Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 mei 2015, 10:10   #521
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mylai Bekijk bericht
De Volkskrant is één van de meest russofobe kranten van Nederland. En schrap dat links ook maar. Dat ctwas vroeger. In Nederland zijn geen linkse dagbladen meer.
Dus gewoon de feiten publiceren : de foto's van het BUK-konvooi tot en met de namen van de soldaten die de voertuigen bestuurden is russofoob?

In dat geval zijn camera's en alle registratie-apparatuur russofoob, omdat die een realiteit registreren die botst met de leugens van de russische overheid.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mylai Bekijk bericht
De bron is altijd en eeuwig dezelfde, Bellingcat. CIA vermomd als onafhankelijk bloggertje.
Bellingcat is een collectief dat meer authoriteit en status heeft qua onderzoeksjournalistiek dan de totaliteit van de russische media.

Bovendien vergeet je bvb. dat ook de NOS het verhaal opvolgt en dat verslaggevers Bert Lanting en Gert-Jan Dennekamp ter plaatse getuigen zijn gaan ondervragen.

http://nos.nl/artikel/2035923-in-het...an-de-buk.html

Citaat:
In Pervomajsk, op maar enkele honderden meters van de controlepost, spreken we enkele getuigen die vlak voor het neerhalen van vlucht MH17 een vreemd geluid hebben gehoord. Het was een enorm lawaai, dat ze slecht kunnen beschrijven en daarna ook nooit meer hebben gehoord. Sommigen beschrijven het spoor van een raket. Een vrouw zegt dat de raket niet in een rechte lijn vloog, maar eerst leek te zwabberen. Weer een andere getuige beschrijft dat ze een rode raket heeft gezien. Maar geen enkele getuige wijst naar de controlepost ten westen van het dorp. Ze wijzen allemaal naar het zuidoosten.

Een 40-jarige vrouw zag een rode raket. Ze was die middag in de tuin aardappels aan het rooien met haar moeder. Zij beschrijft het geluid dat ze hoorde en daarna een enorme knal. Kort daarna belden kennissen dat een passagiersvliegtuig was neergehaald. Ze zag een witte streep. Niet vanaf de controlepost verderop, maar meer naar het zuiden en ze wijst in de richting van het volgende dorp, Stepanovka
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2015, 00:35   #522
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De Koreaanse boeing bevond zich boven Sovjet-grondgebied en weigerde gehoor te geven aan de dringende oproep van de verkeerstoren om te landen. Volgens de procedure in gelijk welk land mag zo'n viegtuig uit de lucht gehaald worden. De Sovjets hebben de internationale wetgeving hiermee niet overtreden, helemaal anders dan de Amerikanen die in de jaren 80 een Iraans lijnvliegtuig neerschoten in het Iraanse luchtruim vanaf Iraanse territoriale wateren.

http://en.wikipedia.org/wiki/Iran_Air_Flight_655
En, het komt niet bij u op dat twee straaljagers een passagiersvliegtuig tot landen kunnen dwingen?
Dacht u dat die piloten in dat passagiersvliegtuig in dat geval gewoon door zouden zijn blijven vliegen? Hoe lang heeft het geduurd voordat Rusland bereid was de zwarte doos te overhandigen ... acht jaar of zo? Schadevergoeding ooit betaald?
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2015, 01:04   #523
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 24 november 2014
Berichten: 2.036
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
En, het komt niet bij u op dat twee straaljagers een passagiersvliegtuig tot landen kunnen dwingen?
Dacht u dat die piloten in dat passagiersvliegtuig in dat geval gewoon door zouden zijn blijven vliegen? Hoe lang heeft het geduurd voordat Rusland bereid was de zwarte doos te overhandigen ... acht jaar of zo? Schadevergoeding ooit betaald?
Het ging in ieder geval om jagers met mitrailleur aan boord...want ik botste betreft de kwestie van MH 17 op juist dat bewijs in een filmpje dat opgeraapt werd door 1 van de rebellen op de bewuste rampplek, blijkbaar ging het om beelden geschoten door cnn...

Dus niets van buk raketten, tenzij dat er na de kogels nog eens een air to air raket bovenop werd afgevuurd dat verklaart op zijn minst de twee jagers die volgens de radars werden opgepikt...

Er zijn er die maar al te graag willen geloven in de buk raket aanval...terwijl de feiten dat tegenspreken.
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2015, 01:47   #524
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 43.735
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
En, het komt niet bij u op dat twee straaljagers een passagiersvliegtuig tot landen kunnen dwingen?
Dacht u dat die piloten in dat passagiersvliegtuig in dat geval gewoon door zouden zijn blijven vliegen? Hoe lang heeft het geduurd voordat Rusland bereid was de zwarte doos te overhandigen ... acht jaar of zo? Schadevergoeding ooit betaald?
Dit vliegtuig bevond zich zonder toestemming boven Sovjet-grondgebied, dus de Russen hadden zowiezo recht om het neer te schieten. En er werden straaljagers uitgezonden, maar er kwam geen reactie (zie boven).
Tja, dan houdt het op. Voor hetzelfde geld was het een spionagevliegtuig of had het andere vijandige motieven. Zo'n vliegtuig zou boven VS-grondgebied zeker ook uit de lucht gehaald worden.

De VS waren verplicht om schadevergoeding te betalen aan Iran omdat ten eerste het vliegtuig zich in het Iraanse luchtruim bevond en ten tweede het geraakt werd vanaf Iraanse territoriale wateren. Volgens internationaal recht waren de Amerikanen dus zwaar in de fout gegaan, de Sovjets volgden gewoon de voorziene procedure.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2015, 08:41   #525
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dit vliegtuig bevond zich zonder toestemming boven Sovjet-grondgebied, dus de Russen hadden zowiezo recht om het neer te schieten. En er werden straaljagers uitgezonden, maar er kwam geen reactie (zie boven).
Tja, dan houdt het op. Voor hetzelfde geld was het een spionagevliegtuig of had het andere vijandige motieven. Zo'n vliegtuig zou boven VS-grondgebied zeker ook uit de lucht gehaald worden.

De VS waren verplicht om schadevergoeding te betalen aan Iran omdat ten eerste het vliegtuig zich in het Iraanse luchtruim bevond en ten tweede het geraakt werd vanaf Iraanse territoriale wateren. Volgens internationaal recht waren de Amerikanen dus zwaar in de fout gegaan, de Sovjets volgden gewoon de voorziene procedure.
Op uw bolle ogen. Als twee jets naast een passagiersvliegtuig gaan vliegen wordt een toestel echt dus wel gedwongen om te volgen.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2015, 08:49   #526
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
Het ging in ieder geval om jagers met mitrailleur aan boord...want ik botste betreft de kwestie van MH 17 op juist dat bewijs in een filmpje dat opgeraapt werd door 1 van de rebellen op de bewuste rampplek, blijkbaar ging het om beelden geschoten door cnn...

Dus niets van buk raketten, tenzij dat er na de kogels nog eens een air to air raket bovenop werd afgevuurd dat verklaart op zijn minst de twee jagers die volgens de radars werden opgepikt...

Er zijn er die maar al te graag willen geloven in de buk raket aanval...terwijl de feiten dat tegenspreken.
Tja, als zelfs de Russen aangeven dat het om een BUK raket gaat, wie deze ook afgeschoten mag hebben, lijkt me toe dat u meer in sprookjes gelooft dan in feiten.

Laatst gewijzigd door Adrian M : 18 mei 2015 om 08:51.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2015, 08:55   #527
Mylai
Vreemdeling
 
Mylai's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2014
Berichten: 52
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Dus gewoon de feiten publiceren : de foto's van het BUK-konvooi tot en met de namen van de soldaten die de voertuigen bestuurden is russofoob?

In dat geval zijn camera's en alle registratie-apparatuur russofoob, omdat die een realiteit registreren die botst met de leugens van de russische overheid.



Bellingcat is een collectief dat meer authoriteit en status heeft qua onderzoeksjournalistiek dan de totaliteit van de russische media.

Bovendien vergeet je bvb. dat ook de NOS het verhaal opvolgt en dat verslaggevers Bert Lanting en Gert-Jan Dennekamp ter plaatse getuigen zijn gaan ondervragen.

http://nos.nl/artikel/2035923-in-het...an-de-buk.html
Waar ontleent Bellingcat zijn status aan dan? Tot nu toe hebben zij nog niets gepresteerd volgens mij. Het is niets anders dan een complottheorie die zij presenteren. Obscure plaatjes, veelal zonder bron, waar een heel verhaal omheen gebouwd wordt. Je moet het maar feiten durven noemen.

Dat dat voor de Volkskrant, NOS en al die andere dagbladen geen probleem is zegt alleen maar iets over de miserabele staat waar onze dagbladen in verkeren.
Mylai is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2015, 09:10   #528
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mylai Bekijk bericht
Dat dat voor de Volkskrant, NOS en al die andere dagbladen geen probleem is zegt alleen maar iets over de miserabele staat waar onze dagbladen in verkeren.
Deze status kunnen ze natuurlijk opvijzelen door alleen de Russische visie te verkondigen
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2015, 10:16   #529
Mylai
Vreemdeling
 
Mylai's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2014
Berichten: 52
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Deze status kunnen ze natuurlijk opvijzelen door alleen de Russische visie te verkondigen
Dat is dan weer erg overdreven gesteld. Maar aan de Russische visie zou inderdaad iets meer aandacht besteed mogen worden dan nu het geval is.

De realiteit is dat alles eenzijdig vanuit de westerse visie wordt beschreven. Eigenlijk is het voornamelijk een gezamenlijke copy/paste als er weer een berichtje wordt gelanceerd uit het Atlantische kamp. Niet echt bevorderlijk voor de kwaliteit van je krantje.
Mylai is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2015, 11:29   #530
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Tja, als zelfs de Russen aangeven dat het om een BUK raket gaat, wie deze ook afgeschoten mag hebben, lijkt me toe dat u meer in sprookjes gelooft dan in feiten.
ach die persoon kickt op conspiracies zie maar naar de 9/11 topic daar komt die ook met de gekste verhaaltjes af
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2015, 11:43   #531
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 43.735
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Op uw bolle ogen. Als twee jets naast een passagiersvliegtuig gaan vliegen wordt een toestel echt dus wel gedwongen om te volgen.
zie boven, ik heb de link gegeven, er volgde geen reactie.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2015, 11:46   #532
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 43.735
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Tja, als zelfs de Russen aangeven dat het om een BUK raket gaat, wie deze ook afgeschoten mag hebben, lijkt me toe dat u meer in sprookjes gelooft dan in feiten.
De Russen hebben dat niet aangegeven, het onderzoek is lopende.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2015, 11:48   #533
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 43.735
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mylai Bekijk bericht
Waar ontleent Bellingcat zijn status aan dan? Tot nu toe hebben zij nog niets gepresteerd volgens mij. Het is niets anders dan een complottheorie die zij presenteren. Obscure plaatjes, veelal zonder bron, waar een heel verhaal omheen gebouwd wordt. Je moet het maar feiten durven noemen.

Dat dat voor de Volkskrant, NOS en al die andere dagbladen geen probleem is zegt alleen maar iets over de miserabele staat waar onze dagbladen in verkeren.
Uiteindelijk zie je dat artikels in de westerse pers dikwijls de zelfde oorsprong hebben, is niet alleen in Nederland zo. Dan wordt het eens interessant te kijken wie onze voornaamste media nu eigenlijk in handen heeft... De situatie is niet zoveel beter dan in de VS... Als het over koetjes en kalfjes gaat (waar het trouwens steeds meer over gaat) maakt het niet uit, maar als het over belangrijke geo-politieke vraagstukken gaat...
In Rusland is ongeveer een vierde van de media in handen van westerse kapitalisten, en net dat deel van de media staat erg kritisch ten opzichte van Putin. In het Westen is alle media ofwel in handen van westerse kapitalisten, ofwel in handen van de overheid. (met uitzondering van RT, presstv, etc.)

Laatst gewijzigd door tomm : 18 mei 2015 om 11:49.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2015, 16:41   #534
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 15.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dit vliegtuig bevond zich zonder toestemming boven Sovjet-grondgebied, dus de Russen hadden zowiezo recht om het neer te schieten. En er werden straaljagers uitgezonden, maar er kwam geen reactie (zie boven).
Tja, dan houdt het op. Voor hetzelfde geld was het een spionagevliegtuig of had het andere vijandige motieven. Zo'n vliegtuig zou boven VS-grondgebied zeker ook uit de lucht gehaald worden.

De VS waren verplicht om schadevergoeding te betalen aan Iran omdat ten eerste het vliegtuig zich in het Iraanse luchtruim bevond en ten tweede het geraakt werd vanaf Iraanse territoriale wateren. Volgens internationaal recht waren de Amerikanen dus zwaar in de fout gegaan, de Sovjets volgden gewoon de voorziene procedure.
Dan mag je me toch eens een linkje geven naar de internationale rechtsregel waarin d?*t te lezen staat.
__________________
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2015, 11:31   #535
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

Civil aviation craft werd somtijds gebruikt voor kleine spionnage activiteiten. Niet de piloot bepaalt de vliegroute, maar de vluchtleiding. Zie MH17.
Er gelden stricte procedures voor het vliegen boven vreemd grondgebied en als die niet opgevolgd worden ligt het risico bij de overtredende partij.

"De weg kwijtraken" in de lucht is virtueel onmogelijk. Maar humaner was geweest wanneer het betreffend vliegtuig had moeten landen.
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2015, 19:29   #536
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Civil aviation craft werd somtijds gebruikt voor kleine spionnage activiteiten. Niet de piloot bepaalt de vliegroute, maar de vluchtleiding. Zie MH17.
Er gelden stricte procedures voor het vliegen boven vreemd grondgebied en als die niet opgevolgd worden ligt het risico bij de overtredende partij.

"De weg kwijtraken" in de lucht is virtueel onmogelijk. Maar humaner was geweest wanneer het betreffend vliegtuig had moeten landen.
Soms gaat er iets mis met de communicatie. Diverse malen voorgekomen dat NL F16's de lucht in gingen daar er niet geantwoord werd.
Maar uit de lucht schieten met een patriot ipv een F16 erop afsturen?
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2015, 19:41   #537
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

Als regel zijn vliegtuigen uitgerust met een transponder, IFF, of hoe je het ook noemen wil. Met de juiste apparatuur kan iedereen zien om welk toestel het gaat.
Iemand die een civil aircraft met werkende transponder uit de lucht schiet weet waar ze mee bezig zijn. Of ze zijn dronken, analfabeet of compleet achterlijk; soms alle drie.
De Amerikanen die een Iraans toestel neerhaalden, wat voor een lulsmoes hadden die?

Dat een stel bezopen Ukrainers een raket afvuurt op een naderend toestel is alleen een bewijs voor hun verregaande stompzinnigheid.

Nochtans: de vluchtleiding van AirMalaysia kon weten boven oorlogsgebied te vliegen. De uiteindelijke verantwoordelijkheid ligt bij hun vluchtleiding.

Laat je niet misleiden: Er bestaat geen enkele tak van vervoer die op alles bezuinigt wat enigszins met veiligheid en onderhoud te maken heeft als de Airliners. Laat dat heel duidelijk zijn.
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.

Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 19 mei 2015 om 19:42.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2015, 20:07   #538
Gipsy
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 20.685
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Als regel zijn vliegtuigen uitgerust met een transponder, IFF, of hoe je het ook noemen wil. Met de juiste apparatuur kan iedereen zien om welk toestel het gaat.
Iemand die een civil aircraft met werkende transponder uit de lucht schiet weet waar ze mee bezig zijn. Of ze zijn dronken, analfabeet of compleet achterlijk; soms alle drie.
De Amerikanen die een Iraans toestel neerhaalden, wat voor een lulsmoes hadden die?

Dat een stel bezopen Ukrainers een raket afvuurt op een naderend toestel is alleen een bewijs voor hun verregaande stompzinnigheid.

Nochtans: de vluchtleiding van AirMalaysia kon weten boven oorlogsgebied te vliegen. De uiteindelijke verantwoordelijkheid ligt bij hun vluchtleiding.

Laat je niet misleiden: Er bestaat geen enkele tak van vervoer die op alles bezuinigt wat enigszins met veiligheid en onderhoud te maken heeft als de Airliners. Laat dat heel duidelijk zijn.
Zonder er aandacht aan te schenken ben ik ook een paar keer over Ukraine gevlogen toen het er al oorlog was. Het is gemakkelijk achteraf daar hypotheses over te maken. Achteraf hebben de vliegtuig maatschappijen hun vluchtroutes verlegd. Maar aan het tempo dat de wereld onveiliger wordt kan je overal neergehaald worden.

