![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik dacht eerder aan de inbreng van Coca-Cola, Adidas, Nike, en nog wat automerken..........
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik heb dat ook nooit ontkend. Alleen al een land als Qatar (gewoon woestijngebied met wat boortorens, waar het s' middags tot 50°C en meer warm kan worden) dat aangeduid werd om een WK te organiseren, tart toch elke verbeelding.
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze hebben een & ander goed uitgepiept en komen daar nu, op het gepaste moment, mee voor de dag. Ik kan ze geen ongelijk geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De FIFA is al 30 jaar door en door corrupt, maar nu Rusland het WK heeft toegewezen gekregen is dat voor de Amerikanen en de EU een probleem. Vorige WK's zijn met evenveel corruptie toegewezen, maar dan hoorde je niemand. Diegenen die nu het meest riepen deden dan ook naarstig mee.
![]() Het doel van de deze actie is om in 2018 een dubbel WK te organiseren, één in Rusland voor Afrika, Azie en Zuid-Amerika en één in het westen voor Noord-Amerika en Europa (zonder een aantal pro Russische landen + Rusland zelf). Het gaat hier helemaal niet om corruptie maar om politiek en Koude Oorlog. De voetballiefhebber wordt het grootste slachtoffer. Want ze krijgen dan de beste landen niet tegen elkaar te zien. In Rusland zou dan Brazilië of Argentinië wereldkampioen worden, in het ander WK zou dan Duitsland of Spanje wereldkampioen worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blatter herverkozen, wat een klucht.
Heel deze affaire toont nog maar eens aan hoe dom de gemiddelde sportliefhebber wel niet is. Wat er achter de schermen gebeurt interesseert hem niet zo lang hij met een pint in zijn handen naar dat hersenloze spel kan kijken en brullen wanneer zijn ploeg scoort. Idem voor wielrennen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() deze foto belooft alleszins weinig goeds :
![]() |
#108 | |
|
![]() Citaat:
een UEFA WK , voor Europa en de beste voetbal landen uit de rest van de wereld o.a uit Zuid Amerika. Dus ook Zuid Amerika gaat meedoen aan het WK van de Westerse landen. In 2022 ,wordt het FIFA-WK voor de Blatter-landen in de winter gespeeld in Qatar en Het UEFA -WK voor de Westerse landen ,wordt in de zomer gespeeld. Laatst gewijzigd door cato : 29 mei 2015 om 23:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat kan het wie nu schelen. Als je bovendien naar die prutsen van steekpenningen kijkt, amaai, voor een stervoetballer komt dat neer op iemand eens een koffie betalen.
![]() |
![]() |
#110 | |
|
![]() Citaat:
![]() citaat VK: Invallen in Argentinië om FIFA-onderzoek UPDATE Agenten van de internationale politiedienst Interpol hebben vrijdag (lokale tijd) in Argentinië invallen gedaan bij panden van drie verdachten in het omvangrijke onderzoek naar corruptie bij wereldvoetbalbond FIFA. De drie mannen worden er door Amerikaanse justitie van verdacht tientallen miljoenen dollars aan smeergeld te hebben betaald in de voetbalwereld. Daarover berichtten lokale media. Bewerkt door: redactie 30 mei 2015, 08:29 Bron: ANP 19 Het gaat om de Argentijnen Alejandro Burzaco, Hugo Jinkis en zijn zoon Mariano Jinkis. Interpol deed de invallen bij twee bedrijven voor sportmedia en -promotie die in handen zijn van de drie verdachten. Een rechter in de Verenigde Staten heeft donderdag een arrestatiebevel uitgevaardigd voor de verdachten, maar ze zijn nog niet opgepakt. Rechterhand Blatter Een bedrag van 45 miljoen dollar zou in de zakken van drie topofficials van de Zuid-Amerikaanse voetbalfederatie Conmebol zijn beland. Hoewel hij niet met name wordt genoemd, is vermoedelijk Julio Grondona een van die officials. Grondona was 35 jaar lang de baas van de Argentijnse voetbalbond, goed bevriend met de verdachte ondernemer Bruzaco en jarenlang een van de rechterhanden van de nieuw verkozen FIFA-voorzitter Sepp Blatter. Grondona overleed in juli 2014. http://www.volkskrant.nl/sport/inval...kamaiType=FREE Laatst gewijzigd door cato : 30 mei 2015 om 08:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel dat ik op een positie zit waar ik mag beslissen waar het volgende WK wordt gehouden. Ik verhuur die beslissing op e-bay: de meest biedende mag mij zeggen welke beslissing ik moet nemen, in ruil voor een vette cheque. Ik doe niks anders dan mijn macht verhuren. Zoals ik een appartement verhuur. Op die manier wordt die macht aan een eerlijke marktprijs gewaardeerd, niewaar ?
