Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 mei 2015, 08:39   #281
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Cunning linguist is het daar niet mee eens.
Ik denk dat Cunni een betweter is.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2015, 10:05   #282
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht

Is iemand die schrijft dat oostendenaren geen hollanders zijn, een betweter?

Natuurlijk ben je vrij om te zeggen en schrijven dat oostendenaren wėl hollanders zijn, maar veel punten ga je daar toch niet mee scoren, behalve bij die 5 hollanders die in oostende wonen.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2015, 12:30   #283
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

Op de man spelen is een eeuwenoude truc die wordt gebruikt als poging om te verdoezelen dat je ongelijk hebt.
Cunning linguist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2015, 13:22   #284
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cunning linguist Bekijk bericht
Op de man spelen is een eeuwenoude truc die wordt gebruikt als poging om te verdoezelen dat je ongelijk hebt.
Maar je hebt echt ongelijk, nog geen enkel wetenschappelijk bewijs gezien voor uw stelling dat Donbas inwoners rcente Russische inwijkelingen zouden zijn. En zelfs als dat zo zou zijn, wat dan? Worden het dan ineens Untermenschen die geen recht meer hebben op een eigen mening en afgeschoten mogen worden? Jullie Maidan-lui stonden enorm op jullie democratische rechten toen jullie in de oppositie zaten, en nu je de macht hebt wordt elke oppositie koudgemaakt.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2015, 22:34   #285
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ter herhaling: het is mij NIET te doen om "gelijk of ongelijk".
Bv. In Oostende wonen er 6 Hollanders. Heb ik gelijk of ongelijk ?
Kan me geen barst schelen.

Laatst gewijzigd door Boduo : 15 mei 2015 om 22:36.
Oud 15 mei 2015, 23:02   #286
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ongelijk natuurlijk. Iedereen weet toch dat in oostende alleen en uitsluitend hollanders wonen?

Laatst gewijzigd door parcifal : 15 mei 2015 om 23:02.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2015, 09:59   #287
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

Je praat nog steeds naast de kwestie. Waar het om gaat is het feit dat het aantal Russische slachtoffers in 2WO geen ruim 20 miljoen is en dat het bijzonder hoge aantal Sovjetslachtoffers voor een heel groot deel aan Stalin en zijn kliek te wijten is.
Oud 17 mei 2015, 15:54   #288
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien maar goed ook dat de legertop gezuiverd was, en de Duitsers dus op weinig kandidaat-overlopers konden rekenen, zoals in het Westen (Pétain, etc.)
Als het militaire bestuur onkundig was geweest, hadden ze de grootste oorlogsmachine op aarde nooit kunnen verslaan. Zhukov werd door vriend en vijand een genie genoemd.
Ik vraag me af waar jij toch al je onzin vandaan haalt. Hoe dan ook: het geblunder van Stalin, waaronder het omleggen van zijn legertop, leidde aanvankelijk tot de grote Nazi-Duitse successen.
Ik volg het Russisch narratief.

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 17 mei 2015 om 15:55.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2015, 18:53   #289
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Volgens deze informatie gaat het in Kumanovo om terroristen die terugkeerden uit Syrië.

Het insigne op hun kledij : UÇK = Ushtria Çlirimtare Kombëtare / Nacionalna oslobodilačka vojska / National Liberation Army / NLA.

Volgende gearresteerden keerden een paar maanden geleden terug uit Syrië:
Muhamed Krasniqi = komandant Malisheva
Mirsad Ndrecaj = komandant Nato
Sami Ukshini = komandant Sokoli
Beg Rizaj = komandant Begu
Dem Shehu = komandant Juniku
BRON

De link met de Dag van de Overwinning:
(...) it is not a coincidence that they occurred just yesterday, on the Day of Victory over Fascism. “The fact is that today, 9 May, is 70th anniversary of the victory over fascism, therefore, victory over dictator Hitler, the moment that the European Union, democratic governments in the region, the Albanian government in Tirana, Kosovo and Albanians in Macedonia finally realize that although today celebrates the 70th anniversary of the victory over fascism, in present-day Macedonia fascism in its purest form is flourishing,” said Danaj.
Danaj is een politicus uit Albanië:
Albanian politician, leader of the “List for natural Albania” Koco Danaj, claims that war in Kumanovo, in the settlements inhabited by Albanians, is caused by Macedonian authorities and that the time has come for the unification of all Albanians.
More than 60 Albanian terrorist rats killed in Syria and Iraq

Bronnen:Lavdrim Muhadžeri, afkomstig uit Kosovo.

(fig.: het betere snijwerk van Lavdrim Muhadžeri > Aanklikken : 18+)

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 17 mei 2015 om 18:57.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2015, 19:00   #290
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je praat nog steeds naast de kwestie. ...
...
.
Met een Amsterdammer praat ik gaarne naast de kwestie.
In Amsterdam zelf (Amstelveen) heb ik leren rond de pot draaien, zoals we dat zeggen in Vlaanderen.
Oud 17 mei 2015, 20:50   #291
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heeft de aanslag in Kumanovo Macedonië te maken met de festiviteiten rond de Dag van de Overwinning? Het lijkt erop.
Explosions and Gunfire in Kumanovo Macedonia as Government Sends in Armed Forces 9th May 2015
De aanvallers kwamen bijna zeker uit Kosovo.

(fig.: Kumanovo)
Nogmaals een bevestiging van bovenvermeld vermoeden:
Macedonia terrorist raid may be linked to country's support of Russia – Lavrov
16 mei 2015
(...) The EU “should not play ostrich and try to present the case as if there were no organizational force behind it.” (...)
²
Oud 18 mei 2015, 01:54   #292
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Ik vraag me af waar jij toch al je onzin vandaan haalt. Hoe dan ook: het geblunder van Stalin, waaronder het omleggen van zijn legertop, leidde aanvankelijk tot de grote Nazi-Duitse successen.
Wat aanvankelijk tot nazi-successen leidde, was het militaire en technologische overwicht van nazi-Duitsland, en het verrassingseffect. Hitler dacht dat die oorlog hooguit enkele maanden zou duren, ook de meeste westerse analysten waren het daarmee eens. Dat de Sovjet-Unie nazi-Duitsland militair kon verslaan was niets anders dan wonder.
Voor deze conclusie baseerde men zich op de militaire krachtsverhoudingen, op de zwakke prestaties van het Russische leger tijdens het tsarisme, het feit dat de Sovjet-Unie nog maar net een industrieel land was geworden en nog veel achterstand had op het westen. Wat men niet wist was dat er een enorme evolutie had plaatsgevonden de laatste jaren, grotendeels in het geheim. Dat is op het conto van Stalin (en natuurlijk de vele Sovjet-burgers die er aan meewerkten en er veel voor opofferden) te schrijven. En laten we natuurlijk de brilliante strateeg maarschalk Zhukov niet vergeten.

Laatst gewijzigd door tomm : 18 mei 2015 om 01:57.
Oud 18 mei 2015, 02:01   #293
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Amsterdam zelf (Amstelveen) heb ik leren rond de pot draaien, zoals we dat zeggen in Vlaanderen.
x 2
Oud 18 mei 2015, 02:03   #294
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nogmaals een bevestiging van bovenvermeld vermoeden:
Macedonia terrorist raid may be linked to country's support of Russia – Lavrov
16 mei 2015
(...) The EU “should not play ostrich and try to present the case as if there were no organizational force behind it.” (...)
²
Een hoog spel overigens. Dit heeft grote gevolgen voor Macedonië maar ook voor Bulgarije, waar sterke pro-Russische gevoelens bestaan. Dit zijn overduidelijk de zwakke schakels in de EU-machine.
Griekenland is te belangrijk, uiteindelijk zal de EU plooien voor de eisen van de Griekse regering. Griekenland uit de euro zetten zet de deur wagenwijd open voor Russische invloed in Griekenland, dat is wel het laatste wat de VS willen en dat hebben ze de EU-leiders ongetwijfeld al lang duidelijk gemaakt.

