![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 115.361
|
![]() Mijn oplossing is heel eenvoudig: onderwijs betalend maken. Wil je onderwijs ? Dan koop je het bij een bedrijf/zelfstandige die onderwijs produceert.
Prijs overeen te komen. Niemand is verplicht om onderwijs aan uw snotter te geven, en een snotter is ook niet verplicht om onderwijs te krijgen. Enkel die die er genoeg voor betalen, kunnen het eventueel kopen. Wedden dat die die onderwijs kopen, braaf in de les luisteren (oftewel, dat de lesgever heel lucratief kan bezig zijn) ?
__________________
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 12 mei 2015 om 19:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.975
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 115.361
|
![]() Citaat:
Daarentegen, dat moet gemiddeld wel natuurlijk overeenkomen met wat pa en ma aan belastingen hebben betaald voor het deel "onderwijs", he. Want dat geld is ergens vandaan gekomen. Wie boven het gemiddelde belastingen betaalt, betaalt dus alles bij elkaar MEER dan dat onderwijs kost. En wie onder het gemiddelde belastingen betaalt, betaalt alles bij elkaar dus minder dan dat onderwijs kost. There is no such thing as a free lunch he.
__________________
Al moordend problemen oplossen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.975
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.876
|
![]() Citaat:
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2077547 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.975
|
![]() Citaat:
Het gaat om leerkrachten die afhaken, om wat voor reden ook. Er valt veel over te zeggen. De leerkrachten zullen er moeten zijn voor iedereen. En als ze het zich kunnen permitteren om af te haken dan kunnen ze voor mijn part het door de samenleving betaald geld voor hun opleiding terugbetalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() Doen zoals in NY city: leerkrachten in de achterbuurten stevig meer betalen, en leerkrachten op witte plattelandsscholen beduidend minder betalen.
Je zal snel zien dat de betere leerkrachten dan de moeilijkste klassen tot zich zullen nemen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 115.361
|
![]() Citaat:
Het is eigenaardig dat de efficientie van de markt om goeie producten aan lage kost te genereren, niet zou mogen aangewend worden als de producten belangrijk zijn he ! Bovendien is het zo, dat als producten belangrijk zijn, het belangrijk is dat ze gereserveerd blijven voor de mensen die ze verdienen, ttz, die zelf voldoende productief zijn geweest, en vooral niet uitgedeeld worden aan ongedefineerde massa's, die door hun grote consumptie zonder tegenprestatie, zowel de waarde ervan kelderen als het resource gebruik laten ontploffen, he. Citaat:
Nu zou ik nog in uw verhaal kunnen meegaan, maar het grote probleem is niet eens het grote middelengebruik dat dat "parels voor de zwijnen" onderwijs voor kansarmen betekent, nee het is veel erger. De reden waarom leerkrachten afhaken bij onderwijs aan kansarmen, is dat kansarmen de boel op stelten zetten, en zo een ongelikte beren zijn dat zij het product ZELF omzeep helpen: de klas verstoren, onbeschoft gedrag, gebrek aan discipline,..... Het is niet voor niks dat het "kansarmen" zijn he ! Hun "kansarmoede" uit zich in het totaal onaangepast zijn, en het OMZEEP HELPEN van klassikaal onderwijs voor de anderen. Het is dan ook eerder als "caviaar voor het gepeupel" waar je al vragen kan bij hebben, maar bovendien gaat dat gepeupel nog eens pissen in de caviaarpot ook. Vandaar mijn oplossing: in plaats van een grote caviaarpot voor iedereen, dat een fortuin kost en waar kansarmen in aan 't pissen zijn, doe die caviaar in klein pottekes, en verkoop die pottekes. Degene die per se een potteke wil kopen om erin te pissen, die kan dat altijd. Maar er zal tenminste gene pis zitten in de caviaarpottekes van normale burgers.
__________________
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 13 mei 2015 om 06:04. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 115.361
|
![]() Citaat:
Maar zoniet is er toch een gigantisch probleem van fairness: waarom moeten ongelikte beren die de boel op stelten zetten, veel meer middelen krijgen en potentieel betere leerkrachten, dan de brave burgerdochter of zoon, wiens ouders hen goed opgevoed hebben ? Waarom moeten die brave mensen die zich correct gedragen, slechtere kwaliteit krijgen van de gemeenschap, dan ongelikte beren die niks bijdragen ? Waarom heeft een brave burgerzoon die zijn best doet, en wiens ouders goed bijdragen, recht op minder goed onderwijs dan het varken dat geen manieren heeft, wiens familie al op kosten van de anderen leeft en wie waarschijnlijk toch niet veel zal meedragen van wat hem geboden wordt ? Waarom parels ENKEL maar voor de zwijnen, en aardappelschillen voor de goeie burgers ?
