![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
| Bekijk resultaten enquête: Geef aan hoe u de collaboratie van een deel van de Vlaamse beweging zou omschrijven | |||
| een heldendaad |
|
12 | 17,39% |
| een (misbegrepen) idealisme |
|
13 | 18,84% |
| een louter strategische blunder |
|
15 | 21,74% |
| een morele fout |
|
12 | 17,39% |
| een criminele praktijk |
|
30 | 43,48% |
| Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 69. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1461 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1462 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En het maar blijven herhalen, op de duur kunnen ze er echt niet meer om heen en, zoals de psyche blijkt te werken, zullen ze op de duur het ook nog gaan geloven en/of ten minste beginnen te twijfelen, want inzien en zelfs nadenken is te veel gevraagd voor de meeste van hen... |
|
|
|
|
|
|
#1463 |
|
Banneling
|
De repressie was duidelijk een georchestreerde afrekening van de Franstalige belgicistische machthebbers met het groeiend Vlaams-nationalisme. Niet de collaborateur alleen moest eraan geloven, maar ook iedereen die zijn Vlaamsgezindheid niet onder stoelen of banken had gestoken in de 15 jaar daarvoor. De kiezel moest voorgoed uit de schoen, koste-wat-koste, met de grofste middelen. Maar die kat kom weer...
|
|
|
|
|
|
#1464 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1465 | |
|
Banneling
|
Citaat:
(1) ze wordt belachelijk gemaakt (2) ze wordt krachtdadig tegengewerkt (3) ze wordt als vanzelfsprekend aangenomen Arthur Schopenhauer |
|
|
|
|
|
|
#1466 |
|
Banneling
|
Arme poes...
|
|
|
|
|
|
#1467 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1468 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#1469 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het is toch meestal totaal niet aan hun mantra's, die ze steeds weer herhalen te horen of te zien... Maar ik gun u zelfs het voordeel van de twijfel... Laatst gewijzigd door marie daenen : 1 juni 2015 om 20:49. |
|
|
|
|
|
|
#1470 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1471 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1472 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Anyhow, Wallonië kon in jouw definitie van "fascisme" niet collaboreren met fascisme als doel. Daarover konden ze hun beklag doen bij het VNV.
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
|
|
|
|
|
#1473 |
|
Banneling
|
Eigenlijk wel.
Ik kan een goed Vlaams opiniestuk goed waarderen, dronkenvrouw praatjes veel minder. Al dat onsamenhangend gebral leest helemaal niet makkelijk. Maar ja dat zal ook de reden zijn dat je bijna iedere posting laat verbeteren. |
|
|
|
|
|
#1474 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
1795 was een grote ramp voor De Nederlanden. Het begin van een eeuwigdurende repressie gebaseerd op taal. Wie denkt dat het achter de rug is vergist zich. De mentaliteit is er nog steeds. Vorig jaar, die ene keer dat ik in Brussel was de laatste jaren kreeg ik het nog te horen..."Nederlands spreken...dat doet men hier niet meneer". Ik was er amper een paar uur en kreeg dat al te horen. Mijn misdaad? Een biertje bestellen. Dan maar in het Engels dacht ik, maar ik was iets te beleefd en zette niet door. Een goed getrainde Vlaming. Soms vind ik dat jammer. Brussel is een geroofde en met dwang verfranste stad, tegen de wil van de grote meerderheid van de bevolking, die gewoon niet bestonden volgens de autoriteiten aangezien de meesten laaggeschoold waren en een Nederlands dialect spraken. En als kers op de taart wil men dan nog eens de geschiedenis gaan vervalsen ook. Doen alsof de bevolking akkoord zou zijn men de Franse bezetting en hun criminele taalpolitiek. Kijk ook hoe bruut in Frans Vlaanderen het Nederlands werd uitgeroeid. Simpelweg verboden. Ik twijfel er niet aan dat men in België hetzelfde zou pogen te doen indien men de macht zou hebben. Deze een vermeend superieur taaltje sprekende zogezegde 'Belgisch nationalisten' zijn in essentie kolonialisten. Een gezamenlijk natieproject tussen gelijken is nooit hun doel geweest. Toen niet en nu niet. Vlamingen, of ze nu geloven in België of niet, dienen zich daar geen illusies over te maken. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 1 juni 2015 om 21:45. |
|
|
|
|
|
|
#1475 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1476 | |
|
Banneling
|
Citaat:
In feiten is het een van de diepste vormen van racisme; de anderen gewoonweg het licht in de ogen niet gunnen waar zij hun neus laten zien, want hun bekrompen maar zeer harde wereld draait alleen en alleen om henzelf waarbij iedereen Welkom is vanaf het moment dat hij hun franstalige supprematie aanvaard en zich daar honds aan ondergeschikt verklaard heeft... en op die manier riskeren ze zelfs alles te verliezen, Bruxelles het eerste, want binnenkort totaal geislamiseerd, en dat gewoonweg om de vertegenwoordiging van de Vlamingen onder de verkiesbaarheidsdrempel te krijgen... Inderdaad als ze morgen de macht hadden om de Vlaamse taal opnieuw te verbieden zouden ze het onmiddellijk, zoals vroeger in Frans Vlaanderen terug doen... |
|
|
|
|
|
|
#1477 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik weet het zijn veralgemeningen, maar de zaken mogen wel eens wat duidelijk gesteld worden. |
|
|
|
|
|
|
#1478 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#1479 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dank voor het compliment Knuppel.
"Eeuwigdurende" zou eigenlijk beter "eeuwen durende" dienen te zijn, want zo fatalistisch ben ik niet. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 1 juni 2015 om 22:46. |
|
|
|
|
|
#1480 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De Franstaligen willen taalvrijheid. Overal. Ook in Vlaanderen. Voor�*l in Vlaanderen, maar voor zichzelf willen ze wat ze de Vlamingen niet gunnen: het territoriumbeginsel. Het is onbegrijpelijk dat de "Vlaamse" traditionele partijen daar medeschuldig aan zijn, en blijven. Alleen door de eigen bevolking halsstarrig negationistisch te blijven beliegen en bedriegen hebben zij de Vlaamse guillotine kunnen ontlopen.
|
|