![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Geef aan hoe u de collaboratie van een deel van de Vlaamse beweging zou omschrijven | |||
een heldendaad |
![]() ![]() ![]() |
12 | 17,39% |
een (misbegrepen) idealisme |
![]() ![]() ![]() |
13 | 18,84% |
een louter strategische blunder |
![]() ![]() ![]() |
15 | 21,74% |
een morele fout |
![]() ![]() ![]() |
12 | 17,39% |
een criminele praktijk |
![]() ![]() ![]() |
30 | 43,48% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 69. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De inval door Rusland in Polen kon -toen- internationaal geïnterpreteerd en uitgelegd worden als een preventief optreden van Rusland om zichzelf van een mogelijke militaire buffer te voorzien moesten de Duitse legers verder oprukken naar het Oosten. En daarom werd aan Rusland ook niet de oorlog verklaard. Nu, achteraf, weten we wel beter. We weten dat er een geheim protocol was om Polen te verdelen tussen Stalin en Hitler. Maar toen was dat niet echt geweten vermits het een geheim protocol was. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 mei 2015 om 19:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het is gewoon aangenamer voor de andere forummers dat ze u niet heel de tijd opmerkzaam u moeten onderwijzen. Kwestie van tijdbesparing. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dus, en dus, wisten de mensen officieel niet dat er exterminatiekampen waren, want Hitler heeft dat nooit officieel aangekondigd. Het waren ook *geheime* plannen, zie je. Dus konden die brave collaborateurs dat ook niet weten, net zoals wij niet wisten dat Stalin een smeerlap was, wisten zij niet dat Hitler een smeerlap was he. Aiaiaiai, wat zijn er toch spijtige vergissingen begaan allemaal. Al die helden die veroordeeld werden omdat we het niet wisten, en al die die met Hitler meewerkten, omdat ze het niet wisten. Zoveel dat we niet wisten. Maar dat excuus mocht maar in 1 richting gebruikt worden, niewaar.
![]() |
![]() |
#265 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar ik ben hier dan ook niet om het U aangenaam te maken, maar om mijzelf te amuzeren he.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 19 mei 2015 om 19:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
|
![]() Citaat:
![]() Tiens, nu zie ik pas het verband tussen Congo en collaboratie : de inlandse chefs en soldaten die meeheulden met de Belgische bezetter..... ![]()
![]() |
![]() |
#267 | |
|
![]() Citaat:
![]() Ik spel u helemaal niet de les. Ik wil gewoon dat andere forummers niet hun tijd verspillen met u te onderwijzen. Dat is niet hun/mijn taak. Nu, ik wil dat wel doen, als ik mag factureren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zoals het hier voorgesteld wordt, de goei, de helden aan de ene kant, en de verwerpelijke smeerlappen van collaborateurs aan de andere kant, allemaal larie. Dat wordt enkel maar bepaald door wie de overwinnaar is. Want in de grond is er tussen de verschillende partijen niet zoveel verschil, en moet je als burger proberen te gokken op wie de winnaar gaat worden om er voor uzelf zo veel mogelijk uit de brand te slepen.
![]() |
![]() |
#269 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Ik zou niet meer willen bieden dan een tiende van een eurocent voor 10 uur les van U. Ik weet niet of ik in uw prijzenschaal zit ?
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 19 mei 2015 om 19:38. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 mei 2015 om 19:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen idee. Was dat familie van Conan the Barbarian ?
![]() |
#272 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ze lopen in hun eigen valstrikken. Als ik tijd had, zou ik er compassie mee hebben, zeker met zo een belezen en zelfverklaarde wetenschapper als Roger uit Het Oosten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#274 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
De 'Ich habe es nicht gewusst' mythe is trouwens al vele keren doorprikt. Ik heb de linken hier al gepost in een andere draad.. Allez, put u nog eens uit in 'goedpraten' van de collaboratie. Schaamteloos hoe gij de geschiedenis constant probeert aan te passen aan uw extreme denkbeelden. Typisch voor fundamentalisten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#276 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waren dat geen collaborateurs ?
![]() |
#277 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat de Oostfronters betreft, we moeten daar eerlijk in durven zijn: losers over gans de lijn! Dat is nu wel duidelijk. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 mei 2015 om 19:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#279 | |