Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 mei 2015, 15:28   #101
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Het wordt hoog tijd dat je een ander toontje aanslaat Panda. Dat "nep-joden" is er echt teveel aan. Ik kan jouw net zo goed de stempel "nep-katholiek" opspelden. Want, of je het nu graag hebt of niet, veel van jouw morele waarden en principes werden in Europa, lang vóór er van Panda sprake was, verkondigd door het Christendom. Drukazz is een Zionistische Christen, wat perfect zijn goed recht is en waar jij niet meesmuilend hoeft op te reageren met "nep-jood". Ik ben een Noachiet en dat is evenmin een "nep-jood". Bovendien steun ik het bestaan van de staat Israël. Mag het even?
Als jij daar happy van kunt worden mag je mij gerust nep-katholiek noemen hoor, no problem. Maak gerust gebruik van die vrijheid, ik zal wel gebruik maken van de mijne en zal wel voort spreken van nep-joden. Het klopt ook dat het christendom net zoals het jodendom en afkooksels daarvan zoals de meeste godsdiensten een aantal waarden die uiteraard reeds bestonden omdat ze universeel zijn incorporeerde. Maar dat maakt het nog niet tot de hare...
En voor alle duidelijkheid : ik steun ook het bestaan van de staat Israël wat volgens mij duidelijk kan uitgemaakt worden in mijn reacties hier over bijvoorbeeld het gaza conflict of de west bank problematiek en de manier waarop israël zijn veiligheid organiseert.
Maar als atheïst is het mijn meest volstrekte recht om naar eigen goeddunken de spot te drijven met mensen die religioterie als basis nemen om het bestaansrecht van een land daarmee te willen aantonen.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2015, 20:26   #102
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Als jij daar happy van kunt worden mag je mij gerust nep-katholiek noemen hoor, no problem. Maak gerust gebruik van die vrijheid, ik zal wel gebruik maken van de mijne en zal wel voort spreken van nep-joden. Het klopt ook dat het christendom net zoals het jodendom en afkooksels daarvan zoals de meeste godsdiensten een aantal waarden die uiteraard reeds bestonden omdat ze universeel zijn incorporeerde. Maar dat maakt het nog niet tot de hare...
En voor alle duidelijkheid : ik steun ook het bestaan van de staat Israël wat volgens mij duidelijk kan uitgemaakt worden in mijn reacties hier over bijvoorbeeld het gaza conflict of de west bank problematiek en de manier waarop israël zijn veiligheid organiseert.
Maar als atheïst is het mijn meest volstrekte recht om naar eigen goeddunken de spot te drijven met mensen die religioterie als basis nemen om het bestaansrecht van een land daarmee te willen aantonen.
O zo? De staat Israël mag volgens u dus wel gesteund worden maar dan op uw voorwaarden en met uw motivatie.
Overigens, het is niet omdat ik Noachiet ben dat u daaruit mag concluderen dit voor mij de enig mogelijke motivatie is om Israël te steunen. Ik heb nooit de spot met u gedreven omdat u atheïst bent. Een stuk wederkerigheid inzake verdraagzaamheid zou u sieren.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2015, 00:24   #103
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het wordt hoog tijd dat je een ander toontje aanslaat Panda. Dat "nep-joden" is er echt teveel aan. Ik kan jouw net zo goed de stempel "nep-katholiek" opspelden. Want, of je het nu graag hebt of niet, veel van jouw morele waarden en principes werden in Europa, lang vóór er van Panda sprake was, verkondigd door het Christendom. Drukazz is een Zionistische Christen, wat perfect zijn goed recht is en waar jij niet meesmuilend hoeft op te reageren met "nep-jood". Ik ben een Noachiet en dat is evenmin een "nep-jood". Bovendien steun ik het bestaan van de staat Israël. Mag het even?
Nep-brainers ok?
Oud 21 mei 2015, 08:10   #104
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Nep-brainers ok?
Geweldig inhoudelijke bijdrage, weerom.

Heb je al een idee hoe je de volgende feiten kunt weerleggen? Want je wist toch beter en ik wacht nog steeds:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht

Feit is en blijft : de dag na de onafhankelijkheidsverklaring van de staat Israel door de VN zijn alle Arabische buurlanden het prille Israel binnengevallen, net als de Duitsers Polen zijn binnengevallen in 1939.

Hier één van de duizenden bronnen over de Arabische inval:

Citaat:
The Arab-Israeli War of 1948

The Arab-Israeli War of 1948 broke out when five Arab nations invaded territory in the former Palestinian mandate immediately following the announcement of the independence of the state of Israel on May 14, 1948.

BRON
Israel won op alle fronten, dat wel. Maar de inval gebeurde door de Arabische landen.

Als jij dat met feiten kunt weerleggen, be my guest.

Laatst gewijzigd door Antoon : 21 mei 2015 om 08:12.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2015, 10:12   #105
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geweldig inhoudelijke bijdrage, weerom.
Dankoewel, Sus.
Citaat:
Heb je al een idee hoe je de volgende feiten kunt weerleggen? Want je wist toch beter en ik wacht nog steeds:
Uiteraard, Sus.
Oud 21 mei 2015, 13:27   #106
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Weeral niks van Pitke.

Laatst gewijzigd door Antoon : 21 mei 2015 om 13:53.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2015, 14:28   #107
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
O zo? De staat Israël mag volgens u dus wel gesteund worden maar dan op uw voorwaarden en met uw motivatie.
Overigens, het is niet omdat ik Noachiet ben dat u daaruit mag concluderen dit voor mij de enig mogelijke motivatie is om Israël te steunen. Ik heb nooit de spot met u gedreven omdat u atheïst bent. Een stuk wederkerigheid inzake verdraagzaamheid zou u sieren.
Iedereen doet (uiteraard) wat hij wil. Ik had het over de motivatie van die nep-jood en niet die van jou. Wat niet wegneemt dat iemand die zichzelf als katholiek omschrijft, maar dan zit te orakelen dat zijn onzichtbaar vriendje de westbank 'judea en samaria' aan de joden heeft toegewezen de spot als het ware over zichzelf uitroept.
Oud 21 mei 2015, 15:03   #108
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En het is allemaal zo goed gedocumenteerd:
Het heeft alleen geen reet met dit topic te maken.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2015, 15:06   #109
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat klopt, dat was hun antwoord en ze maakten het duidelijk dat ze geen waarde hechten aan het "rapport" van die NGO dat blijkbaar geschreven was door 2 field workers.

Maar ondertussen publiceerde het ministerie wel al drie keer een update in de stand van zaken van hun eigen strafrechtelijke onderzoeken van eigen soldaten.
http://mfa.gov.il/MFA/ForeignPolicy/...-Update-3.aspx
En wat gaat dat opleveren ? bitter weinig tot niets , geen straffen voor de genen die de orders gaven in ieder geval.
Oud 21 mei 2015, 15:40   #110
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Twee fouten:
Ten eerste zijn de slachtoffers in Gaza, of tenminste de burgerslachtoffers, het gevolg van de misdaden van Hamas die maar te graag raketten afschieten vanuit ziekenhuizen en scholen,
u herhaalt dezelfde propaganda gewoon weer en negeert het israelische geweld de bezetting en blokkade en de provocaties die leidde tot het conflict vorig jaar. Hamas schiet geen raketten af voor de lol.

Citaat:
Ze maken bovendien zelf meer doden met hun oppressie dan er ooit door Israelische bombardementen zijn overleden.
bron ? u doelt op de coup , de poging van Israel en de VS om hamas te verdrijven na hun verkiezings overwinning, waarschijnlijk.

Citaat:
Tweede fout: het gaat hem niet om het aantal doden, wel om de talrijke massagraven, massamoorden en genocides die door alle omringende landen worden uitgevoerd, tegenover de paar honderd collateral damage slachtoffers, die zoals gezegd jammerlijk gebruikt zijn als levend schild.
De toestanden in omringende landen hebben niets met dit conflict te maken,
waarom sleept u die er bij ? En die paar honderd klopt ook niet.
Oud 21 mei 2015, 15:42   #111
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Wat is een noachiet?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2015, 15:46   #112
geertvdb

Standaard

Citaat:
U vergist zich : niemand heeft het recht niet bespot te worden.

U mag ons ook meedelen waarom u de staat Israel steunt. Ik waarschuw u op voorhand, u zal mij munitie geven om u te bespotten. Maar er zijn ergere dingen op de wereld.
Oud 21 mei 2015, 15:48   #113
geertvdb

Standaard

Citaat:
Iedereen doet (uiteraard) wat hij wil. Ik had het over de motivatie van die nep-jood en niet die van jou. Wat niet wegneemt dat iemand die zichzelf als katholiek omschrijft, maar dan zit te orakelen dat zijn onzichtbaar vriendje de westbank 'judea en samaria' aan de joden heeft toegewezen de spot als het ware over zichzelf uitroept.
Dat spreekt vanzelf...
Oud 21 mei 2015, 15:57   #114
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
En wat gaat dat opleveren ? bitter weinig tot niets , geen straffen voor de genen die de orders gaven in ieder geval.
Daar kan ik uiteraard nog geen voorspelling over doen. Het onderzoek loopt.
Als er soldaten echt illegale zaken gedaan hebben, zie ik geen reden waarom het militair gerecht geen straffen zou uitspreken.
Waar jij volgens mij op mikt is iets principieel. Met name een erkenning dat een bom op een huis waarin een terrorist verschuilt, waar een tunnelingang in de kelder zit, waar ze wapens opslagen geen legitiem doelwit is. Dat zie ik inderdaad niet gebeuren.
Oud 21 mei 2015, 16:10   #115
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Wat is een noachiet?
wannabe joden.
Citaat:
De werkelijke definitie van dit begrip is een "kind van Noach", maar hier verwijst het naar een niet-Jood die de 7 geboden van Noach houdt. Hij is nog steeds een niet Jood, maar hij heeft zichzelf onderscheiden van de rest van de niet Joden in de wereld.

Een niet-Jood die zich niet houdt aan de 7 Geboden van Noach wordt vergeleken met een dier. Hij volgt alleen zijn dierlijke neiging, en doet wat zijn dierlijke natuur wil. De negatieve opvattingen, die soms voorkomen in de Talmoed en het Chassidisme, over de niet Joden, verwijzen naar hen, die de 7 Geboden van Noach niet houden. Maar de niet Jood die de 7 Geboden van Noach bewaart, heeft zich verheven uit zijn lagere dierlijke natuur, wordt een "Chassid uit de Volkeren".
bron : http://www.emunah.nl/articles/10-noa...-noachiet.html
Oud 21 mei 2015, 16:14   #116
geertvdb

Standaard

Citaat:
Bestaat dat echt? Als ge denkt dat het niet zotter kan, dan komen ze af met nog iets getikter ....

Nee nee, het is mijn plicht deze flauwe kul uitgebreid en met veel zorg te bespotten!

Laatst gewijzigd door geertvdb : 21 mei 2015 om 16:15.
Oud 21 mei 2015, 16:33   #117
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bestaat dat echt? Als ge denkt dat het niet zotter kan, dan komen ze af met nog iets getikter ....

Nee nee, het is mijn plicht deze flauwe kul uitgebreid en met veel zorg te bespotten!
Wat een welhaast religieuze toewijding voor zo een hartstochtelijke atheïst.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2015, 16:48   #118
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Wat een welhaast religieuze toewijding voor zo een hartstochtelijke atheïst.
Nee hoor, een atheïst kan per definitie geen 'religieuze' toewijding hebben, wat dat ook betekent.

En eigenlijk ben ik geen hartstochtelijk atheïst, ik heb hier al 'het religieuze' verdedigd op dit forum. Dus voordat ge iemand persoonlijk aanvalt, moet ge u wel informeren.
Oud 21 mei 2015, 20:22   #119
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is niet omdat jij een zelfverklaarde atheïst bent dat je dan een soort morele verplichting hebt om de spot te drijven met iemand die jouw opvattingen niet deelt. Dit getuigt van een serieuze zelfoverschatting.
Oud 21 mei 2015, 20:25   #120
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U vergist zich : niemand heeft het recht niet bespot te worden.

U mag ons ook meedelen waarom u de staat Israel steunt. Ik waarschuw u op voorhand, u zal mij munitie geven om u te bespotten. Maar er zijn ergere dingen op de wereld.
Dat is dan een teken van een grote zwakte en een serieus tekort aan ernstige argumenten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be