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 30 mei 2015 om 11:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op de leeftijd van pakweg 72 ga je nog moeilijk een contract als spits bij Man City versiere, pat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Michel D'Hooghe nog geen jaar geleden:
Citaat:
Mooi om te weten dat hij volgens zijn eigen woorden dus ook corrupt is samen met de hele FIFA. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Charlie don't Surf : 30 mei 2015 om 13:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iemand met een T shirt aan van de Emiraten zegt zoiets over Frankrijk? Over hypocrisie gesproken zou ik zeggen in dat geval.
Ik sluit me in deze materie in grote mate aan bij Max en Patrick. Het is politiek. Blatter is een sterke persoonlijkheid die het misbruik van de FIFA door de westerlingen in de weg staat. De corruptie is klein grut met het het effectief pogen de FIFA als koude oorlog wapen te gebruiken. Blatter was het minste van twee kwaden. Liever wat corruptie (die trouwens toch niet zou verdwijnen onder een Jordaanse Prins die met een VS agente het bed deelt) dan het kapot maken van het WK. Daarbij stemde Brazilië ook voor Blatter. Die zullen we dan in Moskou aan het werk zien zeker? Met de verkiezing van Blatter is er tenminste toch nog hoop dat het WK gewoon doorgaat en niet gepolitiseerd wordt door de VS. De Europeanen hun voetbal afpakken is hen toch ook wel in het hart raken. Ik hoop dat ze zich niet laten doen door de oorlogsstokers uit Washington. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 30 mei 2015 om 13:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#117 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het Europese publiek wordt wijsgemaakt dat de strijd in FIFA om corruptie gaat daar waar het er eigenlijk om gaat opnieuw een neokoloniale instantie van de FIFA te pogen maken en haar ten dienste te stellen van westerse geopolitieke plannen.
Maar eigenlijk weet men wel waarom Blatter de steun heeft van vele ex westerse kolonies. En dat is niet omdat hij 'corrupt' zou zijn maar iets heel anders: De BBC: "Fifa's historical Eurocentrism (stronger words than that have been used) has been swept away - and Mr Blatter has been the driving force." Blatter mag blijven. Die gedraagt zich niet als een koloniaal ambtenaartje. Jammer voor de eurocentristen. Maar dat is uiteindelijk een vorm van racisme die ik graag een nederlaag zie leiden. En nu wachten hoe de VS en Europa gaan pogen het WK in Rusland kapot te maken. Beetje zielig gedrag waardoor ze uiteindelijk zichzelf gaan isoleren in de wereld. Jammer maar helaas willen ze het niet zien. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 30 mei 2015 om 18:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zwitserland begint mij zwaar teleur te stellen. Het eens zo vrije baken is een lakei van de Amerikanen geworden, sinds die eens de vijs aangedraaid hebben voor hun banken.
![]() |
#119 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En wat betreft Blatter, de vent is 79, ver voorbij de pensioenleeftijd en die is toch al lang binnen met ongetwijfeld een paar honderd miljoen $ op rekeningen her en der. Dat FIFA door en door corrupt is is evident, maar het wordt de laatste tijd toch wel erg cynisch gespeeld. Los van politiek, wat ook wel meespeelt uiteraard, was het momentum toch wel goed om die augiasstal eens uit te mesten aangezien duidelijk is dat de boel door en door verrot is. Maar blijkbaar vinden rusland, het midden oosten en de afrikaanse landen dat door en door verrot prima hun smaak is, ze zijn natuurlijk niets anders gewend. Tijd om FIFA te boycotten en heel die voetbal-shit een transparant te maken zou ik zeggen. Een televisieboycot in de hele EU voor FIFA-voetbal zou een mooi begin zijn, en uiteraard complete boycot voor EU teams voor Moskou 2018 en Quatar 2022, maar dat is evident. ![]() Laatst gewijzigd door parcifal : 30 mei 2015 om 19:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |