ziet al die miserie: continu linksplakken en middenplakken aan 120 kmh, tot agressief bumperkleven en te weinig veiligheidsafstand wat vlot in- uitvoegen zeer moeilijk maakt, pinken hoeft niet meer bij 120 kmh, spiegelen en schouderknikje ook niet want... enz... en sowieso op een hoopje in steeds hetzelfde kolonnetje rijden (ook 3-vaks) terwijl enkele kms verder er grote gaten zijn met amper verkeer. "Man was het druk vandaag op de snelweg, en toch was er amper verkeer op de snelweg!" De spreiding van het verkeer tijdens bepaalde uren is erbarmelijk !

Geef amper 20-40 kmh meer snelheidsvariatie en de spreiding wordt veel beter en het rijgedrag ook.
Mensen die regelmatig D-snelwegen rijden zien dat met eigen ogen.
Er word alerter en meer ontspannend volgens de regels gereden en de veiligheidsafstanden worden veel beter gerespecteerd, men mag/kan immers veel meer varieren in snelheid daarvoor is een snelweg ook ontworpen. Dit ziet men dan ook (in iets mindere mate) op de snelheidsbeperkte stukken die dan volgen.
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 9 mei 2015 om 13:41.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2015, 16:09   #82
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 36.530
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Dikke zever, aan 30 kmpu overleef je makkelijk zonder ernstige schade aan jezelf of je passagiers. Tenminste als je je gordel draagt wat nog zo een heikel punt is.
En voor hardleerse hardrijders zou het moeten zijn: Strike 3 rijbewijs levenslang kwijt.
Haal die idioten van de baan.
Aan 3 km/u is de overlevingskans waarschijnlijk nog groter zeker als je je gordel draagt ....en helemaal stilstaan is sowieso het veiligst.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2015, 16:13   #83
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wanneer wordt het begrip "autosnelweg" terug in ere hersteld ?
Is 120 dan niet snel?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2015, 16:14   #84
SanderK
Burgemeester
 
Geregistreerd: 5 april 2015
Berichten: 591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht

Het ergste moet wel zijn voor diegenen die na een Duitse snelwegtrip nog door gans BE moeten en plots die BE-plakkers aan 120 kmh op hun nek krijgen, en "ze mogen niet sneller" (maar doen het toch een minuutje... )
Inderdaad!
Ik ben een paar jaar aan een stuk tot 15x per jaar naar Duitsland gereden, voornamelijk in weekends.

Wanneer men dan zondagavond/nacht terugkomt (en er geen kat op de baan is!) is die 120 kmh er echt te veel aan .....
SanderK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2015, 16:14   #85
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Als "we" rijden door enkel Vlaanderen is het dikwijls meer als 200 km (Limburg-Kust), de tijdswinst is - voor mij toch - gemakkelijk uit te rekenen.
Wel, waarom zie ik dan nog steeds geen cijfers?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2015, 17:45   #86
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.862
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wel, waarom zie ik dan nog steeds geen cijfers?
Omdat je dat zelf wel kunt. Doe uw huiswerk.
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2015, 17:52   #87
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.862
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SanderK Bekijk bericht
Inderdaad!
Ik ben een paar jaar aan een stuk tot 15x per jaar naar Duitsland gereden, voornamelijk in weekends.

Wanneer men dan zondagavond/nacht terugkomt (en er geen kat op de baan is!) is die 120 kmh er echt te veel aan .....
Idd een slaapverwekkende snelheid op een quasi lege snelweg.

Ik ben zo een paar maal via de E25 teruggekomen (GHLux - Limburg), awel dan reed ik nog liever wat omweg via Duitsland. (ondanks goedkoop tanken in GHLux). Zo lang mogelijk de Autobahn is veel relaxer rijden zelfs al is die onverlicht.
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 9 mei 2015 om 18:02.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2015, 17:56   #88
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ben zelfs voor een verlaging naar 110 per uur.
En bij regenweer naar 100.

.
Ewel schoof , ik deel uw mening waarom rijden we allemaal zo gejaagd en zo onbeleefd ... het trekt op niets meer op de baan , meeste mensen zijn onredelijk in het verkeer...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2015, 17:58   #89
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.862
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Is 120 dan niet snel?
Tijdens fileverkeer ?
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2015, 20:18   #90
SanderK
Burgemeester
 
Geregistreerd: 5 april 2015
Berichten: 591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wel, waarom zie ik dan nog steeds geen cijfers?
Ik reken van 100 tot 160 kmh in stappen van 20 kmh.
160 is naar mijn mening een snelheid die de meeste auto's (die regelmatig op de snelweg komen) nog aankunnen. Op een lege rechte weg op een mooie heldere dag/nacht zonder regen, sterke zijwind, ..... is 160 rijden ook geen enkel probleem en niet gevaarlijk. (Indien je me niet gelooft, neem je auto dit weekend, rijdt naar Duitsland en test het zelf uit. Die 160 kmh is echt niet zo moeilijk te halen)

230km (Antwerpen - Arlon)

aan 100 kmh = 138 minuten
aan 120 kmh = 115 minuten
aan 140 kmh = 99 minuten
aan 160 kmh = 87 minuten

80 km (Antwerpen - Hasselt)

aan 100 kmh = 48 minuten
aan 120 kmh = 40 minuten
aan 140 kmh = 34 minuten
aan 160 kmh = 30 minuten

In mijn kennissenkring zijn verschillende vertegenwoordigers of andere beroepen die vaak de baan op moeten om gans Vlaanderen/België rond te rijden. Die rijden op een week gemakkelijk een paar honderden kilometers, per 100 km snelweg heb je een tijdswinst van 25% (12,5 minuten op 50 minuten) om 160 te rijden ipv 120. Dit is naar mijn mening best wel substantieel.
Of anders gezegd: men doet 33% langer over hetzelfde traject door 120 te rijden in plaats van 160 kmh. Het is maar hoe je het wilt bezien.

Disclaimer:
1) Rond Antwerpen en Brussel liggen een grote ring waarop de snelheid van 160 kmh natuurlijk niet meer zo veilig is en bijgevolg niet gehaald kan worden
2) Op een tweebaanssnelweg met gemiddelde drukte kan je natuurlijk overdag niet voor 100 kmh aan een stuk dezelfde snelheid aanhouden, je kan wel altijd optrekken, een paar kilometer wat sneller rijden en dat zit je terug vast. Mocht er ooit standaard een driebaansweg komen is dit echter wel al een pak plausibeler. Wanneer ik echter 's avonds rond 10u op de snelweg rijdt, is dit wel eerder al mogelijk
3) 160 rijden verbruikt natuurlijk meer dan 120 rijden. Dit is slechter voor de portemonnee van de bestuurder en voor het milieu. Maar
Dit zijn intra-individuele verschillen. Hoe zit het met inter-individuele verschillen? Een oude auto met een minder zuinige motor verbruikt ook meer en stoot ook meer uit. De gezinsmonovolume die de vader gebruikt om alleen naar het werk te gaan, verbruikt ook meer dan een golfje. En dan nog het beste: een Tesla met 700 pk (model S P85D) stoot geen uitlaatgassen uit en verbruikt geen fossiele brandstoffen... Wat hiermee als het gaat om aspect milieu ?
Punt is: het is een persoonlijke keuze van de automobilist. Verder gaan de auto's ook steeds zuiniger worden, ook op hogere snelheden.
4) de stadsauto kan natuurlijk geen 160 halen. Maar ik verwacht dan ook niet dat onze linksgroene vrienden het nodig achten de snelweg te gebruiken. Indien wel, kunnen ze natuurlijk altijd op de rechterrijstrook rijden, zoals iedereen die trager wilt rijden

Laatst gewijzigd door SanderK : 9 mei 2015 om 20:31.
SanderK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2015, 21:00   #91
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.862
Standaard

150 / 160 kmh is zelfs een wetenschappelijk berekende optimale snelheid, dit reeds in 2002:

Citaat:
http://www.ots.at/presseaussendung/O...he-tempolimits

Wien (ÖAMTC AKADEMIE-Presse) - Jede Pkw-Fahrt verursacht von der Fahrgeschwindigkeit abhängige Kosten. In erster Linie handelt es sich dabei um Fahrzeitkosten, Unfallkosten, Kraftstoffkosten und Schadstoffkosten. Dies war der Ausgangspunkt für die im Auftrag der ÖAMTC AKADEMIE vom Vorstand des Institutes für Verkehrsplanung der Technischen Universität, Prof. Dr. Peter Cerwenka erstellten Studie "Die optimale Geschwindigkeit auf Österreichs Straßen".

In der Studie werden die optimalen Geschwindigkeiten in Bezug auf die vier genannten Kostenkomponenten errechnet, und zwar für die Pkw-Antriebsarten Otto-Motor und Diesel-Motor sowie für die Straßenkategorien Ortsgebiet, Freiland und Autobahnen.

