![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Geef aan hoe u de collaboratie van een deel van de Vlaamse beweging zou omschrijven | |||
een heldendaad |
![]() ![]() ![]() |
12 | 17,39% |
een (misbegrepen) idealisme |
![]() ![]() ![]() |
13 | 18,84% |
een louter strategische blunder |
![]() ![]() ![]() |
15 | 21,74% |
een morele fout |
![]() ![]() ![]() |
12 | 17,39% |
een criminele praktijk |
![]() ![]() ![]() |
30 | 43,48% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 69. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1541 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1542 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1543 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1544 |
Banneling
|
![]() Ik vrees dat pajoske niet beseft dat Limburg meer is dan het Maasland of zijn achtertuin. Niet iedere Limburger heeft dezelfde herkomst als hij. Niet iedere Limburger is zo dialectgebonden als hij. Hij denkt dat hij het centrum is van zijn Limburgse denkwereld. Dat zijn dan diezelfde mensen die de Antwerpenaars bekrompenheid en navelstaarderij verwijten. Begrijpe wie kan. Of beter nog: als het schoentje mij past, dan pas trek ik het aan.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1545 | |
|
![]() Citaat:
![]() Er zijn er buiten mij toch nog een paar die Limburgs taalgebonden zijn. http://li.wikipedia.org/wiki/Veldeke_%28vereineging%29 Laatst gewijzigd door pajoske : 2 juni 2015 om 13:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1546 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1547 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1548 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De Veldekevereniging is geen bewijs van het feit dat Limburgs separatisme hoogtij viert. ![]() Ik heb nochtans heel veel sympathie voor dialecten en dialectstudie. Maar dat is niet aan de orde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1549 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ook hier is het maar hoe je het bekijkt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1550 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1551 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En wat kregen wij erna? EDR!!!!! Moet er nog zand zijn? Wie gaf aan EDR de raad hoe het NVa ervan af te spelen en wat kregen wij erna???? De zesde staatsmisvorming... En wie bleef die hervorming, totaal leugenachtig, corrupt en misleidend, de hele tijd toejuichen??? Inderdaad onze anti-Vlaamse Vlaamse linkse regimepers... Vlaanderen was over de honderd procent in zijn onderbroek gezet en de Vlaamse linkse zagen daar alle redenen in om dat toe te juichen... Als je nu echt denkt dat ik volksverraders aan mijn hart ga drukken... Laatst gewijzigd door marie daenen : 2 juni 2015 om 14:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1552 |
Minister
|
![]() Het was een misdaad , waar vlaanderen zwaar voor betaald heeft en nu nog
![]() |
#1553 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1554 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vermits er geen Belgisch volk is..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1555 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1556 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1557 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een hoop niet terzake doende beweringen, om vooral niet te moeten toegeven dat jijzelf 2 kwakkels hebt geschreven in 1 posting... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1558 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1559 |
Banneling
|
![]() Dus ben jij meer gebaat met en volkerenbond dan met de huidige staten die er nu bestaan en in feiten is Vlaanderen daar ook voor.
Weet je; ik was vroeger wel fier om Belg te zijn; want dat hield voor mij in dat ik tot een land behoorde dat het Franse chauvinisme niet kende, de Nederlandse oranjegekte, de Engelse imperiumgedachten, de Amerikaanse grootheiswaanzin... Ik behoorde tot een land dat neutraal was en dat er niets tegen had dat een andere anders is en was en waar ik dan ook gewoon mee kon praten als twee vrije, gelijkwaardige mensen... Dat was natuurlijk buiten de, voor mij, franstalige kanker gerekend die heel dit land verziekt heeft en jij blijkt het Vlaamse gewest als zo een kanker te zien, terwijl Vlaanderen mij in eerste instantie alleen maar toelachtte; natuurlijk totdat de linkse kerk (en vergeet niet in hart en ziel ben ik ook links) alles verbrot heeft met haar links evangelie, waarvan de leden, of moet ik eerder zeggen de bazen, zoals in de katholieke kerk de boodschap eerder verkrachtten dan invulden... Maar ja, een volkerenbond ala de Vlaamse gedachten is al onmogelijk; hoe wil je dan een bond volgens jouw nog kleinere entiteiten oprichten en eerlijk gezegd ik denk dat in jouw bond procentueel nog meer afvalligen zouden zitten dan nu in heel Vlaanderen, en wat ga je dan doen? Nog verder versnipperen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#1560 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |