Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Geef aan hoe u de collaboratie van een deel van de Vlaamse beweging zou omschrijven
een heldendaad 12 17,39%
een (misbegrepen) idealisme 13 18,84%
een louter strategische blunder 15 21,74%
een morele fout 12 17,39%
een criminele praktijk 30 43,48%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 69. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juni 2015, 19:49   #1461
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Het gaat er me om dat justici zich schandalig gedragen heeft door de grote rijke collaborateurs vrijuit te laten gaan én door de collaboratie politiek te misbruiken om het Vlaams nationalisme (eveneens als andere republikeinse of communistische reflexen) pogen uit te roeien. Als je dan ziet dat die farce tot heden voort duurt met bv. belachelijke enquêtes op publieke forums, ongehinderd door enige kennis van de geschiedenis, dan zou je bijna Vlaams nationalist worden uit 'antifascisme'!
2
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2015, 19:50   #1462
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
En toch staat het allemaal in de boekskes, bijna onwaarschijnlijk maar toch gebeurt het.
In feiten sta ik soms zelfs versteld van de harde taal die ik hier af en toe gebruik; maar zoals je hier schrijft, zoveel te harder, zoveel te beter en misschien dat er dan toch iets doordringt en blijft hangen...
En het maar blijven herhalen, op de duur kunnen ze er echt niet meer om heen en, zoals de psyche blijkt te werken, zullen ze op de duur het ook nog gaan geloven en/of ten minste beginnen te twijfelen, want inzien en zelfs nadenken is te veel gevraagd voor de meeste van hen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2015, 19:55   #1463
Spitting Image
Banneling

Standaard

De repressie was duidelijk een georchestreerde afrekening van de Franstalige belgicistische machthebbers met het groeiend Vlaams-nationalisme. Niet de collaborateur alleen moest eraan geloven, maar ook iedereen die zijn Vlaamsgezindheid niet onder stoelen of banken had gestoken in de 15 jaar daarvoor. De kiezel moest voorgoed uit de schoen, koste-wat-koste, met de grofste middelen. Maar die kat kom weer...
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2015, 19:59   #1464
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
De repressie was duidelijk een georchestreerde afrekening van de Franstalige belgicistische machthebbers met het groeiend Vlaams-nationalisme. Niet de collaborateur alleen moest eraan geloven, maar ook iedereen die zijn Vlaamsgezindheid niet onder stoelen of banken had gestoken in de 15 jaar daarvoor. De kiezel moest voorgoed uit de schoen, koste-wat-koste, met de grofste middelen. Maar die kat kom weer...
Het is daarom dat ze nu de zesde staatsmisvorming door de strot van de Vlamingen hebben geduwd... die kat moet al getemd worden nog voor ze kan klauwen...
Oud 1 juni 2015, 20:05   #1465
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
In feiten sta ik soms zelfs versteld van de harde taal die ik hier af en toe gebruik; maar zoals je hier schrijft, zoveel te harder, zoveel te beter en misschien dat er dan toch iets doordringt en blijft hangen... En het maar blijven herhalen, op de duur kunnen ze er echt niet meer om heen en, zoals de psyche blijkt te werken, zullen ze op de duur het ook nog gaan geloven en/of ten minste beginnen te twijfelen, want inzien en zelfs nadenken is te veel gevraagd voor de meeste van hen...
elke waarheid doorloopt drie fasen

(1) ze wordt belachelijk gemaakt
(2) ze wordt krachtdadig tegengewerkt
(3) ze wordt als vanzelfsprekend aangenomen

Arthur Schopenhauer
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2015, 20:35   #1466
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is daarom dat ze nu de zesde staatsmisvorming door de strot van de Vlamingen hebben geduwd... die kat moet al getemd worden nog voor ze kan klauwen...
Arme poes...
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  arme poes.jpg‎
Bekeken: 69
Grootte:  118,4 KB
ID: 98334  

Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2015, 20:39   #1467
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
In feiten sta ik soms zelfs versteld van de harde taal die ik hier af en toe gebruik; maar zoals je hier schrijft, zoveel te harder, zoveel te beter en misschien dat er dan toch iets doordringt en blijft hangen...
En het maar blijven herhalen, op de duur kunnen ze er echt niet meer om heen en, zoals de psyche blijkt te werken, zullen ze op de duur het ook nog gaan geloven en/of ten minste beginnen te twijfelen, want inzien en zelfs nadenken is te veel gevraagd voor de meeste van hen...
Het is niet omdat gij niet meer zelf kunt nadenken dat iedereen zo is.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2015, 20:46   #1468
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2015, 20:47   #1469
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Het is niet omdat gij niet meer zelf kunt nadenken dat iedereen zo is.
Voelt u zichzelf aangesproken?
Het is toch meestal totaal niet aan hun mantra's, die ze steeds weer herhalen te horen of te zien... Maar ik gun u zelfs het voordeel van de twijfel...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 1 juni 2015 om 20:49.
Oud 1 juni 2015, 20:49   #1470
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is dan meestal totaal niet aan hun mantra's, die ze steeds weer herhalen te horen of te zien... Maar ik gun u zelf het voordeel van de twijfel...
Zelf bedacht of hulp gehad ?
Oud 1 juni 2015, 20:50   #1471
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Zelf bedacht of hulp gehad ?
Te moeilijk om te lezen?
Oud 1 juni 2015, 20:53   #1472
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Men kan in ieder geval moeilijk beweren dat Wallonië collaboreerde met de Duitsers omdat ze dachten alzo een onderdrukkingsjuk van zich te kunnen afwerpen, itt Vlaanderen, waar die illusie bestond onder delen van de bevolking.
Waarom niet ? Vlaanderen - waar de hogere klasse weliswaar Frans sprak - domineerde met hun meerderheid Wallonië en Brussel.

Anyhow, Wallonië kon in jouw definitie van "fascisme" niet collaboreren met fascisme als doel.

Citaat:
De Vlamingen kregen zoiets niet in hun eigen taal.
Daarover konden ze hun beklag doen bij het VNV.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2015, 20:54   #1473
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Te moeilijk om te lezen?
Eigenlijk wel.
Ik kan een goed Vlaams opiniestuk goed waarderen, dronkenvrouw praatjes veel minder. Al dat onsamenhangend gebral leest helemaal niet makkelijk.
Maar ja dat zal ook de reden zijn dat je bijna iedere posting laat verbeteren.
Oud 1 juni 2015, 21:27   #1474
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Waarom niet ? Vlaanderen - waar de hogere klasse weliswaar Frans sprak - domineerde met hun meerderheid Wallonië en Brussel.

Anyhow, Wallonië kon in jouw definitie van "fascisme" niet collaboreren met fascisme als doel.

Daarover konden ze hun beklag doen bij het VNV.
U gaat in een grote bocht om de werkelijkheid heen. Waarschijnlijk wil u net als Bwarrior graag het Vlaams Nationalisme blijven vereenzelvigen met het nazisme. Iets wat blijkbaar in is in Franstalige kringen. Dat men daarvoor de geschiedenis geweld moet aandoen en de eigen bijdrage aan het nazisme dient te verloochenen, daar ziet met blijkbaar geen graten is. Veel respect kan ik niet opbrengen voor zo'n geschiedvervalsers. Dat ze hun België denken te moeten bouwen op leugens is veelzeggend. De Franse minachting voor Vlaanderen en haar taal is nog springlevend. De eigen repressie ziet men als een vorm van bevrijding. Wie denkt dat mensen met zo'n mentaliteit ooit echt solidair zullen zijn met Vlaanderen vergist zich terdege. Hun doel is nog steeds een Franstalig België. Alleen de strategie verandert.

1795 was een grote ramp voor De Nederlanden. Het begin van een eeuwigdurende repressie gebaseerd op taal. Wie denkt dat het achter de rug is vergist zich. De mentaliteit is er nog steeds.

Vorig jaar, die ene keer dat ik in Brussel was de laatste jaren kreeg ik het nog te horen..."Nederlands spreken...dat doet men hier niet meneer". Ik was er amper een paar uur en kreeg dat al te horen. Mijn misdaad? Een biertje bestellen. Dan maar in het Engels dacht ik, maar ik was iets te beleefd en zette niet door. Een goed getrainde Vlaming. Soms vind ik dat jammer.

Brussel is een geroofde en met dwang verfranste stad, tegen de wil van de grote meerderheid van de bevolking, die gewoon niet bestonden volgens de autoriteiten aangezien de meesten laaggeschoold waren en een Nederlands dialect spraken. En als kers op de taart wil men dan nog eens de geschiedenis gaan vervalsen ook. Doen alsof de bevolking akkoord zou zijn men de Franse bezetting en hun criminele taalpolitiek.

Kijk ook hoe bruut in Frans Vlaanderen het Nederlands werd uitgeroeid. Simpelweg verboden. Ik twijfel er niet aan dat men in België hetzelfde zou pogen te doen indien men de macht zou hebben.

Deze een vermeend superieur taaltje sprekende zogezegde 'Belgisch nationalisten' zijn in essentie kolonialisten. Een gezamenlijk natieproject tussen gelijken is nooit hun doel geweest. Toen niet en nu niet. Vlamingen, of ze nu geloven in België of niet, dienen zich daar geen illusies over te maken.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 1 juni 2015 om 21:45.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2015, 21:38   #1475
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
U gaat in een grote bocht om de werkelijkheid heen. Waarschijnlijk wil u net als Bwarrior graag het Vlaams Nationalisme blijven vereenzelvigen met het nazisme. Iets wat blijkbaar in is in Franstalige kringen. Dat men daarvoor de geschiedenis geweld moet aandoen en de eigen bijdrage aan het nazisme dient te verloochenen, daar ziet met blijkbaar geen graten is. Veel respect kan ik niet opbrengen voor zo'n geschiedvervalsers. Dat ze hun België denken te moeten bouwen op leugens is veelzeggend. De Franse minachting voor Vlaanderen en haar taal is nog springlevend. De eigen repressie ziet men als een vorm van bevrijding. Wie denkt dat mensen met zo'n mentaliteit ooit echt solidair zullen zijn met Vlaanderen vergist zich terdege. Hun doel is nog steeds een Franstalig België. Alleen de strategie verandert.

1795 was een grote ramp voor De Nederlanden. Het begin van een eeuwigdurende repressie gebaseerd op taal. Wie denkt dat het achter de rug is vergist zich. De mentaliteit is er nog steeds.

Vorig jaar, die ene keer dat ik in Brussel was de laatste jaren kreeg ik het nog te horen..."Nederlands spreken...dat doet men hier niet meneer". Ik was er amper een paar uur en kreeg dat al te horen. Mijn misdaad? Een biertje bestellen. Dan maar in het Engels dacht ik, maar ik was iets te beleefd en zette niet door. Een goed getrainde Vlaming. Soms vind ik dat jammer.

Brussel via repressie geroofde stad tegen de wil van de grote meerderheid van de bevolking, die gewoon niet bestonden volgens de autoriteiten aangezien de meesten laaggeschoold waren en een Nederlands dialect spraken. En als kers op de taart wil men dan nog eens de geschiedenis gaan vervalsen ook. Doen alsof de bevolking akkoord zou zijn men de Franse bezetting en hun taalpolitiek.

Kijk ook hoe bruut in Frans Vlaanderen het Nederlands werd uitgeroeid. Simpelweg verboden. Ik twijfel er niet aan dat men in België hetzelfde zou pogen te doen indien men de macht zou hebben.

Deze een vermeend superieur taaltje sprekende zogezegde 'Belgisch nationalisten' zijn in essentie kolonialisten. Een gezamenlijk natieproject tussen gelijken is nooit hun doel geweest. Toen niet en nu niet. Vlamingen, of ze nu geloven in België of niet, dienen zich daar geen illusies over te maken.
2
Oud 1 juni 2015, 22:14   #1476
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:

Brussel is een geroofde en met dwang verfranste stad, tegen de wil van de grote meerderheid van de bevolking, die gewoon niet bestonden volgens de autoriteiten aangezien de meesten laaggeschoold waren en een Nederlands dialect spraken. En als kers op de taart wil men dan nog eens de geschiedenis gaan vervalsen ook. Doen alsof de bevolking akkoord zou zijn men de Franse bezetting en hun criminele taalpolitiek.

In feiten, zoals ik al altijd gezegd heb, gewoon het feit dat er in dit land Vlamingen zijn is er voor hen al te veel aan. Zo lang ze ver van bij hen vandaan blijven gaat het nog, maar daar waar ze moeten samen leven is het zolang ze hen niet geminoriseerd hebben en zelfs uitgeschakeld hebben (Bruxelles) een voortdurende bevrijdingsstrijd voor hun grote francofonie en alle waarden en alle maatstaven worden in functie van die zienswijze gecorrumpeerd; Vlaamse meerderheidsdemocratie wordt vertaald in dictatuur; Vlaams medezeggingschap wordt beperking van de franstalige elementaire vrijheden genoemd; taalvrijheid geldt alleen voor hen, de anderen moeten verplicht tweetalig zijn omdat anders zijzelf niet vrij kunnen zijn...

In feiten is het een van de diepste vormen van racisme; de anderen gewoonweg het licht in de ogen niet gunnen waar zij hun neus laten zien, want hun bekrompen maar zeer harde wereld draait alleen en alleen om henzelf waarbij iedereen Welkom is vanaf het moment dat hij hun franstalige supprematie aanvaard en zich daar honds aan ondergeschikt verklaard heeft... en op die manier riskeren ze zelfs alles te verliezen, Bruxelles het eerste, want binnenkort totaal geislamiseerd, en dat gewoonweg om de vertegenwoordiging van de Vlamingen onder de verkiesbaarheidsdrempel te krijgen...
Inderdaad als ze morgen de macht hadden om de Vlaamse taal opnieuw te verbieden zouden ze het onmiddellijk, zoals vroeger in Frans Vlaanderen terug doen...
Oud 1 juni 2015, 22:22   #1477
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In feiten, zoals ik al altijd gezegd heb, gewoon het feit dat er in dit land Vlamingen zijn is er voor hen al te veel aan. Zo lang ze ver van bij hen vandaan blijven gaat het nog, maar daar waar ze moeten samen leven is het zolang ze hen niet geminoriseerd hebben en zelfs uitgeschakeld hebben (Bruxelles) een voortdurende bevrijdingsstrijd voor hun grote francofonie en alle waarden en alle maatstaven worden in functie van die zienswijze gecorrumpeerd; Vlaamse meerderheidsdemocratie wordt vertaald in dictatuur; Vlaams medezeggingschap wordt beperking van de franstalige elementaire vrijheden genoemd; taalvrijheid geldt alleen voor hen, de anderen moeten verplicht tweetalig zijn omdat anders zijzelf niet vrij kunnen zijn...

In feiten is het een van de diepste vormen van racisme; de anderen gewoonweg het licht in de ogen niet gunnen waar zij hun neus laten zien, want hun bekrompen maar zeer harde wereld draait alleen en alleen om henzelf waarbij iedereen Welkom is vanaf het moment dat hij hun franstalige supprematie aanvaard en zich daar honds aan ondergeschikt verklaard heeft... en op die manier riskeren ze zelfs alles te verliezen, Bruxelles het eerste, want binnenkort totaal geislamiseerd, en dat gewoonweg om de vertegenwoordiging van de Vlamingen onder de verkiesbaarheidsdrempel te krijgen...
Inderdaad als ze morgen de macht hadden om de Vlaamse taal opnieuw te verbieden zouden ze het onmiddellijk, zoals vroeger in Frans Vlaanderen terug doen...
Daar ben ik grotendeels mee eens. In Vlaanderen wil men taalvrijheid maar voor zichzelf willen ze het territoriumbeginsel, net zoals in Frankrijk. En dan er nog over liegen ook.

Ik weet het zijn veralgemeningen, maar de zaken mogen wel eens wat duidelijk gesteld worden.

Website
Oud 1 juni 2015, 22:27   #1478
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Om in goud in te kaderen!!!
Oud 1 juni 2015, 22:41   #1479
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Om in goud in te kaderen!!!
Dank voor het compliment Knuppel.

"Eeuwigdurende" zou eigenlijk beter "eeuwen durende" dienen te zijn, want zo fatalistisch ben ik niet.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 1 juni 2015 om 22:46.
Oud 1 juni 2015, 22:46   #1480
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar ben ik grotendeels mee eens. In Vlaanderen wil men taalvrijheid maar voor zichzelf willen ze het territoriumbeginsel, net zoals in Frankrijk. En dan er nog over liegen ook.

Ik weet het zijn veralgemeningen, maar de zaken mogen wel eens wat duidelijk gesteld worden.
Even corrigeren....

De Franstaligen willen taalvrijheid. Overal. Ook in Vlaanderen. Voor�*l in Vlaanderen, maar voor zichzelf willen ze wat ze de Vlamingen niet gunnen: het territoriumbeginsel.

Het is onbegrijpelijk dat de "Vlaamse" traditionele partijen daar medeschuldig aan zijn, en blijven. Alleen door de eigen bevolking halsstarrig negationistisch te blijven beliegen en bedriegen hebben zij de Vlaamse guillotine kunnen ontlopen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be