Laatst gewijzigd door tomm : 18 mei 2015 om 02:05.
Oud 18 mei 2015, 03:04   #295
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een hoog spel overigens. Dit heeft grote gevolgen voor Macedonië maar ook voor Bulgarije, waar sterke pro-Russische gevoelens bestaan. Dit zijn overduidelijk de zwakke schakels in de EU-machine.
Griekenland is te belangrijk, uiteindelijk zal de EU plooien voor de eisen van de Griekse regering. Griekenland uit de euro zetten zet de deur wagenwijd open voor Russische invloed in Griekenland, dat is wel het laatste wat de VS willen en dat hebben ze de EU-leiders ongetwijfeld al lang duidelijk gemaakt.
Mwah het is schaken op een paar niveaus, Tsipras gaat altijd wel van iemand een rekening krijgen. Allicht kunnen Varoufakis en Tsipras de EU gijzelen in een betere/slechtere deal. Verder als de VS zoveel wil, dan mogen ze ook een deel van de rekening. Dat is iets wat Griekenland koppig weigerd in te zien, Spanje, Portugal en Ierland hebben al door de zure appel heengebeten, waarom hun 'broeder' Griekenland wel matsen. Voor Duitsland, Nederland en Oostenrijk (schijnbaar is Finland minder goed bezig) geldt nog meer de zorg, dat Griekenland matsen een vrijbrief aan Italië en Frankrijk is.
Oud 18 mei 2015, 05:10   #296
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Mwah het is schaken op een paar niveaus, Tsipras gaat altijd wel van iemand een rekening krijgen. Allicht kunnen Varoufakis en Tsipras de EU gijzelen in een betere/slechtere deal. Verder als de VS zoveel wil, dan mogen ze ook een deel van de rekening. Dat is iets wat Griekenland koppig weigerd in te zien, Spanje, Portugal en Ierland hebben al door de zure appel heengebeten, waarom hun 'broeder' Griekenland wel matsen. Voor Duitsland, Nederland en Oostenrijk (schijnbaar is Finland minder goed bezig) geldt nog meer de zorg, dat Griekenland matsen een vrijbrief aan Italië en Frankrijk is.
Griekenland is strategisch enorm belangrijk, altijd geweest, als poort naar het Midden-Oosten en ook een sleutelland op de Balkan. Dat weet Tsipras heel goed, daarom het geflirt met Moskou.
Het Westen wil Griekenland niet verliezen, zoveel is duidelijk. Daarom zal Griekenland uiteindelijk gered worden. Maar de EU-leiders willen dat liefst in stilte zien gebeuren, zodanig dat Syriza-achtige partijen daar geen succes uit kunnen halen in landen als Spanje, Portugal, Italië, etc.
Oud 18 mei 2015, 09:07   #297
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Griekenland is strategisch enorm belangrijk, altijd geweest, als poort naar het Midden-Oosten en ook een sleutelland op de Balkan. Dat weet Tsipras heel goed, daarom het geflirt met Moskou.
Het Westen wil Griekenland niet verliezen, zoveel is duidelijk. Daarom zal Griekenland uiteindelijk gered worden. Maar de EU-leiders willen dat liefst in stilte zien gebeuren, zodanig dat Syriza-achtige partijen daar geen succes uit kunnen halen in landen als Spanje, Portugal, Italië, etc.
Bedoeld ge die Syriza-achtige partijen die niet door hebben dat de USSR niet meer bestaat ?
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2015, 09:34   #298
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De nagel op de kop !!!
Oud 18 mei 2015, 09:37   #299
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Bedoeld ge die Syriza-achtige partijen die niet door hebben dat de USSR niet meer bestaat ?
De nieuwe (?) naam voor de USSR is Rusland.
What's a name ?
Poetin is een meester-schaker op het internationale schaakbord.
Oud 18 mei 2015, 09:40   #300
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Wat maakt het uit dat ik op dit moment in Amsterdam woon? Je lult er weer omheen. Je hebt geen argumenten.

Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 18 mei 2015 om 09:43.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be