__________________
Al moordend problemen oplossen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 4 juli 2006
Berichten: 6.625
|
![]() Mijn nicht komt uit een rood nest. Toen ik indertijd de multiculturele samenleving aan de kaak stelde, stond ze klaar om die met alle mogelijke middelen goed te praten.
Er is veel gebeurt. Sinds ze is afgestudeerd, is ze leerkracht lager onderwijs. Haar roze bril heeft ze al een tijd afgelegd. Ze zit namelijk nu zélf tussen de vreemdelingen en de problemen met hun cultuur. Dialoog met de ouders is er namelijk nauwelijks of niet. Omdat ze de taal niet begrijpen. De kinderen beginnen ook al met een achterstand met dezelfde reden. De hoeveelste generatie loopt hier nu al rond ? Maar Nederlands leren is blijkbaar geen optie. En dan hebben we het nog niet over de aangeboren aard van de nieuwe Belgen. Praat eens met een leerkracht. Ik zou het voor geen geld van de wereld willen doen. Ook al geven ze me 8 maanden vakantie..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||||||
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
|
![]() Citaat:
hetzelfde gaat op voor veiligheid, gezondheid, infrastructuur,... Citaat:
Citaat:
iedereen heet recht op onderwijs. de stand vd bankrekening vd ouders is het laatste dat een rol speelt. Citaat:
Citaat:
ook een totaal ontbrekende steun vanuit schooldirecties helpt niet echt. lln studeren niet en Brussel zegt dat ge een slechte leerkracht zijt als ge er teveel buist. niet echt motiverend Citaat:
dus iemand in de kansarmoede is geen normale burger, nu ja een normale burger hoeft niet geëlimineerd te worden |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 23.636
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 115.361
|
![]() Citaat:
Het basisprincipe van de vrije markt is immers "voor wat hoort wat", en wat dat is wordt op vrije basis overeengekomen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Niks geen recht op goederen en diensten van anderen. Citaat:
Wat ze niet kenden, waren de arbeidsomstandigheden. Citaat:
Citaat:
Trouwens, als er iets idioots is voor kansarme kinderen, dan is het wel onderwijs. Onderwijs zou enkel iets bijdragen als die nadien bereid zijn te produceren. Meestal herkent men kansarmen als zij die niet bereid zijn om te produceren, en zijn er nu dynastieen die al generaties lang niks geproduceerd hebben. Die hebben dus ook geen onderwijs nodig he. Ze gaan - in de mate dat ze er al iets zouden van over houden - daar toch niks mee aanvangen.
__________________
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 13 mei 2015 om 10:05. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
|
![]() Maar kan er binnen het systeem dan niets ontstaan waarin zulke mensen wel iets nuttig kunnen doen, Patrick.
Ge moet er wel voor zorgen dat ze kunnen verdienen he. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() Citaat:
Nu is de situatie zo dat onderwijs in de achterbuurten gewoonweg met moeite er in slaagt om goede studenten af te leveren op 18 jaar. Veel halen hun diploma niet. http://qz.com/290912/this-is-what-ha...125000-a-year/ Citaat:
Wat nog verder in het artiekel staat te lezen: ze waren geen vakbondsleden (unionised) en ze hadden ook geen vaste benoeming. Over de leerlingen: Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 115.361
|
![]() Citaat:
Dat is zoals het recht op ademen gaan vergelijken met het recht op caviaar. Ge MOOGT ademen. We gaan het U niet VERBIEDEN. Dat is het recht op ademen. Het recht op caviaar is dat we vissers moeten dwingen om voor U caviaar gaan te vissen, en nadien een chef-kok moeten dwingen om die voor U gereed te maken.
__________________
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 13 mei 2015 om 10:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() Citaat:
Het recht op bescherming van privaat bezit staat op dezelfde hoogte als het recht op onderwijs. De facto komt dit op hetzelfde neer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
|
![]() De website van het Vlaams Belang natuurlijk. Evenwel is het gebaseerd op een onderzoek waarover Gazet van Antwerpen vorige week berichtte: http://www.gva.be/cnt/dmf20150506_01...en-diversiteit
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
|
![]() |
![]() |
![]() |