Dan denk je in Europa hebben we gelukkig genoeg dat probleem maar dan beslist een zelfmoordpiloot zich te parkeren in de Alpen. Ik had een paar weken daarvoor een vlucht geboekt met Germanwings naar Stuttgart en op het moment van de crash zat ik in Azie. Je kan moeilijk je leven laten leiden door alles wat verkeerd kan gaan. Ik heb gewoon mijn Germanwings vlucht gedaan.

Net zoals ik gewoon geboekt heb op een quasi lege vlucht van Malaysian kort nadat ze 2 vliegtuigen verloren. Enkele weken terug zat ik in Azie op een bomvolle vlucht van Malaysian. Het geheugen van de doorsnee mens is zeer kort. OK ik ben geen normale ik heb het toen gedaan voor de kick want er waren andere opties.

Mensen willen zekerheden, dat is alleen mogelijk als je kiest voor een saai leven. En dan nog het zal je maar overkomen op een 11 September of in Londen in de metro of in Madrid op de trein.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 19 mei 2015 om 20:10.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2015, 20:12   #539
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Als regel zijn vliegtuigen uitgerust met een transponder, IFF, of hoe je het ook noemen wil. Met de juiste apparatuur kan iedereen zien om welk toestel het gaat.
Iemand die een civil aircraft met werkende transponder uit de lucht schiet weet waar ze mee bezig zijn. Of ze zijn dronken, analfabeet of compleet achterlijk; soms alle drie.
De Amerikanen die een Iraans toestel neerhaalden, wat voor een lulsmoes hadden die?

Dat een stel bezopen Ukrainers een raket afvuurt op een naderend toestel is alleen een bewijs voor hun verregaande stompzinnigheid.

Nochtans: de vluchtleiding van AirMalaysia kon weten boven oorlogsgebied te vliegen. De uiteindelijke verantwoordelijkheid ligt bij hun vluchtleiding.

Laat je niet misleiden: Er bestaat geen enkele tak van vervoer die op alles bezuinigt wat enigszins met veiligheid en onderhoud te maken heeft als de Airliners. Laat dat heel duidelijk zijn.
Maak er ook geen onderscheid in wie, wat of hoe. Maar aangeven dat een land, in dit geval Rusland, het recht had om dat vliegtuig neer te schieten zie ik als bullshit daar met twee jets erop afsturen zo'n toestel gedwongen wordt om te volgen..

Al die Russische jets die tegenwoordig, met de transponder uit, rondvliegen moeten we die ook maar afschieten met een missile ipv een F16 erop afsturen?
Hoewel van langere tijd geleden, herinner me gelezen zo'n Russisch toestel met de transponder uit op ruwweg 100 km van de NL kust. Niet echt prettig gezien de veiligheid voor het civiele luchtverkeer.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2015, 20:15   #540
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Zonder er aandacht aan te schenken ben ik ook een paar keer over Ukraine gevlogen toen het er al oorlog was. Het is gemakkelijk achteraf daar hypotheses over te maken. Achteraf hebben de vliegtuig maatschappijen hun vluchtroutes verlegd. Maar aan het tempo dat de wereld onveiliger wordt kan je overal neergehaald worden.

Dan denk je in Europa hebben we gelukkig genoeg dat probleem maar dan beslist een zelfmoordpiloot zich te parkeren in de Alpen. Ik had een paar weken daarvoor een vlucht geboekt met Germanwings naar Stuttgart en op het moment van de crash zat ik in Azie. Je kan moeilijk je leven laten leiden door alles wat verkeerd kan gaan. Ik heb gewoon mijn Germanwings vlucht gedaan.

Net zoals ik gewoon geboekt heb op een quasi lege vlucht van Malaysian kort nadat ze 2 vliegtuigen verloren. Enkele weken terug zat ik in Azie op een bomvolle vlucht van Malaysian. Het geheugen van de doorsnee mens is zeer kort. OK ik ben geen normale ik heb het toen gedaan voor de kick want er waren andere opties.

Mensen willen zekerheden, dat is alleen mogelijk als je kiest voor een saai leven. En dan nog het zal je maar overkomen op een 11 September of in Londen in de metro of in Madrid op de trein.
Als iemand zekerheid wil hebben kan hij -/of zij eventueel uitzoeken over welke landen het betreffende toestel vliegt.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be