Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Geef aan hoe u de collaboratie van een deel van de Vlaamse beweging zou omschrijven
een heldendaad 12 17,39%
een (misbegrepen) idealisme 13 18,84%
een louter strategische blunder 15 21,74%
een morele fout 12 17,39%
een criminele praktijk 30 43,48%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 69. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juni 2015, 12:46   #1541
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Ik zie de Vlaamse overheid niet meer als een onafhankelijke en vrije overheid en dikwijls nog minder als de verdediger van Vlaanderen. Ik weet niet wat Vlaanderen kultureel meer en dieper verzwakt heeft dan de afschaffing van het ABN. Dit is en was gewoon het binnenhalen van het paard van Troje...
Dus hier komen vertellen wat onze 'Vlaamse' vertegenwoordigers allemaal mispeuteren heeft op mij al lang geen invloed meer. Mijn aversie tegen de linkse kultuurkerk en hun politieke dominantie van Vlaanderen kost het Vlaamse volk misschien tot zijn bestaansrecht toe...
Ik had het in mijn voorbeeld wel niet over de linkse cultuurkerk. Maar over de hansworsten van NVA.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2015, 13:00   #1542
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zie de Vlaamse overheid niet meer als een onafhankelijke en vrije overheid en dikwijls nog minder als de verdediger van Vlaanderen. Ik weet niet wat Vlaanderen kultureel meer en dieper verzwakt heeft dan de afschaffing van het ABN. Dit is en was gewoon het binnenhalen van het paard van Troje...
huh...

Citaat:
Dus hier komen vertellen wat onze 'Vlaamse' vertegenwoordigers allemaal mispeuteren heeft op mij al lang geen invloed meer. Mijn aversie tegen de linkse kultuurkerk en hun politieke dominantie van Vlaanderen kost het Vlaamse volk misschien tot zijn bestaansrecht toe...
Jouw aversie tegen de linkse kerk haar dominantie kost het vlaamse volk zijn bestaansrecht ? herlees jij ooit voor je iets doorstuurt ?
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2015, 13:09   #1543
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik had het in mijn voorbeeld wel niet over de linkse cultuurkerk. Maar over de hansworsten van NVA.
Pas maar op, straks heb je het spek aan je kl. Als je Jan Jambon nu al een hansworst gaat noemen, hoe ziet de toekomst van Chiquita er dan uit?
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2015, 13:13   #1544
Spitting Image
Banneling

Standaard

Ik vrees dat pajoske niet beseft dat Limburg meer is dan het Maasland of zijn achtertuin. Niet iedere Limburger heeft dezelfde herkomst als hij. Niet iedere Limburger is zo dialectgebonden als hij. Hij denkt dat hij het centrum is van zijn Limburgse denkwereld. Dat zijn dan diezelfde mensen die de Antwerpenaars bekrompenheid en navelstaarderij verwijten. Begrijpe wie kan. Of beter nog: als het schoentje mij past, dan pas trek ik het aan.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2015, 13:28   #1545
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Ik vrees dat pajoske niet beseft dat Limburg meer is dan het Maasland of zijn achtertuin. Niet iedere Limburger heeft dezelfde herkomst als hij. Niet iedere Limburger is zo dialectgebonden als hij. Hij denkt dat hij het centrum is van zijn Limburgse denkwereld. Dat zijn dan diezelfde mensen die de Antwerpenaars bekrompenheid en navelstaarderij verwijten. Begrijpe wie kan. Of beter nog: als het schoentje mij past, dan pas trek ik het aan.
Ik vrees dat die dikke nekken van Antwerpen weinig kennis hebben van de cultuur en geschiedenis van de parking.

Er zijn er buiten mij toch nog een paar die Limburgs taalgebonden zijn. http://li.wikipedia.org/wiki/Veldeke_%28vereineging%29

Laatst gewijzigd door pajoske : 2 juni 2015 om 13:32.
Oud 2 juni 2015, 13:50   #1546
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vrees dat die dikke nekken van Antwerpen weinig kennis hebben van de cultuur en geschiedenis van de parking.

