![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
| Bekijk resultaten enquête: Geef aan hoe u de collaboratie van een deel van de Vlaamse beweging zou omschrijven | |||
| een heldendaad |
|
12 | 17,39% |
| een (misbegrepen) idealisme |
|
13 | 18,84% |
| een louter strategische blunder |
|
15 | 21,74% |
| een morele fout |
|
12 | 17,39% |
| een criminele praktijk |
|
30 | 43,48% |
| Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 69. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#841 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er zijn nog altijd, hier & daar, enkelen die dat NIET WILLEN aanvaarden omdat het niet past in hun kraam. |
|
|
|
|
|
|
#842 | |
|
Banneling
|
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door tandem : 22 mei 2015 om 21:21. |
|
|
|
|
|
|
#843 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#844 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Degenen die dienstnamen destijds, SS etc, deden dit vrijwillig. Bijgevolg is men een landverrader. Het is overigens nog steeds zo (Nederland) dat het paspoort, c.q. de nationaliteit, ontnomen kan worden. Tal van Nederlanders is dit overkomen, ook degenen die deelnamen aan de strijd in Spanje tegen het fascisme, als wel degenen die dienstnamen in het Franse Vreemdelingen Legioen, Pauselijke garde etc Een ISIS strijder of een FARC strijdster zijn niet andere dan al diegenen welke dit voor hen deden: een Oostfronter, een Spanjeganger, de pauselijke garde. Doet men dit wel, zonder toestemming, wanneer mogelijk, de nationaliteit ontnemen. Dan wel, definitief, voor "altijd", het paspoort ontnemen. Laatst gewijzigd door Adrian M : 22 mei 2015 om 21:18. |
|
|
|
|
|
|
#845 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#846 |
|
Banneling
|
Dat boek blijkt helemaal nog niet dichtgeklapt te zijn, het ligt open en bloot voor onze neus gezien de situatie vandaag. Dat sommigen het snel willen vergeten mag duidelijk zijn, het lijkt een beetje op een vlucht om iets niet te moeten (h)erkennen, een harde dobber weliswaar.
|
|
|
|
|
|
#847 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 mei 2015 om 21:33. |
|
|
|
|
|
|
#848 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Nu zijn er een pak, de grootste groep zelfs, van mensen die als collaborateur beschouwde werden/worden, omdat ze tot een bepaalde groep, de Vlaamsgezinden behoorden, die in feite niemand kwaad hebben gedaan, maar wel gestraft werden op alle mogelijke manieren: vernederingen, vernielingen van de straatrepressie en broodroof en hechtenis van de staatsrepressie, allemaal in naam van de rechtstaat België, als zijnde collaborateur terwijl er geen (afdoende) reden voor bestond. Die heeft diezelfde 'rechtstaat' België nooit voor dat onrecht vergoed, noch heeft die 'rechtsstaat' België zich voor die wandaden en onterechte veroordelingen, in haar naam uitgevoerd verontschuldigd. Hoe kun jij die deze 'rechtsstaat' met hand en tand verdedigt, zeggen dat je zelfs de spons over de collaboratie kunt vegen als je zelfs niet het lef hebt het onrecht dat die 'fantoomcollaborateurs' is aangedaan uit de wereld te helpen? Integendeel. Ze hebben volgens jou en je belgicistisch kliekje gewoon 'de pech gehad' dat ze voor jullie, de 'goeden' aan de 'slechte' kant gecatalogeerd werden. Spreek dus niet huichelachtig over de spons over de collaboratie te willen vegen, iets waar België als laatste nog altijd mee worstelt, als je nog niet eens de 'fouten' die in naam van dat zelfde België gemaakt werden, wilt erkennen en bestraffen en goedmaken. Jullie kunnen het zelfs niet laten de nakomelingen van die mensen met beschimpingen en scheldwoorden te overladen als ze zich nog altijd Vlaamsgezind durven uiten. Ik heb in deze draad ergens het trauma dat mijn familie beleefd heeft tijdens de oorlogsdagen uit de doeken gedaan, een trauma dat weinigen onder jullie waarschijnlijk in hun familie of naaste omgeving hebben meegemaakt, maar dat weerhoudt mij er niet van om onrecht dat anderen is aangedaan en nu nog steeds wordt aangedaan omdat ze een ander maatschappelijk en politiek doel nastreven te bekampen. Laatst gewijzigd door Spitting Image : 22 mei 2015 om 21:42. |
|
|
|
|
|
|
#849 | |
|
Banneling
|
Citaat:
(1) overtuigende boodschap => economisch herstelplan (cfr Chicago Plan) Dit is de eerste stap en toepasselijk op WOII, de volgende stap. (2) gemotiveerd om te verwerken => J/N? Wat zou je antwoord hierop zijn? |
|
|
|
|
|
|
#850 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 mei 2015 om 21:46. |
|
|
|
|
|
|
#851 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#852 |
|
Minister-President
|
7 mensen die op Stormfront beter zouden zitten.. maar goed, democratie boven alles.
