![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen vrees ik dat wij met onze keizer koster mentaliteit en vanuit de klassieke opstootjes van plotse groene koorts ook de gewone automobilist gaan aanpakken. En dan gaat het wel om +90% belgen (in hoofdzaak vlamingen gezien het regionale materie is) , met enkel de jaarlijkse exodus van het caravan-volkje van over de moerdijk erbij die ook mag mee dokken (=goed) en wat occasioneel vervoer van over de taalgrens. Is het de bedoeling om de vlaming te pluimen, en tegelijk op lekker groene manier wat te couilloneren, dan moet men er de personenwagens bijnemen. Wil men de zelfstandigen lekker couilloneren, dan ook de lichte vrachtwagens van <3,5 ton. Voorlopig krijgt Bean Weyts van mij het voordeel van de twijfel, maar de keizer koster mentaliteit zit bij vlaamse beleidsvoerders als het ware in de genetische code ingebakken. Om dat onder controle te houden zal véél wilskracht nodig zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door tandem : 20 mei 2015 om 17:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Europees Commissaris
|
![]() Mja...
Ik heb gisteren op het nieuws bedragen zien circuleren van 8.000 tot 14.000 euro per jaar per vrachtwagen die een gemiddeld kilometerverbruik heeft, naargelang de afmetingen en vooral de leeftijd van de vrachtwagen. Ik heb onze tweede wagen drie jaar geleden verkocht en rij iedere dag 20 kilometer heen en 20 kilometer terug woon/werk met de fiets. Mij zal zo'n heffing niet veel raken. Toch? Even twijfelde ik nog, toen ik de astronomische bedragen voor mijn ogen zag tollen, maar Ben Weyts en zijn van trots opzwellende borst stelden me meteen op vaderlijke wijze gerust nadat een reporter hem vroeg of dit niet naar de klant zal doorgerekend worden. "Neen, dat kan niet (Ben Weyts zal waarschijnlijk een wet ontwerpen die dit onmogelijk maakt, anders had hij dit vast niet met zoveel stellige zekerheid verkondigd waarbij de mogelijkheid van een verhoging gewoonweg onmogelijk klonk), het zal wel voor een mentaliteitswijziging zorgen, er zal veel doordachter gereden worden" en nog een paar van die dooddoeners. De eerste grote vrachtvervoerder die ze daarna interviewden en dezelfde vraag opwierpen: "Ja, dat zal zeker doorgerekend worden en dus voor prijsstijgingen zorgen"... Dat werd vast balen voor die man, wanneer hij 's avonds op TV Ben Weyts droog en onverstoorbaar al zijn plannen genadeloos de grond hoorde inboren...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 20 mei 2015 om 18:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Net zoals in andere EU landen . Als de echte kost van al dat transport word aangerekend , dan zal een Belgische noordzeegarnaal terug in Belgie gepeld worden . Dan zal de prijs van buitenlandse producten stijgen , waardoor onze binnenlandse boer terug een kans maakt . Kortom , goed voor de werkgelegenheid , goed voor de natuur . Dat Walenland niet wil volgen verbaasd me niet . Daar hebben ze liever dat de aardappelen van 5000 km verder komen en 1 cent goedkoper zijn . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor personenwagens kan dat perfect met een éénmalig vignet opgevangen worden dat dan in mindering gebracht wordt op de verkeersbelasting. Dan is het voor Belgen een nuloperatie en betalen enkel buitenlandse personenwagens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Groenten en fruit uit Spanje om maar een vb te nemen, nemen nu al de Franse péage in rekening, dat klein beetje verschil dat Vlaanderen hen zal aanrekenen en doorgerekend zal worden aan de eindgebruiker is te klein om een voordeel te zijn voor de binnenlandse boer ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() Ik heb een eindwerk gezien van een student .
Het ging over augurken . De in Frankrijk ge-plukte augurken werden ge-exporteerd naar Tsjechie . Waar ze anders verpakt werden . En met azijn in een bokaal werden geplaatst . Azijn die in dezelfde vrachtwagen werd vervoerd . In de terugrit had die vrachtwagen dus exact hetzelfde mee dan in de oprit . Op 3 km van de oogstplaats kon je dus augurken kopen die er 6000 km over hadden gedaan om op je bord te geraken . Grijze noordzeegarnalen reizen ook 6000 km om in Oostende te geraken . Dat gebruik van onze wegen moet duurder worden . |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Garnalenpellers. Een vergeten knelpuntberoep.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is rekeningrijden anders dan onze wegen omvormen tot high tech tolwegen?
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |