![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#301 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Je hebt er dus geen ene reet aan als verklarende theorette.
|
|
|
|
#302 |
|
Parlementsvoorzitter
|
En water is nat omdat de Euromast niet in Den Haag staat.
|
|
|
#303 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat zielig toch en dat voor iemand die zegt college te hebben gelopen. Blijkbaar heb je daar alleen gelopen en niet geluisterd wat er wat gezegd? Maar goed: als je helemaal niks inhoudelijks weet te beweren, dan mag je mij best blijvend pesten met je onzinnigheid. Veel succes gewenst ermee. |
|
|
|
|
|
|
#304 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#305 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Nu jij nog. Weer geen enkele inhoud en maar blijven schelden.
|
|
|
|
#306 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Dus je beweert dat de Maastunnel in Scheveningen ligt?
Tja. . .
|
|
|
#307 | |||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
|
#308 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het is een ZIJN dus, want anders zouden we het niet kunnen kennen. Citaat:
IETS een beperkt ZIJN, bijvoorbeeld als ding, zoals een steen. Citaat:
Research doet de praktische wetenschap. En inderdaad bestaat de ruimte zeker niet uit NIETS, maar uit een inwendige oneindige reeks van steeds hogere culturen. En het is telkens de eenheid van ZIJN en NIETS als eenheid van volheid en leegte. Uit deze filosofie van de eenheid van ZIJN en NIETS, die al van de oude Grieken dateert, heeft Democritos zijn atoomleer gevonden. Citaat:
Bovendien zijn er dan bij een oneindig heelal oneindige veel "Oerknallen", en wegens de inwendige oneindige tijd van de microkosmosculturen is die zogenaamde Oerknal ook geen begin in de tijd geweest (dat lijkt maar zo voor ons, dus voor onze langzame tijdrekening te zijn) en is in werkelijkheid een inwendige eeuwigheid van tijd. Kortom: er komt veel meer bij kijken dan de wetenschap denkt, die er een primitieve voorstelling van heeft gemaakt, afgekeken uit de Bijbel en dan alleen zonder God helaas, zodat er van een geestelijke grondslag niks over is gebleven. Citaat:
Citaat:
En wat sowieso niet klopt is dat je het hele heelal met al zijn tiljarden atomen en het leven daarbij niet uit een primitieve Oerknal tevoorschijn kan toveren. Dat slaat helemaal nergens op. Bovendien wordt helemaal niet verklaard waar die Singulariteit dan vandaan komt en waarom deze zo plotseling op een goede of kwade dag tot het besluit kwam maar eens te exploderen. Nee, mijn atoomtheorie is in deze veel en veel beter en kan veel meer verklaren wat de wetenschap niet kan. |
||||||
|
|
|
|
|
#309 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De chemie is veel te primitief om daarmede de bouw en de werking van ons lichaam te kunnen verklaren. Zelfs al zou je dat menen dan is de atoomtheorie een veel betere verklaring dat ons lichaam berust op de intelligentie der microwezentjes. WAAROM MOETEN ATOMEN INTELLIGENTIE BEZITTEN? Onze maatschappij functioneert ook niet vanzelf, maar berust op onze intelligentie, terwijl ons lichaam nog veel ingewikkelder is dan onze maatschappij en ons lichaam zou vanzelf functioneren. Dat vind ik dan onlogisch. Volgens mij is ons lichaam ook weer een maatschappij op zichzelf, met daarin 10^40 microwezens, die ons lichaam besturen en alles dus draaiende houden. ONZE MAATSCHAPPIJ EN DE MICROKOSMOS De wetenschap kan niet verklaren hoe domme atomen een evolutie van miljarden jaren en miljoenen soorten heeft kunnen scheppen en ook niet hoe deze atomen ons lichaam en onze hersenen zo subliem kunnen doen functioneren. Onze maatschappij beweegt ook niet vanzelf, maar berust op onze intelligentie en zo ben ik ben mening dat ook de microkosmos van ons lichaam een hogere wereld is, die ook niet vanzelf beweegt, maar op de intelligentie berust van hogere microwezens. Dat wil zeggen: wat bij ons ook niet vanzelf gaat, gaat in de microkosmos ook niet vanzelf. En vooral omdat ons lichaam nog veel en veel ingewikkelder in elkaar zit dan onze eigen wereld. Ons lichaam wordt ook wel met een staat vergeleken, waarbij onze hersenen de regering zijn en onze zenuwen met communicatie-lijnen en onze aderen met wegen, enzovoort. En ik denk dus dat het werkelijk zo is, namelijk dat ons lichaam een staat op zichzelf is, die bewoond wordt door microwezens, die in de atomen als ruimteschepen wonen. En hiermede is de werking van ons lichaam afdoende verklaard, volgens het principe : zo als het bij ons is, zo is het ook in de microkosmos. 1 - Toeval is de slechtste verklaring. 2 - Beter is dat de natuur zelf doelgericht is, dus in het scheppen en ontwikkelen van het leven even logisch is als de natuurwetten. 3 - Maar nog beter is dat het leven bewust is geschapen en geëvolueerd door de microwezentjes. |
|
|
|
|
|
|
#310 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dus niet de abstracte oneindigheid als zodanig. Citaat:
Citaat:
Dat is dus verleden tijd, al zou je wel kunnen bedenken dat ons heden voor de latere macroreuzen deel uitmaakt van de Oerknal zoals de microwezentjes vroeger deel uitmaakten van ons idee der Oerknal. Maar dan is het eigenlijk een zich herhalend "begin" als een oneindige reeks. Citaat:
Je zou ook eens kunnen lezen hoe ik het gevonden heb om daarover tot een beter inzicht te komen. Citaat:
Citaat:
Zelf ben ik dan verder met Einstein bezig, maar lijkt me geen tegenspraak van mijn atoomtheorie, maar een aansluitende ontwikkeling te zijn. |
||||||
|
|
|
|
|
#311 | ||||||||
|
|
Citaat:
Maar, we zien wel duidelijk een patroon, er zijn een hoop delen van het mechanisme dat we wel al kunnen verklaren, en daaraan kunnen wij zien dat er geen sturing van "buitenaf" nodig is, niet door een ziel, en niet door microwezentjes. Het lichaam werkt aan de hand van vele chemische en fysische processen die stuk voor stuk voorspelbaar zijn, die niet opeens anders werken op een dinsdag. Als daar intelligentie in zit, dan is het intelligentie die met een handleiding achter knopje A zit en erop drukt als lichtje B gaat branden. Hetzelfde gedrag kan prima verklaard worden uit moleculen. Citaat:
Citaat:
Ruimteschepen, relativiteit, quantummechanica, ik weet er de ballen vanaf, maar van biochemie snap ik wel wat meer. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
|
#312 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zo zijn de microwezentjes de ware bouwheren van ons lichaam, heel bewust en intelligent en niet dat het zomaar vanzelf gebeurt. Citaat:
Ook niet met de chemie. De ware verklaring is de totale maatschappij der microwezentjes, zoals ook onze wereld op ons totaal bewustzijn en werken berust. wordt vervolgd. |
||
|
|
|
|
|
#313 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Die opvatting is al even primitief als de mening dat de chemie alles verklaren kan. Citaat:
Terwijl wij arme mensen alles bewust moeten doen door ons denken en handelen. Het is toch wonderbaarlijk dat het zo verschillend is: het ene dat veel gecompliceerder is dan ons maatschappij: ons lichaam dus, dat gaat zomaar vanzelf en wij moeten zwoegen en zweten, nadenken en werken om alles goed te krijgen. |
||
|
|
|
|
|
#314 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Die opvatting is al even primitief als de mening dat de chemie alles verklaren kan. Citaat:
Terwijl wij arme mensen alles bewust moeten doen door ons denken en handelen. Het is toch wonderbaarlijk dat het zo verschillend is: het ene dat veel gecompliceerder is dan ons maatschappij: ons lichaam dus, dat gaat zomaar vanzelf en wij moeten zwoegen en zweten, nadenken en werken om alles goed te krijgen. wordt vervolgd |
||
|
|
|
|
|
#315 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#316 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
De mens kan al leven maken volgens jou? Zelfs al zou dat kunnen op een goede dag, zeg ik toch dat het de microwezentjes zijn die het doen en dat het niet de domme atomen en moleculen zijn die zich zomaar tot levende werkelijkheid weten te verheffen. Citaat:
Hij gaat zijn eigen deel wetenschap overschatten en komt tot de meest abstracte en beperkte conclusies. wordt vervolgd |
|||
|
|
|
|
|
#317 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Niet voor jou, jij weet immers alles al.
Of heb je in plaats van chemie soms wiskunde gestudeerd om daarmede alles te verklaren? Dan raak je met Bovenbuur in de clinch. Dan heb je ook nog de bouwkunst, de politiek, de economie, de natuurkunde, enzovoort. De waarheid is het totale systeem van de werkelijkheid en ook de eenheid van alle wetenschappen dus en niet welke specifieke wetenschap dan ook. En deze (het totale systeem dus) is de ware grondslag van het heelal en de evolutie van het leven. |
|
|
|
|
|
#318 | |||
|
|
Citaat:
Citaat:
Jij verwacht van mij dat ik het leven tot op het kleinste detail kan uittekenen terwijl je zelf hoog en droog mag blijven zitten op "het waren kaboutertjes, klaar". Dat is geen verklaring, dat is een dooddoener. Citaat:
Jij probeert mij te vertellen dat chemie de chemische processen in ons lichaam niet kan verklaren, terwijl je niks weet van chemie of van de processen in ons lichaam. Wat ik ervan gezien heb klopt juist wel met het beeld dat die chemie een prima verklaring is. Dan kan je recht proberen te filosoferen wat krom is, maar jouw uitgangspunt is verkeerd, jij doet een bewering (het is niet te verklaren met chemie) die simpelweg aantoonbaar onwaar is, dus zelfs als je logica goed is zal je eindpunt nog fout zijn. Als je 2+2 probeert uit te rekenen maar per ongeluk op de 5 drukt in plaats van de 2 kom je ook niet op het goede antwoord uit. Oftewel: ofwel je weet te weinig van de onderwerpen waar je het over hebt, ofwel je moet meer gaan accepteren van mensen die er wel meer vanaf weten. Er zijn twee manieren om zo dicht mogelijk bij de waarheid te komen: de eerste manier is door zo dicht mogelijk bij de waarheid te beginnen, dus om de huidige wetenschappelijke consensus als uitgangspunt te nemen of afwijkende theorieën te gebruiken op het moment dat je een goede argumentatie hebt waarom je dat doet. De tweede manier is door heel veel geluk te hebben en per ongeluk op het goede antwoord uit te komen, maar die methode heeft pas zin als je toetsbare voorspellingen kan produceren over wat er volgens jouw theorie anders zou werken dan volgens de gangbare alternatieven. Zonder dat soort tests is het fantasie met een kans van een op veel te veel dat je ook maar in de buurt van de waarheid zit. Zonder te accepteren dat er zoiets bestaat als kennis opgebouwd door de vorige honderd miljoen mensen ben ik bang dat je zelf op veel te beperkte conclusies uitkomt.
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 25 mei 2015 om 12:46. |
|||
|
|
|
|
|
#319 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#320 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Het is weer gescheld en beledigen, zonder enig inhoudelijk argument.
|