![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#221 | |||||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Tot aan het laatste oordeel toe. Citaat:
Zuinigheid en duurzaamheid eerst. Verder ook nog enige luxe toegestaan. Citaat:
Citaat:
Of er moet eerst een vrij groot, maar niet al te groot ongeluk of ellende gebeuren, zodat de mens wakker schrikt. Dus dat het schip zo half tegen de rotsen slaat. Citaat:
Citaat:
Maar er is een nieuwe Bijbel al voor 41 jaar en dat de mensen zo traag van begrip zijn en eerder de Koran willen lezen dan mijn atoomtheorie, daar kan ik verder ook niks aan doen. Citaat:
En dan nog de Joden die zo nodig menen te moeten terugkeren naar hun beloofde land, het land dat ze vroeger ook al met geweld hebben veroverd. Het is puur Westers kolonialisme, dus dat wij ook zelf schuldig zijn, dat is wel vrij zeker voor mij. Citaat:
Ik raad je aan voortaan een borreltje te drinken, want daar heeft niemand problemen mee. Citaat:
Citaat:
|
|||||||||||
|
|
|
|
|
#222 | |||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Dan zou Einstein voor mij pas bewezen zijn: een raket die zichzelf in twee relativistische toestanden splijt. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dus de eigen massa wordt omgezet in energie, en niet zo dat het van buiten komt. Citaat:
Oftewel: het elektron als ruimteschip dat het foton als ruimteschip lanceert. |
|||||||
|
|
|
|
|
#223 | ||||
|
Minister
|
Dus Einstein heeft gelijk. De weerstand tot beweging (massa) is afhankelijk van snelheid en massa.
Citaat:
Zoals je zelf al aangaf, is de massa veranderd vermits zijn snelheid is veranderd voor beide observeerders. In de ruimte, waar je niet rijdt op een stuk grond maar vliegt door de ruimte, heb je de mogelijkheid niet om te zeggen dat ze 90, 120 en 90 tot 120 reden. Daarom werk je dus met relativiteit. De 3e auto zal daar dus effectief zowel vertrekken als tot stilstand komen. Wat is hier nu juist mis mee of niet 'bewezen'? Wat zijn trouwens relativistische toestanden? Relativiteit is geen quantum mechanica. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
|
|
|
|
|
#224 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat is helemaal niet simpel, maar onnodig ingewikkeld.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zoals ik heb gezegd: Einstein is pas bewezen als een raket in twee of meerdere relativistische toestanden splijt. Want de aarde mag als stilstaande beschouwd worden, maar ook dat ie om zijn as draait of om de zon draait, enzovoort. Afhankelijk van meerdere waarnemers. Citaat:
Eerst heeft zijn foton geen rustmassa en nu weer wel. Citaat:
En waarschijnlijk ook massa van het weggeschoten foton = raket = ruimteschip voor een lange reis door het heelal. Citaat:
|
||||||
|
|
|
|
|
#225 |
|
Minister-President
|
Harry
Stop eens met je zever.
|
|
|
#226 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Qua ruimte is dat breedte, hoogte en diepte en dan het bolheelal (in de zintuiglijke waarneming) en binnenste buiten gedraaid heelal en nog veel meer mogelijkheden de ruimte te vervormen. Qua tijd komt daar dan bij: toekomst, heden en verleden. En vanaf het verleden als herinnering komt dan de hemel in het vizier met eindeloos vele vrije mogelijkheden van de fantasie, de filosofie, de kunst en de religie. Maar de microwezentjes zullen hier nog veel meer weten tot in het oneindige dus. |
|
|
|
|
|
|
#227 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Alleen de snelheid van het licht is volgens Einstein absoluut, maar rust zeker niet. Iedereen mag zichzelf als zijnde in rust beschouwen, maar dat is zuiver relatief. Of je zou de snelheid van het licht zelf als rust moeten beschouwen, maar dat is niet wat Einstein bedoelt. En de zogenaamde oneindige hoeveelheid energie die nodig is voor de snelheid van het licht haalt het foton (dat wil zeggen de microwezentjes) van binnen uit de massa van het foton zelf. Want de inwendigheid van het heelal en van elk deeltje (ruimteschip dus) heeft een oneindige hoeveelheid massa en energie. Het zou ook te gek zijn als juist de het licht niet zou voldoen aan de theorie van Einstein, door te fantaseren dat het foton geen rustmassa zou hebben. Hoe kan iets bestaan wat geen massa heeft? Totaal onmogelijk dus. Alles wat bestaat heeft vorm en dus ook massa. Zelfs al zou dat voor ons bezien heel weinig zijn, en ik denk daarbij aan de massa van de mini-microkosmos. Deze is immers veel fijner van structuur. |
|
|
|
|
|
|
#228 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#229 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Gaat een ruimtereiziger weg met grote snelheid dan zal zijn tijd vertragen en als hij terugkomt is hij jonger gebleven, zodat voor hem wij ouder zijn dan hij. Om ongeveer dezelfde reden zal zijn raket zwaarder zijn tijdens de vlucht en ook hij zelf natuurlijk, maar wij omgekeerd dus voor hem lichter moeten zijn. Of nog simpeler: is iemand groter dan mij, dan ben ik kleiner voor hem. Dat simpele feit heeft Einstein blijkbaar nog steeds niet begrepen en is mijns inziens ook nog nooit bewezen: hoe ziet de wereld eruit vanaf de andere kant, dus niet vanuit ons, maar vanuit de raketreiziger. Denkertje.... |
|
|
|
|
|
|
#230 | |||
|
Minister
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Athelas : 18 mei 2015 om 15:24. |
|||
|
|
|
|
|
#231 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
Wat ik wel zei is dus: als je binnen model A beweert te werken, moet je model A ook gebruiken. Anders is het zoiets als zeggen dat je met jouw auto in 20 minuten op je werk kan zijn door de grond te smelten en onder de file door te tunnelen. Er is vast wel een voertuig te verzinnen waarmee dat mogelijk is, en er is vast wel een theorie te verzinnen waarvan ruimteschepen hol worden met het hele universum erin boven de lichtsnelheid, maar binnen het model wat jij beweerde te gebruiken is het onzin.
|
|
|
|
|
#232 | ||||||||
|
Banneling
|
Toch wel. Het dier is gewetensloos en ons geweten wordt aangeleerd.
Bekijk het Christus paradigma maar eens goed. Je moet dat omdraaien om succesvol in het leven te staan. Anders wordt ge een schaap voor de wolven, en in deze wereld ben je beter wolf dan schaap. Citaat:
Citaat:
Voorwaar, draai eens alles om. Ik ben een macrowezen vol met microwezentjes, en ik ben de GOD van die microwezentjes. Roep het in je tuin uit Harrie, yes you can! Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als ik geen wiet heb rook ik een sigaretje meer, en dan doen mijn longen enorm pijn op het einde van de dag. Rook ik enkel wiet, heb ik niets last aan mijn longen. Snap niet waarom ik zelf niet de vrijheid tot kiezen heb, daar ze ergere drugs aanbieden? Drugs die voor dagelijkse overlast zorgt he! En de overlast bij cannabis? Citaat:
If you joined it you failed the test. |
||||||||
|
|
|
|
|
#233 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dus fotonen zonder massa is onzin, maar wat wel kan is dat fotonen weinig massa bezitten of de massa van de mini-microkosmos, die wij nog niet kunnen detecteren. Maar wat het voorstellen betreft hebben wij twee manieren van onmogelijkheid der voorstelling, ten eerste omdat iets niet kan bestaan, dat is het foton zonder vorm en massa. En de tweede onmogelijkheid is omdat iets veel te klein is, zoals het microwezentje. Maar de tweede manier kan gemakkelijk verholpen worden door het microwezentje in gedachten 10^25 maal uit te vergroten, dus naar onze maat voor te stellen. En voor de nadere vorm de eigen fantasie zijn gang te laten gaan. Want hoe ze er werkelijk uitzien dat weten wij helaas nog niet. |
|
|
|
|
|
|
#234 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar dan zou de mens omgekeerd onschuldig moeten zijn en gezien jij graag een wolf zou willen zijn (daarmee aangevende dat je tot de schapen behoort), gaat dit laatste er bij mij niet in. Maar misschien dat de microwezentjes dat zo kunnen zien. De goede herder ontbreekt hier nog als de heilige boven goed en kwaad verheven te zijn. Citaat:
En ook de mens in het algemeen denkt bij alles en nog wat over goed en kwaad omwille van de keuzes die hij moet maken. En ook het proces van actie en reactie is een oordeelproces. Citaat:
God als een collectief wezen, als Zij en Wij tezamen. Jullie ontbreekt hier nog om een waardige drie-eenheid te zijn. Citaat:
De tijd is nog niet rijp dat hard op in de tuin te roepen uit vrees dat ik dan kort daarop met een dwangbuis aan in een donker afgesloten kamertje zit. wordt vervolgd. Laatst gewijzigd door harriechristus : 19 mei 2015 om 10:25. |
||||
|
|
|
|
|
#235 |
|
Minister-President
|
Wat is massa?
|
|
|
#236 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Van iemand die zich voorstelt dat een enkel ruimteschip het hele universum binnenstebuiten zou kunnen keren zou ik verwachten dat hij met beiden wel wat kan.
|
|
|
|
|
#237 | |||
|
Minister
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#238 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Want in werkelijkheid moet de waarnemer voor de waargenomen persoon lichter zijn omdat hij zelf voor hem zwaarder is. Bovendien krijg je zo een oneindige reeks van waargenomen personen die telkens zwaarder zijn. A ziet B als zwaarder en B ziet A dan nog eens zwaarder en A op zijn beurt B nog eens zwaarder, enzovoort. Citaat:
Een derde persoon kan objectief bekijken dat de ander groter is dan ik en ik kleiner dan hij door om ons heen te lopen. Ziet de tweede persoon mij omgekeerd ook als groter dan klopt er iets niet en is de waarneming onjuist en slechts schijn, bedrog dus. En dat is wat Einstein beweert (zonder het te beseffen overigens). Tenzij de wereld van schijn (ook licht is schijn) een aparte wereld is tussen de materiële wereld en de hemel in. Dus dat we ook de schijn moeten respecteren voor wat het is. Maar dan moet dit ook volledig bewezen zijn en niet half zoals Einstein doet, met name de wetenschap dan. Citaat:
Hij accepteerde het Michelson-Morley-experiment ook gewoon zonder het te willen verklaren*, wel beseffende dat het tegenstrijdig is. Het is de wereld zoals wij die subjectief waarnemen, maar niet zoals het werkelijk objectief is. *Prof Hans Freudenthal: Inleiding tot het denken van Einstein - blz 31 |
|||
|
|
|
|
|
#239 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Massa betekent gewoon veelheid, netjes gezegd: kwantiteit.
En alles wat ruimtelijk bestaat heeft de eigenschap van veelheid. Dit omdat alles wat ruimtelijk bestaat een vorm moet hebben, dus afgescheiden door een grens en daarmede een volume heeft. Maar zelfs al is dat volume volkomen leeg* dan is er nog de grens die in principe als vermenigvuldiging van lengte en hoogte een oppervlakte heeft als veelheid uitgedrukt en dus een massa is. Maar dat is dan speciaal de massa als vlak, die in de theorie van Einstein als volkomen plat zelfs een oneindige massa kan zijn. Dan heeft vervolgens ook de lijn nog een massa en minimaal het punt als abstract 1 = 0. *Maar normaal heeft alles wat bestaat een rijke inwendige differentiatie, veelheid van vormen dus, en in mijn atoomtheorie zelfs tot in het oneindige toe, dus met een oneindige massa. |
|
|
|
|
|
#240 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik verdraai niks, maar denk verder over de theorie van Einstein na, dat het misschien best mogelijk is dat iets werkelijk met lichtsnelheid C gaat (zoals de fotonen al doen) en dan plat wordt en nog verder binnenste buiten draait. Dat is geen verdraaien, maar binnenste buiten draaien. En daarmee doe ik Einstein alle eer door verder over zijn theorie na te denken. Citaat:
Citaat:
Zo heeft Einstein ook een gesloten heelal bedacht, nu verder denkende kunnen we ook een binnenste buiten gedraaid heelal bedenken. Dit des te meer omdat de microkosmos wegens zijn rijkere differentiatie eigenlijk groter is dan de macrokosmos, die primitiever is en dus eigenlijk kleiner is. Het binnenste buiten draaien doet dan recht aan de juiste verhouding van micro- en macrokosmos. En het geeft inzicht in de vele mogelijke verdere structuren van het heelal, wat de wetenschap ook doet door over vele meerdere dimensies te speculeren. |
|||
|
|
|