![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Geef aan hoe u de collaboratie van een deel van de Vlaamse beweging zou omschrijven | |||
een heldendaad |
![]() ![]() ![]() |
12 | 17,39% |
een (misbegrepen) idealisme |
![]() ![]() ![]() |
13 | 18,84% |
een louter strategische blunder |
![]() ![]() ![]() |
15 | 21,74% |
een morele fout |
![]() ![]() ![]() |
12 | 17,39% |
een criminele praktijk |
![]() ![]() ![]() |
30 | 43,48% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 69. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Heb je nu al beantwoord op m’n vragen ? http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1828 Weerleggen graag, zoniet ben jij de bullshitter en is het van bye bye trol. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
|
![]() Citaat:
Mijn vraag was: “Laten we eens aan Henri le Première vragen waarom England en Frankrijk de oorlog verklaarden aan Duitsland, toen die Polen binnenvielen en aan Rusland niet.” Gezien Rusland dus even schuldig was als Duitsland met het binnenvallen van Polen, hadden Frankrijk en England die ook de oorlog moeten verklaren, eh. Aldus, wat is volgens jou de reden dat ze dat nu net niet gedaan hebben ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Banneling
|
![]() Wat staat er morgen gepland op de Wereldagenda?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
|
![]() Citaat:
Aldus, ook aan jou de vraag, waarom dit morele verschil tov 2 agressors ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Banneling
|
![]() Omwille van een erfstukje misschien? Soms worden afspraken niet nagekomen maar dat noemt het 'politieke spel' waar bevolkingen - willens nillens - in meegesleurd worden.
Citaat:
Laatst gewijzigd door tandem : 19 mei 2015 om 17:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
^^
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie niet goed wat de N-VA hiermee te maken heeft. De N-VA is een machtsmachien zoals een ander, dat schaak speelt op het bord om zichzelf zoveel mogelijk voordelen toe te eigenen, zoals gelijk welke andere machtsorganisatie he. Ik heb destijds de N-VA leuk gevonden, omdat ik dacht - ten onrechte - dat het een ideaal vehikel was om de Belgische staat in heel zware problemen te brengen via zijn eigen constructies. NIet omdat ik de N-VA op zich bestaande vond uit fantastische mensen. Maar omdat ik dacht dat de N-VA de perfecte niche had ingenomen om het Belgisch machien helemaal in de flut laten te draaien: enerzijds genoeg "Vlaam" om totaal onaanvaardbaar te maken voor de bestuurlijke elite van de Belgische machinerie, en anderzijds voldoende stemmen om zoveel stemmen (samen met het VB) onbruikbaar te maken dat er maar 1 coalitie overbleef om te doen alsof de dingen democratisch waren, namelijk Di Rupo 2. Dat is zo een hutsepot van uitersten, dat daar enkel maar bijzonder rampzalige maatregelen zouden kunnen uit komen, en op de lange duur zou dat helemaal in de prak draaien. De N-VA zelf, en haar programma, moest enkel maar dienen om enerzijds onaanvaardbaar te blijven, en anderzijds genoeg stemmen onbruikbaar te maken, en daar waren zij goed mee bezig. Hoe graag zij ook postjes zouden willen, ik achtte dat niet voor mogelijk, gezien het "Vlaam" karakter dat zij zich om electorale redenen hadden aangemeten, en voor het Belgische establishment onaanvaardbaar zou zijn. Maar ik heb mij vergist: het Belgische establishment en de N-VA komen uiteindelijk goed overeen om de buit te verdelen. Zij hebben een soort van pakt gesloten, een beetje zoals Hitler en Stalin, neem ik aan.
![]() |
![]() |
#214 |
|
![]() En hier liggen de correcten met hun tanden tegen het canvas.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De CVP = de N-VA... Ik ga nu mijn fanden oprapen.... Laatst gewijzigd door Another Jack : 19 mei 2015 om 17:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En vermits het een 'geheim' protocol was die de verdeling van Polen regelde tussen Duitsland en de Sovjet-Unie , waren Engeland en Frankrijk daar officieel niet van op te hoogte. Wat de morele draagwijdte betreft, is het duidelijk: zowel Rusland als Duitsland waren moreel te veroordelen op dit punt. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 mei 2015 om 17:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sommige Vlamingen zullen gedacht hebben: met de enen praten we later allemaal Frans, met de anderen allemaal Duits, misschien is dat laatste plezanter ?
![]() |
#220 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |