![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want ik dacht dat er voor de moeder maar 2 opties waren. Het is haar kind, dus voedt ze het op, ze is er de wettelijke moeder van. Oftewel staat ze het kind af AAN DE SOCIALE DIENSTEN die dan wel een plaats ervoor zullen vinden bij een of ander adoptiegezin. Maar hoe kan die (ex) moeder nu bepalen dat het voor DAT koppel bestemd is ??? Als ze het niet wil, heeft ze toch niks meer te zeggen over waar het heen gaat ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De koopouders hebben het pasgeboren kind in Nederland aangegeven als hun eigen kind, de moeder heeft het nooit aangegeven. Donna werd dus niet geadopteerd (het koppel koopouders kon nooit door die adoptieprocedure geraken). Een Belgische advokate heeft hen daarin bijgestaan en blijkbaar kan dat dus. Uiteindelijk was dat ook de bedoeling van de biologische vader: draagmoeder baart kind, vader philtjens gaat het aangeven als zijn eigen kind. Ik vermoed dat het angeltje bij Geertrui Praet lag: indien de draagmoeder in Frankrijk anoniem ging bevallen, kon haar naam als moeder worden opgegeven. Indien in België bleef de naam van de moeder bekend. Het Nederlandse koppel had blijkbaar de eerste jaren steeds "geheime" ontmoetingen met de moeder, tot de rechtbank het verbood omdat Donna zeer boos was op haar weggeefmoeder. Psychologisch gezien hadden de Philtjens gelijk: het kind zou nooit geweten hebben wie de biologische draagmoeder was en op alle papieren hadden Philtjens en Praet gestaan. Eenmaal volwassen had ze nog de kans op haar draagmoeder op te zoeken. Het kon een mooie menslievende oplossing geweest zijn. Het gerecht betekent lang niet altijd gerechtigheid.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 25 mei 2015 om 10:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Knap gecounterd.
![]() |
![]() |
#65 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel dat ze er gehakt had van gemaakt. Was dat dan ook OK ? Citaat:
Want tenslotte is die draagmoeder ook wel de ECHTE moeder van dat meisje. Indien, in het bureau van de vrederechter, de vrouw ermee zou instemmen dat de voogdij integraal naar de vader gaat, zou het spel opgelost zijn. Nu heeft dat kieken van een vader natuurlijk zelf een dom spelletje willen spelen. Hoe zou hij trouwens dat kind kunnen aangeven hebben, als zijn vrouw er niet van bevallen zou zijn ?? Dat is wat mij altijd ontgaat in deze historie. De vader, daar zijn vragen over, maar de moeder, dat is die die bevalt, he. Ik wist niet dat een vrouw kon/mocht bevallen zonder dat dat aangegeven werd. Elke geboorte moet toch aangegeven worden ? Citaat:
http://fr.wikipedia.org/wiki/Accouchement_sous_X Nu, bij nader inzien had de vader dan inderdaad oppositie kunnen aantekenen, en met een DNA onderzoek zou hij dan de kleine bekomen - als hij op de hoogte zou zijn van de bevalling (plaats en tijdstip). |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel nu dat we niet gehuwd waren en hij samen met zijn vriend de geboorte was gaan melden, op naam van die vriend, dan had geen kat ernaar gekraaid (mij werd niks gevraagd). Doordat ik in een Belgische kliniek beviel wist men natuurlijk wel dat IK de moeder was, in Frankrijk kan men dit dus omzeilen. Stel nu nog een beetje verder, en ik beval in alle stilte thuis. Jij en je vrouw komen kindje halen (en betalen me een leuke 12.000 euro), jij gaat het aangeven als kind van jezelf en je vrouw. Wie gaat dan een DNA test eisen als ik met de deal akkoord ga? Niet vergeten dat de nederlandse koopouders het kind reeds drie maanden in hun bezit hadden vooraleer Philtjens erachter kwam!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 25 mei 2015 om 10:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Trouwens, wat Frankrijk betreft, heb ik het omgekeerde verhaal in mijn kennissenkring.
Een koppel had van de Franse diensten een kind geadopteerd, "bevallen onder X". Na 6 jaar die kleine te hebben opgevoed, hebben de diensten vastgesteld dat zij een fout gemaakt hadden: de biologische vader had destijds het ouderschap opgeëist, maar de kleine niet teruggevonden. Na 6 jaar zijn er verschillende rechtsprocedures geweest, want de sociale diensten wilden de adoptie ongedaan maken om de biologische vader zijn kind te geven. Uiteindelijk hebben mijn kennissen gewonnen, maar enkel omdat zij van een sociaal beter milieu waren (twee geneesheren), de biologische vader een drug addict zonder inkomen, is uiteindelijk beslist, maar heel uitzonderlijk, dat het in het belang van het kind was om het bij zijn adoptie ouders te laten. Maar normaal gezien zou de adoptie ongedaan zijn gemaakt. Zij waren er niet goed van toen hen verteld werd dat normaal gezien, ze hun kleine van 6 jaar kwijt zouden zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Welke jeugdrechter laat zo'n kind dan bij een koppel wonen waarvan de man droomt van moord en zelfmoord en moet worden opgenomen in een psychiatrische kliniek? Philtjens heeft al lang gezegd dat hij ging wachten tot het kind volwassen was. Ondertussen schrijft tokkie moeder een boek en klagen ze dat iedereen hen als crimineel behandelt omdat ze het kind gekocht hebben terwijl de wensvader aan de kant staat te schreeuwen?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat je misbruik kan maken van "goeder trouw" is wel mogelijk natuurlijk, maar het is vierkant onwettelijk. Men kan zich daar dan toch niet op beroepen om een rechtszaak te winnen ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu ja, zwangerschap is dus geen ziekte en je kan gerust zwanger zijn en bevallen zonder dokterstoezicht. Voor de bevalling best eerst een cursus vroedvrouw volgen misschien.
Maar het is dus wel uitvoerbaar. Als je ziet wat de koopmoeder schrijft in haar boek dat "toevallig" net nu verschijnt (na de EO reportage, nee we zijn niet uit op publiciteit) dan zie je hoe de leugens de bovenhand haalden, maar in Belgie werden ze dus weldegelijk voorwaardelijke celstraffen toegekend. Koopouders zes maanden, draagmonster: één jaar. Citaat:
Wie zijn geld eraan wil geven: http://www.boekscout.nl/shop/ViewPro...px?bookId=5719 ![]() Hoe het er in werkelijkheid aan toe ging: http://www.politics.be/nieuws/5790/ Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 25 mei 2015 om 11:13. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het lijkt inderdaad een mediastunt voor het boek.
Zowat iedereen was de affaire vergeten en nu komen ze zelf met een boek af en laten het kind zelf nog eens voor televisie filmen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij een adoptieprocedure zullen sociale diensten U wel een kleine geven waar gij zelf niet over te kiezen hebt. En als ge "ne kleine hebt die de uwe niet is", hoe kan je die dan adopteren ? Wat is dat nu voor rare zever ? Ik ga een kind stelen in een ander land, en dan ga ik "een adoptieprocedure starten" ??? En voor mij kan de biologische moeder oftewel enkel maar haar kleine houden, oftewel hem afstaan aan sociale diensten. Maar ze kan toch niet "haar toestemming en goedkeuren" geven voor de adoptie door DIE WELBEPAALDE OUDERS ???? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Gouverneur
|
![]() Ik zie hier maar één oplossing: ontvoeren - maar dan door de Belgische staat uitgevoerd en dus omkaderd als "repatriëring"
Dat gebeurt nu al buiten Europa: Europese militairen (vermomd als privécommando's) hebben kinderen uit Marokko enzo "terug ontvoerd". |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is precies één van de meest volledige verslagen die ik hierover al gelezen heb:
http://journalistiek.npo.nl/dossiers...erd-aangeboden Ter info: via zappy-baby vond ik ook dat er oproepen werden gedaan voor meer informatie over de ANDERE kinderen van labiele vader Wim Jansen, die blijkbaar buiten zijn eigen kinderen ook al kleinkinderen schijnt te hebben (zonder contact!). Allemaal goed en wel: werd daar ook rekening mee gehouden? Ook aan het verleden van Nathalie (ook al in de zestig nu) schijnt een en ander te schorten. Gezien hun leeftijd (ondertussen beiden in de zestig!) kan men eerder van oma en opa spreken. Slapen de mensen die dit hebben bekokstoofd nog goed (ik denk hier aan het bureau Jeugdzorg van Nederland, die het allemaal best goed vonden!).
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dergelijke postings bevestigen dat er buiten wat hysterisch gekrijs niks zinnings uit u komt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik gaf enkel maar een voorbeeldje van wat er uit het "gerecht" komt, om U doen in te zien dat "gerecht" en "juist" niet veel met elkaar te maken hebben. Tenzij je heksen verbranden juist vindt natuurlijk. Laatst gewijzigd door patrickve : 25 mei 2015 om 18:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat hij ook probeerde, hij kreeg bezoekrecht maar ook niet meer dan dat. Want zijn dochter leefde nu al zo lang in het pleeggezin dat haar daar weghalen nefast zou zijn voor haar geestelijke toestand. Want het belang van het kind kwam op de eerste plaats. Ondertussen hebben de pleegouders wel een lange tijd in ongerustheid geleefd en heeft dit enorm op hun gemoedstoestand gewerkt. Die nederlandse pleegouders maken dat al 10 jaar lang mee met een sensatiepers waaruit men graag citeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hallo wakker worden, we zitten in het jaar 2015 niet in de duistere middeleeuwen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En nu willen ze nog eens gaan procederen, dit gaat al lang niet meer om het kind, dit dient alleen het eigen grote gelijk. |
|
![]() |
![]() |