|
|
|
|
|
|
#853 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#854 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Jij blijft de zaak nog steeds vanuit je persoonlijk standpunt met je persoonlijke achtergrond en wedervaren te bekijken. Je wilt je absoluut houden aan het dogma 'wij' = goed en ''zij' zijn en blijven 'slecht'. |
|
|
|
|
|
|
#855 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Over mijn lijk echter. Ik zal de bladzijde nooit meer omdraaien en met het begane onrecht sterven. Ik had gehoopt dat de nieuwe partijen vernieuwing zouden brengen en tenminste moeite zouden doen om de bestaande smeerlapperij recht te zetten die hun eigen leden is overkomen. Geen tijd echter. Kopke bewust de andere richting uitdraaien en doen alsof de neus bloedt. Niks vernieuwing dus. Niks inzet ook om banditisme ongedaan te maken. Sommige smeerlappen zijn nu hun beste vrienden. Schijnbaar toch want binnenkort zullen ze mekaar weer een dolk tussen de schouders ploffen. De ridders hebben vrede gesloten en hun paarden vertrappelden de achtergebleven gewonden op het slagveld. En als ze binnenkort terug oorlog voeren zoeken ze opnieuw voetvolk. Maar dode vertrappelde soldaten kan men niet meer strijdwagens doen trekken. Op plaatselijk vlak waar ik woon hebben ze dat reeds meegemaakt en ondervonden. Binnenkort ook nationaal waarschijnlijk. Mogelijk houdt de Vlaming er nog een minister van staat aan over. Op meer zal hij niet moeten rekenen. Daar was Schiltz destijds ook tevreden mee. Ik minister en de rest sturen we de woestijn in. De Vlaamse negers zijn altijd met weinig tevreden geweest. Als ze maar wat meer hebben dan hun buurman vinden ze zich geslaagd in het leven. Voor de rest zijn het doodeerlijke mensen. Wie haben dass nicht........ . Ja, ja. Ik weet het. Ik weet dat jullie niks willen weten. Voor mij volstaat dat. Laatst gewijzigd door werkman : 22 mei 2015 om 21:55. |
|
|
|
|
|
|
#856 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#857 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#858 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#859 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik heb altijd groot respect gehad voor deze flaminganten bij het uitbreken van WO I die men de passivisten noemt. Ze stelden: "wij schorten de ( toen terechte) Vlaamse strijd op, zolang als ons land bezet is. We werken niet mee met de bezetter om onze Vlaamse eisen kracht bij te zetten.". Dat was de enige correcte houding. Meeheulen met een hardvochtige bezetter van zijn land om het een en ander te bekomen is een teken van zwakheid, van naïviteit, en vooral van lafheid. Men verraadt uiteindelijk datgene wat men wilde beschermen. |
|
|
|
|
|
|
#860 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Mijn bomma zei altijd: een goed gedacht en een kurken ziel drijven boven. Denkt gij echt dat uw logische redeneringen waardevol zijn? Dat ge met uw extremistische ideeën andere mensen 'aan het denken zult zetten'? Nee serieus, dat gelooft ge toch echt zelf niet hé? |
|
|
|
|