Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 mei 2015, 09:16   #21
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Wat wel kan gebeuren is dat de oostblokkers via de binnenwegen gaan rijden. Die zijn hier toch en staan anders toch maar te wachten op een parking op de snelweg tot ze kunnen gaan laden of leveren. Dus, ipv op vrijdagavond ergens op een parking te gaan staan om maandagmorgen, vroeg, te vertrekken kunnen ze beter langs de kleine wegen verder rijden om tegen maandagmorgen op hun plaats te zijn. Ze moeten toch wachten...
Wel wel, als gij ook een oplossing weet dan voor de tachograaf in die vrachtwagens, dan zijt gij ne straffe.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2015, 16:48   #22
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het is een goede zaak. Buitenlanders gaan nu meebetalen om overonze wegen te rijden, net zoals Belgen in het buitenland dat doen (er zijn compensaties voor Belgische chauffeurs). En als het aantal 'Belgische' vrachtwagens verminderd wordt is dat ook een goede zaak. Vrachtwagens zijn nu gewoon rijdende magazijnen.

Enige wat ik mij afvraag is hoe lang het gaat duren vooraleer dat 'kaske' gehackt wordt. Dat is electronica/software, dus per definitie te kraken.
Dat is inderdaad een goede zaak, maar ik vrees dat ook wij dieper in de buidel zullen moeten tasten als het ook komt voor personenwagens.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2015, 17:30   #23
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 78.346
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dat is inderdaad een goede zaak, maar ik vrees dat ook wij dieper in de buidel zullen moeten tasten als het ook komt voor personenwagens.
Dat zal de test zijn. Als men het doorvoert zoals nu, enkel vrachtvervoer, dan wil ik geloven dat het correcte doelstellingen heeft. We zijn nu eenmaal een centraal knooppunt in het europees vrachtvervoer en dus een transitland bij uitstek.

Alleen vrees ik dat wij met onze keizer koster mentaliteit en vanuit de klassieke opstootjes van plotse groene koorts ook de gewone automobilist gaan aanpakken. En dan gaat het wel om +90% belgen (in hoofdzaak vlamingen gezien het regionale materie is) , met enkel de jaarlijkse exodus van het caravan-volkje van over de moerdijk erbij die ook mag mee dokken (=goed) en wat occasioneel vervoer van over de taalgrens.

Is het de bedoeling om de vlaming te pluimen, en tegelijk op lekker groene manier wat te couilloneren, dan moet men er de personenwagens bijnemen.
Wil men de zelfstandigen lekker couilloneren, dan ook de lichte vrachtwagens van <3,5 ton.

Voorlopig krijgt Bean Weyts van mij het voordeel van de twijfel, maar de keizer koster mentaliteit zit bij vlaamse beleidsvoerders als het ware in de genetische code ingebakken. Om dat onder controle te houden zal véél wilskracht nodig zijn.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2015, 17:34   #24
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat zal de test zijn. Als men het doorvoert zoals nu, enkel vrachtvervoer, dan wil ik geloven dat het correcte doelstellingen heeft. We zijn nu eenmaal een centraal knooppunt in het europees vrachtvervoer en dus een transitland bij uitstek. Alleen vrees ik dat wij met onze keizer koster mentaliteit en vanuit de klassieke opstootjes van plotse groene koorts ook de gewone automobilist gaan aanpakken. En dan gaat het wel om +90% belgen (in hoofdzaak vlamingen gezien het regionale materie is) , met enkel de jaarlijkse exodus van het caravan-volkje van over de moerdijk erbij die ook mag mee dokken (=goed) en wat occasioneel vervoer van over de taalgrens. Is het de bedoeling om de vlaming te pluimen, en tegelijk op lekker groene manier wat te couilloneren, dan moet men er de personenwagens bijnemen. Wil men de zelfstandigen lekker couilloneren, dan ook de lichte vrachtwagens van <3,5 ton. Voorlopig krijgt Bean Weyts van mij het voordeel van de twijfel, maar de keizer koster mentaliteit zit bij vlaamse beleidsvoerders als het ware in de genetische code ingebakken. Om dat onder controle te houden zal véél wilskracht nodig zijn.
Vergeet ook de nakende shift op de arbeidsmarkt niet.

Laatst gewijzigd door tandem : 20 mei 2015 om 17:34.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2015, 17:50   #25
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Mja...

Ik heb gisteren op het nieuws bedragen zien circuleren van 8.000 tot 14.000 euro per jaar per vrachtwagen die een gemiddeld kilometerverbruik heeft, naargelang de afmetingen en vooral de leeftijd van de vrachtwagen.

Ik heb onze tweede wagen drie jaar geleden verkocht en rij iedere dag 20 kilometer heen en 20 kilometer terug woon/werk met de fiets.
Mij zal zo'n heffing niet veel raken.
Toch?

Even twijfelde ik nog, toen ik de astronomische bedragen voor mijn ogen zag tollen, maar Ben Weyts en zijn van trots opzwellende borst stelden me meteen op vaderlijke wijze gerust nadat een reporter hem vroeg of dit niet naar de klant zal doorgerekend worden.

"Neen, dat kan niet (Ben Weyts zal waarschijnlijk een wet ontwerpen die dit onmogelijk maakt, anders had hij dit vast niet met zoveel stellige zekerheid verkondigd waarbij de mogelijkheid van een verhoging gewoonweg onmogelijk klonk), het zal wel voor een mentaliteitswijziging zorgen, er zal veel doordachter gereden worden" en nog een paar van die dooddoeners.

De eerste grote vrachtvervoerder die ze daarna interviewden en dezelfde vraag opwierpen:

"Ja, dat zal zeker doorgerekend worden en dus voor prijsstijgingen zorgen"...

Dat werd vast balen voor die man, wanneer hij 's avonds op TV Ben Weyts droog en onverstoorbaar al zijn plannen genadeloos de grond hoorde inboren...
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 20 mei 2015 om 18:11.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2015, 17:53   #26
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jodewa Bekijk bericht
bron:http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150519_01688564

Nogmaals een knap staaltje van de totaal onzinnige én idiote bekwaamheid van onze heren politiekers, in dit geval van onze "vriend" Dhr. B.Weyts.

Kilometerheffing voor alle vrachtwagens en binnen afzienbare tijd voor alle voertuigen.
Brussel - A'pen: tot 8 euro alstublieft.

Kilometerheffing voor wat...?
Om in de file te staan..? Om constant geflitst te worden als je sneller dan een slak wil rijden..? Om constant voor slecht afgestelde lichten te staan..?

In plaats van eerst de infrastructuur te optimaliseren en de doorstroming te maximaliseren en dan pas de mensen te laten betalen, wordt er direct betaalt zonder enige effectieve verbetering na te streven op gebied van doorstroming.

Een vergelijking die ons rampzalig verkeersbeleid mooi illustreert:

De Westerscheldetunnel in Terneuzen is met recht en rede een toltunnel omdat die de volle 6 km onder de Westerschelde loopt, perfect onderhouden is en efficiënte uitvalswegen heeft aan beide zijden (én waar men trouwens nog steeds de doorstroming aan het verbeteren is): 5 euro per passage.

De Liefkenshoektunnel is met moeite langer dan de Kennedytunnel, 10 x minder goed onderhouden en heeft géén goede uitvalsweg naar de E 17 op Linkeroever: 6 euro per passage.

Conclusie: dit is voor de verandering enkel en alleen een belasting bovenop alle andere belastingen die al geheven worden op de voertuigen.
De zoveelste steek onder de gordel om alle politiekers hun zakken te blijven vullen en alle vette pensioenen van de ambtenaren ook te garanderen (want zij pendelen toch gratis met de trein en hebben hier niet veel last van).

En wat de kers op de taart is: de heffing is voor Vlaanderen, het walenland en Brussel doen dan nog niet mee...tot daar de europese eenmaking .


Wat een (triestige) grap.
Eindelijk word de factuur doorgeschoven naar de gebruiker van de wegen .
Net zoals in andere EU landen .
Als de echte kost van al dat transport word aangerekend , dan zal een Belgische noordzeegarnaal terug in Belgie gepeld worden .
Dan zal de prijs van buitenlandse producten stijgen , waardoor onze binnenlandse boer terug een kans maakt .
Kortom , goed voor de werkgelegenheid , goed voor de natuur .
Dat Walenland niet wil volgen verbaasd me niet . Daar hebben ze liever dat de aardappelen van 5000 km verder komen en 1 cent goedkoper zijn .
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2015, 18:03   #27
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Mja... Ik heb gisteren op het nieuws bedragen zien circuleren van 8.000 tot 14.000 euro per jaar per vrachtwagen die een gemiddeld kilometerverbruik heeft, naargelang de afmetingen en vooral de leeftijd van de vrachtwagen. Ik heb onze tweede wagen drie jaar geleden verkocht en rij iedere dag 20 kilometer heen en 20 kilometer terug woon/werk met de fiets. Mij zal zo'n heffing niet veel raken. Toch? Even twijfelde ik nog, toen ik de astronomische bedragen voor mijn ogen zag tollen, maar Ben Weyts en zijn van trots opzwellende borst stelde me meteen op vaderlijke wijze gerust nadat een reporter hem vroeg of dit niet naar de klant zal doorgerekend worden. "Neen, dat kan niet (Ben Weyts zal waarschijnlijk een wet ontwerpen die dit onmogelijk maakt, anders had hij dit vast niet met zoveel stellige zekerheid verkondigd waarbij de mogelijkheid van een verhoging gewoonweg onmogelijk klonk), het zal wel voor een mentaliteitswijziging zorgen, er zal veel doordachter gereden worden" en nog een paar van die dooddoeners. De eerste grote vrachtvervoerder die ze daarna interviewden en dezelfde vraag opwierpen: "Ja, dat zal zeker doorgerekend worden en dus voor prijsstijgingen zorgen"... Dat werd vast balen voor die man, wanneer hij 's avonds op TV Ben Weyts droog en onverstoorbaar al zijn plannen genadeloos de grond hoorde inboren...
Hij heeft z'n wet nog niet gemaakt, hoe ziet die er dan uit? Stel ...
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2015, 18:04   #28
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Als de echte kost van al dat transport word aangerekend , dan zal een Belgische noordzeegarnaal terug in Belgie gepeld worden.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2015, 18:06   #29
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 76.459
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dat is inderdaad een goede zaak, maar ik vrees dat ook wij dieper in de buidel zullen moeten tasten als het ook komt voor personenwagens.
Voor personenwagens is het m.i. ook niet aangewezen. Het doorgaand buitenlands verkeer is toch wel grotendeels (als het op kilometers aankomt) vrachtverkeer.
Voor personenwagens kan dat perfect met een éénmalig vignet opgevangen worden dat dan in mindering gebracht wordt op de verkeersbelasting. Dan is het voor Belgen een nuloperatie en betalen enkel buitenlandse personenwagens.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2015, 18:07   #30
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.392
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Eindelijk word de factuur doorgeschoven naar de gebruiker van de wegen .
Net zoals in andere EU landen .
Als de echte kost van al dat transport word aangerekend , dan zal een Belgische noordzeegarnaal terug in Belgie gepeld worden .
Dan zal de prijs van buitenlandse producten stijgen , waardoor onze binnenlandse boer terug een kans maakt .
Kortom , goed voor de werkgelegenheid , goed voor de natuur .
Dat Walenland niet wil volgen verbaasd me niet . Daar hebben ze liever dat de aardappelen van 5000 km verder komen en 1 cent goedkoper zijn .
In Vlaanderen zijn ze al lang vergeten dat een garnaal gepeld moet worden ...

Groenten en fruit uit Spanje om maar een vb te nemen, nemen nu al de Franse péage in rekening, dat klein beetje verschil dat Vlaanderen hen zal aanrekenen en doorgerekend zal worden aan de eindgebruiker is te klein om een voordeel te zijn voor de binnenlandse boer ...
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2015, 18:38   #31
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Voor personenwagens is het m.i. ook niet aangewezen. Het doorgaand buitenlands verkeer is toch wel grotendeels (als het op kilometers aankomt) vrachtverkeer.
Voor personenwagens kan dat perfect met een éénmalig vignet opgevangen worden dat dan in mindering gebracht wordt op de verkeersbelasting. Dan is het voor Belgen een nuloperatie en betalen enkel buitenlandse personenwagens.
Misschien er nog een caravan-vignet aan toevoegen ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2015, 18:41   #32
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 76.459
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Misschien er nog een caravan-vignet aan toevoegen ?
Dat ik daaraan niet gedacht had! Een oranje caravanvignet
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2015, 18:57   #33
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
In Vlaanderen zijn ze al lang vergeten dat een garnaal gepeld moet worden ...

Groenten en fruit uit Spanje om maar een vb te nemen, nemen nu al de Franse péage in rekening, dat klein beetje verschil dat Vlaanderen hen zal aanrekenen en doorgerekend zal worden aan de eindgebruiker is te klein om een voordeel te zijn voor de binnenlandse boer ...
Maar het kan wel de markt hervormen . Als de Belgische taks de Zweedse import-tomaat uit de markt prijst , dan is er een kans voor de Zweedse boer , en dan vermijden we een hele wolk dieselstof . Welke groene-rode kan daar tegen zijn ?
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2015, 19:15   #34
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

Ik heb een eindwerk gezien van een student .
Het ging over augurken .
De in Frankrijk ge-plukte augurken werden ge-exporteerd naar Tsjechie .
Waar ze anders verpakt werden . En met azijn in een bokaal werden geplaatst .
Azijn die in dezelfde vrachtwagen werd vervoerd .
In de terugrit had die vrachtwagen dus exact hetzelfde mee dan in de oprit .
Op 3 km van de oogstplaats kon je dus augurken kopen die er 6000 km over hadden gedaan om op je bord te geraken .
Grijze noordzeegarnalen reizen ook 6000 km om in Oostende te geraken .
Dat gebruik van onze wegen moet duurder worden .
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2015, 19:20   #35
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 40.961
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wel wel, als gij ook een oplossing weet dan voor de tachograaf in die vrachtwagens, dan zijt gij ne straffe.

.
neen, want met tachografen wordt niet gesjoemeld.....

die oostblokflippers moeten ook geen rustpauzes van 48 uur inlassen hé Schoof.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2015, 19:23   #36
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Ik heb een eindwerk gezien van een student .
Het ging over augurken .
De in Frankrijk ge-plukte augurken werden ge-exporteerd naar Tsjechie .
Waar ze anders verpakt werden . En met azijn in een bokaal werden geplaatst .
Azijn die in dezelfde vrachtwagen werd vervoerd .
In de terugrit had die vrachtwagen dus exact hetzelfde mee dan in de oprit .
Op 3 km van de oogstplaats kon je dus augurken kopen die er 6000 km over hadden gedaan om op je bord te geraken .
Grijze noordzeegarnalen reizen ook 6000 km om in Oostende te geraken .
Dat gebruik van onze wegen moet duurder worden .
Het alternatief zou kunnen zijn de synchronisatie van de koopkrachtpariteit, dan spaar je wat camionnekes op die snelwegen. Het zou betekenen dat er een aantal ook iets van economie gaan begrijpen, zelfs de augurk vaart er wel bij.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2015, 19:25   #37
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 76.459
Standaard

Garnalenpellers. Een vergeten knelpuntberoep.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2015, 19:32   #38
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Garnalenpellers. Een vergeten knelpuntberoep.
Wordt ruimschoots opgevangen wanneer we prostitutie gaan opnemen in het BNP, is dat aan hetzelfde tarief als garnalen vervoeren?
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2015, 19:42   #39
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Garnalenpellers. Een vergeten knelpuntberoep.
Blijkbaar zijn Marokkaanse vrouwen er goed in , totdat je ze een OCMW-inkomen geeft . Dan doen ze het liever niet .
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2015, 20:02   #40
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 46.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Waarschijnlijk beseft hij dat daar geld voor nodig is.
Of hebt ge liever tolwegen?
Wat is rekeningrijden anders dan onze wegen omvormen tot high tech tolwegen?
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be