Er zijn er buiten mij toch nog een paar die Limburgs taalgebonden zijn. http://li.wikipedia.org/wiki/Veldeke_%28vereineging%29
How how, m'n beste vriend is een Limburger die in Antwerpen woont, na vijf Grimbergen begrijpen wij elkaar beter dan je denkt hoor!!!
Oud 2 juni 2015, 14:13   #1547
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Eens kijken.

Ge bewijst dat ik geen Vlaming ben. Vlaanderen is nml een vreemde mogendheid. Na de nederlaag der Fransen is de regio waar mijn voorouders woonden niet teruggegeven aan de rechtmatige eigenaar van voor de Franse inval. Het werd bij een nieuwe land gevoegd waar het nooit een band mee had. Het verenigd koninkrijk. Ten gevolge daarvan hoort het nu bij het Vlaamse gewest. Men kan Vlaanderen dus geschiedkundig beschouwen als een vreemde mogendheid.*

*Het is maar hoe ge het uitlegt hé, en vanuit welke gezichtshoek of standpunt.
En wie was die rechtmatige eigenaar dan voor de Franse inval???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2015, 14:16   #1548
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik vrees dat jij je wel eens zou kunnen vergissen.

De Veldekevereniging is geen bewijs van het feit dat Limburgs separatisme hoogtij viert.
Ik heb nochtans heel veel sympathie voor dialecten en dialectstudie. Maar dat is niet aan de orde.
Oud 2 juni 2015, 14:16   #1549
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad die enkel jaren van die hansworsten van NVA wegen zwaar op tegen de decennialange linkse verwaarlozing ervoor....
Ook hier is het maar hoe je het bekijkt...
Oud 2 juni 2015, 14:19   #1550
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
En wie was die rechtmatige eigenaar dan voor de Franse inval???
Dat is al interessanter, of die Chinees nu Turks of Afrikaans spreekt is uiteindelijk irrelevant, ook vandaag staat de toekomst van onze kinderen op het spel.
Oud 2 juni 2015, 14:22   #1551
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
huh...

Jouw aversie tegen de linkse kerk haar dominantie kost het vlaamse volk zijn bestaansrecht ? herlees jij ooit voor je iets doorstuurt ?
Wie kwam er af met 'de Vlaming bestaat niet' en wie kwam er af, voor één keer dat Vlaanderen eensgezind was, 'dat ze niet in hun naam mochten spreken' en saboteerde zo Vlaanderen door het in zijn rug te schieten???
En wat kregen wij erna? EDR!!!!!

Moet er nog zand zijn?

Wie gaf aan EDR de raad hoe het NVa ervan af te spelen en wat kregen wij erna???? De zesde staatsmisvorming...

En wie bleef die hervorming, totaal leugenachtig, corrupt en misleidend, de hele tijd toejuichen??? Inderdaad onze anti-Vlaamse Vlaamse linkse regimepers...

Vlaanderen was over de honderd procent in zijn onderbroek gezet en de Vlaamse linkse zagen daar alle redenen in om dat toe te juichen...

Als je nu echt denkt dat ik volksverraders aan mijn hart ga drukken...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 2 juni 2015 om 14:22.
Oud 2 juni 2015, 14:24   #1552
Argusx43
Minister

Argusx43's schermafbeelding

Standaard

Het was een misdaad , waar vlaanderen zwaar voor betaald heeft en nu nog
Oud 2 juni 2015, 14:27   #1553
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:

En die Hollandse leden zitten die ook de hele tijd af te geven op officieel Nederland en roepen die ook de hele tijd dat ze geen Hollanders zijn???
Oud 2 juni 2015, 14:28   #1554
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
Tegen bestuurlijke instellingen kun je geen misdaad plegen, enkel tegen levende wezens. Wie zich aan dat laatste bezondigt, zowel tijdens een beztting als ervoor of erna, moet gestraft worden. Een land kun. Je dus niet verraden, een volk wel.
Vermits er geen Belgisch volk is.....
Oud 2 juni 2015, 14:29   #1555
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
Waarop reageer je?
Oud 2 juni 2015, 14:31   #1556
pajoske

Standaard

Citaat:
En die Hollandse leden zitten die ook de hele tijd af te geven op officieel Nederland en roepen die ook de hele tijd dat ze geen Hollanders zijn???
Ja
Oud 2 juni 2015, 14:31   #1557
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie kwam er af met 'de Vlaming bestaat niet' en wie kwam er af, voor één keer dat Vlaanderen eensgezind was, 'dat ze niet in hun naam mochten spreken' en saboteerde zo Vlaanderen door het in zijn rug te schieten???
En wat kregen wij erna? EDR!!!!!

Moet er nog zand zijn?

Wie gaf aan EDR de raad hoe het NVa ervan af te spelen en wat kregen wij erna???? De zesde staatsmisvorming...

En wie bleef die hervorming, totaal leugenachtig, corrupt en misleidend, de hele tijd toejuichen??? Inderdaad onze anti-Vlaamse Vlaamse linkse regimepers...

Vlaanderen was over de honderd procent in zijn onderbroek gezet en de Vlaamse linkse zagen daar alle redenen in om dat toe te juichen...

Als je nu echt denkt dat ik volksverraders aan mijn hart ga drukken...

Een hoop niet terzake doende beweringen, om vooral niet te moeten toegeven dat jijzelf 2 kwakkels hebt geschreven in 1 posting...
Oud 2 juni 2015, 14:34   #1558
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Tegen bestuurlijke instellingen kun je geen misdaad plegen, enkel tegen levende wezens. Wie zich aan dat laatste bezondigt, zowel tijdens een beztting als ervoor of erna, moet gestraft worden. Een land kun. Je dus niet verraden, een volk wel.
Vermits er geen Belgisch volk is.....
Gelukkig dacht de wetgever daar anders over, en heeft men de verraders na WO II conform de wet wel gestraft.
Oud 2 juni 2015, 14:57   #1559
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja
Dus ben jij meer gebaat met en volkerenbond dan met de huidige staten die er nu bestaan en in feiten is Vlaanderen daar ook voor.
Weet je; ik was vroeger wel fier om Belg te zijn; want dat hield voor mij in dat ik tot een land behoorde dat het Franse chauvinisme niet kende, de Nederlandse oranjegekte, de Engelse imperiumgedachten, de Amerikaanse grootheiswaanzin...
Ik behoorde tot een land dat neutraal was en dat er niets tegen had dat een andere anders is en was en waar ik dan ook gewoon mee kon praten als twee vrije, gelijkwaardige mensen...
Dat was natuurlijk buiten de, voor mij, franstalige kanker gerekend die heel dit land verziekt heeft en jij blijkt het Vlaamse gewest als zo een kanker te zien, terwijl Vlaanderen mij in eerste instantie alleen maar toelachtte; natuurlijk totdat de linkse kerk (en vergeet niet in hart en ziel ben ik ook links) alles verbrot heeft met haar links evangelie, waarvan de leden, of moet ik eerder zeggen de bazen, zoals in de katholieke kerk de boodschap eerder verkrachtten dan invulden...

Maar ja, een volkerenbond ala de Vlaamse gedachten is al onmogelijk; hoe wil je dan een bond volgens jouw nog kleinere entiteiten oprichten en eerlijk gezegd ik denk dat in jouw bond procentueel nog meer afvalligen zouden zitten dan nu in heel Vlaanderen, en wat ga je dan doen? Nog verder versnipperen?
Oud 2 juni 2015, 14:58   #1560
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Gelukkig dacht de wetgever daar anders over, en heeft men de verraders na WO II conform de wet wel gestraft.
Meen jij nu wat je schrijft of bedoel je dat ironisch?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be