Gesetzliche Tempolimits sind im allgemeinen aus Gründen der Verkehrssicherheit, historisch tradiert, an den technischen Standards im Straßenbau und in der Automobiltechnik angepasst oder auch an Bestimmungen der Nachbarländer orientiert, entstanden. Diskussionen über Tempolimits gab es zu unterschiedlichen Anlässen, von der Energiekrise über Sicherheitsaspekte bis hin zu CO2-Emissionen.

Nun versucht die von der ÖAMTC AKADEMIE in Auftrag gegebene Studie erstmals, wirtschaftliche Kriterien als Dimension zur Ermittlung einer Optimalgeschwindigkeit heranzuziehen und präsentiert damit ...>
... kort samengevat met respectievelijke tekst eronder geciteerd:

Berekende optimale snelheden, hoofdzakelijk rekening houdend met 4 kostencomponenten":
- rijtijdkosten
- ongevalkosten
- brandstofkosten
- schaadstofkosten;


dit met telkens de prioriteit gelegd op volgende specifieke punten of een verdeelsleutel:
1. Economie of spaarzaamheid 100 % : benzine- | diesel-auto

bebouwde kom: 49 | 48,8 kmh
gewone weg: 75,8 | 75,9 kmh
snelweg: 124,7 | 128,4 kmh
Citaat:
...> ökonomisch gerechtfertigte Tempolimits. Ergebnis der Studie: Die Optimalgeschwindigkeit liegt für Otto-Pkw im Ortsgebiet bei 49 km/h, auf Freilandstraßen bei 75,8 km/h und auf Autobahnen bei 124,7 km/h, für Diesel-Pkw im Ortsgebiet bei 48,8 km/h, auf Freilandstraßen bei 75,9 km/h und auf Autobahnen bei 128,4 km/h ....
2. Vooral prioriteit Rijtijd-Milieukost volgens 50 %/50 %
bebouwde kom: 60 kmh
gewone weg: 100 kmh
snelweg: 150 kmh
Citaat:
... Wenn die gesellschaftliche Werthaltung Zeit- und Umweltkosten hoch ansetzt, dann liegen die optimalen Geschwindigkeiten bei rund 60 km/h im Ortsgebiet, rund 100 km/h auf Freilandstraßen und etwa 150 km/h auf Autobahnen.
3. tot, of de uiterste bandbreedte naargelang weg, dit prioriteit tijdswinst ten koste van milieukost op de snelweg:
bebouwde kom: van +20 kmh minimum
gewone weg: -
snelweg: tot 160 kmh
Citaat:
... Neben diesem Standard-Szenario weist die Studie aber auch noch einige Kontrast-Szenarien auf, je nachdem, ob man beispielsweise den Zeitfaktor oder die Umwelt höher oder niedriger bewertet. Da liegt dann die Extrem-Bandbreite zwischen knapp über 20 km/h im Ortsgebiet und rund 160 km/h auf Autobahnen.
En alweer staan de "wereldvreemde deniers" met hun mond vol tanden.

Oostenrijk heeft ca 2200 km Autobahn, kaart: http://www.wkoratgeber.at/expert/bil...z_at_gross.gif
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 9 mei 2015 om 21:26.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2015, 21:34   #92
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Omdat je dat zelf wel kunt. Doe uw huiswerk.
Inderdaad, het is heel ontluisterend voor iemand die hier voortdurend de snaar van de snelheid betokkelt. Daarom waagt u zich er niet aan...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2015, 21:35   #93
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SanderK Bekijk bericht

230km (Antwerpen - Arlon)

aan 100 kmh = 138 minuten
aan 120 kmh = 115 minuten


80 km (Antwerpen - Hasselt)

aan 100 kmh = 48 minuten
aan 120 kmh = 40 minuten
Kortom, te verwaarlozen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2015, 21:47   #94
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.862
Standaard

Wenn die gesellschaftliche Werthaltung Zeit- und Umweltkosten hoch ansetzt, dann liegen die optimalen Geschwindigkeiten bei rund 60 km/h im Ortsgebiet, rund 100 km/h auf Freilandstraßen und etwa 150 km/h auf Autobahnen.



En alweer staan de "wereldvreemde deniers" met hun mond vol tanden.
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 9 mei 2015 om 21:51.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2015, 21:50   #95
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Wenn die gesellschaftliche Werthaltung Zeit- und Umweltkosten hoch ansetzt, dann liegen die optimalen Geschwindigkeiten bei rund 60 km/h im Ortsgebiet, rund 100 km/h auf Freilandstraßen und etwa 150 km/h auf Autobahnen.

Citaat van de... Oostenrijkse automobielclub. Jaja, echt wel een bijzonder neutrale bron.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2015, 21:58   #96
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.862
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Citaat van de... Oostenrijkse automobielclub. Jaja, echt wel een bijzonder neutrale bron.

Citaat:
Nun versucht die von der ÖAMTC AKADEMIE in Auftrag gegebene Studie erstmals...
Uw Duits is heel zwak, want de ÖAMTC was de opdrachtgever van die studie gegeven aan verkeerswetenschappers onder leiding van # Prof. Dr. Peter Cerwenka van TU Wenen (voorzitter), ooit was daar een uitgebreide link van alle deelnemers aan dat wetenschappelijk Symposium, mss vind ik die nog.

# https://tiss.tuwien.ac.at/person/380...htext=Cerwenka

Deze 2e prof Michael Kramer van TU Wien heeft het in zijn CV staan naast collega prof P. Cerwenka
Citaat:
http://info.tuwien.ac.at/ivs/homepag...d=12&Itemid=18

Cerwenka, Peter; Klamer, Michael:
Die optimale Pkw-Geschwindigkeiten auf Österreichs Straßen. In: ÖAMTC Akademie (ÖA) (Hrsg.): Phänomen Geschwindigkeit, Band 1 der ÖA Schriftenreihe, Wien, 2003, S. 22-42.
Slecht geprobeerd.
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 9 mei 2015 om 22:23.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2015, 22:09   #97
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Uw Duits is heel zwak, want de ÖAMTC was de opdrachtgever van die studie gegeven aan verkeerswetenschappers onder leiding van # Prof. Dr. Peter Cerwenka van TU Wenen (voorzitter), ooit was daar een uitgebreide link van alle deelnemers aan dat wetenschappelijk Symposium, mss vind ik die nog.

Slecht geprobeerd.
Een beetje zoals sommige partijen ook doen wanneer ze een eigen punt naar voor willen schuiven. 't Blijft weinig geloofwaardig.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2015, 22:26   #98
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.862
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Een beetje zoals sommige partijen ook doen wanneer ze een eigen punt naar voor willen schuiven. 't Blijft weinig geloofwaardig.
Tja voor optimale snelheden te berekenen (achter de komma zelfs) van diverse personenwagens met vele parameters gaat men de fietsersbond niet vragen.

Niets geloofwaardiger als verkeerswetenschappers. Ik heb er nog ene geciteerd. Beide profs staan hier: (ik heb nog een regel vergeten)

Citaat:
http://info.tuwien.ac.at/ivs/homepag...d=12&Itemid=18

Cerwenka, Peter; Klamer, Michael:
Die optimale Pkw-Geschwindigkeiten auf Österreichs Straßen. In: ÖAMTC Akademie (ÖA) (Hrsg.): Phänomen Geschwindigkeit, Band 1 der ÖA Schriftenreihe, Wien, 2003, S. 22-42.

2003: (gemeinsam mit Cerwenka):
Die optimale Pkw-Geschwindigkeiten auf Österreichs Straßen. Untersuchung des Instituts für Verkehrssystemplanung (IVS) der Technischen Universität Wien im Auftrag der ÖAMTC Akademie. Wien, im August 2002.
Twijfel je aan de geloofwaardigheid van TU Wenen ?

Arm Belgie had nog geen enkele verkeerswetenschapper in 2002. Alleen wat nattevinger en toogpraat, UHasselt leverde in 2004 of 2006 de eerste verkeerswetenschapper in BE... .
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 9 mei 2015 om 22:31.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2015, 22:31   #99
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 36.530
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Is 120 dan niet snel?
Als je bedenkt dat wielrenners nu 54 rijden en dan nog wel gemiddeld....is 120 (gemiddeld haal je dan misschien 100)met een auto helemaal niet snel.....Het is maar hoe je het bekijkt.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2015, 22:59   #100
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Stel nu dat iedereen zo tussen de 160 en 200 per uur moest rijden, heeft u enig idee wat dat zou zijn? .
Er zijn mensen die zo traag van begrip zijn dat 70 km/u nog te snel zou zijn.
Indien we die gaan verplichten om tussen de 160 km/u en 200 km/u te rijden dan gaat het wel erg fout gaan, daar heb je gelijk in.

Nu, alles is relatief en dat bewijzen ze dagelijks in Duitsland.
Daar wordt een chauffeur nog behandeld als persoon met zijn volle verstandelijke mogelijkheden. Hier worden chauffeurs behandeld als seniele oude mensen die niet meer weten wat veilig rijden betekent.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be