Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 maart 2015, 12:30   #521
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150307_01567597

Als ik dit soort berichten lees dan verbaas ik mij altijd over de naïviteit van bepaalde mensen. Ik dacht dat Varoufakis één of andere professor of hoogleraar economie was ofzo? Met dit voorstel bewijst hij dat hij hoe langer hoe verder van zijn volk staat of dat hij de trojka door middel van onzin om de tuin wil leiden.

De Grieken betaalden al geen belastingen toen het nog goed ging, waarom zouden ze dat nu plots beginnen doen? Om het geld in een bodemloze put te gooien. In Vlaanderen, waar een groot deel van de betaalde belastingen naar de bodemloze put genaamd Wallonië gaat betalen de mensen ook niet graag belastingen.
De EU kan de Grieken niet verplichten om belasting te betalen.
Griekenland kan de burgers van de EU niet verplichten om belasting voor
hun te betalen.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2015, 12:40   #522
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
De EU kan de Grieken niet verplichten om belasting te betalen.
Griekenland kan de burgers van de EU niet verplichten om belasting voor
hun te betalen.
k heb er nog zo eentje : de EU kan de Grieken hun democratie niet afnemen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2015, 17:25   #523
cato

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
k heb er nog zo eentje : de EU kan de Grieken hun democratie niet afnemen.
Het is een keuze van Griekenland zelf.
Ze kan uit de Unie stappen.
Deelnemen aan een Unie met verdragen ,betekent een stuk autonomie inleveren.
Als ze echt meer democratie willen ,organiseren ze een referendum,
net als Cameron.
Oud 10 maart 2015, 18:00   #524
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ieder democratische regering kan kiezen om uit de euro te gaan en zelfs om uit de EU te gaan.
Griekenland maakt die keuze niet en moet daarom ook niet zeuren ,
dat ze zich aan gezamenlijke spelregels dient te houden.
En democratie, vrije meningsuiting is daaraan ondergeschikt ? Goh wat een bekrompen mening
Oud 10 maart 2015, 18:38   #525
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Griekenland kan vertrekken uit de euro en zich aansluiten bij de roebel.
Voor hun export zal het goed zijn.

Hun export van wat? Hun handelsbalans is catastrofaal. Dat is geen land maar een bananen republiek met gangsters aan het hoofd. Zuivere bloedzuigers die Europa willen leegzuigen en zelf geen enkele inspanning doen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2015, 20:38   #526
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Hun export van wat? Hun handelsbalans is catastrofaal. Dat is geen land maar een bananen republiek met gangsters aan het hoofd. Zuivere bloedzuigers die Europa willen leegzuigen en zelf geen enkele inspanning doen.
Wanneer was jij laatst in Griekenland ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2015, 20:59   #527
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Wanneer was jij laatst in Griekenland ?
In 2008 tijdens de zware rellen in Athene, ik zat er middenin in het center van het geweld.
Oud 11 maart 2015, 12:52   #528
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In 2008 tijdens de zware rellen in Athene, ik zat er middenin in het center van het geweld.
Verklaart dit -gedeeltelijk- jouw afkeer voor de Grieken ?
Oud 11 maart 2015, 12:58   #529
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is een keuze van Griekenland zelf.Ze kan uit de Unie stappen.
Deelnemen aan een Unie met verdragen ,betekent een stuk autonomie inleveren.
Als ze echt meer democratie willen ,organiseren ze een referendum,
net als Cameron.

ja, en dat is werkelijk geen structureel probleem voor de EU constructie zelf ...

lidstaten, burgers die gedwongen worden te kiezen tussen 'democratie OF EU lidmaatschap' omdat beiden blijkbaar niet combineerbaar zijn ...
Oud 11 maart 2015, 13:01   #530
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Griekenland en de EU, ... David en Goliath ... enig respect voor de trotse Grieken is toch wel gepast vind ik.

hetzelfde respect dat Franstaligen verdienen vanwege het zo vakkundig afstoppen van de Vlaamse meerderheid en economisch afromen ... dat is toch wel een 'Davids'prestatie die erkenning behoeft.
Oud 11 maart 2015, 14:19   #531
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Verklaart dit -gedeeltelijk- jouw afkeer voor de Grieken ?
Nee ik was bij een klant in Patras. Die heeft me dan naar Athene gebracht en zodra ik in het hotel was vroeg ik de weg naar het plein van het parlement waar de hevigste rellen waren. In paniek aan de balie lieten ze me verstaan dat ik gek was.

Ben er naartoe getrokken (of eerder aangetrokken want ben gefascineerd door gevaar) en ben bediend geweest. Niettegenstaande ik er middenin stond heb ik zelf geen klappen gekregen maar de politiemannen in zware uitrustingen klopten er zéér hevig op los en rondom het plein branden er banken en luxewinkels uit.

Heb trouwens hetzelfde gedaan in Bangkok tijdens de verwoestende rellen maar dat was supergevaarlijk want toen heb ik letterlijk de kogels horen fluiten.

Nee, ik heb niets tegen de Grieken in het speciaal wel tegen mensen die leven op kosten van een ander en zelf geen inspanningen doen.
Oud 11 maart 2015, 15:05   #532
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee ik was bij een klant in Patras. Die heeft me dan naar Athene gebracht en zodra ik in het hotel was vroeg ik de weg naar het plein van het parlement waar de hevigste rellen waren. In paniek aan de balie lieten ze me verstaan dat ik gek was.

Ben er naartoe getrokken (of eerder aangetrokken want ben gefascineerd door gevaar) en ben bediend geweest. Niettegenstaande ik er middenin stond heb ik zelf geen klappen gekregen maar de politiemannen in zware uitrustingen klopten er zéér hevig op los en rondom het plein branden er banken en luxewinkels uit.

Heb trouwens hetzelfde gedaan in Bangkok tijdens de verwoestende rellen maar dat was supergevaarlijk want toen heb ik letterlijk de kogels horen fluiten.

Nee, ik heb niets tegen de Grieken in het speciaal wel tegen mensen die leven op kosten van een ander en zelf geen inspanningen doen.
specifieke politici, of politici in t algemeen ?
Oud 11 maart 2015, 17:35   #533
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

OK. Niet �*lle Grieken behoren bij die laatste soort.
Oud 11 maart 2015, 21:05   #534
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
specifieke politici, of politici in t algemeen ?
Ik heb niet veel respect voor de politieke caste, een bende hypocrieten die hun zakken vullen en die het tegenovergestelde doen wat ze preken.
Oud 11 maart 2015, 22:23   #535
cato

Standaard

Citaat:
ja, en dat is werkelijk geen structureel probleem voor de EU constructie zelf ...

lidstaten, burgers die gedwongen worden te kiezen tussen 'democratie OF EU lidmaatschap' omdat beiden blijkbaar niet combineerbaar zijn ...
Iedere Unie of verdrag betekent een stuk verlies van zeggenschap van de natiestaat.
Als je dat niet wilt, moet je er niet aan meedoen.
Democratie is altijd beperkt tot de overeengekomen bevoegdheden.
Dat geldt voor de gemeente ,voor de deelstaat ,voor de federale staat en voor een confederale Unie zoals Europa.
Oud 24 mei 2015, 15:28   #536
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://www.demorgen.be/buitenland/gr...alen-a2335980/

Blijkbaar is de situatie in de Griekse ziekenhuizen nu echt wel dramatisch.Het budget voor gezondheidszorg is in enkele jaren met een kwart gedaald en zo te lezen is men al lang doorheen het bot gegaan.

Meer algemeen,het is al verschillende keren aangekondigd,maar het ziet er echt wel uit dat juni 2015 het tijdstip zal zijn dat Griekenland in default zal gaan?

Het spelletje van leningen terugbetalen met andere leningen, is nu zowat voorbij en het opvorderen van alle overheidsrekeningen door de centrale overheid kan hoogstens een paar weken gekocht hebben voor Athene,maar brengt honderden lagere niveau's in zware problemen...

De EU kan wel helpen door all tegoeden die door Griekse burgers buiten Griekenland geparkeerd werden te helpen repatrieren als Athene dat wenst,en al zeker als Griekenland uit de Euro stapt...

Laatst gewijzigd door kelt : 24 mei 2015 om 15:35.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2015, 19:46   #537
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
http://www.demorgen.be/buitenland/gr...alen-a2335980/

Blijkbaar is de situatie in de Griekse ziekenhuizen nu echt wel dramatisch.Het budget voor gezondheidszorg is in enkele jaren met een kwart gedaald en zo te lezen is men al lang doorheen het bot gegaan.

Meer algemeen,het is al verschillende keren aangekondigd,maar het ziet er echt wel uit dat juni 2015 het tijdstip zal zijn dat Griekenland in default zal gaan?

Het spelletje van leningen terugbetalen met andere leningen, is nu zowat voorbij en het opvorderen van alle overheidsrekeningen door de centrale overheid kan hoogstens een paar weken gekocht hebben voor Athene,maar brengt honderden lagere niveau's in zware problemen...

De EU kan wel helpen door all tegoeden die door Griekse burgers buiten Griekenland geparkeerd werden te helpen repatrieren als Athene dat wenst,en al zeker als Griekenland uit de Euro stapt...
Griekenland stapt NIET uit de € !
Oud 24 mei 2015, 19:52   #538
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Klopt, heel Europa stapt uit de Euro, gelukkig maar.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2015, 19:56   #539
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het kan er gewoon de facto uitgegooid worden. Er is een limiet overschreden waar de voordelen de nadelen overschrijden. Die eerste minister en minister van financiën zijn 2 crapuleuze smeerlappen waar niet met te onderhandelen valt.
Oud 24 mei 2015, 19:57   #540
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Klopt, heel Europa stapt uit de Euro, gelukkig maar.
Dat zou een zeer ongelukkig drama zijn.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be