![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1941 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We nemen niet waar wat we volgens Harrie's eigenste interpretatie dienen waar te nemen : tegenstrijdigheden ... en dat is dan het probleem met die theorie ![]() ![]() Citaat:
Citaat:
ps. weg reizen / vandaan da's dan allemaal relatief tot nu toe ! Citaat:
Dus ge stelt voor dat twee klokken in hetzelfde inertiaalstelsel anders dienen te lopen en dat dan de enge manier zou zijn om te weten dat klokken trager kunne lopen wauw... over tegenstrijdigheden initieren gesproken Citaat:
![]() Citaat:
Blijkbaar heb je wat moeite hé met enkel het loslaten van die absolute grootheden |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1942 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ... tot besluit :
We kunnen enkel concluderen dat Harrie niet zo'n grote fan is van den Albert daar zijn theorie niet de nodige tegenstrijdige resultaten oplevert als wenselijk zijn voor Harrie ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1943 | |||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar laat me je een voorzetje geven: Het archief is 1 blanco velletje A4. Want dat zijn ongeveer alle bezwaren uit die tijd. Citaat:
Citaat:
Dikke leugen dus. Citaat:
Je bent dus duidelijk niet in staat inhoudelijk te reageren. Je blijft je mantra maar herhalen zonder enige argumentatie. Citaat:
Maar een antwoord heb je nog steeds niet gegeven. Maar ik denk dat je een vrij groot verschil ruikt. (@Athelas Nee, juist als je niet verkouden bent! Je moet ruiken op het moment dat dát neusgat goed open is)
![]() |
![]() |
#1944 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En je maar afvragen waarom niemand aan jouw atoomtheorette wil. Onbegrijpelijk dóór zijn tegenstrijdigheid. En zelf niet slim genoeg om tegenstrijdigheden van zijn eigen verzinsels te begrijpen, maar ze wel zien waar ze niet zijn. Helemaal knetter. Man man man . . . . .
![]() |
![]() |
#1945 | ||||||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat is dan subjectieve schijn. Overigens wel interessant, want mijn eigen verdere conclusie is dan dat de waarnemer ook nog eens een oneindige massa zou moeten hebben als middelpunt van het heelal om de grondslag van de snelheid van het licht als zijnde C te zijn. Dan komen we in een andere werkelijkheid terecht. Citaat:
Citaat:
Citaat:
De ware wetenschap is de filosofie en daar boven nog eens de theologie. Wat jij wetenschap noemt is de eenzijdigheid van de natuurwetenschap, die geen bewustzijn heeft van de concrete werkelijkheid. Ze beziet het heelal slechts als een dood mechaniek. Citaat:
En een lege ruimte als basis, daar valt geen snelheid tegenover te bepalen. En ook bleek de idee van een ether onjuist te zijn. De ware basis is het systeem van sterrenstelsels van het heelal en gek dat de wetenschap daar nog steeds niet opgekomen is. En dan is er natuurlijk ook nog de microkosmos als basis als werkelijke ether. Citaat:
C+v is namelijk sneller dan het licht. Citaat:
Dat lost niet meteen alle tegenstrijdigheid en problemen op, maar het is tenminste een begin verder na te denken. Citaat:
En voorbeelden heb ik al genoeg gegeven in mijn totale draad en zal dat ook blijven doen. Overigens: als je daar blind voor bent, heeft het zo direct weinig zin. De mensen zijn ook blind voor mijn atoomtheorie en ook daar zal ik mee moeten leven. Citaat:
Want een aarde die stil staat is een andere aarde dan een aarde die beweegt. Dat de aarde stil staat en dat de zon dus daarom heen draait, dat is iets wat ook de katholieke kerk halsstarrig vast wilde houden, en waartoe Einstein dus naar terug is gekeerd. Citaat:
De relativiteit is als de vrijheid van meningsuiting, dat iedereen alles anders ziet. Maar de waarheid weet men dan niet. Deze is de grondslag en eenheid van allen, dus waar allen het over eens zouden moeten zijn. Wat men nu zo in het algemeen denkt is dat er helemaal geen waarheid is. Dat zegt al genoeg. Citaat:
Zo niet dan is het toch vreemd dat je je zo verzet tegen mijn idee dat Einstein tegenstrijdig is. Citaat:
Zou een versnelde raket stil staan dan zou je omgekeerd ook moeten beweren dat de stilstaande grond onder onze voeten wegens de aantrekkingskracht eigenlijk een versnelling heeft naar buiten toe van 10 meter / seconde kwadraat. Dus krachtens de equivalentie van zwaartekracht en traagheid. Een eenvoudige berekening leert dan dat onze aarde dan al een snelheid zou moeten hebben (alle kanten op dus) van veel meer dan C en al groter zou moeten zijn dan ons hele heelal. En als dat natuurlijk ook voor alle andere planeten geldt, zouden die ook nog eens allen door elkaar heen moeten gaan. Citaat:
Of denk je verder helemaal niet na? Citaat:
Als de aarde en het heelal de andere kant op schieten wegens een versnellende raket die stil zou staan, dan hebben we daar nooit iets van gemerkt. Antwoord graag. |
||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1946 | ||||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ten eerste : conclusies trek je die hoef je niet te bewijzen ten tweede : die conclusie mag best getrokken worden tot op het moment dat anders blijkt... zo werkt de wetenschap nu eenmaal Bewijzen in strikte zin bestaan niet het gaat over het herhaaldelijk verifiëren versus 1 malig falsifiëren.... behoorlijk 'fair' , niet ? ten derde : de conclusie is helemaal niet dat de aarde stil zou staan... dat is enkel jouw verwrongen interpretatie en conclusie ervan Dus hier 'lieg' je weer als je dat wilt laten uitschijnen als dé conlusie Citaat:
Net zoals de conclusie dat de aarde stil zou staan : ook jouw conclusie die je wilt verkopen als dé conclusie Citaat:
Citaat:
JIJ dient af te komen met argumenten om jouw zever te staven .... in al die jaren en telefoonboeklange post is dat nog steeds 0.0 Citaat:
![]() ![]() Nu wordt echt wel grappig hoor. De wetenschap durft zijn 'fouten' toe te geven en te corrigeren. De filosofie heeft nooit niet veel meer opgebracht dan zwevrige praat Citaat:
Meteen kaart je dus de beperking van halstarrig vasthouden aan bepaalde ideeën die niet meer kloppen aan. ... en laat dat nu net zijn wat de filosofie doet.... het duurt soms 100den jaren alvorens een nieuwe lichting in een nieuwe tijdsgeest (gevoed door een pradigmaverschuiving die wetenschappers al lang genomen hebben ) andere weverige zever naar voren brengt. ... trouwens dat idee van die ether vanwaar denk je dat dat oorspronkelijk kwam ? Citaat:
... en ge 'liegt' alweer .. je gaat bij Einstein nergens c+v tegenkomen Citaat:
Tot nu toe was die zoektocht vrij vruchteloos .... en ge zijt weer aan 't vluchten hé ALS jouw argument is dat bevindingen niet zomaar mag accepteren maar dient te verklaren want anders is dat een bewijs van tegenstrijdigheid DAN is Newtons of eendere welke theorie ook tegenstrijdig Citaat:
Niemand anders die zulke zever verkondigd maar toch maar blijven 'liegen' dat dat zou zijn. Citaat:
TOON ONS de tegenstrijdigheden Harrie met de dingen die de theorie stelt niet met de dingen die gij denkt dat ze stelt Citaat:
Maar in principe maakt dat niet zoveel uit ... ik ben in het algemeen nogal gevoelig voor posters die zaken verkondigen waarvan duidelijk kan uitgemaakt worden dat ze niet waar zijn en die dan nog eens blijven volharden Citaat:
Op lulkoek hoeven geen argumenten te komen. JIj beweert wat en daarop zei ik simpelweg dat het niet klopt. Wil je volharden dan zal je die bewering moeten aantonen Citaat:
Het klopt niet, is gebasseerd op zaken die de theorie niet stelt en het zijn ook niet de conclusies die men zou kunnen trekken ...enkel jij trekt zulke conclusies en dat terwijl je zelf toegegeven hebt er niks van te begrijpen. Schitterend stukje alweer.. waarvoor proficiat Harrie Citaat:
wel dan zal jouw ALS niet waar zijn hé ![]() Laatst gewijzigd door praha : 24 mei 2015 om 14:25. |
||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1947 |
Minister-President
|
![]() Een nieuw hoogtepunt in de logica en vooral de onkunde van Harry.
Hoe zou dat toch komen?
![]() |
#1948 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zoals het bekende spreekwoord zegt: een gek kan meer vragen dan duizend wijzen kunnen beantwoorden. Beperkt je je echter tot één vraag met een duidelijke inhoud, dan wordt het al heel wat gemakkelijker. Veel vragen tegelijkertijd schept verwarring, vooral als ze een ritme van dezelfde primitieve herhaling zijn: waarom? Waarom dit en waarom dat? Daar maken de kinderen hun ouders dol mee. ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1949 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar je weet natuurlijk geen antwoord omdat voor jou Einstein een God is aan wiens dogma's beslist niet mag worden getornd. Maar als een versnellende raket als stilstaande beschouwd mag worden dan moet het heelal met aarde en sterren dus, daar tegenover wegschieten met dezelfde versnelling. Zeer eenvoudige en duidelijke logica. Antwoord graag. Citaat:
Ook hier weet je weer geen antwoord. Jammer toch voor zo'n knap iemand als jij. Citaat:
Dat was mijn antwoord. Als het niet precies is wat jij zelf in gedachten had dan heb je pech gehad en als het om antwoorden gaat dan ben jij veel meer in gebreke dan ik. Citaat:
Ik heb daarvoor reeds de weg voor bereid. Citaat:
Citaat:
En bovendien 1/0 oneindig is. Citaat:
Mooie wetenschap is dat..... ![]() |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1950 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dus twee personen worden er dan vier. Dat is nog steeds niet bewezen, dat er een tweede tragere harrie zou zijn en dus een tweede Praha eveneens en een tweede Einstein. Ja, gezien de vele planeten en sterren in het heelal, elk met hun eigen snelheid, moeten er eindeloos vele relatieve personen zijn, elk met hun eigen tijd. Zijn die personen er werkelijk, of is het slechts schijn? Dat is het grote probleem. Overigens ben ik niet de enige die zegt dat het schijn is, ook Martin Gardner* zegt dat het zo is, maar zelfs zo dat er achter de schijn geen werkelijkheid zou schuilen. Gekker kan je het niet maken. Bovendien spreekt ie zichzelf tegen als hij als voorbeeld neemt dat als twee mensen tegenover elkaar voor een holle lens staan, dat beiden elkaar kleiner zien, wat dus schijn is. Dit als voorbeeld voor Einstein dus, dus dat het schijn is. Nu, er is niet alleen de schijn van de waarneming (het kleiner zijn dus van de ander) maar ook de waarneming van de eigen werkelijkheid groter te zijn dan een ander waarneemt. Dat laatste is geen schijn maar werkelijkheid. *Relativiteitstheorie voor iedereen - blz 49/50 Citaat:
Citaat:
Als dat laatste werkelijk zo is en geen schijn, moeten wij ook die tragere klok waar kunnen nemen bij onszelf dus, dus dezelfde klok, maar in een tragere vorm. Zo dat onze klok verdubbeld moet zijn in een gewone en een tragere en daarbij ook nog eens onze totale realiteit in een gewone tijd en een tragere. Citaat:
Jammer dat ie zelf niet heeft beseft wat hij heeft gezegd. Citaat:
Wel dat de relativiteit tot eindeloos vele verschillende waarnemingen leidt, die onderling verschillen en waarvan het bestaan niet is bewezen. Dat heb ik hier boven duidelijk uitgelegd. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1951 |
Minister-President
|
![]() @ Harry
Waarover men niet kan spreken, daarover moet men zwijgen. Ludwig Wittgentstein.
![]() |
#1952 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik raad je aan post 1893 te lezen als je dat nog niet hebt gedaan, want daar staat het te lezen. Aldus. Mijn verre gaande conclusie in deze is dat wij allen HIER zijn, dus op het zelfde punt van waarneming en dat alles buiten ons de schijn van de projectie is. Niemand is werkelijk daar, maar iedereen is Hier en verder dat er even zovele heelallen als waarnemers zijn. Om dat volledig te begrijpen en te accepteren, dat zal wel even duren en even wennen zijn. 1 - Het heelal is de schijn van het licht. 2 - Het schijnt zo te zijn alsof de aarde stil staat, dat is de schijn van ons subjectieve bewustzijn. 3 - De ware substantie van het heelal is het subjectieve bewustzijn en wij zijn allen Hier op hetzelfde punt en alles daar buiten moet projectie zijn. 4 - Deze eenheid van allen Hier is God, die we dus allen zelf zijn. 5 - Er zijn even zovelen heelallen als er waarnemers zijn, die overigens niet los rond wapperen, maar een onderlinge eenheid zijn, die zich laat waarnemen in de beweging van het ene gezichtspunt naar het andere gezichtspunt. En post 1945. Maar die conclusie is nooit bewezen, namelijk dat de aarde stil zou staan. Dat is dan subjectieve schijn. Overigens wel interessant, want mijn eigen verdere conclusie is dan dat de waarnemer ook nog eens een oneindige massa zou moeten hebben als middelpunt van het heelal om de grondslag van de snelheid van het licht als zijnde C te zijn. Dan komen we in een andere werkelijkheid terecht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1953 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik neem aan de broer van Ein-stein tegen wie hij het heeft gezegd. Laat het daarom des te fijner zijn dat ik met spreken (schrijven dan) geen enkele moeite heb. En des te blijer zullen de mensen later zijn als ze het eindelijk kunnen begrijpen. Jammer dat ze me niet hebben geloofd tijdens mijn leven, dat zou nog mooier zijn geweest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1954 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Al zal ik niet nalaten je te blijven wijzen op die ogenblikken waarbij je kennis en je redeneringsvermogen dalen onder dat van een middelmatig begaafd tienjarig kind. Helaas zal ik hier dan nog veel werk hebben.
![]() |
![]() |
#1955 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @Harrie
...op die laatse post #1949 en #1950 kunnen we heel kort zijn he Harrie. Je blijft dezelfde leugentjes verkondigen aagespekt met onnozele logica en conslusies die niet te trekken vallen. Wanneer ga je nu _bij wijze van test zeg maar_ eens wel iets staten dat die theorie zegt ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#1956 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kunt niks staven noch citeren ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1957 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onbegonne werk is het ! Misschien moet we met Harrie eens het volgende afspreken... Elke keer als we nonsens ontwaren zetten we dat in het rood. Harrie beloofd inschikkelijk en fair-play te zijn dat stopt onmiddellijk met verder gezever tot we uit dat rode zijn. Best beginnen we helemaal over daar Harrie zelfs de basics ervan niet schijnt te begrijpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1958 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Er is maar één afdoende manier: doodzwijgen zo lang hij elke inhoudelijke reactie afwijst. Nu misbruikt hij elke deftige post, die hij telkens misprijzend negeert, om zijn zever in het zonsverduisterde zonnetje te zetten. Wanneer niemand reageert kan hij enkel tegen zichzelf blijven zeveren en dat droogt uit. De droogleggingstheorie die de natte vinger theorie van Harry ten grave draagt. Mocht hij Hegel écht gelezen hebben dan zou hij doordrongen zijn van de waarde van de dialectiek, de tegenspraak om tot een synthese te komen. Maar dat weigert onze Harry pertinent: tegenspraak.
![]() |
![]() |
#1959 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geen moeite meer in steken ... enkel een stopteken en maar wachten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1960 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Hij heeft namelijk nogal wat dictatoriale trekjes en daar is niet tegenop te lullen. Iedereen is (te) dom en iedereen moet het maar zo vinden zoals hij het bedacht hebt. En als 'men' het niet met hem eens is, kunnen ze doodvallen. Dictator Harrie heeft tóch gelijk. En zelfs als de werkelijkheid anders is, dan dient zelfs die zich maar aan te passen aan zijn proza. Dus zelfs dictatoriale trekjes ten opzichte van de realiteit! Dictator Harrie weet wel raad... En ja, hij heeft het toch écht allemaal zelf gezegd op nationale NL TV! "en ook al is de werkelijkheid anders, dan klopt de werkelijkheid niet!" Ergo: dat 'fair play' kan je op je buik schrijven.
![]() |